Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mieheni on niin nuuka ettei siskoni perhe suostu enää matkustamaan kanssamme

Vierailija
11.06.2023 |

Tämä todella ikävää. Ollaan ennen käyty Välimerellä yhdessä, mutta mun mies ei suostu maksamaan ravintolaruokailuista. Itse pitää kokata ja eväät mukaan lapsille rannalle. Joskus ollaan syöty puistossa niin, että siskon perhe on ruokaillut vastapäätä katua ravintolassa ja me puiston eväsleipiä. Meillä on aina ollut myös halvin hotelli ja siskon porukalla se mukavampi hotelli.

Nyt keväällä sisko sanoi ihan kohteliaasti, että yhteislomailu ei ehkä toimi. Mieheni nuukailu on aiheuttanut ikäviä tilanteita niin paljon.

Mitä tekisitte?

Kommentit (350)

Vierailija
261/350 |
12.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miksi, ap, sinä ja lapset ette menneet siskon perheen kanssa ravintolaan?

Mies ei hyväksyisi sitä. Ap

Nyt irti sieltä nyrkin ja kotitekoisen sämpylän välistä ja ala elää lastesi kanssa onnellista elämää!

Tämä oli niin erinomaisesti sanan säilällä sivallettu, että nauroin ääneen :D

Hyvä että naurattaa. Naurattaako sekin, ettei ap:lla ole, omien sanojensa mukaan, varaa matkustaa tai maksaa noita ravintolareissuja? Kuinka onnellista elämää se nyt sit on, ilman miehen rahoja?

Vierailija
262/350 |
12.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Itse en lähtis koko reissuun, jos paikanpäällä ei oo vara tehdä mitään. Ihan sama olla kotona. Sillä jos mennään, niin sitten nautitaan ja otetaan ilo irti koko lomasta. Eli lomabudjetti on ihan hyvä laskea ennen lähtöä.

Turhaa ja tarpeetonta ei tarvitse tehdä vaikka olisi miljoona mukana. Etelässä on niin paljon ilmaistakin näkemistä ja kokemista. Ravintoloissa on usein menut kadulla ja niitä voi pällistellä syömättä mitään. Voi katsella millaisia drinkkejä baarien asiakkaat ovat tilanneet. Ei niitäkään tarvitse itse juoda, vaan ottaa se Efeksen puoliksi siipan kanssa ja jatkaa matkaa. Matkamuistoja voi katsella ja monesti myymälöissä tarjotaan viinamaistiaisia. Isolleen voi laittaa happyhourilla tms. tarjouksesta. Kyllähän siellä saa menemään vaikka 50€ päivässä, jos ei yhtään laske.

Ei turhaa ja tarpeetonta, mutta jos olis lapset mukana ja pyytäisivät,että käydäänkö ravintolassa syömässä niin sen verran heltyisin,enkä istuttaisi pihiyttäni puiston penkille omien eväiden kanssa. Ainakin joku ilta kävisin heidän vuokseen, muuten voisimme piheillä sitten muista jutuista. Sitähän pystyy säästämään aina jostain muusta ja laittamaan sitten toiseen juttuun. Ja jos olisin miehen kanssa kahdestaan, voitais kokkailla hotellilla ellei olis all inclusive ,syödä ulkona, syödä retkillä.

Vaikka olisin puolison kanssa kahdestaan, niin lomalla ei kokkailla.

Muuten on ex.

Sen joka ei osallistu maksamiseen on yleensä helppo huudella

Sen, joka ei osallistu kokkaamiseen, on yleensä helppo huudella.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
263/350 |
12.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Luin koko ketjun enkä löydä ap:lta vastausta siihen, miksi hän alistuu miehen käytökseen.

Siksi, että kaikki (?) rahat miehen?

Tuli fiilis, että ihmetteleekö ap MIKSI hänen siskonsa reagoi kuten reagoi ja ehkä pitäisikö palstalaisten tuomita siskon päätös jotenkin?

Jos olet ap suhteessa, että et sinä eikä lapset voi mennä siskon kanssa syömään ravintolaan "koska mies paheksuisi" olet väkivaltaisessa suhteessa. Siinä mielessä, että varot toisen mielialoja ja tutkailet mitä voit ja mitä et voi tehdä.

Mieti onko se suhde, jollaisessa haluat olla.

Vierailija
264/350 |
12.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Yksi reissun parhaista asioista on eri ravintoloiden testaaminen ja paikallisen ruuan maistelu! Ihme äijä. En kyllä lähtisi minäkään teidän kanssa reissuun. Miehesi vaikuttaa juntilta.

Pienten lasten kanssa onkin hyvä testailla ravintoloita.

Vttu mikä tollo

Vierailija
265/350 |
12.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Itse en lähtis koko reissuun, jos paikanpäällä ei oo vara tehdä mitään. Ihan sama olla kotona. Sillä jos mennään, niin sitten nautitaan ja otetaan ilo irti koko lomasta. Eli lomabudjetti on ihan hyvä laskea ennen lähtöä.

Turhaa ja tarpeetonta ei tarvitse tehdä vaikka olisi miljoona mukana. Etelässä on niin paljon ilmaistakin näkemistä ja kokemista. Ravintoloissa on usein menut kadulla ja niitä voi pällistellä syömättä mitään. Voi katsella millaisia drinkkejä baarien asiakkaat ovat tilanneet. Ei niitäkään tarvitse itse juoda, vaan ottaa se Efeksen puoliksi siipan kanssa ja jatkaa matkaa. Matkamuistoja voi katsella ja monesti myymälöissä tarjotaan viinamaistiaisia. Isolleen voi laittaa happyhourilla tms. tarjouksesta. Kyllähän siellä saa menemään vaikka 50€ päivässä, jos ei yhtään laske.

Ei turhaa ja tarpeetonta, mutta jos olis lapset mukana ja pyytäisivät,että käydäänkö ravintolassa syömässä niin sen verran heltyisin,enkä istuttaisi pihiyttäni puiston penkille omien eväiden kanssa. Ainakin joku ilta kävisin heidän vuokseen, muuten voisimme piheillä sitten muista jutuista. Sitähän pystyy säästämään aina jostain muusta ja laittamaan sitten toiseen juttuun. Ja jos olisin miehen kanssa kahdestaan, voitais kokkailla hotellilla ellei olis all inclusive ,syödä ulkona, syödä retkillä.

Vaikka olisin puolison kanssa kahdestaan, niin lomalla ei kokkailla.

Muuten on ex.

Sen joka ei osallistu maksamiseen on yleensä helppo huudella

Sen, joka ei osallistu kokkaamiseen, on yleensä helppo huudella.

Mies osallistuu, maksamalla sekin leikin.

Vierailija
266/350 |
12.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mun miesystävä, jonka kk-palkka on 7500 €/kk, on hyvin samankaltainen kuin ap:n mies. Ammatiltaan DI ja on myös asperger, yllätys 😂 

Ehdotin vklp-reissua Helsinkiin hienossa hotellissa. Hän oli sitä mieltä, että yövytään hänen veljensä ja tämän perheen luona ilmaiseksi! Heillä on kaksi uhmaikäistä lasta ja ahdas kolmio. Kysyin että missä nukutaan: "Olkkarin lattialla" 🤦‍ Ei oltaisi saatu käydä edes ravintoloissa tai kahviloissa syömässä, vaan tämän veljen luona. Kaupungilla oltaisiin nakerrettu vaikka omenoita.

No tein tämän reissun lopulta yksin ja otin siitä ilon irti ja olen lähdössä ensi kuussa yksin Lontooseen kun mies ei raski.

Joku voi kysyä, miksi siedän tällaista suhdetta. Olen itsekin autismin kirjolla ja lisämausteena ADHD. Mun mielestä varsinkin loma on asia, johon saa käyttää rahaa hyvällä omatunnolla ja varsinkin jos palkka on perhana soikoon noin hyvä. Itse tienaan yli puolet vähemmän ja ei ole ongelmaa polttaa rahaa kerran vuodessa -tyyppisiin elämyksiin. Mun käyttötilillä on keskimäärin 4000-7000 € rahaa, niin mies ihmettelee sitäkin: "miten sulla voi olla tilillä noin vähän rahaa?" Hänen jääkaapissaan on valon lisäksi aina vain niitä saakelin omenoita.

Lontoo ei varsinaisesti ole elämys, mutta reissuna toki vastaa autenttista Intian kokemusta.

Vierailija
267/350 |
12.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap on selvästi miehen rahoilla loisiva tapaus kun ei uskalla itse maksaa mitään ja nauttia lomasta. Miksi siitä miestä syyttää?

Vierailija
268/350 |
12.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuka hullu tähän ketjuun tuli suoltamaan naisvihaa? Mene muualle ääliö.

Pihi ihminen on tosi ikävää seuraa, koska se piheys vain jatkuu ja jatkuu. Vaikka miten säästäisi niin ikinä sitä rahaa ei voi käyttää mihinkään.

Vierailija
269/350 |
12.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yhdellä pariskunnalla oli tosi ikävä tapa piheillä.

Kun käytiin yhdessä matkalla (yhdellä ainoalla) ja mentiin ravintolaan syömään, niin tottakai jaettiin lasku siten että jokainen maksoi omat syömisensä ja juomansa.

Mutta tämä pariskunta, lähinnä mies, käytti ovelaa tapaa juoda olut tai pari ilmaiseksi.

Hän kiirehti aina sanomaan ensimmäisen tarjoilijalle mitä he olivat ottaneet, tyyliin "2 Pizzaa, kaksi olutta ja punaviini". No, tarjoilija laskutti tämän heiltä ja loppusumma tuli meille maksettavaksi.

Emme heti aluksi huomanneet että mies sanoi AINA juomien määrät alhaisemmaksi. Eli oikeasti olivat juoneet kolme olutta ja kaksi punaviiniä.  Pari iltaa maksettiin heidän juomiaan myös.

Kun huomattiin mitä teki, niin tottakai sitten puututtiin siihen muina iltoina. Ja selitys oli tyyliin "Ai, unohdin".

Ei ole tarvinnut kyseisen pariskunnan kanssa olla enää tekemisissä. Onneksi.

Vierailija
270/350 |
12.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jekku kirjoitti:

Olen kerran ollut ihmisen kanssa lomalla joka ei suostunut syömään ravintoloissa koska eväät tuli halvemmaksi. Se lomareissu oli aivan kamala.

Isäni oli samanlainen. Miljoonaomaisuus, mutta omat eväät joka paikassa. Jopa huoltoasemilla osti vaan kahvin ja söi omat leivät.

Näillä asioilla oli luultavasti syy-seuraussuhde. Arvaatko kumpaanko suuntaan?

Vierailija
271/350 |
12.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tienaa itse omat rahasi ja tee niillä mitä halua, ai niin, silloin ei voikaan vaan maata kotisohvalla. Onhan se helpompi elää toisen varoilla, ja sit itkeä täällä kun se ei onnistukaan.

Vierailija
272/350 |
12.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Pihi ihminen on tosi ikävää seuraa, koska se piheys vain jatkuu ja jatkuu. Vaikka miten säästäisi niin ikinä sitä rahaa ei voi käyttää mihinkään.

Naisvihaa? Eikös täällä puhuta piheistä ihmisistä, eikä miehistä ja naisista?

Ap nyt sattuu olemaan nainen. Hän on itse kertonut taloudellisten syiden painavan vaakakupissa parisuhteen tiimoilta.

Vierailija
273/350 |
12.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ap nyt sattuu olemaan nainen. Hän on itse kertonut taloudellisten syiden painavan vaakakupissa parisuhteen tiimoilta.

Oletko assberger?

Vierailija
274/350 |
12.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko sillä miehelläsi niin iso, vai mikä saa sinut roikkumaan sen miehen perässä vuodesta toiseen ja sitten valittamaan täällä?

Meitä kunnollisia, mutta vain keskivertovarustettuja miehiä on täällä jonossa päästä tutustumaan kanssasi jos vain huolisit meistä jonkun sillä keskivertokokoisella varustetun miehen, ja lähtemään kanssasi lapsineen Välimerelle, mukavalle lomalle josta kaikki nauttivat, kustannuksista nuukailematta.

Vierailija
275/350 |
12.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuka hullu kuvittelee, että reissussa eväitä syömällä tulee miljonääriksi? Ei tule. Silloin voi tulla, jos reissaisi jatkuvasti jonnekin ja jättää reissut tekemättä. Matkustamisesta tulee enemmän kuluja mitä eväitä syömällä säästää.

Vierailija
276/350 |
12.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kuka hullu kuvittelee, että reissussa eväitä syömällä tulee miljonääriksi? Ei tule. Silloin voi tulla, jos reissaisi jatkuvasti jonnekin ja jättää reissut tekemättä. Matkustamisesta tulee enemmän kuluja mitä eväitä syömällä säästää.

Ei nämä pihit kuvittelekaan tulevansa. Itaruus on sairaus siinä kuin alkoholismikin tai hamstraus. Siitä lantista pidetään kiinni niin pitkään kuin pystytään.

Vierailija
277/350 |
12.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Menisin siskon perheen ja lasteni kanssa sellaiselle peruskalliille lomalle. Ukko saisi tulla mukaan ja majailla halutessaan vaikka teltassa näkkäriä pureskellen. Lapset jaettaisiin vanhempien kesken, eli joka toinen päivä söisivät ravitolassa ja joka toinen päivä siellä hikisessä teltassa.

Vierailija
278/350 |
12.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Oletko assberger?

Oletko miesvihaaja?

Vierailija
279/350 |
12.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Lontoo ei varsinaisesti ole elämys, mutta reissuna toki vastaa autenttista Intian kokemusta.

Kenelle on, kenelle ei. Minulle kyllä on ollut. Kaupungissa on aika hemmetin hienoja museoita ja kyllä se itse kaupunkikin on vaikuttava. Nähtävää riittää yhdelle lomalle ihan tarpeeksi.

Vierailija
280/350 |
12.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Onko mies nuuka vai eikö teillä oikeasti riitä rahat muuten? Jos mies on nuuka, mutta teillä olisi rahaa, ehdottaisin esim. että joka toinen päivä syötäisiin ravintolassa ja joka toinen päivä tehtäisiin itse ruokaa. Ja vaikka silloin kun teette itse ruokaa, niin ette ole siskon perheen kanssa.

Pyydä miestä näyttämään teidän kuukausibudjetti ja perustelemaan miksi ei ole rahaa ravintoloihin.

Älä sano passiivissa "tehtäisiin" vaan "mies tekee". Jos mies haluaa itse tehtyä ruokaa, niin hän saa sen kokata.

Hyvä!

Ja jos nainen haluaa syödä ravintolassa, nainen maksaa.

Niin maksaa, mies voi syödä tekemiään voileipiä puistossa ja olla naputtamatta vaimolle tuhlaamisesta. Miehet nyt eivät viitsi tehdä ruokaa edes itselleen saati perheelle.

Niin, yleensä se pihtari syö toisen tekemiä voileipiä. Kaikista parhaimmilta maistuvat ne leivät, joiden aineksista ei ole itse maksettu mitään.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän yksi kolme