Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mies kävelee monta metriä edellä, miksi?

Vierailija
12.06.2023 |

Kysymys tulikin jo otsikossa. Mieheni pinkoo aina edelläni ja vaikka olen hänelle asiasta sanonut varmaan satoja kertoja, mikään ei muutu.
Onko muilla samanlaista? Mistä ihmeestä tämä johtuu? Mitä tämä kertoo

Kommentit (115)

Vierailija
81/115 |
12.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minullakin narsisti-isä, joka harrasti tuota. Muistan miten nolotti lähteä juhliin kun isä vaappui pyhäpuvussa iso vatsa kauluspaidan alta roikkuen 10m edellä ja me äidin kanssa mekoissa ja juhlakengissä käveltiin perässä. Oltiin kuin jokin hautajaissaattue.

Ja kaupassakin se löntysti edellä, muistan miten isän jalkaterät kääntyivät reilusti ulospäin kävellessä, ikään kuin Charlie Chaplinilla. Otti sitten hyllystä tavaraa ja heitteli niitä äidin työntämiin kärryihin. Jos joskus pinkaisin juoksuun ja ohitin isän, alkoi jumalaton sättiminen ja tiuskiminen että mene h*lvettiin siitä.

Kaikkiin paikkoihin mentiin niin, että isä meni edellä, eikä edes pitänyt ovea auki. Rapun ovet sun muut ehtivät sulkeutua ennen kuin päästiin äidin kanssa kohdalle. Usein jos hissi oli valmiina odottamassa, isä lähti sillä salamannopeasti ylös ja me jouduttiin äidin ja kauppakassien kanssa odottamaan. Jos hissi ei ollutkaan kerroksessa ja isä joutui odottamisen takia samaan hissiin perheensä kanssa, niin yleensä teki hississä jotain ikävää, esim. pieraisi tai aivasti laittamatta kättä suun eteen.

Ja juu - en ole kohta 20 vuoteen ollut tuon ukon kanssa tekemisissä.

Vierailija
82/115 |
12.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaksi vuotta mun miehellä kesti oppia, kun ihan joka kerta huomautin asiasta kiukkuisena.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
83/115 |
12.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minullakin narsisti-isä, joka harrasti tuota. Muistan miten nolotti lähteä juhliin kun isä vaappui pyhäpuvussa iso vatsa kauluspaidan alta roikkuen 10m edellä ja me äidin kanssa mekoissa ja juhlakengissä käveltiin perässä. Oltiin kuin jokin hautajaissaattue.

Ja kaupassakin se löntysti edellä, muistan miten isän jalkaterät kääntyivät reilusti ulospäin kävellessä, ikään kuin Charlie Chaplinilla. Otti sitten hyllystä tavaraa ja heitteli niitä äidin työntämiin kärryihin. Jos joskus pinkaisin juoksuun ja ohitin isän, alkoi jumalaton sättiminen ja tiuskiminen että mene h*lvettiin siitä.

Kaikkiin paikkoihin mentiin niin, että isä meni edellä, eikä edes pitänyt ovea auki. Rapun ovet sun muut ehtivät sulkeutua ennen kuin päästiin äidin kanssa kohdalle. Usein jos hissi oli valmiina odottamassa, isä lähti sillä salamannopeasti ylös ja me jouduttiin äidin ja kauppakassien kanssa odottamaan. Jos hissi ei ollutkaan kerroksessa ja isä joutui odottamisen takia samaan hissiin perheensä kanssa, niin yleensä teki hississä jotain ikävää, esim. pieraisi tai aivasti laittamatta kättä suun eteen.

Ja juu - en ole kohta 20 vuoteen ollut tuon ukon kanssa tekemisissä.

Mitä. Juuri. Luin.

Olen nähnyt vastaavan perheen joskus Tanskassa. Isä vetää kymmenen metriä ja nöyrän näköinen perhe seuraa perässä.

Itsensä siinä mies nolasi. Toivoin salaa että perhe kaartaisi toiseen osoitteeseen, jihha näkisin miehen orvon ilmeen.

Vierailija
84/115 |
12.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eikös romaneilla ole tuo tapa?

Vierailija
85/115 |
12.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ex-poikkiksella oli aina kiire pelaamaan tietokoneella, siksi harppoi vaikka lihava olikin. Jos olisi löntystellyt, ei ehkä olisi enää ehtinyt pelata 18h/vrk ennen kuin alkaa väsyttää.

Vierailija
86/115 |
12.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Exä teki samaa. Kerran sitten oltiin isommalla porukalla liikkeellä ja joukkoon sattui herrasmies, joka odotteli mua ja tarjosi apua esim.jyrkissä nousuissa ja ojien ylityksissä (oltiin siis metsäretkellä). Exä oli tosi kiukuissaan,mikä on outoa. Olisihan itsekin voinut toimia samoin.

Vierailija
87/115 |
12.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

On tiedustelemassa vaaroja.

Vierailija
88/115 |
12.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Meillä mies on tällainen pinkoja, eikä yhtään osaa huomioida lapsiakaan tässä. Tai no ei hän niitä sentään yksin jätä jos ilman minua liikkuu, mut esim. reissussa pyysin että hän kulkisi ainakin yhden kanssa, niin ei, harppoo omaan tahtiinsa eteenpäin puhumatta lapsille mitään ja me sitten lasten kanssa leveänä kuljetuksen perässä minä yksin vastuussa. Hän ei ilmeisesti näe että voisi vaikkapa kävelyvauhdilla tai kontaktin ottamisella viestiä että kävellään tässä yhdessä. Minä kävelen usein nuorimman ja hitaimman kanssa ja sinne ne jää muutkin minun ympärille kun isä viuhtoo pitkällä edessä, välillä vilkaisee hämmästyneenä tai kärsimättömänä taakseen.

Välinpitämätön. Aikuinen mies kyllä ymmärtää jo ihan sanomattakin, että lapsi kävelee hitaammin kuin aikuinen. Hän näkee ihan hyvin, että voitaisiin kävellä yhdessä. Joko ei suostu vaan näkemään, koska MINÄ MINÄ tai ei kiinnosta nähdä koska MINÄ MINÄ.

Harppominen ei ole mikään fyysinen tai neurologinen ominaisuus kuten sokeus tai autismi, jota ei voi muuttaa, vaan ihan tietoinen päätös kävellä tahtia X.

Vierailija
89/115 |
12.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllähän siinä asennettakin on. Itse huomaan, et jos en pidä jostain ihmisestä, mua ärsyttää sopeuttaa oma kulkemiseni toisen tahtiin. Jos taas tykkään joistain ihmisestä, se ei ärsytä yhtään.

Eli kyllä se kertoo negatiivisista tunteista ja siitä, että välunputämättömyts on edennyt sille tasolle, ettei sitä ees viitsitä peitellä.

Vierailija
90/115 |
12.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuntuu tämä oman vauhdin yhteensovittamiskyvyttömyys koskea vain liikkumista puolison kanssa (ja joskus omien lasten). Kaikkien muiden tahtiin nämä edelläkävelijät pystyvät sopeutumaan ja kävelemään yhdessä vierekkäin.

Vierailija
91/115 |
12.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä on ollut sama juttu jo 20v. En koe sitä kiusantekona, eikä mieheni ole narsisti, päinvastoin. Hän vain sattuu olemaan minua paljon pidempi ja urheilullinen. Aluksi huomautin asiasta ja yritin muuttaa häntä, mutta ei hän muistanut taaskaan seuraavalla kerralla. Enää en koe asiaa ongelmana, aika vähän kävellään yhdessä, pyöräillään enemmän. Mutta ihmettelen kovasti tämän ketjun kommentteja. Narsisti? Ota ero? Eipä ihme, että erotilastot ovat huipussaan, jos tällainenkin pikkuasia on syy erota.

Vierailija
92/115 |
12.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Höh, mieshän on luomakunnan kruunu, capisce tonto?

Vierailija
93/115 |
12.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tyhmä mies? Muistisairas kun ei muista monen sanomisen jälkeen? Itsekäs luultavimmin, omahyvöinen urpo. Jos yhdessä kävellään niin kyllä silloin mennään vierekköin, ei monta metriä välissä.

Käveleekö mies monen metrin päässä myös mieskaveristaan? Entä siitä salavosusta, tuskin😂

Vierailija
94/115 |
12.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuollainen äijä on pelle!

Vierailija
95/115 |
13.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis tein tuota samaa lapsena vanhemmilleni, koska nolotti kulkea vanhempien kanssa kaupungilla, kun "joku voi nähdä!" Hävettää koko käytös, mutta ikätoverit kiusasivat aivan hölmöistä asioista. Jotenkin sen kuvitteleminen, että aikuinen mies tekisi samaa kumppanilleen, on tosi surullinen ajatus.

Vierailija
96/115 |
13.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ai taasko tämä aloitus?

Palstan miesviha ei pääse yllättämään. Sääli sinänsä.

Vierailija
97/115 |
13.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tyhmä mies? Muistisairas kun ei muista monen sanomisen jälkeen? Itsekäs luultavimmin, omahyvöinen urpo. Jos yhdessä kävellään niin kyllä silloin mennään vierekköin, ei monta metriä välissä.

Käveleekö mies monen metrin päässä myös mieskaveristaan? Entä siitä salavosusta, tuskin😂

Ehkäpä nainen jättäytyy taaemmas protestina jostain mitä mies ajatteli tai jätti ajattelematta.

Vierailija
98/115 |
13.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olet liian hidas. Mies ei meinaa pystyä/malttaa kävellä tahtiisi.

Ei pidä paikkaansa. Omasta rouvastani olen huomannut saman, jää jälkeen. Mutta välimatka ei kasva elikkä vauhti on sama. Ei ymmärrä. Olen joskus yrittänyt kulkea rinnalla mutta usein se väli vaan menee muutamaan metriin. Mutta ei kasva! Hän ei siis halua kävellä rinnalla mutta kulkee pitkiäkin matkoja samalla etäisyydellä. Vika ei siis ole edellä kulkijassa.

Mun mies teki sitä, että jättäytyi jälkeen. Ekat vuodet kyllä päästiin hyvin tuntejakin kävelemään rinnakkain ja yhtä matkaa. Jos joku tuli vastaan, niin hän olevinaan teki vastaantulijalle tilaa ja siirtyi mun perään. Yhtäkkiä huomasin, että välimatka kasvoi. Jäin odottamaan, niin miehelle tuli tarve sitoa kengän nauhoja tms. Hän saattoi ylittää kadun sanomatta mitään jne.

Kyllähän toi temppuilu käytännössä päätti meidän romanttisen suhteen. Oli sen verran kurjan tuntuista.

Saattaa olla, että hän häpesi mua, mutta epäilin jossain vaiheessa myös sitä ettei hän halunnut tulla nähdyksi mun kanssa jostain muusta syystä.

"Olevinaan teki" - sanotaan "oli tekevinään".

Vierailija
99/115 |
13.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hän ei halua näyttäytyä pariskuntana. Joko häpeää sinua tai muusta syystä haluaa esiintyä sinkkuna.

En ymmärrä miten jotkut naiset suostuvat tuollaiseen kyykytykseen. Todella noloakin. Tästä oli pitkä ketju aikanaan täällä, ja Iltalehdessäkin taisi olla juttua. Ilmeisen yleinen ilmiö siis, vaikka se täysin käsittämättömältä tuntuukin.

Vierailija
100/115 |
13.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ilmeisesti sinä löntystä hitaasti.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi kuusi yhdeksän