Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Taisin vahingossa saada selville puolisoni mahdollisen syrjähypyn

Vierailija
12.06.2023 |

Tämä syrjähyppy on siis mahdollisesti tapahtunut pari vuotta sitten (tarkistin päiväkirjasta). Tuolloin puolisoni oli menossa viikonlopuksi veljensä mökille. Silloin olin päiväkirjamerkintäni mukaan ihmetellyt muutamaa seikkaa: Sitä, että hän ajoi partansa lähtiessään mökille (hänelle epätyypillistä) ja toiseksi sitä, että palattuaan, hän ei kertonut mitään koko viikonlopusta. Sellaista normaalia rupattelua siitä, millaista oli ollut tai mitä oli puuhattu tai tuumailtu, ei syntynyt.

Eilen sitten olimme ajelemassa kotiin päin autolla ja hän mainitsi, että tämä samainen veli on ollut mökillä koko viikonlopun. Jossain päin Köyliötä, mies sanoi ja lisäsi vielä, että tietää kyllä missä on Köyliö, mutta ei sitä missä mökki sijaitsee. Minä siihen sitten vähän ihmeissäni kysyin, että onko hänen veljellään montakin mökkiä käytössään. Ei kuulemma, sanoi mies, eikä tajunnut kai ollenkaan miksi asiaa kysyin. Minulle siis valkeni heti tästä keskustelusta, että veljen mökillä ei olla oltu muutamaa vuotta aikaisemmin.

Nyt sitten pohdiskelen tätä kaikkea. Meidän avioliittomme on kestänyt tähän mennessä 20 vuotta ja meillä on hyvä yhdessä. Ja minä ihmettelen, miksi minusta ei tunnu oikein miltään. Ei siis kiukkua, ei vihaa, ei katkeruutta ei mustasukkaisuutta, ei mitään. En ole puolisoni kanssa nyt puhunut tästä asiasta vielä ollenkaan, olen miettinyt vain päässäni tätä koko juttua. Muistan vain sen, että kun muutama vuosi sitten tein asiasta päiväkirjamerkinnän, niin silloin vatsani oli solmussa, olin täynnä pahoja aavistuksia ja vaistoni kilkattivat kuin kirkonkellot. Ja nyt, kun ehkä sain selville, että olin tuolloin oikeassa, niin ei tule mitään tunteita. Mitä ihmettä nyt siis? Kohautanko olkapäitä ja jatkan vain kuten tähänkin asti, vai pitääkö asiaa alkaa pöyhimään läpi? Minä en tiedä.

Kommentit (463)

Vierailija
21/463 |
12.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä kysyisin suoraan. En syytelleen vaan kysyen ja kuunnellen. Minusta tapahtumille voi olla selitys.

Jos minulta kysyttäisiin sisareni loma-asunnon sijaintia, vastaisin samoin. Paikkakunnan. Ja etten tiedä missä siellä. Olen aina mennyt sinne toisten kyydillä. En tiedä edes kylän tai järven nimeä. 

Vierailija
22/463 |
12.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tai mahdollista on että veli on myynyt vanhan mökin ja ostanut uuden Köyliöstä. Eikä miehesi tiedä nykyisen mökin sijaintia.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/463 |
12.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Oma sinkkuaikainen kokemukseni on että 90% miehistä ainakin pettää.

Vietin villin jakson ja suurin osa panokavereista oli varattuja. Oli myös vakipanoja. Miesten parisuhteista ei keskusteltu, pidettiin vain hauskaa - yleensä pelkkää seksiä.

Tapaamispaikkoina hotellit, motellit, jommankumman koti, joskus autossakin.

Jos et nyt sinkkuaikoinasi pannut jokaista Suomen varattua miestä niin kokemuksesi varatuista miehistä ei mitenkään johda siihen että 90 prosenttia varattuista pettäisi.

Juu ei. Mä uskon prosenttiluvun olevan lähempänä sataa. Sivusta

Vierailija
24/463 |
12.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

No et sitten siinä heti kysyny, miksei muista missä mökki on? Vai vaihtoiko veli mökkiä?

Vierailija
25/463 |
12.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ehkä tunteet kuoli kun tajusit että mies ei välitä sinusta

Vierailija
26/463 |
12.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se ettei edes muistanut koko aiempaa mökkikeskusteluanne (että hänen piti olla siellä) viittaa siihen että valheita on niin paljon ettei hän enää edes muistanut tuota sinun mielestäsi yksittäistä valhetta. 

Vierailija
27/463 |
12.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miettisin myös sitä tosiaan onko pettänyt pidempään tai enemmänkin. Hyvin voi olla ja tuossa kohtaa sattui nyt lipsahdus.

Vierailija
28/463 |
12.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miehesi on siis ollut useampi vuosi sitten yhden kerran veljensä mökillä ja sinusta pettämisen todistaa se että miehesi ei tarkasti muista missä päin Köyliötä se mökki sijaitsee? Jos miehelläsi ei ole ilmiömäinen suuntavaisto ja karttamuisti niin asiassa ei ole mitään ihmeellistä.

Vierailija
29/463 |
12.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vietin villin jakson ja suurin osa panokavereista oli varattuja. Oli myös vakipanoja. Miesten parisuhteista ei keskusteltu, pidettiin vain hauskaa - yleensä pelkkää seksiä.

Jos et nyt sinkkuaikoinasi pannut jokaista Suomen varattua miestä niin kokemuksesi varatuista miehistä ei mitenkään johda siihen että 90 prosenttia varattuista pettäisi.

Juu ei. Mä uskon prosenttiluvun olevan lähempänä sataa. Sivusta

Voithan sinä uskoa mutta usko ei ole sama asia kuin tieto.

Vierailija
30/463 |
12.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No minä olen kyllä ollut monilla kaverien/tuttavien mökeillä joiden sijainnista muistan vain ehkä paikkakunnan (kaikista en edes sitä) mutta en lainkaan sen tarkemmin missä ne siellä sijaitsivat.

Tämä pätee muhunkin. Olen ollut mökeillä, joihin en enää osaisi takaisin, enkä pystyisi tarkempaa sijaintia kertomaan. Jos paikkakunnasta tulisi puhe, sanoisin varmaan, että olen jossain siellä mökillä käynyt, mutta en muista enää missä se sijaitsee. Näinhän ap'n mieskin olisi voinut sanoa.

Vierailija
31/463 |
12.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Se ettei edes muistanut koko aiempaa mökkikeskusteluanne (että hänen piti olla siellä) viittaa siihen että valheita on niin paljon ettei hän enää edes muistanut tuota sinun mielestäsi yksittäistä valhetta. 

Tai sitten siihen että ei ole lainkaan valehdellut, vaan kyseessä on jonkinlainen väärinkäsitys. Mieheltä kysyminen toki olisi ihan liian helppoa, kun sen sijaan voi aina epäillä, kyräillä ja syytellä itsekseen.

Vierailija
32/463 |
12.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minä kysyisin suoraan. En syytelleen vaan kysyen ja kuunnellen. Minusta tapahtumille voi olla selitys.

Jos minulta kysyttäisiin sisareni loma-asunnon sijaintia, vastaisin samoin. Paikkakunnan. Ja etten tiedä missä siellä. Olen aina mennyt sinne toisten kyydillä. En tiedä edes kylän tai järven nimeä. 

Kyse ei pelkästään ole siitä muistaako mies missä mökki oli, vaan siitä että ap:lla soi hälärit jos illoin aikanaan kun mies lähti mökille ajamalla partansa jne... eikä mökkireissun kuulumisista ikinä puhuttu jälkeenpäin. Tämä tilanne nyt oli vain vahvistus ap:n silloisille epäilyille. 

Vierailija
33/463 |
12.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Entä jos miehesi oli mökillä Säkylässä?

Vierailija
34/463 |
12.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Veljen uusi mökki, veljen puolison mökki, veljen puolison vanhempien mökki, vuokramökki. Paljon vaihtoehtoja. Kysymällä selviää. 

Vierailija
35/463 |
12.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Niihin vaistoihin kannattaa aina luottaa. Nyt sait vastauksesi.

Tästä riippuu nyt paljon miten suhtaudut asiaan, oletko vaimo joka sulkee silmänsä jatkossakin vai onko asia ylittämätön. Ymmärrän molempia suhtautumistapoja, sellaista se elämä on. Itse lopulta läksin kuitenkin omilleni. 

No enpä tiedä. Exä oli "vaistonnut" mun pettäneen, kun olin viikonlopun kaverin kesäpaikalla. Oikeasti me vain lanitettiin, saunottiin ja ryypättiin.

Vierailija
36/463 |
12.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kyse ei pelkästään ole siitä muistaako mies missä mökki oli, vaan siitä että ap:lla soi hälärit jos illoin aikanaan kun mies lähti mökille ajamalla partansa jne... eikä mökkireissun kuulumisista ikinä puhuttu jälkeenpäin. Tämä tilanne nyt oli vain vahvistus ap:n silloisille epäilyille. 

Kysyikö ap mökkireissun kuulumisia? Vai tekikö niin kuin tälläkin kertaa, että jäi vaan yksinään ihmettelemään ja epäilemään asiaa ilman että puhui miehelle yhtään mitään ajatuksistaan?

Vierailija
37/463 |
12.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olet ollut 20 vuotta miehesi kanssa yhdessä ja sinullakaan ei ole mitään havaintoa miehesi veljen mökistä etkä ole siellä koskaan vieraillut? Eikö mökistä tai sen tarkemmasta sijainnista ole koskaan edes keskusteltu? Ei siis vaikuta siltä että miehesikään on kovin läheinen veljensä kanssa joten ei ole ihme jos miehesikään ei niin kovin hyvin kyseistä mökkiä ja sen sijaintia tunne.

Vierailija
38/463 |
12.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä kysyisin mieheltä suoraan. En kestäisi jättää tilannetta tuolla tavalla selvittämättä, jäisin takuuvarmasti kyräilemään. Paljon parempi vaan puhua asiat selviksi ja miettiä sitten sen jälkeen, miten suhtautua.

Vierailija
39/463 |
12.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No siellä on voinut tapahtua asioita joista mies ei niin halua puhua. On ehkä riidellyt veljensä kanssa, on ryypätty liikaa tms. Mies on voinut olla jälkeenpäin reissusta väsynyt ja vähän krapulainen eikä ole ollut juttutuulella.

Vierailija
40/463 |
12.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jos otantasi perustuu omiin seksikumppaneihisi niin tuo 90% väitetty tilasto kertoo ehkä enemmän sinusta kuin kaikista miehistä.

Olen eri, enkä mitään tarkkaa prosenttilukuja osaa antaa, mutta suuri se on joka tapauksessa. Omalta osaltani luku perustuu siihen, millaiset ihmiset minua ovat lähestyneet baarissa, työpaikan juhlissa, tinderissä... you name it. Lähestyminen ei läheskään aina ole johtanut mihinkään sen kummempaan, mutta kaikki näistä sellaisia, että olisivat johtaneet jos olisin suostunut.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi kolme kahdeksan