Miesystävälläni on kaverina nainen, en tykkää
Se nainen soitti yks ilta ja minä kuulin keskustelun.
Ei siinä mitään, mutta enkös minäkin oo oikeutettu miespuoliseen kaveriin?
Kommentit (142)
Vierailija kirjoitti:
Suhde ei lupaa hyvää, jos et pysty luottamaan mieheesi ja haluat kieltää hänen ystävyyssuhteet.
Minulla on useampi miespuolinen ystävä, ollut jo lapsuudesta lähtien ja ne tulevat säilymään elinikämme, eikä niitä seurustelusuhteet tai kumppanimme/puolisomme tule särkemään, vaan niitä tulee ja menee, mutta ystävyyssuhteemme ovat kestäneet kaiken.
Ihanko oikeasti ap. kuvittelet, oli sitten mies tai nainen luopuvan pitkistä ystävyyssuhteesta, jotka ovat kestäneet vuosia/vuosikymmeniä, jonkun muutaman kuukauden seurustelusuhteen takia.
Ihme vaatimuksia ja olettamuksia. Kannattaa vaihtaa seurustelukumppania, jos et hyväksy hänellä olevan muita ystäviä, kuin sinä.
Kannattaa tehdä tuo noin selväksi sen parin kk suhteen alussa niin ei vastapuoli ala rakentaa suhdetta kanssasi. Tietenkin ystävät pysyy ja suhteet vaihtuu, kun ystäviisi panostat ja suhteita pidät kertakäyttökamana.
Ihmiset pystyvät halutessaan myös ylläpitämään ystävyyssuhteita (terveitä) ja vaikka elinikäisen avioliiton.
Aloitus mahdottoman outo.
Koska miehelläni on naisystävä tarvitsee minun hommata miesystävä.
Taustat ratkaisee.
Minullla on naisystävä, käytännössä kokoelämäni ollut. Tuo nainen on 4 kk minua vanhempi javanhempani olleet ystäviä jo 20 vuotta ennen syntymääni. Ensimmäiset 21 vuotta elmästäni tämä nainen asui naapurissani.
Nyt ollaan jo 50 vuotiaita. Kerran on pussattu noin 10 vuotiaanan, mutta se on ainut seksuaalisuuteen viittaava asia välillämme.
Jos puolisoni olisi mustasukkainen moisesta, pitäisin häntä outona. Samoin jos hän haluaisi hommata uudenmiesystävän vain siksi, että minun pitkäikäinen ystävä on nainen. Se tuntuisi todella oudolta "kostolta"
Vierailija kirjoitti:
Taustat ratkaisee.Minullla on naisystävä, käytännössä kokoelämäni ollut. Tuo nainen on 4 kk minua vanhempi javanhempani olleet ystäviä jo 20 vuotta ennen syntymääni. Ensimmäiset 21 vuotta elmästäni tämä nainen asui naapurissani.
Nyt ollaan jo 50 vuotiaita. Kerran on pussattu noin 10 vuotiaanan, mutta se on ainut seksuaalisuuteen viittaava asia välillämme.
Jos puolisoni olisi mustasukkainen moisesta, pitäisin häntä outona. Samoin jos hän haluaisi hommata uudenmiesystävän vain siksi, että minun pitkäikäinen ystävä on nainen. Se tuntuisi todella oudolta "kostolta"
Et kai juorua tuolle naiselle asioita parisuhteestasi, silloin vaimosta tuntuu, että on 2 vastaan 1 ja hyvässä lykyssä tuo nainen juoruaa niitä asioita vielä eteenpäin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tästä syystä en jaksa ihmisiä, niihin ei voi luottaa.
Mies on luotettava.
Mistä sä tiedät mitä se naispuolisen ystävän kanssa touhuaa. Nykyään miehet valehtelee vaikka ja mitä esim. Tinderissä, että haluaa parisuhteen vaikka haluaa vain pelkkää seksiä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mitä mies tykkäis jos mulle alkaisi soittelemaan joku toinen mies?
Ihanko oikeasti sinulla ei ole miespuolisia ystäviä jotka soittelevat? Lapsuudesta tai opiskeluajoilta? Tai edes sukulaisia?
No, ei todellakaan ole.
Mulle olis ok jos puolisolla olis joku selvästi platoninen kaverisuhde vastakkaisen sukupuolen kans, mutta joku leikkisä flirttisuhde ei todellakaan.
Yhdellä exällä oli selvästi platonisia kaverinaissuhteita. Se oli sen verran avoin kirja että siitä ihan näki millon se suhtautu naiseen puhtaasti kaverina ja millon viisari värähteli. Tuollaset selvästi platoniset suhteet on todella ok, mutta jos mies alkaa nimittää kaikkia mahdollisia tuttavuuksia naisten kanssa kaveri- tai ystävyyssuhteiksi niin sillon menee luottamus miehen arviointikykyyn ja parisuhde alkaa olla kuopattu.
Nimittäin toinen exä nimitti ihastuksiaan kavereiksi ja myös siitä näki että kyse oli vähän muustakin, mutta itse kielsi kaiken. Seurasi tyhjänpäiväistä mustasukkaisuusdraamaa ja lopputulemana hän sai pitää ihastuksensa/kaverinsamitkälie ja minä läysin itselleni sopivamman puolison. Olemme molemmat hieman omistushaluisia ja kummatkin arvostaa tätä piirrettä toisessa. Tuomitsijat tuomitsee, ei uutta auringon alla.
Voi olla ihastunut sun mieheen, mutta entä sitten. Miten sun mies suhtautuu, siinä oleellinen kysymys. Pitääkö rajansa eli ei petä ja asettaako sut etusijalle?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Taustat ratkaisee.Minullla on naisystävä, käytännössä kokoelämäni ollut. Tuo nainen on 4 kk minua vanhempi javanhempani olleet ystäviä jo 20 vuotta ennen syntymääni. Ensimmäiset 21 vuotta elmästäni tämä nainen asui naapurissani.
Et kai juorua tuolle naiselle asioita parisuhteestasi, silloin vaimosta tuntuu, että on 2 vastaan 1 ja hyvässä lykyssä tuo nainen juoruaa niitä asioita vielä eteenpäin.
Sinä siis et juttele kaverisi kanssa aroista asioista jotka askarruttavat mieltäsi?
Eikö sellainen terapeuttinen keskustelu kuulu juurikin ystävyyteen.
Tottakai siinä on jonkin sortin filtteri mitä puhuu, mutta se lienee aina ihmiskohtaista.
Tuo ystävä naiseni on kyllä niin introvertti etten pahempaa tunne. Muuttuisi varmaan hulluksi kissanaiseksi ilman ystävyyttäni. Toivottavasti ei.
Ihmisillä on paha tapa kuvitella, että muiden motiivit ja mielihalut ovat samanlaisia kuin heidän omansa. Se on tietenkin hyvä lähtökohta ymmärtää muita, mutta laajentamalla ajatusmailmaa elää paremman elämän.
Oma vaimoni ja ystäväni eivät ole varmaan 30 vuoden aikana puhuneet edes 100 sanaa keskenään. Kummatkin niin sulkeutuneita. Eli en mitenkään näe, että on muodostunut mitään 2 vs 1 asetelmaa
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mies ja nainen voi olla ystäviä jos ei ole minkäänlaista seksuaalista vetoa, eli kumpikaan ei viehätä toisiaan ulkonäöllisesti eikä ole tarvetta viljellä mitään kaksmieliflirtflirttejä. Jos nainen ja mies eivät voi keskenään olla yhtä asiallisesti kuin nainen-nainen ja mies-mies-tilanteissakin niin kyse ei ole pelkästä ystävyydestä vaan alakerta vie.
Höpö höpö. Olen ollut suhteessa saman miehen kanssa monta kymmentä vuotta, heitän kaksimielistä läppää kaikkien kanssa, mutta seksiä harrastan ainoastaan mieheni kanssa. Minulla on tarkat rajat ja ystävyys on ohi jos ne ylitetään. En halaile enkä pussaile.
Ja kaksimielinen läppä ja flirtti on kaksi aivan eri asiaa.
Kerrohan, miksei sitä kaksimielistä läppää heitetä useinkaan sille saman sukupuolen kaverille?
Miten niin ei heitetä?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tää ongelma on ihan täysin ap:n korvien välissä ja hänen omaa epävarmuuttaan. Kannattaa myös muistaa että seurustelusuhteet vaihtuu, ystävät pysyy, varsinkin jos alkaa tulla vaatimuksia kenen kanssa saa olla tekemisissä.
Saanko kysyä mitä seurustelusuhde sinulle merkitsee? On ihmisiä joille seurustelusuhde merkitsee elämänkumppania ja on se tärkein ihmissuhde elämässä. Silloin ei todellakaan suhtauduta siten, että seurustelusuhteita menee ja tulee mutta ystävät pysyy. Kohtuullisia uhrauksia ja kompromisseja tehdään.
Mä en tiedä onko ystävyyssuhteiden katkaiseminen kohtuullinen uhraus. Pitäisin sitä jo aika suurena uhrauksena.
Vierailija kirjoitti:
Ja ovat kuule varmasti joskus panneet.
ja panee edelleenkin. joka päivä. 3 kertaa. joka reikään.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mies ja nainen voi olla ystäviä jos ei ole minkäänlaista seksuaalista vetoa, eli kumpikaan ei viehätä toisiaan ulkonäöllisesti eikä ole tarvetta viljellä mitään kaksmieliflirtflirttejä. Jos nainen ja mies eivät voi keskenään olla yhtä asiallisesti kuin nainen-nainen ja mies-mies-tilanteissakin niin kyse ei ole pelkästä ystävyydestä vaan alakerta vie.
Höpö höpö. Olen ollut suhteessa saman miehen kanssa monta kymmentä vuotta, heitän kaksimielistä läppää kaikkien kanssa, mutta seksiä harrastan ainoastaan mieheni kanssa. Minulla on tarkat rajat ja ystävyys on ohi jos ne ylitetään. En halaile enkä pussaile.
Ihanan persua. Sinulla on varmaan muutama tatuointikin.
No en valitettavasti ole persu. Eikä ole leimoja tahi läväreitä. Ja ihan akateeminen olen. Ja, IIK, näytän naiselta. Tosin kynähametta en käytä. 😂
Mitä se sinulle kuuluu, kenen kanssa miesystäväsi aikaa viettää silloin kun ette ole yhdessä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mies on mustis, haluaa tietää kenen kans viestitän.
Kerro jos haluat, pakko ei ole.
Kerroin jo, viestittelen lähinnä sukulaisten kanssa ja parin tutun kanssa.
Vierailija kirjoitti:
Mitä se sinulle kuuluu, kenen kanssa miesystäväsi aikaa viettää silloin kun ette ole yhdessä.
Kuuluu se vähän. Ei se aikaa vietä sen kaverin kanssa, työpaikalla joskus näkee.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tästä syystä en jaksa ihmisiä, niihin ei voi luottaa.
Mies on luotettava.
Mistä sä tiedät mitä se naispuolisen ystävän kanssa touhuaa. Nykyään miehet valehtelee vaikka ja mitä esim. Tinderissä, että haluaa parisuhteen vaikka haluaa vain pelkkää seksiä.
Tiedän mitä se tekee kun ollaan paljon yhdessä.
Vierailija kirjoitti:
Voi olla ihastunut sun mieheen, mutta entä sitten. Miten sun mies suhtautuu, siinä oleellinen kysymys. Pitääkö rajansa eli ei petä ja asettaako sut etusijalle?
En osaa sanoa onko ihastunut.
Ei petä, naiskaveri on vammainen.
Oon etusijalla tietysti.
Mietityttää vain miksi naisen profiilissa maininta parisuhteesta: vaikea selittää.
Ei kai vaan tarkoita mun miestä??
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En osaa sanoa onko ihastunut.
Ei petä, naiskaveri on vammainen.
Oon etusijalla tietysti.
Mietityttää vain miksi naisen profiilissa maininta parisuhteesta: vaikea selittää.
Ei kai vaan tarkoita mun miestä??
Hyvin kaukaa haettua. Jos joku julkkista fanittava kirjoittaisi profiiliinsa "vaikea selittää", olisiko yhtään lähempänä parisuhdetta julkkiksen kanssa? Kannattaisiko puolison huolestua, jos fani soittaisi julkkikselle?
Etkö sä koskaan siivoa puhelintasi? Mä poistan kaikki kiertävät meemit ja "ootko kotona", "joo, tuu vartin päästä"- viestit säännöllisesti. Säästän vain merkityksellisiä viestejä, sellaisia joissa kerrotaan jotain henk. kohtasta.