Mieheni on niin nuuka ettei siskoni perhe suostu enää matkustamaan kanssamme
Tämä todella ikävää. Ollaan ennen käyty Välimerellä yhdessä, mutta mun mies ei suostu maksamaan ravintolaruokailuista. Itse pitää kokata ja eväät mukaan lapsille rannalle. Joskus ollaan syöty puistossa niin, että siskon perhe on ruokaillut vastapäätä katua ravintolassa ja me puiston eväsleipiä. Meillä on aina ollut myös halvin hotelli ja siskon porukalla se mukavampi hotelli.
Nyt keväällä sisko sanoi ihan kohteliaasti, että yhteislomailu ei ehkä toimi. Mieheni nuukailu on aiheuttanut ikäviä tilanteita niin paljon.
Mitä tekisitte?
Kommentit (350)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sanokaapa nuukailijalle, että joku toinen tarjoaa. Kyllä silloin tuhlataan kuin viimeistä päivää. Itsekeskeisiä paskiaisia he vain ovat. Eivät mitään muuta.
Tämä on ihan totta.
Taidan olla nuukailija, mutta ei päde minun kohdalla. En tilaa alkuruokaa, pääruokaa ja jälkiruokaa ihan vaan sen takia, vaikka joku muu maksaisi. Pelkkä pääruoka usein riittää minulle. Ruoan kanssa juon aina vettä, eli en edes muiden tarjotessa tilaa viiniä, tai muuta ruokajuomaa. Mutta minusta on hieman epäreilua jakaa ravintolalasku tasan ruokailijoiden kesken, koska itse olen aina se, joka maksaa muidenkin osuutta.
No en olis tuollaiseen miehen pompotteluun alkujaankaan ryhtynyt. Olisin maksanut itselleni ja lapsille huoneen/huoneet sieltä mukavammasta hotellista ja syönyt muiden mukana ravintolassa. Ukko jyrsiköön eväitään homeisessa hotellissaan.
Ymmärrän hyvin siskoasi, sillä kitupiikin kanssa matkustaminen on lomasta kaukana. Jos miehesi ei kerran pidä tuhlailusta, niin olisiko mahdollista, että hän jäisi jatkossa lasten kanssa kotiin ja sinä matkustaisit siskosi sekä tämän perheen kanssa?
Mitäs jos aloittaa menis töihin tienaamaan omat rahansa. Jos mies elättää palkallaan koko revohkaa, niin ymmärrän hyvin että lomamatkoilla on vähän pakko olla "nuuka".
Onko sun miehesi pankissa töissä vai mistä moinen piheys?
Yleensä nää saiturit on jotenkin koukussa rahaan, ne näkee sitä läheltä, käsittelee sitä ja rahan teko sekä se säästäminen pyörii mielessä 24/7.
Ei tu muuttumaan, voin kertoa. Menee vaan hullumaksi.
silloinkin kun nuukia on kaksi se se vasta kamalaa katteltavaa ja kuuneltavaa on.
en tiedä pahempaa kuin hyvin toimeen tulevat säästäjä-pariskunnat
Ei ole nuuka jos lähtee matkalle. Itse en lähtisi mihinkään, ja minulla on sentään miljoonaomaisuus ehkä juuri nuukailun takia.
Meillä aikoinaan exmiehen nuukailu meni liiallisuuksiin kun meni aina yleisiin vessoihin ja reppuunsa keräsi vessapaperia "ei tartte ostaa ku ilmaiseksi saa hehehe" ja sama oli käsidesien ja käsisaippuoiden kanssa eli raahasi repussaan pumppupulloja joihin muitta mutkitta laitteli näitä käsidesejä ja saippuoita. Joskus jopa pihisti koko pullot mukaan jos olivat ns "irtonaisia" otti myös pullonkeräysautomaateilta niitä ihmisten käyttämiä (joskus tosi haisevia) kasseja ja käytti ne ruokaostoksiin..oli muutakin ja tämä nuukuus meni liian pitkälle monessa asiassa, että on syystäkin eksä.
Vierailija kirjoitti:
Meillä aikoinaan exmiehen nuukailu meni liiallisuuksiin kun meni aina yleisiin vessoihin ja reppuunsa keräsi vessapaperia "ei tartte ostaa ku ilmaiseksi saa hehehe" ja sama oli käsidesien ja käsisaippuoiden kanssa eli raahasi repussaan pumppupulloja joihin muitta mutkitta laitteli näitä käsidesejä ja saippuoita. Joskus jopa pihisti koko pullot mukaan jos olivat ns "irtonaisia" otti myös pullonkeräysautomaateilta niitä ihmisten käyttämiä (joskus tosi haisevia) kasseja ja käytti ne ruokaostoksiin..oli muutakin ja tämä nuukuus meni liian pitkälle monessa asiassa, että on syystäkin eksä.
Tässä sairaus on jo edennyt pitkälle.
Pieni hintojen vertailu on normaalia mutta kun tekeminen on tuota tasoa kyseessä on jo vakava tila jossa päätepiste on että loppuvaiheessa kuljetaaan ryysyissä ja kierretään soppatarjoilut ja kerätää ja jopa varastetaan kaikkea. Hamstrataan eikä pesydetä jne. Tilillä voi silti olla miljoona
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tässä sairaus on jo edennyt pitkälle.
Pieni hintojen vertailu on normaalia mutta kun tekeminen on tuota tasoa kyseessä on jo vakava tila jossa päätepiste on että loppuvaiheessa kuljetaaan ryysyissä ja kierretään soppatarjoilut ja kerätää ja jopa varastetaan kaikkea. Hamstrataan eikä pesydetä jne. Tilillä voi silti olla miljoona
Jep. Luulin miestä köyhäksi koska ostatti mulla kaiken oikeastaan ja kävi soppa ja ruokajonoissa sekä roskalavoilla ja paikallisessa ruokahävikkiryhmässä aneli ilmaiseksi kaikkea ja haali kaikkea koska "ei varaa ostaa" (myi näitä sitten) kun selvisi että on todella varakas, jopa varakkaampi kuin minä (ja itselläni on hyvät tulot) niin siinä meni mun rajat. Kyllästyin tuohon valehteluun ja siihen että mies suoraansanottuna lokkeili kun oli mennyt tuo nuukailu liian pitkälle. Sairaushan tuo on, mutta en vaan kyennyt jatkamaan kaiken tuon valehtelun takia,
Mitä vid..inc ölit tekevät TÄSSÄKIN ketjussa?? Teillä ei ole mitään kokemusta perhe-elämästä saati yhteisistä lomista joten lätty umpeen. Toisekseen, arvon neitsyet. kukaan ei ajattele omasta perheenjäsenestään että se jotenkin "loisisi" Miten helkkarin pitkällä todellisuudesta on yksiö-olmin käsitys perhe-elämästä ja parisuhteista? Kannattaa myöskin hypätä sieltä 1800-luvulta tähän päivään, naiset ansaitsevat itse elantonsa OH GASP.
Aivot sulaa noiden mies vammojen lässytyksistä..
Vierailija kirjoitti:
Ei ole nuuka jos lähtee matkalle. Itse en lähtisi mihinkään, ja minulla on sentään miljoonaomaisuus ehkä juuri nuukailun takia.
Näissä herää aina kysymys mihin tarkoitukseen nämä hautovat miljooniaan.
Kun mihinkään elämästä nauttimiseen ei ainakaan missään nimessä.
Ne kun ovat kuulemma turhia asioita.
Vierailija kirjoitti:
Kaipa olet sanonut suoraan miehellesi että hänen nuukuutensa on ongelma tällaisissa tilanteissa? Että jos lähdetään matkalle niin ulkonasyömiseen ja piffailuun pitää varata budjetti? Mikäs jalkamatto sinä olet jos miehen tavat määräävät tekemisiäsi?
Et ole koskaan nähnyt, millainen loukkaantunut ilme tulee miehen naamalle, kun sanoo jotakin tuollaista.
Omalla saiturillani on vain kaksi vaihtoehtoa rahan käytössä: joko ollaan hyvin tarkkoja tai sitten (puheissa, ei koskaan teoissa) tuhlataan ihan hirveästi! Käytetään koko kuukauden palkka illallisella! Ei mitään väliä, antaa mennä vaan kaikki säästöt!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Lontoo ei varsinaisesti ole elämys, mutta reissuna toki vastaa autenttista Intian kokemusta.
Kenelle on, kenelle ei. Minulle kyllä on ollut. Kaupungissa on aika hemmetin hienoja museoita ja kyllä se itse kaupunkikin on vaikuttava. Nähtävää riittää yhdelle lomalle ihan tarpeeksi.
Lontoon museot ovat kamalan kalliita.
Vierailija kirjoitti:
Lapset eivät ravintolassa kyllä elämystä saa. Teinit jo vähän jotain ruokakulttuurista alkavat tajuta, mutta 12 vuotiaat ja alle ovat enempi riesa siellä. Ulkomailla kun ruokaa joutuu odottamaan sen puoli tuntia, tai ruoka on huonoa, niin lapsilla on jo tylsää. Kolat on litkitty ennen ruokaa. Sitten ruoka on huonoa ja alkaa se venkoilu, ettei tarttisi syödä muuta kuin ranskikset. Jälkkäriä on tilattava, että ehtii itse syödä ja ottaa viinipullon, tai oluet.
Missä ihmeen tynnyrissä te lapsianne kasvatatte? Me käymme myös ihan kotikaupungissa syömässä ravintoloissa, ei missään fine dining-paikoissa toki lasten kanssa. Mutta niin kiinalaisissa, thaimaalaisissa, sushilla kuin ihan suomalaisistakin ruokaa tarjoavissa paikoissa. Hampurilaisia ja pizzaakin syödään, mutta harvemmin paikanpäällä, joko otetaan ohikulkiessaan mukaan tai woltataan. Alakouluikäiset lapset on aina innolla lähdössä ravintolaan, ja heiltä myös kysytään, millaista ruokaa heidän tekisi mieli ja sitten yhdessä päätetään. Kyllä he jaksavat ravintolassa istua ja odottaa, millaista ruokaa mahtaakaan saada. Joskus valinta epäonnistuu, ja silloin sitten syödään pelkät nuudelit ja vihannekset jos liha ei maistu tms. Ja ulkomaillahan ravintolaan meno on kaksin verroin kivempaa, koska se on aivan erilainen ympäristö kuin kotona. Koko kevään nuo aina puhuvat, mitä aikovat syödä ensimmäisenä, kun ollaan matkakohteessa jossain Välimerellä. Toinen elää siellä suunnilleen pelkillä merenantimilla, miekkakalaa, mustekalaa, bassia ei Suomessa saa koskaan, eikä grillattuja katkarapuja, simpukoita ja sardiineitakaan yleensä tule täällä syötyä. Vähän eri asia kuin se kermainen lohikeitto, mikä yleensä on vakiopyyntö kun kysyy mitä ruokaa laitettais. Toisaalta, heille ei ehkä tule mieleenkään, että hotellihuoneessa tai huoneistohotellissa voisi syödä jotain muuta kun pähkinöitä, hedelmiä tms. Minä saan arjessa laittaa aivan riittävästi ruokaa, lomalla minäkin lomailee, varsinkin ruuanlaitosta.
En minäkään halaisi APn perheen kanssa lomailla ja ruuasta nuukailla.
Huono juttu tosiaan on että pihiys menee koko ajan pahemmaksi jos joku ei estä sitä. Yleensä puolison pitää sanoa tiukka ei itaruudelle. Ihan kuten alkoholismissakin.
Helppo ratkaisu. Lähde lomamatkalle joko omas tai siskos perheen kanssa.
Vierailija kirjoitti:
Jekku kirjoitti:
Olen kerran ollut ihmisen kanssa lomalla joka ei suostunut syömään ravintoloissa koska eväät tuli halvemmaksi. Se lomareissu oli aivan kamala.
Isäni oli samanlainen. Miljoonaomaisuus, mutta omat eväät joka paikassa. Jopa huoltoasemilla osti vaan kahvin ja söi omat leivät.
Ehkäpä ainakin osa siitä isäsi miljoonaomaisuudesta olikin juuri sen hänen nuukailunsa ansiota!?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Näissä herää aina kysymys mihin tarkoitukseen nämä hautovat miljooniaan.
Kun mihinkään elämästä nauttimiseen ei ainakaan missään nimessä.
Ne kun ovat kuulemma turhia asioita.
Se raha on itsessään se nautinto. Mitä enemmän, sitä mukavampaa. Toinen puoli nautintoa tulee tietoisuudesta, että rahaa on enemmän kuin muilla. Ihan samoin kuin esimerkiksi Petteri Orpo kyykyttää köyhiä tunteakseen itsensä voimakkaammaksi ja paremmaksi. Nuukajussi ei suo palveluiden myyjille, tai tuottajille mielellään minkäänlaista voittoa tekemistään töistä, vaan kaikki pitää saada ns. voitolla. Leväperäinen rahankäyttäjä taas saattaa ostaa kalliin tuotteen ja ajatella kauppiaan jotenkin ansaitsevan kiskurihintansa.
Humblebrag