Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Mieheni on niin nuuka ettei siskoni perhe suostu enää matkustamaan kanssamme

Vierailija
11.06.2023 |

Tämä todella ikävää. Ollaan ennen käyty Välimerellä yhdessä, mutta mun mies ei suostu maksamaan ravintolaruokailuista. Itse pitää kokata ja eväät mukaan lapsille rannalle. Joskus ollaan syöty puistossa niin, että siskon perhe on ruokaillut vastapäätä katua ravintolassa ja me puiston eväsleipiä. Meillä on aina ollut myös halvin hotelli ja siskon porukalla se mukavampi hotelli.

Nyt keväällä sisko sanoi ihan kohteliaasti, että yhteislomailu ei ehkä toimi. Mieheni nuukailu on aiheuttanut ikäviä tilanteita niin paljon.

Mitä tekisitte?

Kommentit (350)

Vierailija
241/350 |
12.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos on noin tiukkaa, en ymmärrä miksi pitää matkustaa ulkomaille.

Vierailija
242/350 |
12.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ihmettelen aina näissä nuuka puoliso-kertomuksissa sitä, että miksi toinen osapuoli suostuu moiseen pelleilyyn? Ja pakottaa lapsetkin samaan säätöön mukaan?

Miksi sinä ap suostut syömään eväitä puistossa kun muut syövät ravintolassa? Mikset ota lapsia mukaan sinne ravintolaan ja anna miehen kököttää siellä puistossa ihan rauhassa?

Kontrolloiko ap mies teidän yhteistä rahankäyttöä. Tuo on taloudellista väkivaltaa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
243/350 |
12.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Luultavasti miehesi on vaan jämäkkä ja suoraselkäinen, eikä huuman vietävissä. Hän tietää perheenne raha-asioiden tolan ja ettei vaan olisi niin, että sinä olet se huikentelevainen ja raha-asioissa leväperäinen? Jos reissussa ollaan kuin pellossa, ne reissut loppuvat kokonaan. Velaksi ja luottokortilla ei kannata ravintoloihin lähteä törsäämään. Usein järkijätkä saa nuukurin ja ilonpilaajan maineen, mutta lopulta häntä on kiittäminen.

Minä oon taas sitä mieltä, että jos on lapsia tehnyt,niin omiin lapsiinkin voi ja pitää vähän satsata :) eri juttu jos elää yksin poikamieselämää.

65% lapsista on käenpoikasia

Vierailija
244/350 |
12.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kaikkein ironisinta näissä nuukailevissa ihmisissä on se että ovat tietyissä asioissa jumalattoman nuukia mutta tietyissä omissa menoissa luotto ja menobudjetti on rajaton.

Ihan kuin appiukko, ihan saakelin nuuka kaikessa mutta sitten kuitenkin ostelee jotain tarpeetonta käytettyä tavaraa kun näennäisen halvalla sai. Erityisen innostunut ostamaan kirppareilta erilaisia vanhoja sähkölaitteita. Ihan älyttömiä ostoksia maksaa 40e jostain 20 vuotta vanhasta digitaalikamerasta. Eikä edes ota ikinä valokuvia.

Mun mielestä halpa käytetty tavara on aika kallis jos sille ei ole todellista tarvetta. Sinne ne nakataan autotalliin odottamaan olematonta tarvetta.

Vierailija
245/350 |
12.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Onko mies nuuka vai eikö teillä oikeasti riitä rahat muuten? Jos mies on nuuka, mutta teillä olisi rahaa, ehdottaisin esim. että joka toinen päivä syötäisiin ravintolassa ja joka toinen päivä tehtäisiin itse ruokaa. Ja vaikka silloin kun teette itse ruokaa, niin ette ole siskon perheen kanssa.

Pyydä miestä näyttämään teidän kuukausibudjetti ja perustelemaan miksi ei ole rahaa ravintoloihin.

Älä sano passiivissa "tehtäisiin" vaan "mies tekee". Jos mies haluaa itse tehtyä ruokaa, niin hän saa sen kokata.

Hyvä!

Ja jos nainen haluaa syödä ravintolassa, nainen maksaa.

Niin maksaa, mies voi syödä tekemiään voileipiä puistossa ja olla naputtamatta vaimolle tuhlaamisesta. Miehet nyt eivät viitsi tehdä ruokaa edes itselleen saati perheelle.

Vierailija
246/350 |
12.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Maksa miehenkin osuus? Minä maksan meillä ulkomaanmatkat, koska mieheni ei olisi valmis laittamaan niihin niin paljoa rahaa. Hän ostelee sitten kalliimpaa elektroniikkaa omilla rahoillaan kuin minä valitsisin. Ei tarvitse riidellä.

Ei minun palkasta maksella muiden osuuksia. Mies ne matkat maksaa kuitenkin, vaikka nuukaileekin. Ap

Mutta reissuun pitää päästä, ja siellä on syötävä hyvin.

Ehkäpä mies ei ole pihi, vaan kyllästynyt sun loisimiseen?

Vierailija
247/350 |
12.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jekku kirjoitti:

Olen kerran ollut ihmisen kanssa lomalla joka ei suostunut syömään ravintoloissa koska eväät tuli halvemmaksi. Se lomareissu oli aivan kamala.

Isäni oli samanlainen. Miljoonaomaisuus, mutta omat eväät joka paikassa. Jopa huoltoasemilla osti vaan kahvin ja söi omat leivät.

Ehkä sen takia juuri isälläsi oli miljoonaomaisuus kun oli nuuka.

Mulla ei nyt ihan miljoonaomaisuutta ole mutta teen itse tuota samaa. Kun ajetaan pitkää matkaa (Lappiin lähinnä), tehdään yleensä kotona eväät mukaan lähinnä siksi ettei tarvitse turhaa pysähdellä, pääsee nopeammin perille. Voi syödä ajaessa jotain tai viimeksikin ostettiin kahvit apsilta ja mentiin autoon juomaan kun siellä oli eväsleivät. 5 min ja matka jatkuu.

Vierailija
248/350 |
12.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Onko mies nuuka vai eikö teillä oikeasti riitä rahat muuten? Jos mies on nuuka, mutta teillä olisi rahaa, ehdottaisin esim. että joka toinen päivä syötäisiin ravintolassa ja joka toinen päivä tehtäisiin itse ruokaa. Ja vaikka silloin kun teette itse ruokaa, niin ette ole siskon perheen kanssa.

Pyydä miestä näyttämään teidän kuukausibudjetti ja perustelemaan miksi ei ole rahaa ravintoloihin.

Älä sano passiivissa "tehtäisiin" vaan "mies tekee". Jos mies haluaa itse tehtyä ruokaa, niin hän saa sen kokata.

Hyvä!

Niin maksaa, mies voi syödä tekemiään voileipiä puistossa ja olla naputtamatta vaimolle tuhlaamisesta. Miehet nyt eivät viitsi tehdä ruokaa edes itselleen saati perheelle.

Ahaa, eli jos laitetaan ruokaa itse, miehellä on oikeus laittaa vain itselleen ja lapsille?

Ja miksi yleistät? Meillä minä olen se joka laittaa ruokaa. Miehet ovat muutenkin parempia kokkeja kuin naiset.

Vierailija
249/350 |
12.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Hyvä!

Ahaa, eli jos laitetaan ruokaa itse, miehellä on oikeus laittaa vain itselleen ja lapsille?

Ja miksi yleistät? Meillä minä olen se joka laittaa ruokaa. Miehet ovat muutenkin parempia kokkeja kuin naiset.

Yksi yksittäistapaus ei muuta sitä tosiasiaa, että miehet eivät viitsi tehdä ruokaa. Sinunkaltaisen änkyrän jättäisin pois reissusta kokonaan, muuten menisi kallis reissu pilalle märinää kuunnellen.

Vierailija
250/350 |
12.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mies kannattaa jättää matkasta kokonaan pois. Kaikille tulee kivempi loma, kun murjottaja ei ole pilaamassa muiden tunnelmaa.

Ei matka onnistu ilman lompakkoa.

Sehän miehen rooli on tuossa parisuhteessa.

Vierailija
251/350 |
12.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä meillä minä (N) maksan, jos haluan jotain parempaa kuin mistä mies on valmis maksamaan. Viimeksi mies halusi vuokrata mökin viikoksi, minulle hänen ehdottamansa mökki ei käynyt sijaintinsa ja alkeellisuutensa puolesta niin vuokrasin ja maksoin itse vähän paremman mökin ja lähempää pk seutua tupla hinnalla. Mies sitten sanoi että hän voi maksaa siitä osan niin en huolinut. Kyllä minä itse mökkini vuokran maksan.

Vierailija
252/350 |
12.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Hyvä!

Yksi yksittäistapaus ei muuta sitä tosiasiaa, että miehet eivät viitsi tehdä ruokaa. Sinunkaltaisen änkyrän jättäisin pois reissusta kokonaan, muuten menisi kallis reissu pilalle märinää kuunnellen.

Ei sun valheet ole mikään tosiasia. Se on tosiasia että suurin osa kokeista, ja huippukokeista on miehiä.

Ja sulla lienee sama tilanne kuin ap:lla. Jos ei mies lähde reissuun, kukaan ei maksa sitä. 

Vierailija
253/350 |
12.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miksi, ap, sinä ja lapset ette menneet siskon perheen kanssa ravintolaan?

Sitten saa koko loppuelämän kuunnella nuukan marinaa ja valittamista tuhlaamisesta.

Eli joko olet jo kokeillut tuota ja kuuntelet marinaa ja valittamista, tai sitten vain keksit itse ongelman jota ei ole olemassakaan.

Vierailija
254/350 |
12.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ap:n mies on näitä jotka eivät voi juoda kuoharia ravintolassa koska samalla hinnalla saa Alkosta koko pullon. Arvaas ostaako pihi koskaan sitä pulloa? No ei tietenkään kun hanavettäkin voi juoda.

Pihin ihmisen kanssa elämä on yhtä kituuttamista.

Juokse ap. JSSAP

ap:n mies on ap:n kirjoitusten mukaan maksanut ne matkat. Ap:n loisimiselle vain tulee rajat vastaan, ja ap selittää että se johtuu siitä että mies on pihi.

Pihi mies ei maksaisi matkoja.

Vierailija
255/350 |
12.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ap:n mies on näitä jotka eivät voi juoda kuoharia ravintolassa koska samalla hinnalla saa Alkosta koko pullon. Arvaas ostaako pihi koskaan sitä pulloa? No ei tietenkään kun hanavettäkin voi juoda.

Pihin ihmisen kanssa elämä on yhtä kituuttamista.

Juokse ap. JSSAP

Jätä se sika -termiä ei käytetä palstalla, ja jos on joskus käytetty, se on vain vanha vitsi.

Nyt nartut näyttää siltä että olitte taas kerran väärässä. Porsivat emakot ovat palstalla jälleen.

Pidetään hauskaa tytöt!

Vierailija
256/350 |
12.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Hyvä!

Ei sun valheet ole mikään tosiasia. Se on tosiasia että suurin osa kokeista, ja huippukokeista on miehiä.

Ja sulla lienee sama tilanne kuin ap:lla. Jos ei mies lähde reissuun, kukaan ei maksa sitä. 

Kyllä minä olen ihan itse maksanut monta lomareissua itselleni ja lapsillemme. Hienoja reissuja ovat olleet, joka euron arvoisia eikä niillä matkoilla ole tarvinnut pihistellä. Säästän mieluummin täällä arjessa. Puuro ja kasviskeitot on hyvää ruokaa, lihaa ei syödä joka päivä, sähkösaunaa ei lämmitetä kuin harvoin enkä tuhlaa ulkonäkööni. Valintoja.

Vierailija
257/350 |
12.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miksi, ap, sinä ja lapset ette menneet siskon perheen kanssa ravintolaan?

Mies ei hyväksyisi sitä. Ap

Nyt irti sieltä nyrkin ja kotitekoisen sämpylän välistä ja ala elää lastesi kanssa onnellista elämää!

Tämä oli niin erinomaisesti sanan säilällä sivallettu, että nauroin ääneen :D

Vierailija
258/350 |
12.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Heh, tuhluri ap tuhlurisiskonsa kanssa katsoo pahalla miestä joka ymmärtää rahan arvon. Täällä sitten hakee hyväksyntää lynkata mies. No, se mies nyt kuitenkin pitää teidän perheen taloudellisesti pinnalla, olisit tyytyväinen.

Saituri ilmoittautui.

Saiturin ajatusmaailman mukaan hän on ainut joka tietää sen kuuluisan rahan arvon. Sehän on aivan mittaamattoman arvokasta, niin kallista ettei sitä sovi mihinkään käyttämän. Rahan käyttäminen on tuhlausta.

Normaaleille ihmisille rahan arvo piilee siinä, mitä sillä saa ostettua. Ei siinä, että sitä voi ihailla pankkitilillä.

Saituri ei yleensä myöskään ymmärrä rahan sijoittamisesta mitään. Säästetty raha on nollakorkoisella tilillä jossa inflaatio nakertaa sitä reipasta tahtia, mutta saituri iloitsee aina vain suuremmasta loppusaldosta.

Vierailija
259/350 |
12.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mielestäni yhteismatkat eivät ole hyvä idea kenenkään kannalta. Käykää omat reissunne. Kyläilette toistenne luona kotimaassa.

Tuollainen tyyli kasvattaa juopaa serkustenkin välille, erilainen kohtelu. Toiset syö ravintolassa ja toiset eväitä puistossa. 

Vierailija
260/350 |
12.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Itse en lähtis koko reissuun, jos paikanpäällä ei oo vara tehdä mitään. Ihan sama olla kotona. Sillä jos mennään, niin sitten nautitaan ja otetaan ilo irti koko lomasta. Eli lomabudjetti on ihan hyvä laskea ennen lähtöä.

Turhaa ja tarpeetonta ei tarvitse tehdä vaikka olisi miljoona mukana. Etelässä on niin paljon ilmaistakin näkemistä ja kokemista. Ravintoloissa on usein menut kadulla ja niitä voi pällistellä syömättä mitään. Voi katsella millaisia drinkkejä baarien asiakkaat ovat tilanneet. Ei niitäkään tarvitse itse juoda, vaan ottaa se Efeksen puoliksi siipan kanssa ja jatkaa matkaa. Matkamuistoja voi katsella ja monesti myymälöissä tarjotaan viinamaistiaisia. Isolleen voi laittaa happyhourilla tms. tarjouksesta. Kyllähän siellä saa menemään vaikka 50€ päivässä, jos ei yhtään laske.

Ei turhaa ja tarpeetonta, mutta jos olis lapset mukana ja pyytäisivät,että käydäänkö ravintolassa syömässä niin sen verran heltyisin,enkä istuttaisi pihiyttäni puiston penkille omien eväiden kanssa. Ainakin joku ilta kävisin heidän vuokseen, muuten voisimme piheillä sitten muista jutuista. Sitähän pystyy säästämään aina jostain muusta ja laittamaan sitten toiseen juttuun. Ja jos olisin miehen kanssa kahdestaan, voitais kokkailla hotellilla ellei olis all inclusive ,syödä ulkona, syödä retkillä.

Vaikka olisin puolison kanssa kahdestaan, niin lomalla ei kokkailla.

Muuten on ex.

Sen joka ei osallistu maksamiseen on yleensä helppo huudella