Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Taisin vahingossa saada selville puolisoni mahdollisen syrjähypyn

Vierailija
12.06.2023 |

Tämä syrjähyppy on siis mahdollisesti tapahtunut pari vuotta sitten (tarkistin päiväkirjasta). Tuolloin puolisoni oli menossa viikonlopuksi veljensä mökille. Silloin olin päiväkirjamerkintäni mukaan ihmetellyt muutamaa seikkaa: Sitä, että hän ajoi partansa lähtiessään mökille (hänelle epätyypillistä) ja toiseksi sitä, että palattuaan, hän ei kertonut mitään koko viikonlopusta. Sellaista normaalia rupattelua siitä, millaista oli ollut tai mitä oli puuhattu tai tuumailtu, ei syntynyt.

Eilen sitten olimme ajelemassa kotiin päin autolla ja hän mainitsi, että tämä samainen veli on ollut mökillä koko viikonlopun. Jossain päin Köyliötä, mies sanoi ja lisäsi vielä, että tietää kyllä missä on Köyliö, mutta ei sitä missä mökki sijaitsee. Minä siihen sitten vähän ihmeissäni kysyin, että onko hänen veljellään montakin mökkiä käytössään. Ei kuulemma, sanoi mies, eikä tajunnut kai ollenkaan miksi asiaa kysyin. Minulle siis valkeni heti tästä keskustelusta, että veljen mökillä ei olla oltu muutamaa vuotta aikaisemmin.

Nyt sitten pohdiskelen tätä kaikkea. Meidän avioliittomme on kestänyt tähän mennessä 20 vuotta ja meillä on hyvä yhdessä. Ja minä ihmettelen, miksi minusta ei tunnu oikein miltään. Ei siis kiukkua, ei vihaa, ei katkeruutta ei mustasukkaisuutta, ei mitään. En ole puolisoni kanssa nyt puhunut tästä asiasta vielä ollenkaan, olen miettinyt vain päässäni tätä koko juttua. Muistan vain sen, että kun muutama vuosi sitten tein asiasta päiväkirjamerkinnän, niin silloin vatsani oli solmussa, olin täynnä pahoja aavistuksia ja vaistoni kilkattivat kuin kirkonkellot. Ja nyt, kun ehkä sain selville, että olin tuolloin oikeassa, niin ei tule mitään tunteita. Mitä ihmettä nyt siis? Kohautanko olkapäitä ja jatkan vain kuten tähänkin asti, vai pitääkö asiaa alkaa pöyhimään läpi? Minä en tiedä.

Kommentit (463)

Vierailija
141/463 |
12.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ärsyttävää kun pettäjä ei voi vain myöntää suoraan heti. Säästyisi aikaa ja vaivaa joka osapuolelta.

Vierailija
142/463 |
12.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Moni pettää, moni myös ei. Toki ihmisellä on taipumus toistaa omia virheitään. Jotkut toistaa pettämistä, jotkut haksahtaa toistuvasti epäluotettaviin kumppaneihin. Kannattaa hetki tarkastella myös omaa toimintaa ja sitä, millaisten ihmisten pariin hakeutuu. Psykoterapia on yksi hyvä apuväline, jos toistuvasti antaa satuttaa itseään eikä tunnista, mistä se voi johtua. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
143/463 |
12.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Oma sinkkuaikainen kokemukseni on että 90% miehistä ainakin pettää.

Vietin villin jakson ja suurin osa panokavereista oli varattuja. Oli myös vakipanoja. Miesten parisuhteista ei keskusteltu, pidettiin vain hauskaa - yleensä pelkkää seksiä.

Tapaamispaikkoina hotellit, motellit, jommankumman koti, joskus autossakin.

Kaikki pettävät, jos tulee sopiva tilaisuus. Kaikki.

Ei varmasti petä. En minä ainakaan ja uskon meitä olevan muitakin. Sen verran on järkeä päässä ja sydän paikallaan, että en niin tekisi rakkaalleni ja en varsinkaan itselleni. En saisi sellaisesta yhtään mitään, vaan paskoisin omaan sieluuni. Miksi ihmeessä tekisin niin? En myöskään ota itselleni tieltä löytynyttä lompakkoa, enkä varasta vessapapereita työpaikalta, tilaisuus ei tee minusta varasta, koska en halua niin tapahtuvan.

Juuri näin. Nämä "kaikki pettää kuitenkin" ihmiset vain yrittävät selitellä omaa moraalittomuuttaan parhain päin ajattelemalla että eivät ole sen hunompia kuin muutkaan.

Vierailija
144/463 |
12.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ole ikinä pettänyt. En ymmärrä kuinka paljon löperömoraalisia hattarapäitä täällä seilaa, kun on noin vaikeaa vältellä tietoisia tekoja :D

Vierailija
145/463 |
12.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä tarkkailisin miestä tarkemmin ja keräisin mahdollista todistusaineistoa. Sitten läväyttäisin kaikki kerralla hänen eteensä ja sanoisin, että selitä. Jos mies on pettäjä, hän ei tule myöntämään mitään ilman vastaansanomattomia todisteita. 

Vierailija
146/463 |
12.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla ois ollut sen sata tilaisuutta pettää, mutta en ole pettänyt. Koska en halua pettää. Useampi näistä tilaisuuksista olisi ollut varattujen kanssa, ja ne varatut olisi olleet kovin innokkaita pettäjiä... Mutta toisaalta olen nähnyt niitäkin tilanteita joissa varattu mies on kiusaantuneena torjunut varsin viehättävänkin naisen ehdotuksia, joten en usko että kaikki pettäisi. Omasta miehestäni en usko, että olisi pettänyt, mutta ei voi tietenkään varmaksi sanoa. Tilaisuuksia varmasti olisi ollut kyllä, käy paljon esim työmatkoilla ja yöpyy hotelleissa.

Vierailija
147/463 |
12.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vietin villin jakson ja suurin osa panokavereista oli varattuja. Oli myös vakipanoja. Miesten parisuhteista ei keskusteltu, pidettiin vain hauskaa - yleensä pelkkää seksiä.

Valitettavasti totta, monet on hyviä sitten puhumaan kotona, niin ettei osata epäillä, koska eihän se mun oma kultamussukka sellaista tekisi. Uskallan väittää että valtaosa miehistä on valmiita pettämään sopivan tilaisuuden tullen, hyvin monet yhden illan jutut paljastunut myös omalla kohdallani varatuiksi.

No varmaan aika iso osa pettäisi jos syliin ilmestyisi kiehnäämään joku tyrmäävän seksikäs nainen joka sen jälkeen vetäisi perässään hotellihuoneeseen. Tällaista ei vain tosielämässä juuri tapahdu vaan sen pettämiskumppanin löytäminen ja mukaan saaminen vaatii mieheltä melkoista aktiivisuutta. Joten ei niitä tilaisuuksia miehelle juuri eteen tule jos niitä ei erikseen hae.

Itse olen ollut 25 vuotta naimisissa ja elänyt ihan normaalin aktiivista elämää mutta kertaakaan ei ole tullut eteen tilaisuutta jossa olisi ollut ihan selvää että siinä nyt olisi helppo tilaisuus pettää tai ajautua siihen ilman omaa yritystä. Kyllä ne miehet joiden tiedän pettävän ovat ihan itse ne tilanteet hakeneet.

No nyt et oo pikkujouluista tms kuullut. Kysypä baarityöntekijöiltä ja portsareilta, niin saatat oppia jotain uutta...

No olen kuullut ja myös käynyt lukemattomissa pikkujouluissa ja juhlissa. Ja kertaakaan en ole nähnyt ketään miestä vedettävän niistä puoliväkisin pettämään. Kyllä ne pettämiset tapahtuvat ihan niin että mies sitä haluaa ja iskee sen naisen. Ei pettämistä juuri ihan vahingossa tapahdu tai niin että se tilaisuus vain tulisi ja yllättäisi miehen tahtoa kyselemättä.

Lisäksi tuohan on ihan  hirveää kaikkien miesten ajatuskyvyn aliarviointia. Että kaikki vaan menee uuga buuga apinamies-moodilla eteenpäin, kun eteen ilmestyy mahdollisuus ilmaiseen toosaan. Silleen ikävästi nainen vietteli, mies viattomana uhrina vaan joutui tähän katalaan ansaan.

Ja samaan lauseeseen pitäisi sopia, että mies on älykäs ja järkevä olento, joka ei ole tunteidensa vietävissä, kuten nainen, joten mies sopii johtamaan jopa maita, mutta nainen ei, kun nainen on niin heikko ja vietävissä....

Vierailija
148/463 |
12.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toi kuulostaa mun mielestä todella pahalta jos AP:n mies on pitänyt jonkun palopuheen, jonka pointtina on ollut käytännössä, että jos toinen hyppää vieraaseen sänkyyn niin olis tosi kiva jos toista ei liikaa haittais, vaan hyvä meno jatkuis silti. Ollut ehkä katumapäällä. Kunnes mieli taas vaihtuu?

Vierailija
149/463 |
12.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Valitettavasti totta, monet on hyviä sitten puhumaan kotona, niin ettei osata epäillä, koska eihän se mun oma kultamussukka sellaista tekisi. Uskallan väittää että valtaosa miehistä on valmiita pettämään sopivan tilaisuuden tullen, hyvin monet yhden illan jutut paljastunut myös omalla kohdallani varatuiksi.

No varmaan aika iso osa pettäisi jos syliin ilmestyisi kiehnäämään joku tyrmäävän seksikäs nainen joka sen jälkeen vetäisi perässään hotellihuoneeseen. Tällaista ei vain tosielämässä juuri tapahdu vaan sen pettämiskumppanin löytäminen ja mukaan saaminen vaatii mieheltä melkoista aktiivisuutta. Joten ei niitä tilaisuuksia miehelle juuri eteen tule jos niitä ei erikseen hae.

Itse olen ollut 25 vuotta naimisissa ja elänyt ihan normaalin aktiivista elämää mutta kertaakaan ei ole tullut eteen tilaisuutta jossa olisi ollut ihan selvää että siinä nyt olisi helppo tilaisuus pettää tai ajautua siihen ilman omaa yritystä. Kyllä ne miehet joiden tiedän pettävän ovat ihan itse ne tilanteet hakeneet.

No nyt et oo pikkujouluista tms kuullut. Kysypä baarityöntekijöiltä ja portsareilta, niin saatat oppia jotain uutta...

No olen kuullut ja myös käynyt lukemattomissa pikkujouluissa ja juhlissa. Ja kertaakaan en ole nähnyt ketään miestä vedettävän niistä puoliväkisin pettämään. Kyllä ne pettämiset tapahtuvat ihan niin että mies sitä haluaa ja iskee sen naisen. Ei pettämistä juuri ihan vahingossa tapahdu tai niin että se tilaisuus vain tulisi ja yllättäisi miehen tahtoa kyselemättä.

Lisäksi tuohan on ihan  hirveää kaikkien miesten ajatuskyvyn aliarviointia. Että kaikki vaan menee uuga buuga apinamies-moodilla eteenpäin, kun eteen ilmestyy mahdollisuus ilmaiseen toosaan. Silleen ikävästi nainen vietteli, mies viattomana uhrina vaan joutui tähän katalaan ansaan.

Ja samaan lauseeseen pitäisi sopia, että mies on älykäs ja järkevä olento, joka ei ole tunteidensa vietävissä, kuten nainen, joten mies sopii johtamaan jopa maita, mutta nainen ei, kun nainen on niin heikko ja vietävissä....

Onhan se suht yleistä nähdä, kun joku mies lähtee ääliö-ilmeellä vieraan matkaan. Siitä voi tietty tulla se fiilis, että kaikki miehet on toistensa klooneja, ja tekee mieli yleistää. Mutta miksi siinä tapauksessa edes haluta olla miesten kanssa kuitenkin? Logiikka ontuu.

Vierailija
150/463 |
12.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Totuus yleensä tulee ilmi ennemmin tai myöhemmin.

Ja nää valehtelijat jää kiinni yleensä jossain kohtaa, nimittäin valheesta ei jää valehtelijalle samanlaista muistijälkeä aivoihin eli valehtelija ei vuosien päästä pysty muistamaan, mitä on tullut valehdeltua. Muistijälkeä ei synny, koska asiaa ei ole koskaan oikeasti tapahtunut (esim. miehesi ei koskaan ollut veljensä mökillä Köyliössä). Keksitty tarina ikäänkuin haihtuu aivojen muistista.

Sen sijaan tositarinan muistaa kyllä.

Vierailija
151/463 |
12.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ja nää valehtelijat jää kiinni yleensä jossain kohtaa, nimittäin valheesta ei jää valehtelijalle samanlaista muistijälkeä aivoihin eli valehtelija ei vuosien päästä pysty muistamaan, mitä on tullut valehdeltua. Muistijälkeä ei synny, koska asiaa ei ole koskaan oikeasti tapahtunut (esim. miehesi ei koskaan ollut veljensä mökillä Köyliössä). Keksitty tarina ikäänkuin haihtuu aivojen muistista.

Toi on totta. Olen itsekin kokenut sen, että valehtelija ei muista suoltamiaan yksityiskohtia, mutta toiselle ne on voineet jäädä todella tarkasti mieleen syystä tai toisesta. Ja tositarinaa taas ei tarvitse muistella, se vaan "on olemassa aivoissa".

Vierailija
152/463 |
12.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kaikki pettävät, jos tulee sopiva tilaisuus. Kaikki.

Ei varmasti petä. En minä ainakaan ja uskon meitä olevan muitakin. Sen verran on järkeä päässä ja sydän paikallaan, että en niin tekisi rakkaalleni ja en varsinkaan itselleni. En saisi sellaisesta yhtään mitään, vaan paskoisin omaan sieluuni. Miksi ihmeessä tekisin niin? En myöskään ota itselleni tieltä löytynyttä lompakkoa, enkä varasta vessapapereita työpaikalta, tilaisuus ei tee minusta varasta, koska en halua niin tapahtuvan.

Juuri näin. En ole koskaan pettänyt, enkä aio pettää. Enkä varastaa, tai muutenkaan väärin kohdella muita ihmisiä, vaikka miten tilaisuuksia tulisi. En myöskään istu baareissa tai selaile tinderiä etsimässä niitä tilaisuuksia, ja jos sellainen sattumalta tulee, osaan sanoa ei. Kyse ei ole mahdollisuuksista, vaan periaatteista. Enkä varmasti ole ainoa, tuskin edes vähemmistöä.

Vierailija
153/463 |
12.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kovasti ihmettelen muutamaa asiaa. Miten jaksat seurata miehesi jokaista liikettä kuin poliisi? Ahdistavaa käytöstä. Itse en jaksaisi.

Puoliso, jolla suhteessaan hyvä olla, ei petä. Miksi olette enää yhdessä, jos tunteet muuttuneet?

On sinulla ylimääräistä aikaa elämässä kun ennätät päiväkirjaan tehdä kaikesta raportit.

Kontrollifriikki?

Vierailija
154/463 |
12.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Niinpä. Nyt vain pitäisi päättä mitä ajatella siitä että myös AP:n tarina ontuu monessa kohdassa.

Vierailija
155/463 |
12.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Toi kuulostaa mun mielestä todella pahalta jos AP:n mies on pitänyt jonkun palopuheen, jonka pointtina on ollut käytännössä, että jos toinen hyppää vieraaseen sänkyyn niin olis tosi kiva jos toista ei liikaa haittais, vaan hyvä meno jatkuis silti. Ollut ehkä katumapäällä. Kunnes mieli taas vaihtuu?

No, kieltämättä. Toisaalta olen itse pyöritellyt päässäni tuon tyyppisiä ajatuksia vaikka en ole pettänyt ikinä. En ole puhunut kumppanille näistä ajatuksista, koska mietin just että loukkaantuuko se ja alkaako epäillä.

Vierailija
156/463 |
12.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllähän se siltä vaikuttaa, että miehesi on pettänyt sua. Ehkä vain sen yhden kerran, jota katuu tai ainakin kovasti yrittää vähätellä. Hän yritti keskustelussanne saada sinut lupaamaan jotain, jota voi käyttää tässä omassa keississään. Eli hän oli se pyrstö tulessa pettänyt ja sinun pitäisi nyt olla se ymmärtäjä, joka hän on luvannut olla sinun pettäessäsi. Kylläpä hän nyt asiaa itsekin kiertää ja kaartaa. Taitaa hiertää hänen mieltään.

Vierailija
157/463 |
12.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Todennäköisesti kieltää ja syyttää vainoharhaiseksi kyttääjäksi ja väittää olleensa kaverinsa mökillä ja sinä muistat väärin, senkin hölmö epäilijä.

Tuohon saat varautua. Sinuna ehkä en puhuisi asiasta, mutta pitäisin tuntosarvet koholla kaikkien hänen menojensa suhteen. Saattaisin ostaa ylimääräisen kännykän ja unohtaa sen hänen autoonsa mapsin paikannus päällä. Saattaisin hänen iltamenojaan käydä vähän kytiksellä. J

os mitään ikävää ei löytyisi, miettisin tarkkaan kysyisinkö siltikin asiasta.

Surullista, jos parisuhteessa tarvitsee leikkiä neiti Etsivää 🤷🏻

Vierailija
158/463 |
12.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ja hassua kyllä Vauva-palsta on samaan aikaan täynnä miesten valitusketjuja siitä miten täysin mahdotonta on löytää nainen tai saada seksiä. On yritetty vuosia joka paikassa mutta ei onnistu. Ja sitten tämän ketjun mukaan kuka vain mies voi joutua naisten äkillisten viettelyiden kohteeksi ja joutua harrastamaan seksiä lähes vastentahtoisesti. Tai vähintään jokaisella miehellä on se kumppani jota pettää aina tilaisuuden tullen.

Vierailija
159/463 |
12.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kysy sen miehen veljeltä, onko miehesi koskaan ollut hänen kanssaan Köyliön mökillä.

Vierailija
160/463 |
12.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kysy sen miehen veljeltä, onko miehesi koskaan ollut hänen kanssaan Köyliön mökillä.

Tuskin kysyy kun ei ole ennenkään näköjään juuri tämän kanssa jutellut kun ei ole mökistä mitään ennenkään kuullut,

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme seitsemän kolme