Mieheni on niin nuuka ettei siskoni perhe suostu enää matkustamaan kanssamme
Tämä todella ikävää. Ollaan ennen käyty Välimerellä yhdessä, mutta mun mies ei suostu maksamaan ravintolaruokailuista. Itse pitää kokata ja eväät mukaan lapsille rannalle. Joskus ollaan syöty puistossa niin, että siskon perhe on ruokaillut vastapäätä katua ravintolassa ja me puiston eväsleipiä. Meillä on aina ollut myös halvin hotelli ja siskon porukalla se mukavampi hotelli.
Nyt keväällä sisko sanoi ihan kohteliaasti, että yhteislomailu ei ehkä toimi. Mieheni nuukailu on aiheuttanut ikäviä tilanteita niin paljon.
Mitä tekisitte?
Kommentit (350)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Onko mies nuuka vai eikö teillä oikeasti riitä rahat muuten? Jos mies on nuuka, mutta teillä olisi rahaa, ehdottaisin esim. että joka toinen päivä syötäisiin ravintolassa ja joka toinen päivä tehtäisiin itse ruokaa. Ja vaikka silloin kun teette itse ruokaa, niin ette ole siskon perheen kanssa.
Pyydä miestä näyttämään teidän kuukausibudjetti ja perustelemaan miksi ei ole rahaa ravintoloihin.
Älä sano passiivissa "tehtäisiin" vaan "mies tekee". Jos mies haluaa itse tehtyä ruokaa, niin hän saa sen kokata.
Hyvä!
Ja jos nainen haluaa syödä ravintolassa, nainen maksaa.
Niin maksaa, mies voi syödä tekemiään voileipiä puistossa ja olla naputtamatta vaimolle tuhlaamisesta. Miehet nyt eivät viitsi tehdä ruokaa edes itselleen saati perheelle.
Niin, yleensä se pihtari syö toisen tekemiä voileipiä. Kaikista parhaimmilta maistuvat ne leivät, joiden aineksista ei ole itse maksettu mitään.
Joo, ap maksaa ja tekee leivät. Säästöä miehelle koko matka!
Älytön järjestely, että mies vastaa kaikista rahoista. Eikö rouvalla ole lainkaan omia tuloja???
Outoa on, että nämä itarat ovat yleensä samalla niitä pahimpia lokkeja.
Kyllä nuukailu mennyt liioittelun puolelle, jos lomallakin pitää ruuat kokata itse tai syödään eväsleipiä puistossa. Minä en suostuisi tuollaiseen, vaan haluan lomalla nimenomaan nauttia ruokailuista ravontolassa ja muusta herkuttelusta kivoissa kahviloissa. Myös hotellin haluan olevan suht tasokas, vaikka ei nyt mikään viiden tähden mesta aina tarvii ollakaan.
Miksi teidän pitää lomailla muiden kanssa muutenkaan, jollei odotukset ja toiveet kohtaa?
Mutta joo, mene joskus lomalle ilman miestä ja pistä rahaa haisemaan.
Ap, saituus on parantumaton luonteenpiirre mikä vain pahenee vanhemmiten.
Sun kannattais miettiä tarkkaan kuinka kauan jaksat katella.
Lapsesi/lapsenne ei tule saamaan mitään ylimäärästä, kaikkihan on turhaa ja ilmankin pärjää.
Tiedän mistä puhun, mun oma ukko on just tällänen hölmö. Mutta mulla on ollut aina omat rahat, hyvä palkka, jotenka näistä olen maksanut kaiken extran lapsillemme.
Kadun vähintään pari kertaa viikossa parinvalintaani.
Nyt lapset pärjäävät omillaan. Hyvin ovat tietosia kuka on pitänyt huolen että ovat saanet mitä saivat aikoinaan.
Mistä sitä sitten otetaan, kun tosi tarve tulee?
Itsellä kokemusta varakkaasta saiturimiehestä. Olen itsekin hyvätuloinen mutta meidän yhteinen matkailu loppui juurikin tuollaiseen käsittämättömään nuukuuteen, koska rahojen vähyydestä ei siis ollut kysymys ja tottakai olisin omani maksanut ja vaikka miehenkin. Kaikki ehdottamani ravintolat olivat "liian hienoja" Lisää tämänkaltaisia asioita tuli sitten myöhemminkin eteen ja tämä koski sitten monia muitakin asioita kuten vaatteensa osti jostain alepasta ja jos joskus sai jotain laadukasta vaikka lahjaksi, ei käyttänyt koskaan sanoi että "liian hienoja" hänelle. Ruoka oli tyyliin 30% alennettua maksalaatikkoa. Sairaalloistahan tuo oli ja olen myöhemmin lukenut että tuollainen sairaalloinen nuukuus voi johtua lapsuuden traumoista ja erittäin heikosta itsetunnosta, jota tuolla rahan keräämisellä kompensoi. Tuollainen ei nauti myöskään muiden tarjoiluista eli ei ole silti lokkikaan. Itse ihmettelin tuota vierestä monta vuotta mutta onneksi oli kuitenkin omat asunnot , elämät ja tilit ja koska se meni aina vaan pahemmaksi iän myötä, raukkaparka sai jäädä viettämään aikaansa tiliensä ja maksalaatikkojensa pariin. Sairaus se on tuokin.
kuulostaa siltä, että miehesi säästää rahaa piiloon. tarkoittaa, että sillä on käteistä jemmassa, ettei kaikki mene eron tullessa. nuukailijat ja loma eivät sovi, eikä kuulu yhteen. menet siskon kanssa lomalle ja jätät nuukailijan kotiin lasten kanssa nuukailemaan. tai sitten pistät loman käyttörahat sivuun vuoden aikana, ja tuhlaat köyhän miehesi nähden oikeen pirusti. tai sitten sika pellolle ja uutta kiertoon.
Laihialainen kirjoitti:
Mistä sitä sitten otetaan, kun tosi tarve tulee?
Ei mistään. Luuletko, että sairaalloisen pihi käyttää rahaa mihinkään?
Juokse ap ja lujaa. Sääli että olet jo lapset tehnyt saiturille.
Toi pahenee vanhemmiten. Laittaako itseensä rahaa? Vai onko saita myös itseään kohtaan.
Mies jää kotiin seuraavan loman ajaksi.
Vierailija kirjoitti:
Sairaalloisen saidan saituus ei ulotu pelkästään materiaan, ovat myös esim. tunteissaan saitoja. Tämä kannattaa pitää mielessä, kun valitsee elämänkumppaniaan tai ystäviään.
Mieheni vanhempineen on tällänen, vaatii lehmänhermoja kestämään näitä.
Ovat kyllä ottamassa vastaan kaiken ilmasen tyyliin tuhkatkin lesken pesästä.
Halit ja kehut valehtelematta olemattomat.
Täällä yksi pihiksi väitetty jonka kanssa kukaan ei halua lomailla. Asun yleensä vähintään 3 tähden hotellissa kerran jopa 5 tähden. Syön lähes aina ravintolassa, ei ole mikään Michelin tähden ravintola vaan turisteille perustettu ravintola. Käyn maksullisilla opastetuilla retkillä pari kolme kertaa viikossa. Kotosuomessa vertailen hintoja joka päivä ja elän vähällä rahalla koska en tarvitse mitään ja on mukava säästää pahan päivän varalle.
Miksi olen sitten pihin maineessa? Koska en juo viinejä (inhoan alkoholia) hienoissa ravintoloissa, enkä jaksa syödä kerralla monen ruokalajin ateriaa. En shoppaile järjettömiä määriä krääsää kotiin kannettavaksi.
Olen siis pihi kun en tuhlaa ylettömästi turhuuksiin. Minä haluan nähdä nähtävyyksiä, luontoa ym. Syödä hyvin mutta en överisti. Köyhän kanssa on kuulemma inhottava matkustaa 😄. Sitten kun kysyy lomalaiselta että mitä ovat tehneet: yöpyneet 2 tai 3 tähden hotellissa, syöneet paikallisessa turistiravintolassa ja käyneet shoppailemassa koristeita, vaatteita, laukkuja, koruja ja yhdellä retkellä.
Sama rahamäärä tai enemmän tuhlaan elämyksiin ja toiset kirppikselle päätyvään roinaan.
Ällöttää tollaiset pröystäilijät kuin siskosi.
Etkö sä AP voinut esim. Viimeisimmällä reissulla sanoa miehellesi, että sä tarjoat ravintolassa ruuat?
Vierailija kirjoitti:
Valitettavasti nuukailevan kanssa lomailu on kyllä todella rasittavaa. Pilaa kyllä lomafiiliksen täysin se, että joku laskee koko ajan mitä mikäkin maksaa. Ymmärrän, että ihmisillä on eri määriä rahaa käytössä, mutta se, että laskee koko ajan mitä mikäkin maksaa ja vertailee eri kauppojen hintoja lomakohteessakin, on merkki kyllä siitä, että korvien väli ei voi kovin hyvin. Ja ulkopuolisen on sellaista todella rasittava kuunnella.
Itse en moista ukkoa katsoisi päivääkään - valitan. Ja ihmettelen erityisesti jos ap olet itsekin töissä käyvä ja sinulla on omaakin rahaa, että miksi sitten nöyrästi seuraat ukkoasi. Menisit lapsinesi tyynesti ravintolaan ja anna ukon sitten pihtailla yksinään jossain. Toki tuollainen ole pidemmän päällä kovin kivaa, että yksi kulkee omia polkujaan, teet miehelle selväksi, että lomalla ei pihdata koko ajan ja kerro hänelle tuo, että kukaan ei halua lähteä teidän kanssa yhdessä johtuen miehen käytöksestä.
Naiset ja ap voisivat ottaa taloudellisen vastuun perhekunnasta. Tuokaa rahat perheelle niin ei se mies mitään valita kun te elätätte hänet ja vielä ravintolaruoalla.
Ai mutta se tosiaan vaatii vähän teiltäkin.
Vierailija kirjoitti:
Mies jää kotiin seuraavan loman ajaksi.
valitettavasti se on mies joka reissut maksaa joten taitaa jäädä tekemättä matkat jatkossa
Mies syö omat eväät ja sinä ja muu perhe menette siskon perheen kanssa ravintolaan. Tai jos lapset on tarpeeksi vanhoja, niin matkustatte ilman isää matkalle.
Valitettavasti nuukailevan kanssa lomailu on kyllä todella rasittavaa. Pilaa kyllä lomafiiliksen täysin se, että joku laskee koko ajan mitä mikäkin maksaa. Ymmärrän, että ihmisillä on eri määriä rahaa käytössä, mutta se, että laskee koko ajan mitä mikäkin maksaa ja vertailee eri kauppojen hintoja lomakohteessakin, on merkki kyllä siitä, että korvien väli ei voi kovin hyvin. Ja ulkopuolisen on sellaista todella rasittava kuunnella.
Itse en moista ukkoa katsoisi päivääkään - valitan. Ja ihmettelen erityisesti jos ap olet itsekin töissä käyvä ja sinulla on omaakin rahaa, että miksi sitten nöyrästi seuraat ukkoasi. Menisit lapsinesi tyynesti ravintolaan ja anna ukon sitten pihtailla yksinään jossain. Toki tuollainen ole pidemmän päällä kovin kivaa, että yksi kulkee omia polkujaan, teet miehelle selväksi, että lomalla ei pihdata koko ajan ja kerro hänelle tuo, että kukaan ei halua lähteä teidän kanssa yhdessä johtuen miehen käytöksestä.