Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mies kävelee monta metriä edellä, miksi?

Vierailija
12.06.2023 |

Kysymys tulikin jo otsikossa. Mieheni pinkoo aina edelläni ja vaikka olen hänelle asiasta sanonut varmaan satoja kertoja, mikään ei muutu.
Onko muilla samanlaista? Mistä ihmeestä tämä johtuu? Mitä tämä kertoo

Kommentit (115)

Vierailija
61/115 |
12.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan yleinen ongelma, kun toinen on parempi kuntoinen ja hänellä on nopeampi vauhti. Hankalaa masella jonkun tahallaan hidastrlevan lyllertäjän tahtiin. Alapas ap kuntoilemaan, niin pysyt normaalissa kävelyvauhdissa mukana!!!

Vierailija
62/115 |
12.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ihan yleinen ongelma, kun toinen on parempi kuntoinen ja hänellä on nopeampi vauhti. Hankalaa masella jonkun tahallaan hidastrlevan lyllertäjän tahtiin. Alapas ap kuntoilemaan, niin pysyt normaalissa kävelyvauhdissa mukana!!!

Jos ero on koko ajan 5 tai 10 metriä, he etenevät ihan samaa tahtia. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/115 |
12.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun miesystävä tekee joissain tilanteissa samalla tavalla, esim. kauppaan tai jonkin tapahtuman sisätiloihin saavuttaessa. Olen siitä sanonut, mutta on niin impulsiivinen, että johtunee siitä. Ikään kuin kauppaan saavuttaessa pitäisi heti sännätä tiskeille rohmuamaan ruokaa. Ehkä on kyse hänen eloonjäämiskamppailustaan :D. Olen vihjannut joskus piiloutuvani häneltä kaupassa hyllyn taakse, saa sitten etsiä minut. Useimmiten kävelemme kuitenkin käsi kädessä.

Vierailija
64/115 |
12.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Onko paljon pituuseroa, joka johtaa nopeuseroonkin, pitkillä on harva välityssuhde joten kiitävät helposti lujaa eteenpäin kun taas lyhemmät joutuu kipittämään suurella käyntinopeudella pysyäkseen perässä.

Minulla ja miehelläni on 40 cm pituusero. Hänelle oli alkuun vaikeaa ymmärtää, että jos hän kävelee normaalia tahtiaan, hänen pituutensa vaikuttaa siihen, kuinka monta askelta joutuu ottamaan samalla matkalla. Hänen askelmääränsä on jalkojen pituudesta johtuen vähäisempi, kuin omani. Ymmärsi vasta, kun vertasin meitä vinttikoiraan ja sitä lähes 1/4 matalampaan pystykorvaan.

Vierailija
65/115 |
12.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse teen samaa, eikä siinä ole mitään vikaa. Ehdin herrasmiehenä avaamaan naiselle oven ja levittämään sen punaisen maton oven eteen.

Vierailija
66/115 |
12.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

No ei se mikään pituuskysymys ole. Meillä on pituusero 35cm ja hyvin sujuu yhdessä kävely. Myös jos lapset on mukana. Saattaa hetkellisesti mennä edelle, mutta jää odottamaan.

Vierailija
67/115 |
12.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olet liian hidas. Mies ei meinaa pystyä/malttaa kävellä tahtiisi.

Ei pidä paikkaansa. Omasta rouvastani olen huomannut saman, jää jälkeen. Mutta välimatka ei kasva elikkä vauhti on sama. Ei ymmärrä. Olen joskus yrittänyt kulkea rinnalla mutta usein se väli vaan menee muutamaan metriin. Mutta ei kasva! Hän ei siis halua kävellä rinnalla mutta kulkee pitkiäkin matkoja samalla etäisyydellä. Vika ei siis ole edellä kulkijassa.

Mun mies teki sitä, että jättäytyi jälkeen. Ekat vuodet kyllä päästiin hyvin tuntejakin kävelemään rinnakkain ja yhtä matkaa. Jos joku tuli vastaan, niin hän olevinaan teki vastaantulijalle tilaa ja siirtyi mun perään. Yhtäkkiä huomasin, että välimatka kasvoi. Jäin odottamaan, niin miehelle tuli tarve sitoa kengän nauhoja tms. Hän saattoi ylittää kadun sanomatta mitään jne.

Kyllähän toi temppuilu käytännössä päätti meidän romanttisen suhteen. Oli sen verran kurjan tuntuista.

Saattaa olla, että hän häpesi mua, mutta epäilin jossain vaiheessa myös sitä ettei hän halunnut tulla nähdyksi mun kanssa jostain muusta syystä.

Vierailija
68/115 |
12.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun ex teki tota samaa. Ulkomaillakin. Mulla oli pieni vesipullo mukana ja otin pienen huikan niin tää sika hori sen sitte pohjiin asti. Tälläsiä on Metsälehden toimittajat. Nyt ex, miksiköhän...

Vierailija
69/115 |
12.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Exä harrasti tota, oli raivostuttavaa. Joskus jättäydyn tahallani vielä enemmän jälkeen ja odotin, missä vaiheessa huomaa. Joskus käännyin eri suuntaan tai menin johonkin kauppaan sisään. Mies sitten soitteli vihaisena että minne oikein katosin. Ei ymmärtänyt kun selitin, eikö muuttanut tapojaan. En jaksanut, annoin mennä menojaan.

Mä teen noin, hidastan omaa tahtia. Ei suutu, vaan tulee etsimään mua jossain vaiheessa. Aluksi yritin harppoa perässä, mutta nyttemmin oon todennut, että jos ei oottele, etsiköön mut sitten myöhemmin. Meen omia menojani minäkin.

Vierailija
70/115 |
12.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Narsistin merkki, jätä se

Vierailija
71/115 |
12.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Up

Vierailija
72/115 |
12.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mies teki samaa. Joko pysähdyin paikalleni tai käännyin kannoillani vastakkaiseen suuntaan. Oppi. Kertaus on opintojen äiti.

Vierailija
73/115 |
12.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi ei, taidan olla miehesi kaltainen. En oikein osaa kävellä hitaasti vaan kävelytahtini on aika rivakka. Mieheni välillä sanoo "ei tarvitse juosta" ja sitten yritänkin kävellä hitaammin, mutta se tahti tulee niin selkäytimestä, että pian harpon taas edellä.

Vierailija
74/115 |
12.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mies ei jaksa odotella ja menee kauppaan, haluaa hoitaa asian ja lähteä. Jäätkö asumaan autoon käsilaukkua kaivellen ja kävelet miehen mielestä hitaasti? Mies ei osaa ottaa rennosti ja hitaammin, olisi kohteliasta ystävällistä mennä kanssasi yhtä matkaa? Autossa on mukava istuskella ja katsella maisemaa, jutella, mutta mies ei huomaa sitä vai jälkikäteen istuu. Onko teillä eri toiveet. Vai onko mies ylimielinen, ei?

Vierailija
75/115 |
12.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä mies on tällainen pinkoja, eikä yhtään osaa huomioida lapsiakaan tässä. Tai no ei hän niitä sentään yksin jätä jos ilman minua liikkuu, mut esim. reissussa pyysin että hän kulkisi ainakin yhden kanssa, niin ei, harppoo omaan tahtiinsa eteenpäin puhumatta lapsille mitään ja me sitten lasten kanssa leveänä kuljetuksen perässä minä yksin vastuussa. Hän ei ilmeisesti näe että voisi vaikkapa kävelyvauhdilla tai kontaktin ottamisella viestiä että kävellään tässä yhdessä. Minä kävelen usein nuorimman ja hitaimman kanssa ja sinne ne jää muutkin minun ympärille kun isä viuhtoo pitkällä edessä, välillä vilkaisee hämmästyneenä tai kärsimättömänä taakseen.

Vierailija
76/115 |
12.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

En kestä hitaasti käveleviä ihmisiä yhtään. Löntystellään kun lehmät.

Vierailija
77/115 |
12.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En kestä hitaasti käveleviä ihmisiä yhtään. Löntystellään kun lehmät.

Miks olisit parisuhteessa ihmisen kanssa, jonka kävelytyyli herättää sussa negatiivisia tunteita?

Vierailija
78/115 |
12.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minunkin mieheni tekee samaa. En ole tosin kokenut tuota mitenkään pahantahtoisena toimintana, hän nyt vaan on nopeampi kävelijä kuin minä. Ja pituuseroakin löytyy paljon.

Minä annan miehen laukata vapaasti enkä lähde juoksemaan hänen peräänsä. Yleensä ei mene kovinkaan pitkään, kun mies hoksaa minun jääneen jälkeen. Hän sitten hieman nolona hidastaa tahtiaan, että saan hänet kiinni.

Vierailija
79/115 |
12.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mies on pitempi, hänellä pidemmät jalat ja urheilee enempi. Ei ole yllätys jos ei pysy perässä.

Vierailija
80/115 |
12.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä on just noin! Mies sanoo mulle, että kävelen hänen perässään aina ja ihmettelee sitä. Minusta asia on ihan selvä: hän on ensinnäkin 15 cm pitempi ja harppoo pitkillä jaloillaan, minä kipitän perässä. Toisekseen, ja tämän hoksasin viikonloppuna vaellusreissulla, hän on alitajuntaisesti niin kilpailuhenkinen, että jos kävelen rinnalla, vauhti kiihtyy heti. Kun jättäydyn taakse kävelemään, vauhti pysyy tasaisena.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan kahdeksan yhdeksän