psykoterapia lopetettiin kesken, vointi romahti
mistään ei saa apua. Käskettiin soittamaan terveyskeskuksen numeroon, mutta sieltä ei osata auttaa.
Kommentit (79)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kirjoita kantelu Aluehallintovirastoon.
Ei riitä voimavarat valitusten tekemiseen. Lisäksi valituksissa kestää aina kuukausikaupalla jotta selviäisi. Itse tarvitsen apua heti. ap
Riittihän sulla voimat täälläkin valittamiseen
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Et ole töihin ajatellut mennä?
Miten voi mennä töihin jos määrätään eläkkeelle ilman omaa tahtoa?
Samalla tavalla kuin muutkin eläkeläiset. Moni eläkkeellä oleva käy töissä
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Et ole töihin ajatellut mennä?
Miten voi mennä töihin jos määrätään eläkkeelle ilman omaa tahtoa?
Eihän eläke ole kielto työnteolle! Luuleeko joku, että eläkkeelle määrätään eikä saa enää hakea töitä, tai ottaa paikkaa vastaan? Sanokaa nyt ettette oikeasti luule noin.
Mihinkään ei pysty, mutta kummasti on voimia trollata täällä aamusta iltaan
Vierailija kirjoitti:
Kirjoita kantelu Aluehallintovirastoon.
Auttaako tämä oikeasti?
Hyvä Kela. On niillä joku järki yhteisten rahojen käytössä sentään.
Voisitko saada terapiaa ostopalveluterapiana, silloin terapian maksaa kokonaan sairaanhoitopiiri, eikä Kelaa tarvita?
Sinulle ei tästä ole varmasti apua, mutta muille tiedoksi, että Mielenterveystalo.fi:lla on ilmaista nettiterapiaa, johon pääsee lääkärin lähetteellä. Kävin juuri itse lävitse yhden terapiaohjelman, suosittelen! "Nettiterapiat ovat tehokasta hoitoa terapeutin tuella. Lähetteellä pääset jo viikossa terapiaan. Nettiterapia on julkisen terveydenhuollon tuottamaa potilaalle maksutonta hoitoa." https://www.mielenterveystalo.fi/fi/nettiterapiat
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Onko sulla siis vielä oikeus terapiaan eli lopettiko vain terapeuttisi?
Kela lopetti rahoittamisen, vaikka useampi minua hoitava lääkäri puolsi terapian jatkamista. Oli menossa kriittinen vaihe, jossa käsiteltiin ongelmien juurisyitä. ap
Jos ei terapiasta ole hyötyä järjellisessä ajassa niin miksi sitä pitäisi jatkaa? Yhteiskunnalla on rajallinen määrä rahaa ja resursseja jotka pitää käyttää niin että saadaan suurin hyöty kansalaisille. Siksi esimerkiksi eläkeläiset eivät pääse Kelan kustantamaan psykoterapiaan. Toisaalta eläkepaperit parantavat aika monen henkistä jaksamista jostain syystä.
Typerä terapia! Olihan tää ketju täysi vitsi? Olihan?
Mitä ihmettä tapahtui hyvälle keskusteluketjulle? Oliko jonkun, joidenkin ihan pakko tulla juuri tähän mukaan, kun ajattelutapanne on ihan epäasianmukainen kokonaisuuteen nähden. Pystyttäkää oma psykoterapian vastainen ketjunne, ehdottaisin.
Hylätessään hakemuksen Kela haistattelee myös hakemuksen kirjoittaneelle, asiakkaan pitkään tunteneelle lääkärille, mitätöi tämän työtä. Ei ihme jos ei löydy motivoituneita psykiatreja.
Vierailija kirjoitti:
Kannattaa ottaa vastuu itse omasta olosta ja voinnista. Vastuuta sinun voinnista ja oloista ei kukaan muu ota eikä kanna. Kaikille asioille on aina jokin syy, myös ahdistukselle ja pahalle ololle, mutta on omalla vastuulla tehdä asialle jotakin ja pyrkiä itse myös aktiivisesti etsimään niitä terapiassa ehdotettuja ja opeteltuja keinoja olotilojen purkamiseen. Kukaan muu ihminen tai mikään ihmepilleri ei poista tunteita, joita myös ahdistus ja muut ikävät olotilat ovat. Hengitysharjoitukset sekä mielikuvaharjoitukset ja ennenkaikkea se, että kokee olevansa juuri siinä turvassa järjellä ajateltuna eli ahdistavien asioiden järkeistäminen aikuismaisesti auttavat pääsemään pahimpien tunteiden yli. Terapiassa on näistä pitänyt ainakin puhetta olla ja niistä saa tietoa itsekin googlaamalla, vaikka kysymyksellä mikä auttaa ahdistukseen jne.
Pettymys on varmasti suuri terapian loppuessa, mutta mikään terapeutti ei voi tehdä toipumista sinun puolesta, se työ sinun on itse tehtävä ja haluttava toipua, selvitä kaikesta huolimatta voittajaksi omassa elämässäsi, itsessäsi.
Keskusteluapua on saatavilla erilaisista kriisi,-ja sosiaalipäivystyksistä sekä vapaaehtoisten järjestöjen piiristä.
Tässä viestissä ei ollut kyllä mitään hyödyllistä infoa tai faktaa ennen loppua. Jotkut eivät todellakaan selviä ilman terapiaa eivätkä ole siinä kunnossa että pystyvät huolehtimaan itsestään kovin tehokkaasti yksin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Onko sulla siis vielä oikeus terapiaan eli lopettiko vain terapeuttisi?
Kela lopetti rahoittamisen, vaikka useampi minua hoitava lääkäri puolsi terapian jatkamista. Oli menossa kriittinen vaihe, jossa käsiteltiin ongelmien juurisyitä. ap
Jos ei terapiasta ole hyötyä järjellisessä ajassa niin miksi sitä pitäisi jatkaa? Yhteiskunnalla on rajallinen määrä rahaa ja resursseja jotka pitää käyttää niin että saadaan suurin hyöty kansalaisille. Siksi esimerkiksi eläkeläiset eivät pääse Kelan kustantamaan psykoterapiaan. Toisaalta eläkepaperit parantavat aika monen henkistä jaksamista jostain syystä.
Järjellinen aika on eri ihmisille eri. Se riippuu niin tilanteesta. Jos ihminen tarvitsee kuntoutusta vaikkapa viisi vuotta, ja sitä annetanan kolme vuotta, niin silloin sehän on rahan tuhlausta. Lisäksi viiden vuoden terapia tulee halvemmaksi kuin loppuelämän työkyvyttömyys ja toisten avun varassa oleminen. Esimerkkejä on monia. Esim fysioterapia, pitkäkin,tulee halvemmaksi kuin leikkaus. Eli kun kuntoutuksesta säästetään, sahataan omaa oksaa.
Propsit Kelalle. Ihan kenelle tahansa sitä ilmaista rahaa ei enää jaella!
Vierailija kirjoitti:
Huonosti on terapeutti suunnitellut hoidon jos kriittinen kohta jäänyt tuollaiseen taitekohtaan jossa tuki voidaan evätä.
Miten se on terapeutin vika, jos kela lopettaa rahoittamisen? Toki asiakas voi jatkaa terapiaa omakustanteisesti.
Hoitosuunnitelman tekee psykiatri, terapeutti vain toteuttaa sen.
Nyt pitäisi tietää mitä hoitosuunnitelmaan on kirjattu ja miksi kela päätti lopettaa hoidon kesken? Ilman painavia syitä tällaista ei yleensä tehdä.
🇺🇦🇮🇱
AP, ÄLÄ LUE TAI OTA TOSISSASI NÄITÄ VIIMEISIÄ VIESTEJÄ!
Tähän ketjuun on nyt pesinyt vahvasti mielenterveysongelmainen henkilö joka purkaa omaa pahaa oloa ja ahdinkoaan palstalle. Viestittely ei millään tavalla liity sinuun, vaan kertoo viestittelijästä itsestään ja jotka näin sivusta sanottuna vaikuttavat niin vahvasti oireilevilta ja mahdollisesti myös alaikäisiltä, että voi suoraan jättää ne viestit lukematta.
Vierailija kirjoitti:
Propsit Kelalle. Ihan kenelle tahansa sitä ilmaista rahaa ei enää jaella!
Sinusta siis on turha hoitaa mt-potilaita? Että on ihan ok jättää ilman hoitoa? No entä syöpäpotilaat, tai reumapotilaat? Vammaisten lasten fysioterapiat ja muut kuntoutukset? Yleensä heistä ei veronmaksajia tule. Turha siis hoitaa? Niinkö?
🇺🇦🇮🇱
Kannattaa ottaa vastuu itse omasta olosta ja voinnista. Vastuuta sinun voinnista ja oloista ei kukaan muu ota eikä kanna. Kaikille asioille on aina jokin syy, myös ahdistukselle ja pahalle ololle, mutta on omalla vastuulla tehdä asialle jotakin ja pyrkiä itse myös aktiivisesti etsimään niitä terapiassa ehdotettuja ja opeteltuja keinoja olotilojen purkamiseen. Kukaan muu ihminen tai mikään ihmepilleri ei poista tunteita, joita myös ahdistus ja muut ikävät olotilat ovat. Hengitysharjoitukset sekä mielikuvaharjoitukset ja ennenkaikkea se, että kokee olevansa juuri siinä turvassa järjellä ajateltuna eli ahdistavien asioiden järkeistäminen aikuismaisesti auttavat pääsemään pahimpien tunteiden yli. Terapiassa on näistä pitänyt ainakin puhetta olla ja niistä saa tietoa itsekin googlaamalla, vaikka kysymyksellä mikä auttaa ahdistukseen jne.
Pettymys on varmasti suuri terapian loppuessa, mutta mikään terapeutti ei voi tehdä toipumista sinun puolesta, se työ sinun on itse tehtävä ja haluttava toipua, selvitä kaikesta huolimatta voittajaksi omassa elämässäsi, itsessäsi.
Keskusteluapua on saatavilla erilaisista kriisi,-ja sosiaalipäivystyksistä sekä vapaaehtoisten järjestöjen piiristä.