Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miksi isovanhemmat tulevat passattaviksi pikkulapsiperheeseen eivätkä auta?

Vierailija
11.06.2023 |

Toisesta ketjusta kopioitu viesti, jossa kirjoittaja pohti, miksi appivanhemmat eivät osaa lukea ollenkaan rivien välistä.

"Appivanhemmat olivat meillä pitkän päivän kylässä, kun mieheni oli poissa kotoa. Appivanhemmat eivät hoksanneet lähteä, kun pienen lapsen nukkumaanmenoaika lähestyi. Eivät edes tajunneet kommentista "me ryhdyttäisiin nyt tässä rauhoittumaan nukkumaanmenoa varten ja tekemään Leo-Islan iltapuuhia", että nyt olisi hyvä hetki lähteä kotiin. Appivanhemmat jäivät meille pyörimään vielä siinä vaiheessa, kun lapsi oli jo pinnasängyssä. Lähtivä lopulta, kun olin 20 minuuttia tehnyt kotitöitä appivanhempien maatessa sohvalla ja anoppi totesi, että voisivat lähteä ja antaa minun olla rauhassa. Vihdoin."

Millaiset appivanhemmat makaa sohvalla miniän tehdessä ilmeisesti pikkulapsiperheessä kotitöitä? Miksi tällaisissa tilanteissa ei olla avuksi? Ei ihme, että monilla miniöillä anoppi nyppii, jos käytös on tuollaista.

Kommentit (1703)

Vierailija
1621/1703 |
25.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mielelläni antaisin tarkat vierailuajat, mutta koska ajomatkaa on 300km niin anopin mies ei jaksa ajaa sitä matkaa heti seuraavana päivänä eikä sitä seuraavana eikä mielellään kuin viikon levättyään. Aikaisintaan 4 pv päästä voi jaksaa. Ratkaisimme osittain asian kutsumalla vain anopin ja majoittamalla kesämökille.

Mitä nuo tekee koko vierailun ajan?

Istuvat sohvalla, katsovat telkkaria, pläräävät puhelinta, odottavat tarjoiluja 24/7. Ulos ei mennä, ei minnekään käymään. Säästä ja ruuasta valittavat,lukevat uutisia ääneen toisilleen. Lisäksi haisevat todella voimakkaasti pesuaineilta ja hajuvesiltä ja vanhoilta ihmisiltä. Haju tarttuu ja on vaikea saada pois sohvista. Itselle ja lapsille tulee todella huono olo ja päänsärkyä/migreeniä hajusteista mikä lisää paskan määrää tilanteessa.

Hyi hitto, mitä kielenkäyttöä! 6

Mikä kohta? Ihan tosiasioita vaan. Miksi meidän pitää kärsiä?

Vierailija
1622/1703 |
25.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Yksi asia vielä tuli mieleen. Ovat suosineet miehen äidin uuden miehen yhtä lasta rahallisesti ja lapsia hoitamalla. Muille ilmoittavat vähän väliä testamenttiinsa tehdyistä muutoksista. Edelleenkään emme ole mitään heiltä vailla. Meillä on jo itselläkin enemmän varallisuutta. Pitää vain päästä muistuttamaan että ainakaan minä en peri mitään. Kovin ovat olleet vuosien varrella myös huolissaan, kuka saisi mitäkin jos me eroaisimme tai minä kuolisin. Sanoin vaan että en ole just kuolemassa, harmi heille. Minusta on moukkamaista käytöstä tuokin.

Sinäkö määräilisit miehesi isäpuolenkin rahan käytöstä? Kai nyt hän saa omia lapsiaan muistaa ja suosiakin. Ethän sinä eikä miehesikään eivätkä lapsenne ole mitään sukua miehelle joka saa rahansa käyttää vaikka omalle lapselleen.

Koko ajan ne perinnöt mielessä.

Lasten kilpailuttamista ja epätasa-arvoista kohtelua saa kyllä paheksua ihan avoimesti ulkopuolinenkin. Se on sairasta käytöstä.

Anoppisi miehellä on rahoillaan täysi oikeus suosia omaa lastaan. Hänellä ei ole mitään velvollisuutta teidän perhettänne kohtaan. Hänen omat lapsensa jopa perivät hänet, ette te. Te tarvisitte sen testamentin saadaksenne vaaripuolen perinnön.

Minä olen varakkaampi kuib appivanhempani enkä ole vailla heidän rahojaan.

Sen sijaan minua kyllä loukkaa syvästi se että he suosivat jatkuvasti mieheni täyssisaria räikeästi aivan kaikessa.

Kuten missä?

Rahasta ei nyt siis puhuta, et ole rahaa vailla, vaan jotain muuta. Mitä se muu on?

Kaikessa. Enkä minä ole mitään vailla. Poikaansa kohtelevat törkeällä tavalla.

Selitätkö vielä tarkemmin, mitä se "kaikessa" tarkoittaa. Ja mitä ne törkeydet on, joilla he miestäsi kohtelevat?

Asiahan ei oikeastaan sinulle kuulu. Ei ollenkaan.

Aika paljon kuuluu jos meillä viettävät aikaansa vaatien palvelua.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
1623/1703 |
25.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Yksi asia vielä tuli mieleen. Ovat suosineet miehen äidin uuden miehen yhtä lasta rahallisesti ja lapsia hoitamalla. Muille ilmoittavat vähän väliä testamenttiinsa tehdyistä muutoksista. Edelleenkään emme ole mitään heiltä vailla. Meillä on jo itselläkin enemmän varallisuutta. Pitää vain päästä muistuttamaan että ainakaan minä en peri mitään. Kovin ovat olleet vuosien varrella myös huolissaan, kuka saisi mitäkin jos me eroaisimme tai minä kuolisin. Sanoin vaan että en ole just kuolemassa, harmi heille. Minusta on moukkamaista käytöstä tuokin.

Sinäkö määräilisit miehesi isäpuolenkin rahan käytöstä? Kai nyt hän saa omia lapsiaan muistaa ja suosiakin. Ethän sinä eikä miehesikään eivätkä lapsenne ole mitään sukua miehelle joka saa rahansa käyttää vaikka omalle lapselleen.

Lasten kilpailuttamista ja epätasa-arvoista kohtelua saa kyllä paheksua ihan avoimesti ulkopuolinenkin. Se on sairasta käytöstä.

Anoppisi miehellä on rahoillaan täysi oikeus suosia omaa lastaan. Hänellä ei ole mitään velvollisuutta teidän perhettänne kohtaan. Hänen omat lapsensa jopa perivät hänet, ette te. Te tarvisitte sen testamentin saadaksenne vaaripuolen perinnön.

Sen sijaan minua kyllä loukkaa syvästi se että he suosivat jatkuvasti mieheni täyssisaria räikeästi aivan kaikessa.

Kuten missä?

Rahasta ei nyt siis puhuta, et ole rahaa vailla, vaan jotain muuta. Mitä se muu on?

Selitätkö vielä tarkemmin, mitä se "kaikessa" tarkoittaa. Ja mitä ne törkeydet on, joilla he miestäsi kohtelevat?

Asiahan ei oikeastaan sinulle kuulu. Ei ollenkaan.

Normaali ihminen reagoi nähdessään vääryyttä.

Vierailija
1624/1703 |
25.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mielelläni antaisin tarkat vierailuajat, mutta koska ajomatkaa on 300km niin anopin mies ei jaksa ajaa sitä matkaa heti seuraavana päivänä eikä sitä seuraavana eikä mielellään kuin viikon levättyään. Aikaisintaan 4 pv päästä voi jaksaa. Ratkaisimme osittain asian kutsumalla vain anopin ja majoittamalla kesämökille.

Istuvat sohvalla, katsovat telkkaria, pläräävät puhelinta, odottavat tarjoiluja 24/7. Ulos ei mennä, ei minnekään käymään. Säästä ja ruuasta valittavat,lukevat uutisia ääneen toisilleen. Lisäksi haisevat todella voimakkaasti pesuaineilta ja hajuvesiltä ja vanhoilta ihmisiltä. Haju tarttuu ja on vaikea saada pois sohvista. Itselle ja lapsille tulee todella huono olo ja päänsärkyä/migreeniä hajusteista mikä lisää paskan määrää tilanteessa.

Heille on sanottu ihan nätisti hajusteiden käytöstä, että voisivatko olla käyttämättä meillä ollessa. On sanottu useasti vuosien varrella. Reaktiot olleet seuraavia: "Emme käytä hajusteita". -No eipä. Ja sitten että he eivät kärsi hajusteista niin mekään emme voi kärsiä.

Käyttävät jotain serto/bioluvil tms.-hajustepesuainetta ja pesevät pyykin 20 asteessa pikaohjelmalla. Lisäksi kunnon loraus hajustettua huuhteluainetta. Hiuslakkaa täytyy vähän väliä ruiskata ja hajuvedet päälle. Pesulla ei kuitenkaan käydä ollenkaan eikä käsiä pestä vessakäynnillä tai ennen ruokailua. Lisätään vaan vähän hajustetta. Lisäksi vanhan ihmisen haju.

Valehtelematta haju tarttuu sohviin ja muutenkin pelkkä matkalaukun avaaminen lehahduttaa hajun koko taloon. Olen kantanut sohvat ulos tuulettumaan ja joutunut vuokraamaan tekstiilipesurin käyntien jälkeen. Haju kestää monta päivää vielä lähtönsä jälkeen.

Paha olo ja päänsärky jatkuvat ensi minuutista vielä lähtönsä jälkeen monen päivän ajan.

Vierailija
1625/1703 |
25.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

on

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jos olet sattunut lukemaan ketjua, täällä on haukuttu anoppeja suurinpiirtein kaikesta - teki niin tai näin niin joku vetää herneen nenään.

Lisäksi suurin osa jutuista on liioiteltua kierrätyskamaa, joten on aika vaikea ottaa tosissaan näitä hienohelmoja.

Kun kerron omasta kauheasta anopistani, en kerro kaikista isoäideistä. Olen hyvin tietoinen siitä, että tässä asiassa olen saanut normaalia huonommat kortit kohtalolta. Mutta vaikka omat koettelemukset rankkoja, niin huonomminkin asiat voisivat olla.

Sitä en tajua, miksi muutamalla on kauhea tarve tulla haukkumaan ja syyllistämään näistä kokemuksista kärsiviä. Väittää valehtelijoiksi ja satuilijoiksi. Mitätöidä toisten kokemuksia. Mitä iloa tuosta saatte?

Harvoin enää anopit ja miniät asuvat samassa taloudessa. Siksi ihan turha keksiä mitään valtataisteluja. Jos joku ei kasva aikuiseksi vaan nitisee kuin teini netissä ei liene koko suomen ongelma.

Valtataistelu ei edellytä samassa taloudessa asumista. Osa vanhemmista ei ole kasvanut aikuisen lapsen vanhemman rooliin vaan yrittävät puuttua edelleen lapsensa asioihin.

Oikeesti aikuisella, miniälläkin, on varaa antaa mennä puheiden ohi korviensa. Etenkin vanhojen ihmisten. Siinä kuin vanhustenkin ku miniä jarruttelee, älä ny rahojasi enää vaatteisii käytä kun kuolinksapu jo seuraava. Voi jättää omaan arvoonsa ja tehdä kuin tykkää.

Mutta jos on taloudellisesti riippuvainen isovanhemmista tai joku teini, se on tietysti vaikeampaa.

Ohi korvien... joo-o, helpommin sanottu kuin tehty. Me ratkaistiin ongelma katkomalla välit anoppiin, kun kovien läpimenokapasiteetti ei riittänyt. Mikä oikeus muuten yhdelläkään ihmisellä pitää toista huonon olonsa sylkykuppina?

Lapsilla on ikiaikainen oikeus kiukutella ja esittää uhkavaatimuksia , jos et oo mun mielen mukaan minä suutun.

Me vanhemmat vaan yritämme ymmärtää, lapsiammehan lapset ovat vielä viiskymppisinäkin. Taantuvat , etenkin naiset, vanhempien ja appivamhempien seurassa.

Kuvailit juuri sen, miten anoppini käyttäytyy. Kiukuttelee, esittää uhkavaatimuksia ja on marttyyri, kun hänen vaatimuksiin ei suostuta. Anopin lapset eivät ole saaneet ikiaikaisella oikeudella kiukutella lapsenakaan , ovat saaneet pitkin korviaan jos uskalisivat ätinsä tahtoa uhmata. (Lähde: anopin lapset)

Sie ainaskii oot niin kova kiukuttelija ja täysin vailla mitään ihmisten ymmärtämistä ja sietämistä, pehmeyttä.

Miten sitten lapsesi ja heidän puolisonsa laistasi kiukku-iitaa aikuisina sietävät? Varmaan lapsetkin kuin puoliso aika alistettuja.

Jos se, etten suostu olemaan anopin kynnysmattona lasketaan kiukutteluksi, niin sitten olen ylpeästi kiukuttelija.

Millähän logiikalla mä muutun ajan myötä anoppini kaltaiseksi? Hän ei ole minulle mitään sukua, enkä todellakaan aio tuollaista myrkyllistä käytösmallia opetella.

Sinulla on se jo, katsopa peiliin ja lue kirjoituksedi puolison äitiä kohtaan.

Lapsissasi on geenien kautta anoppisi.

Miksi se anoppi saa käyttäytyä mielipuolisesti? Mistä moinen oikeus tulee?

Ja vaikkka aloitat viikottain keskustelun me emme voi täällä muuttaa anoppiasi emmekä sinua. Emme kumpaakaan.

Emme voi muuttaa ees kaikkia anoppeja niin varakkaiksi että tuovat niitä tarpeeksi kalliita lahjoja tai tarpeeksi rahaa.

Mun anoppi on varakas, tykkää ostaa halpaa krääsää, joka ei kestä ja jota kukaan ei tarvitse. Anoppi saa puolestani ostaa krääsää ihan niin paljon kuin sielu sietää. Mun kotiin hän ei näitä ostoksiaan saa tuoda säilytettäväksi. Vaikka kuinka olisi ostanut "lapsille", niin silti sanon ei. Mun mies sanoo myös ei, koska inhoaa niitä äitinsä tuliaisia vielä enemmän kuin minä. Useamman kerran jouduttiin pistämään vollottava mummo kotiin, kun sanottiin että kaapit täynnä, saat viedä mennessäsi.

Wau, onpa sulla hyvät käytöstavat, kun itketät mummoa ja ajat hänet ulos. Hyvin todennäköisesti omat lapsesi tekevät samoin sinulle, kuulostat sen verran kamalalta ihmiseltä.

Ai kun en anna anopin täyttää kotiani krääsällä, niin olen kamala ihminen? Anopille oli lukuisia kertoja sanottu asiasta, ensin nätisti, sitten tiukemmin ja lopulta et älä tuo yhtään mitään. Mikään ei mennyt perille, joten oli pakko ottaa kovemmat keinot käyttöön. Kerro toki etikettiasiantuntijana miten itse olisit hoitanut asian? Lisättäköön, että näitä tavaroita kannettiin meille vähintään kerran viikossa, yleensä 2 - 3 kertaa.

Just joo, kuulostaa tosi uskottavalta, että anoppi toi teille lahjoja pari kertaa viikossa 🙄 Siinäpä taas melkoinen stoori ja paska selitys omalle huonolle käytökselle.

Ei nyt varsinaisesti lahjoja, vaan ties mitä paskaa mitä on löytänyt kirppikseltä tai jostain alekorista jotka hänen mielestään kuuluivat meidän kotiin. Ei se roudaus ole kenenkään uskomuksista kiinni, näin tapahtui silti. Ei se anopin käytöskään kovin ystävällistä ollut. Miksi hänellä on oikeus tulla haukkumaan mua mun kotiin ja täyttää mun (ja mieheni) koti tavaroilla, joita kukaan ei tarvitse?

Mun anoppi asuu melkein naapurissa. Näin jälkikäteen ajateltuna iso virhe.

Näin se on kun asetutaan naapuriin. Mummo on ollut aina saatavilla lapsia katsomaan, hakemaan hoidosta, pitämään iltapäiviä. Ollaan kuin yhtä suurta perhettä muttei ollakaan kuin yks kränäporukka. Usein vielä tontti on lohkaistu appivanhempien maista eli ensin on lirkuteltu kyllä appiksille.

Olen nähnyt sen tässä kaupunkilähiössäkin, parit mummot ja heidän lapsensa asuvat vastapäisissä kerrostaloissa. Mummot paljon apuna lasten kanssa. Nyt kun mummot on vanhoja näkyy kyllä sujuvan vielä mummujen kyyditseminen kauppaan.

Mutta sitähän emme tiedä onko äiti/ anoppi sittenkin ollut liian lähellä ja nyt suututtaa, pitääkö se joka viikko käyttää marketeilla.

Ennen lapsia anoppia ei kiinnostanut yhtään mitä meillä tapahtuu. Oli kyllä yllätys, ikävä sellainen, kun vauvan synnyttyä alkoi päivittäiset vierailut (ja haukkuminen ja arvostelu verhottuna nimikkeellä "neuvonta") ja tuo loputon tavaravirta. Mikään sanominen ei mennyt perille, ei ollut kuulevinaan tai kun korotti ääntään, ilmestyi marttyyri.

Tuo mummo ei tasan meidän lapsia vahdi eikä varsinkaan kuljeta autolla mihinkään. Vaikka joskus on lapsenvahtia tarvinnut, niin se hoitoapu on hankittu muualta. Ihan oman sielunrauhan ja lasten turvallisuuden takia.

Vierailija
1626/1703 |
25.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tässäkin ketjussa on paljon pahempaa settiä. Ja hajusteissa kylpevät oikeasti haisevat ihan kauhealta, ei se fakta muutu vaikka kuinka kauniilla sanoilla asian muotoilee lauseeksi.

Vierailija
1627/1703 |
25.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Höpö, höpö, että tulevat passattavaksi. Ei pidä paikkaansa. Isovanhemmat ovat tärkeitä lasten elämässä. Taitaa sinua vain harmittaa, että tulevat kylään. Ja tämä juttu, että tulevat miniän vaivoiksi kun oma poika ei ole kotona ? Se vasta soopaa onkin.

Vierailija
1628/1703 |
25.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kuten missä?

Anoppisi mies ei ole poikasi isä. Sinulla ei mitään sanomista ole hänen rahankäyttöönsä, eikä anopinkaan. Vaikka käyttävät joka senttinsä. Eläviä ihmisiä ei peritä.

Katsopa peiliin paljonko sinun noita-akkuutesi on rikkonut miehesi välejä äitiinsä.

Minä ymmärsin niin että myös anoppi suosii niitä miehensä poikia oman poikansa kustannuksella.

Sellaista on todella katsoa vierestä.

Tässäkin miniä kehuu olevansa anoppiaan rikkaampi, ei tahdo rahaa, vihaa anoppiaan eikä tahdo häntä nähdä eikö asiat ole ihan ok silloin? Miniät voivat määräillä anoppiaan, mutta oikeustoimikelpoinen anoppi voi silti tuhlata vaikka kaikki rahansa ja pitää yhteyttä ihmisiin joista tykkää.

Ei se miniä ole mitöän vailla mutta henkistä väkivaltaa on silti normaalin ihmisen vaikea katsoa vierestä.

Jotain rajaa nyt tähän satuiluun! Missä on sanottu, että kyseessä on henkinen väkivalta? Ihmeellisiä tulkintoja ja syyttelyjä tuntematta tilannetta ja ihmisiä 🙄

Vierailija
1629/1703 |
25.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Höpö, höpö, että tulevat passattavaksi. Ei pidä paikkaansa. Isovanhemmat ovat tärkeitä lasten elämässä. Taitaa sinua vain harmittaa, että tulevat kylään. Ja tämä juttu, että tulevat miniän vaivoiksi kun oma poika ei ole kotona ? Se vasta soopaa onkin.

Ei enää lapset kiinnosta ja heitä kohdellaan eriarvoisesti.

Kylään saisi tulla milloin vain muutamaksi tun niksi vaan kun tullaan täysihoitoon moneksi vuorokaudeksi ja ollaan vaivoiksi tekemättä mitään muuta kuin valittavat.

Järjestin nuoremman lapsen ristiäisiä kotona kun tulivat "avuksi". Isompi oli reilun vuoden ikäinen. Eivät auttaneet millään tavalla koko aikana. Jälkeenpäin kuulin että olivat olleet pöyristyneitä ja haukkuneet ympäri kyliä kun en yhdellä aamupalalla ollut edes kaatanut kuppeihin heille kahvia. Lisäksi olisivat halunneet ristiäisten jälkeen minun kokkaaman hienon illallisen mutta mies haki vain pizzaa koska en jaksanut enää kokata.

Vierailija
1630/1703 |
25.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Heille on sanottu ihan nätisti hajusteiden käytöstä, että voisivatko olla käyttämättä meillä ollessa. On sanottu useasti vuosien varrella. Reaktiot olleet seuraavia: "Emme käytä hajusteita". -No eipä. Ja sitten että he eivät kärsi hajusteista niin mekään emme voi kärsiä.

Käyttävät jotain serto/bioluvil tms.-hajustepesuainetta ja pesevät pyykin 20 asteessa pikaohjelmalla. Lisäksi kunnon loraus hajustettua huuhteluainetta. Hiuslakkaa täytyy vähän väliä ruiskata ja hajuvedet päälle. Pesulla ei kuitenkaan käydä ollenkaan eikä käsiä pestä vessakäynnillä tai ennen ruokailua. Lisätään vaan vähän hajustetta. Lisäksi vanhan ihmisen haju.

Valehtelematta haju tarttuu sohviin ja muutenkin pelkkä matkalaukun avaaminen lehahduttaa hajun koko taloon. Olen kantanut sohvat ulos tuulettumaan ja joutunut vuokraamaan tekstiilipesurin käyntien jälkeen. Haju kestää monta päivää vielä lähtönsä jälkeen.

Paha olo ja päänsärky jatkuvat ensi minuutista vielä lähtönsä jälkeen monen päivän ajan.

Oletpa inhottava ihminen, kun kirjoitat noin miehesi vanhemmista! Olen itse astmaatikko, mutta silti en käyttäytyisi ketään kohtaan tuolla tavoin. Toivottavasti (luultavasti) omat lapsesi toimivat sinua kohtaan yhtä huonosti.

Vierailija
1631/1703 |
25.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiinnostiko. sinua, anoppi ja appi ennen lapsia? Miksi olet niin katkera? Muista se että sinustakin tulee anoppi. Ehkä saat kutsun, ehkä et?  

Vierailija
1632/1703 |
25.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kiinnostiko. sinua, anoppi ja appi ennen lapsia? Miksi olet niin katkera? Muista se että sinustakin tulee anoppi. Ehkä saat kutsun, ehkä et?  

Miksi ihmeessä niiden pitäisi kiinnostaa????

Vierailija
1633/1703 |
25.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä hoidan omat lapseni niin että kiinnostaa. Harmi että anoppi ei.

Vierailija
1634/1703 |
26.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mun mielestä olisi mukavaa, jos appivanhemmat olisi sellaisia ihmisiä, joiden kanssa viihtyy.

Vierailija
1635/1703 |
26.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei isovanhemmat ole välttämättä tärkeitä lapsille.

Vierailija
1636/1703 |
26.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mun mielestä olisi mukavaa, jos appivanhemmat olisi sellaisia ihmisiä, joiden kanssa viihtyy.

Ei ole mitään syytä miksi se olisi jokin pakko olla kiinnostunut heistä.

Vierailija
1637/1703 |
27.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos olisivat normaalisti käyttäytyviä ihmisiä niin tottakai tulisimme toimeen. Toisten arvostelu ja pahan puhuminen. Lasten eriarvoistaminen ja se että ei ole kiinnostunut lapsenlapsista aiheuttaa sen että eipä meitäkään kiinnosta. Itse voivat hoitaa itsensä kun sen aika koittaa. Anoppi ei aja autoa eikä pääse liikkumaan minnekään yksin. Anopin mies on täysin hoidettava. Ei pärjää päivääkään yksin. Jos olisin jompi kumpi heistä, miettisin ennenkaikkea sitä, miten aikovat pärjätä jos/kun toinen menee huonoon kuntoon tai kuolee. En niinkään sitä että kuka perii ja kenet ja miten ja paljonko, mitä muuttelevat nyt jatkuvasti. Edelleenkään minä en halua heiltä mitään emmekä ole naimisissa että ei tarvi pelätä että ryöstäisin heidät heidän kuoltuaan.

Vierailija
1638/1703 |
27.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos olisivat normaalisti käyttäytyviä ihmisiä niin tottakai tulisimme toimeen. Toisten arvostelu ja pahan puhuminen. Lasten eriarvoistaminen ja se että ei ole kiinnostunut lapsenlapsista aiheuttaa sen että eipä meitäkään kiinnosta. Itse voivat hoitaa itsensä kun sen aika koittaa. Anoppi ei aja autoa eikä pääse liikkumaan minnekään yksin. Anopin mies on täysin hoidettava. Ei pärjää päivääkään yksin. Jos olisin jompi kumpi heistä, miettisin ennenkaikkea sitä, miten aikovat pärjätä jos/kun toinen menee huonoon kuntoon tai kuolee. En niinkään sitä että kuka perii ja kenet ja miten ja paljonko, mitä muuttelevat nyt jatkuvasti. Edelleenkään minä en halua heiltä mitään emmekä ole naimisissa että ei tarvi pelätä että ryöstäisin heidät heidän kuoltuaan.

Mun anoppi joskus ilmoitti hyvinkin topakasti, että hän kirjaa testamenttiin että hän kieltää mua osallistumasta kuolinpesän siivoamiseen. Paras uutinen ikinä!

Vierailija
1639/1703 |
27.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mun anoppi joskus ilmoitti hyvinkin topakasti, että hän kirjaa testamenttiin että hän kieltää mua osallistumasta kuolinpesän siivoamiseen. Paras uutinen ikinä!

On kyllä hyvä! Aion pitäytyä myös tässä. En osallistunut miehen isänkään kuolinpesän siivoukseen. Mielestäni ei kuulu mulle, on omien lasten hoidettava asia.

Vierailija
1640/1703 |
27.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei ole mitään syytä miksi se olisi jokin pakko olla kiinnostunut heistä.

Eihän pakko ole olla kiinnostunut mistään. Tässä nyt tuo kiinnostaminen on vähän hankala sana, koska sen voi käsittää eri tavoin.

Voihan sitä sanoa niinkin, että kun menee naimisiin, on sitä jonkinlaista lievää kiinnostusta tunnettava niihin appivanhempiinkin, koska heidät joutuu joka tapauksessa kohtaamaan.

Mutta eihän se sitä tarkoita, että heistä täytyisi pitää tai olla heidän kanssaan tekemisissä, mutta on heidät huomioon otettava kumminkin. Ei niitä oikein voi maailmasta poiskaan pyyhkäistä.

Jos haluaisi kuitenkin toimia viisaasti, niin jos suinkin mahdollista, niin olisi järkevää heidän kanssaan kuitenkin pyrkiä tulemaan sen verran toimeen, ettei sen aviomiehen tarvitse olla koko ajan kuin puun ja kuoren välissä ja pelätä yhteenottoa ja hävetä. Ikävä kyllä tällaista tapahtuu paljonkin. Se ei ole hyväksi liitolle.

Omassa ekassa liitossani mies otti heti valmiiksi asenteen, että mun vanhemmat on perseestä. Oikeasti heissä ei ollut mitään vikaa. Mutta mies hakemalla haki sanottavaa ja sitten räyhäsi minulle. Eihän kukaan ole virheetön ja joskus tulee sanotuksi jotain, josta sitten pahalla tahdolla saa syyn haukkumisen ja avaamiseen. Nykyään osaan jo nähdä, että hänhän oli suunnattoman mustasukkainen perheestäni, jopa 12-vuotiaasta veljestäni. Hän vähätteli ja ivaili veljeäni joka käänteessä.

Hän siis pelkäsi jotain, että perheeni olisi minulle tärkeämpi kuin hän.

Minulle se kaikki oli helvetillistä ja yksi syy eroon.

Jotain tällaista aistii täällä näiden miniöiden kirjoituksista. Kovasti väitetään, kuinka mieskin on sitä ja sitä mieltä... Entäpä jos se mies on "sitä mieltä" siksi, että yrittää pitää rauhaa ja tasapainoa yllä? Ei uskalla vastustaa kovapintaista puolisoaan?

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi yksi kuusi