Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Riitaa miehen harrastuksista

Vierailija
13.06.2023 |

Mieheni on ollut tosi innokas urheilun harrastaja aina. Tiesin tämän jo seurusteluaikana ja arvostan sitä, että hän haluaa elää terveellisesti ja urheilla. Nyt vaan lasten syntymän jälkeen tuntuu siltä, että riitelemme jatkuvasti miehen harrastuksista tai oikeammin niihin käytettävästä ajasta.

Olen itse hoitovapaalla kotona 10-kk vauvan kanssa ja 2,5-vuotias leikki-ikäisen kanssa ja tarkoitus on olla kotona ainakin tammikuuhun 24 asti (mahdollisesti jopa elokuuhun 24 asti). Miehellä on vaativa työ, jossa työpäivät venyvät välillä 10-tuntisiksi. Sen lisäksi hän tarvitsee 1,5-3 tuntia päivässä urheilemiseen 5-6 päivänä viikossa.

Tämän lisäksi tulee sitten vielä kisamatkat, jotka vie aina vähintään koko viikonlopun. Seurusteluaikoina lähdin näihin usein mukaan, mutta lasten kanssa koen ne turhan hankaliksi, kun ei lapset jaksa seisoskella paikallaan ja katsoa kisaa tuntitolkulla.

Ja kaiken tämän päälle, mies on nyt kavereineen innostunut golffaamisesta ja sitä pitäisi päästä tekemään joka viikonloppu.

Ja minulta alkaa oikeasti olla huumori vähissä. Minä yritän käydä kävelylle tai juoksulenkillä aamulla kuuden jälkeen (miehen valmistuessa työpäiväänsä), sillä toinen vaihtoehto on lasten mentyä nukkumaan.

Ei tämä minusta ihan reilulta tunnu. Mies puolestaan väittää, että minä tiesin kuinka tärkeää liikunta/urheilu hänelle on jo ennen lasten syntymää ja nyt yritän häntä muuttaa vaatimalla, että hänen pitäisi luopua harrastuksistaan. Ja hänestä se on hirvittävän epäreilua.

Olenko kohtuuton, kun vaadin miestäni luopumaa jostain menoistaan?
Vai onko mieheni kohtuuton, kun kuvittelee elämän jatkuvan aivan ennallaan myös lasten syntymän jälkeen?

Kommentit (720)

Vierailija
81/720 |
13.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mies voi ottaa lapset mukaan harrastuksiinsa. Varsinkin golfin peluuseen, siellä on lapsilla tilaa juosta, on raitista ilmaa ja monta miestä katsomassa pikkuisten perään. Golfkenttien lähellä on ravintoloita, joissa lapset voi huoltaa ja ruokkia.

Golf-kentälle vilkas 2,5-vuotias voisi olla vielä vähän liian nuori, mutta omista kiireistään huolimatta mieheni kyllä tekee kaikenlaista urheilullista taaperomme kanssa. Talvella opetti hänet esim luistelemaan, vaikka minä ajattelin 2-vuotiaan olevan siihen vielä liian nuori. Ja kävivät pulkkamäessä, uimahallissa jne. Mutta silloinkin minä olen sitten ollut vauvan kanssa kotona

Jatkossa mies omiin harrastuksiinsa lähtiessään ottaa lapset mukaan pari kertaa viikossa, toinen kerta illalla töiden jälkeen ja toinen viikonloppuna. Golfin pelaaminen onnistuu, mies toisella kädellä työntää rattaita ja toisella vetää varusteitaan. Muita harrastuksia et kertonut, mitä ne on, mutta todennäköisesti siellä on pelikavereita, jotka voivat auttaa miestä katsomalla lasten perään.

Onnea vaan matkaan. Jos 2,5-vuotias suostuu istumaan rattaissa golfkierroksen ajan, on hänellä aika harvinaislaatuinen temperamentti, ja voipi olla että turha odottaa tulevaisuudessa hänen haluavan harrastuksiinsa isävalmentajaa. Tuossa iässä kun yleensä lapsi on vilkkaimmillaan ja motorinen kehitys kiivainta.

-sivusta.

Vierailija
82/720 |
13.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaikkeen te naiset suostutte. Olisin sanonut jo ekaa lasta suunniteltaessa että mistä teet sille lapselle ja perhe-elämälle aikaa, jos et tee ei tule lastakaan.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
83/720 |
13.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mies voi ottaa lapset mukaan harrastuksiinsa. Varsinkin golfin peluuseen, siellä on lapsilla tilaa juosta, on raitista ilmaa ja monta miestä katsomassa pikkuisten perään. Golfkenttien lähellä on ravintoloita, joissa lapset voi huoltaa ja ruokkia.

Golf-kentälle vilkas 2,5-vuotias voisi olla vielä vähän liian nuori, mutta omista kiireistään huolimatta mieheni kyllä tekee kaikenlaista urheilullista taaperomme kanssa. Talvella opetti hänet esim luistelemaan, vaikka minä ajattelin 2-vuotiaan olevan siihen vielä liian nuori. Ja kävivät pulkkamäessä, uimahallissa jne. Mutta silloinkin minä olen sitten ollut vauvan kanssa kotona

Jatkossa mies omiin harrastuksiinsa lähtiessään ottaa lapset mukaan pari kertaa viikossa, toinen kerta illalla töiden jälkeen ja toinen viikonloppuna. Golfin pelaaminen onnistuu, mies toisella kädellä työntää rattaita ja toisella vetää varusteitaan. Muita harrastuksia et kertonut, mitä ne on, mutta todennäköisesti siellä on pelikavereita, jotka voivat auttaa miestä katsomalla lasten perään.

Onnea vaan matkaan. Jos 2,5-vuotias suostuu istumaan rattaissa golfkierroksen ajan, on hänellä aika harvinaislaatuinen temperamentti, ja voipi olla että turha odottaa tulevaisuudessa hänen haluavan harrastuksiinsa isävalmentajaa. Tuossa iässä kun yleensä lapsi on vilkkaimmillaan ja motorinen kehitys kiivainta.

-sivusta.

Ap kertoi, että mies pelaa golfia kavereittensa kanssa. Kaverit katsovat lapsen perään, kun on miehen lyöntivuoro, muuten mies pystyy juoksemaan lapsensa perässä. Golfkentällä on tilaa juoksennella ja lapsi saa purettua energiansa. Se pienempi lapsi kyllä pysyy rattaissa ja jos ei viihdy, lasta voi kantaa.

Vierailija
84/720 |
13.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Rakkaus lapsia kohtaan syntyy siinä kun heidän kanssaan touhuaa ja viettää aikaa. Ihan vaikka istuen ja jutellen tai vaikka tv:tä katsellen.

Jos ei lastensa kanssa vietä aikaa he ovat ihan kuin kenen tahansa lapsia. Ero on kyllä silloin helpompi kun ei ole tunnesiteitä lapsiin.

Vierailija
85/720 |
13.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuudesti viikossa kolme tuntia liikuntaa päivässä. Voi kettu sun kanssas, tämän kanssa halusit lisääntyä ja tätä elämäntyyliä pitäisit ilman lapsia jotenkin täyspäisenä.

Vierailija
86/720 |
13.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sen verran karua käytöstä mieheltä, että aika pistää sota pystyyn. Jos kundi muuten hyvä ja suhteessa rakkautta, niin en sitä eroa ole heti ehdottamassa, kuten niin monet täällä. Mies voi olla yllättävän typerä näissä asioissa ja silti tulla järkiinsä, kun pistät seinää vasten. Tai sit ei. Mutta sillä tavalla eteenpäin.

Vierailija
87/720 |
13.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eksä oli tuollainen ja silloin mietin, ettei tuon kanssa ainakaan lapsia voi tehdä. Koko hoito jäisi minun vastuulle. 

Vierailija
88/720 |
13.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Golffaamisen aloitus tuossa tilanteessa on kyllä liikaa.

Vierailija
89/720 |
13.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kai sitä voisi kotonakin treenata ja jos on kestävyyslajista kysymys, niin työmatkat käyttöön.

Vierailija
90/720 |
13.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kuudesti viikossa kolme tuntia liikuntaa päivässä. Voi kettu sun kanssas, tämän kanssa halusit lisääntyä ja tätä elämäntyyliä pitäisit ilman lapsia jotenkin täyspäisenä.

Harjoittelua 5-6 krt viikossa ja noin 1,5-3 h kerrallaan

Viikkotasolla varmaan keskimäärin 10- 15h/vko

Ilman lapsia ilman muuta pidin sitä täyspäisenä. Ihailin sitä, että mies halusi pitää itsestään ja kunnostaan niin hyvää huolta. Ihailen tavallaan edelleen, mutta en pidä siitä, mitä se tarkoittaa meidän perhe-elämän kannalta

Vierailija
91/720 |
13.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Aika perinteinen kuvio. Mies uhriutuu, vinkuu ja harrastaa, nainen hoitaa koko paletin.

Itsekäs porsashan se sinun miehesi on, ei siitä mihinkään pääse. Nyt hamstraa vielä uusia harrastuksia. Ei voi edes vedota siihen että tiesit kaikista jo ennen lisääntymistä.

Mies on yksin parisuhteessa? Aloittajalla oli elävää oppimateriaalia, mutta hän ohitti sen ja teki miehen kanssa toisenkin lapsen. 

Ei ole, mutta jättää vaimonsa yksin suhteeseen. Mie s la p si kun on.

Vierailija
92/720 |
13.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kai sitä voisi kotonakin treenata ja jos on kestävyyslajista kysymys, niin työmatkat käyttöön.

Työmatkoja ajoi aikaisemmin paljon pyörällä, mutta se vei kohtuuttomasti aikaa, kun työmatka on pitkä

Vierailija
93/720 |
13.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ero. Mies joutuu ottamaan vastuuta lapsistaan edes joskus ja sinä saat edes joskus vapaata. Parhaimmillaan viikko viikko. Nyt sinä olet orja ja palvelija ja mies sinkku jolla on henkilökohtainen kotiapulainen.

Mitä pahaa ne lapset sulle on tehnyt? Olet kyllä yksi piru neuvoinesi

Ap:n mies on löytänyt tiensä palstalle. 😀

Olen naimisissa entisen avioerolapsen kanssa. Toivoisin, ettei kukaan joudu tuntemaan samoja tunteita ja käymään samanlaisia ajatuksia läpi ikinä. Avioero murskaa ja talloo lapsen sisimmän hajalle ja laastaroi sitä valheilla tehden siitä ihmisen irvikuvan

Höpön löpön. Vanhempien ero on monille lapsille suuri helpotus. Itse toivoin sitä koko lapsuuteni, vaikkei meillä kotona ollut väkivaltaa tai viinalla läträämistä tms. 

Vierailija
94/720 |
13.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

-sivusta.

Juu, meidän taapero ei istu viittä minuttia paikallaan, saati koko golfkierrosta. Enkä ole ihan vakuuttunut olisiko muut pelaajat innoissaan jos yksi vilkas taapero juoksisi pitkin kenttää.

Muuten tosiaan tuo meidän 2,5-vuotias on tosi innokas kaikesta urheilullisesta: pelaa tosi mielellään jalkapalloa isänsä kanssa tai oikeastaan ihan mitä vaan mihin liittyy pallo. Ja jos mukana on vielä mailakin, niin aina parempi. Talvella tosiaan kävivät yhdessä luistelemassa, ensi talvena aloitetaan laskettelun harjoitteleminen

Vierailija
95/720 |
13.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kai se pitää yrittää ottaa asia vakavasti keskusteluun

Vaikka olenhan minä yrittänyt aikaisemminkin, ja jotenkin aina päädymme siihen "Miksi sä yrität muuttaa minua" -jankkaukseen. 

Mutta tiedän, että jossain vaiheessa olen väsynyt ja katkeroitunut, jos en pidä puoliani tässä asiassa

Vierailija
96/720 |
13.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vaikka olenhan minä yrittänyt aikaisemminkin, ja jotenkin aina päädymme siihen "Miksi sä yrität muuttaa minua" -jankkaukseen. 

Mutta tiedän, että jossain vaiheessa olen väsynyt ja katkeroitunut, jos en pidä puoliani tässä asiassa

Ap, minkä ikäisiä sinä ja miehesi olette?

Vierailija
97/720 |
13.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ero. Mies joutuu ottamaan vastuuta lapsistaan edes joskus ja sinä saat edes joskus vapaata. Parhaimmillaan viikko viikko. Nyt sinä olet orja ja palvelija ja mies sinkku jolla on henkilökohtainen kotiapulainen.

Joutuu? Muualla asuvan vanhemman ainoa velvollisuus on maksaa elatusmaksut. Ei kukaan, eikä mikään taho voi pakottaa häntä tapaamaan lapsiaan. 

No jos mies on sellainen, ettei halua omia lapsiaan nähdä, joita itse haluamalla halusi, niin kyllä silloin hänen luonteessaan ja arvoissaan on myöskin niin paljon pielessä, että kuka sellaisen kanssa haluaisi edes olla yhdessä? Ei ero on siis erittäin varteenotettava ratkaisu myös siinä tapauksessa. Edelleen saa lapset hoitaa yksin, mutta on vapaa etsimään elämäänsä myös jotain uutta ja parempaa, eikä tarvi kuunnella ja katsella itsekästä, epäreilua ja kiukuttelevaa miestä.

Suurin osa isistä, jotka ovat halunneet ja tehneet lapsia, haluavat kyllä myös olla heidän elämässään mukana myös eron jälkeen.

Vierailija
98/720 |
13.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minä olen 22, mies minua vuoden vanhempi

Vierailija
99/720 |
13.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minä olen 22, mies minua vuoden vanhempi

Olette liian nuoria.

Vierailija
100/720 |
13.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kaikkeen te naiset suostutte. Olisin sanonut jo ekaa lasta suunniteltaessa että mistä teet sille lapselle ja perhe-elämälle aikaa, jos et tee ei tule lastakaan.

Mies olisi varmasti ollut ihan iloinen tuosta. Harva oikeasti haluaa vaimoa valittamaan elämän raskautta, kun vaimo on ensin saanut haluamansa eli pari lasta.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme yhdeksän kahdeksan