Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miksi jotkut inhoavat tekniikkaa ja uusia juttuja?

Vierailija
19.12.2024 |

Taas yksi, joka dissaa kaikkea kehitystä ja haikailee aikoja, kun tyyliin piti lypsääkin käsin. Mikä näitä vaivaa kun ei saisi missään päästä helpolla, eikä tulevaisuuden uudet jutut kiinnosta?

Oikeasti, kuka toi on olevinaan...

https://sarolehti.net/lehti/teknologia-uhkaa-alyllisia-nautintoja/

Kommentit (67)

Vierailija
1/67 |
19.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mäkään en tajua tuollaista. Ihme jeesustelua, yhyy kun muut on huonoja ihmisiä.

Vierailija
2/67 |
19.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minua ei jurpi tekniikassa ja sen kehittelyssä mikään muu kuin jatkuvat muutokset ja se, että tuotteita, palveluita ja laitteita pitää uusia jatkuvasti vaikka vanhatkin toimisivat ja käyttäjät olisivat niihin ihan tyytyväisiä. Esimerkiksi puhelinliittymiin ja niiden turvapalveluihin tulee koko ajan uusia  päivityksiä ja osa on varmasti siksi tehty, että saadaan hintaa nostettua; tein juuri päivityksen puhelinliittymääni enkä huomannut itse yhtään minkään muuttuneen päivityksen jälkeen paitsi liittymän hinnan, joka nousi.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/67 |
19.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minua ei jurpi tekniikassa ja sen kehittelyssä mikään muu kuin jatkuvat muutokset ja se, että tuotteita, palveluita ja laitteita pitää uusia jatkuvasti vaikka vanhatkin toimisivat ja käyttäjät olisivat niihin ihan tyytyväisiä. Esimerkiksi puhelinliittymiin ja niiden turvapalveluihin tulee koko ajan uusia  päivityksiä ja osa on varmasti siksi tehty, että saadaan hintaa nostettua; tein juuri päivityksen puhelinliittymääni enkä huomannut itse yhtään minkään muuttuneen päivityksen jälkeen paitsi liittymän hinnan, joka nousi.

No joo, tuon ymmärrän! Välillä ärsyttää, kun tiettyjä palveluja ei voi käyttää muuten ihan perushyvällä laitteella, kun "sovellusta ei enää tueta". Enemmän ihmettelen tollasta yltiönegatiivista älylaitteiden demonisointia tyyliin voi ei, tässähän muututaan tyhmiksi. Ei maailmassa pärjää jollei sopeudu.

Vierailija
4/67 |
19.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No joo, tuon ymmärrän! Välillä ärsyttää, kun tiettyjä palveluja ei voi käyttää muuten ihan perushyvällä laitteella, kun "sovellusta ei enää tueta". Enemmän ihmettelen tollasta yltiönegatiivista älylaitteiden demonisointia tyyliin voi ei, tässähän muututaan tyhmiksi. Ei maailmassa pärjää jollei sopeudu.

Kaikella on kuitenkin rajansa ja jos joku asia/laite muutoksen seurauksena ei oleellisesti muutu pitääkö silloin muutos tehdä ja joskus voisi jonkun muutoksen siirtää tehtäväksi myöhemmin jolloin tulisi kerralla tehtäväksi muitakin ja kenties merkittävämpiäkin muutoksia.

Vierailija
5/67 |
19.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sanoisin että kun kapasiteettia on vähän, niin olevan hahmottaminen tapahtuu varhaisessa vaiheessa vieden kaiken käsityskyvyn.

Sen jälkeen kaikki uusi on mahdotonta ymmärtää.

Vierailija
6/67 |
19.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sanoisin että kun kapasiteettia on vähän, niin olevan hahmottaminen tapahtuu varhaisessa vaiheessa vieden kaiken käsityskyvyn.

Sen jälkeen kaikki uusi on mahdotonta ymmärtää.

Mun kapasiteetti ainakin on selvästi ylittynyt, kun en meinannut tajuta tätä kommenttia :D

Vierailija
7/67 |
19.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onpa ylimielistä toi "älyllisen nautinnon" ihannointi, koppava teksti.

Vierailija
8/67 |
19.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eipä kait muuta, kuin halu pysytellä tutussa vanhassa ja voi se uuden opettelu olla luonnostaan passiivista. Itse olen työssäni tekemisissä tekniikan parissa ja pitkään ollut kurkkuani myöten täynnä koko alaa ja tekniikkaa ylipäätään mutta ikääkin alkaa pikkuhiljaa jo olemaan. 

Vierailija
9/67 |
19.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei somea ja teknologiaa voi kaikesta syyttää, niidenkin kanssa kannattaa oppia kohtuukäyttö...

10/67 |
19.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiitos hyvästä artikkelista! Tallensin sen kirjanmerkkeihin ja ammennan siitä uusia ajatuksia tästä eteenpäin edellisten seuraksi :)

Tiesitkö muuten, että muuan Winston Churchill kirjoitti noin sata vuotta sitten 1920-luvulla esseen, jossa hän pelkää teknologian muuttuvan liian paljon nopeammin kuin ihminen itse? Tässä vielä linkki: https://en.wikipedia.org/wiki/Shall_We_All_Commit_Suicide%3F

Vierailija
11/67 |
19.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aikoinaan television kaukosäädinkin oli joillekkin suuri mullistus ja lähes ylipääsemätön asia.

Vierailija
12/67 |
19.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Aikoinaan television kaukosäädinkin oli joillekkin suuri mullistus ja lähes ylipääsemätön asia.

Tätä just meinaan, ja osa porukasta kauhistelee jo etukäteen, mitä tulevaisuudessa keksitään :D

Vierailija
13/67 |
19.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

valtio ratsastaa nokialla jonka tappoi verotuksella. mainostaa maailmalla suomea diki kansana vaikka 70% kansasta ei diki kiinnosta. NOLOAHAN SE SUOMELLE JA AY VÄELLE OLI KUN NOKIA SAVUSTETTIIN POIS SUOMESTA. nyt yrittävät pakolla tehdä kansasta diki kansaa. EI TULE ONNISTUMAAN.

Vierailija
14/67 |
19.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

M23 kirjoitti:

Kiitos hyvästä artikkelista! Tallensin sen kirjanmerkkeihin ja ammennan siitä uusia ajatuksia tästä eteenpäin edellisten seuraksi :)

Tiesitkö muuten, että muuan Winston Churchill kirjoitti noin sata vuotta sitten 1920-luvulla esseen, jossa hän pelkää teknologian muuttuvan liian paljon nopeammin kuin ihminen itse? Tässä vielä linkki: https://en.wikipedia.org/wiki/Shall_We_All_Commit_Suicide%3F

Oliko sarkasmia, vai oliko tossa sun mielestä oikeasti joku pointti? :D

Vierailija
15/67 |
19.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Uusi tuote pakotetaan käyttöön juuri kun vanhasta on tullut valmis ja tilalle pakotetaan keskeneräinen tuote jonka testaaja sinä joudut olemaan. Ja sitten vielä maksat siitä.

Vierailija
16/67 |
19.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos ihminen vihaa teknologiaa, niinkuin eräät sitä näköjään tekevät, niin on parempi sitten olla sitä käyttämättä lainkaan. Sanojen on parempi vastata tekoja, tai ihminen vain huijaa itseänsä tai muita. Mitä tulee itse moderniin yhteiskuntaan, niin se ei voisi toimia lainkaan ilman nykyaikaista teknologiaa. 

Vierailija
17/67 |
19.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Joo, ja ei vaan jaksa. Ihan s**tanan työlästä koko ajan aukoa kaiken maailman tilejä, joita ei saa auki jos ei ole jotain muita tilejä, joita ei saa jos ei ole jotain faking playkauppaa, johon tarvii eri tunnukset jne jne....

Vierailija
18/67 |
19.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tässä on kaksi puolta. Ihmisen pitää kehittyä, oppia uutta ja pysyä muutoksessa mukana, mutta äärimmäinen teknofilia voi myöskin mennä överiksi niin että karkaa perusasiat näköpiiristä.

Vierailija
19/67 |
19.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos ihminen vihaa teknologiaa, niinkuin eräät sitä näköjään tekevät, niin on parempi sitten olla sitä käyttämättä lainkaan. Sanojen on parempi vastata tekoja, tai ihminen vain huijaa itseänsä tai muita. Mitä tulee itse moderniin yhteiskuntaan, niin se ei voisi toimia lainkaan ilman nykyaikaista teknologiaa. 

Siis päättelet että osa ihmisistä vihaa teknologiaa, ja sen perusteella moralisoit heitä siitä että he eivät kieltäydy kaikesta tekniikasta? Jossei juo viinaa niin olisi varmaan parempi ettei juo vettäkään, kaikki muu on itsepetosta.

Vierailija
20/67 |
19.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tässä on kaksi puolta. Ihmisen pitää kehittyä, oppia uutta ja pysyä muutoksessa mukana, mutta äärimmäinen teknofilia voi myöskin mennä överiksi niin että karkaa perusasiat näköpiiristä.

Samaa meinasin kommentoida, mikä siinä aina on, että vain ääripäät kelpaavat...

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän neljä kahdeksan