Oletko ollut yksin lomalla ulkomailla?
Olisi matkakuumetta ja tekisi mieli lähteä lomalle esim. Italiaan tai Espanjaan joku rantakohde. Yleensä lomaillut perheen kanssa. Mutta nyt ei ole ketään matkakaveriksi. Millaista on lomailla ja matkustaa yksin? Mietin uskaltaisiko lähteä. Tulisiko sitä vaan oltua yksin hotellihuoneessa ja tuntevansa itsensä entistä yksinäisemmäksi..
Kommentit (335)
Vierailija kirjoitti:
naisten ei tarvitse olla halutessaan missään yksin. miesseuraa löytyy helposti joka puolelta maailmaa
Tässä ei nyt etsitty seksiseuraa.
Vierailija kirjoitti:
Kävin Tokiossa yksin ja rakastin joka hetkeä. Tietysti olis ollut mukavaa jakaa asioiden ihmettely ja uudet, hienot elämykset matkakumppanin kanssa. Mutta yksin matkustaessa on niin helppoa suunnitella, missä pelkästään minä itse haluan käydä, miten ja millä tahdilla edetä kiertelyssä, miten paljon haahuilla vain, jos siltä tuntuu. Yhdessä toisen kanssa tai perheellä matkustaessa mulle tulee usein kovat paineet, että asioiden pitää mennä just niin kuin on suunniteltu, ehditään kaikkialle minne ollaan ajateltu mennä ja esim. ostettu etukäteen pääsyliput, ja varmistella koko ajan että kaikilla on kaikki ok. Ja neuvotella, missä sä haluat syödä, käydäänkö vielä tuolla, mennäänkö jo hotelliin, maistuisko nyt jätski, onko tuo tai tuo käyntikohde liian kallis sun mielestä, mä haluaisin sinne tosi lujaa?
Ongelmatilanteissa se voi olla mukavaa, jos on toinen aikuinen ratkomassa tenkkapoota, vähän riippuu kyllä myös ongelmasta. Mutta yksinkin se onnistuu ihan yhtä hyvin, ja ehkä jopa stressaa vähemmän, kun ongelmien ratkaisut vaikuttaa vain mun olemiseen. Yhdellä reissulla puolison kanssa sain varpaaseeni isoimman rakon mitä oon koskaan nähnyt, ja jouduin nilkuttamaan hitaasti reissun viimesen päivän. Kipua monin kerroin pahempaa oli se harmitus, että puoliso joutuu nyt mun takia raahustamaan ylihitaasti nähtävyydeltä toiselle ja koluamaan mun kanssa epätoivosesti puoli päivää random kauppoja kunnon rakkolaastereita etsien (jostain ihmeen syystä kohdekaupungissa niitä oli tosi haastavaa löytää). Jos olisin ollut yksin reissussa, olisin parkkeerannut kaupungin keskustaan jonkin kivan kahvilan terassille katselemaan ihmisvilinää ja ottamaan rennosti koipea lepuuttaen kaikessa rauhassa ilman tunnontuskia. Nyt halusin olla mahdollisimman vähän vaivaksi ja esteeksi vaikka käveleminen oli hyvin tuskallista, ja hammasta purren nuohottiin pitkin kaupunkia.
Ohis, mutta kuulostaa siltä voisit yksin tai te yhdessä hyötyä terapiasta. Kuulostaa tosi kurjalta, että tuntee itsensä taakaksi toiselle jos on puolikuntoinen ja tinkii sitten omista tarpeista.
Olen ollut, tykkään matkustaa yksin, ei tarvitse säätää aikatauluja yms. Yöllä en rieku kaupungilla mutta esim ravintolaan voin mennä yksin.
Olen käynyt kaupunkilomilla soolona ja nauttinut ihan yhtä paljon lomasta kuin silloin, kun olen reissussa jonkun kanssa. Yksin kun menee, voi tehdä matkasta 100% omannäköisensä. Minne menen, mitä teen, missä syön ja juon, monelta lähden hotellille nukkumaan ja monelta lähden aamulla liikkeelle jne. Aah. Käyn myös terasseilla ja ravintoloissa ihan sujuvasti yksin, ei siinä ole mitään kummallista ainakaan kaupungeissa.
Täältä myös ääni yksin matkustamiselle! itselläni on ne pari lempparipaikkaa, jonne matkustan säännöllisesti yksin mm. Japani. Majoitus yksin on toki hintava, mutta lomalla asiat saavat maksaakin vähän arkea enemmän :)
Vierailija kirjoitti:
Olen ollut ja pidin kovasti. En ehkä lähtisi mihinkään lomakylään missä vietetään koko loma hotellilla, mutta kaupunki ja rantaloman voi hyvin yhdistää esim. Barcelonassa.
Taskuvarkauksia on eniten siellä.
The worlds worst spot for pickpockets has been named as a popular Spanishtouristspot.
Barcelonas busy pedestrianised street, Las Ramblas, took the top spot when it came to thieves nabbing possessions.
There were over 3,270 reviews mentioningpickpocketson the famous street which is first on many tourists checklists.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olen ollut ja pidin kovasti. En ehkä lähtisi mihinkään lomakylään missä vietetään koko loma hotellilla, mutta kaupunki ja rantaloman voi hyvin yhdistää esim. Barcelonassa.
Taskuvarkauksia on eniten siellä.
The worlds worst spot for pickpockets has been named as a popular Spanishtouristspot.
Barcelonas busy pedestrianised street, Las Ramblas, took the top spot when it came to thieves nabbing possessions.
There were over 3,270 reviews mentioningpickpocketson the famous street which is first on many tourists checklists.
Missäpä suurkaupungissa ei ole. Ei sen pelossa kannata silti elää.
Vierailija kirjoitti:
Pakettimatkat on yksin matkustavalle jopa selvästi kalliimpia. Kun varaa lennot ja hotellit itse netistä, on hintaero pieni tai olematon.
Yksin matkustaessa hotellihuone tulee paljon kalliimmaksi kuin jos matkustaa kahdestaan ja jakaa huoneen.
Esimerkki: 2 hengen huone 100 €/yö
1 hengen huone 80 €/yö
Kaksin matkustavat maksavat viikon majoituksesta 700 € eli henkeä kohti 350 €.
Yksin matkustava maksaa 560 € huoneesta.
En ole koskaan ollut yksin lentokoneessa.
Lentokoneessa olen istunut viimeksi n. 15 vuotta sitten.
T: tuntematon
Olen ollut yksin ulkomaanlomilla montakin kertaa, Berliini, New York, Lontoo, Bryssel, Tukholma, Tallinna, Oslo. Seuraavaksi lähden Japaniin tai Vietnamiin.
Kiva on toki joskus matkustaa kimpassa, mutta ehkä pidän yksin matkustamisesta jopa enemmän. Mikään ei vedä sille vapaudelle ja kompromissittomuudelle vertoja.
Vierailija kirjoitti:
Olen, monta kertaa. Viimeeksi Rodoksella. Oli mukava reissu. Syksyllä lähden taas, Kreikkaan Santoriniin, ihan itsekseni. Ei siellä paikan päällä tarvitse yksin kauan olla, ellei halua.
No, olet varmaan nuori nainen. Jos nainen on miesten mielestä liian vanha, niin kyllä yksin joutuu olemaan vaikka olisi kuinka hyvännäköinen.
Ja vaikkei välttämättä seksiseuraa etsisikään, niin ihmiset karsastaa yksin matkustavia ja pitävät luusereina.
Äkkilähdöillä olen kahdesti käynyt yksin. Sielu lepäsi. Aikaa itselle, kunnon yöunet ja rauhalliset aamukahvit terassilla auringon noustessa. Seuraa löytyy, kun osallistuu retkille.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olen, monta kertaa. Viimeeksi Rodoksella. Oli mukava reissu. Syksyllä lähden taas, Kreikkaan Santoriniin, ihan itsekseni. Ei siellä paikan päällä tarvitse yksin kauan olla, ellei halua.
No, olet varmaan nuori nainen. Jos nainen on miesten mielestä liian vanha, niin kyllä yksin joutuu olemaan vaikka olisi kuinka hyvännäköinen.
Ja vaikkei välttämättä seksiseuraa etsisikään, niin ihmiset karsastaa yksin matkustavia ja pitävät luusereina.
Nämä taitaa olla omia pelkojasi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Pakettimatkat on yksin matkustavalle jopa selvästi kalliimpia. Kun varaa lennot ja hotellit itse netistä, on hintaero pieni tai olematon.
Yksin matkustaessa hotellihuone tulee paljon kalliimmaksi kuin jos matkustaa kahdestaan ja jakaa huoneen.
Esimerkki: 2 hengen huone 100 €/yö
1 hengen huone 80 €/yöKaksin matkustavat maksavat viikon majoituksesta 700 € eli henkeä kohti 350 €.
Yksin matkustava maksaa 560 € huoneesta.
Jos lähtee äkkilähdölle, hinta voi olla todella edullinen ja se on yleensä henkeä kohti. Itse olen ollut 195e viikon neljän tähden bungalovissa, 215e viikon huoneistohotellissa, sitten viikon ystävän kanssa maksaen 240e per nenä. Kahden viikon äkkilähtö maksoi 420e ja majoitus oli kaksikerroksisessa huoneistossa kahdella parvekkeella. Ekalla viikolla sain asuintoverin, toisen olin yksin.
Nämä varasin ihan viime tinkaan, lähtö saattoi olla varauksesta päivän päästä. 215 maksaneelle lähdin lentokentän varaustiskiltä suoraan, mutta tällöin kannattaa olla aamuyöstä jo paikalla. Huonolla tuurilla matka menee nenän edestä, jos jonossa seisoo edelläsi muita. Itse olen kuiteniin ollut aina seikkailumentaliteetilla liikkeellä. Tällöin voi yllättyä iloisesti majoituksen kanssa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No hei, seksiäkö sinä menet ulkomaille etsimään? Melko riskaabelia. Sen etsiminen on halvempaa ja turvallisempaa kotimaassa.
Itse olen lomaillut yksin ihan muissa merkeissä: lomaillen, lepäillen, shoppaillen ja nähtävyyksistä sekä paikallisesta ruuasta ja tunnelmasta nauttien.
Olen yli 5- kymppinen. Miehiä en ole näillä muutamalla yksin tehdyllä reissulla tarvinnut, muuta kuin tarjoilemaan. Joka reissulla olen ystävystynyt toisen yksin matkustavan kanssa ja kuulumisia on vaihdeltu vielä reissun jälkeenkin.
Yksin matkatessa helpommin tutustuu muihin. Ainoa huono puoli on jos sairastuu, silloin ei ole kaveri auttamassa. Harvinaista kuitenkin.
Vierailija kirjoitti:
Olen ollut. Ei mitään ongelmia. Saa syödä mitä haluaa, milloin haluaa ilman, että muiden toiveista pitää välittää. Samoin voi aikatauluttaa kaiken ihan omien halujensa mukaan.
Yksinäiselle syöjälle löytyy yleensä aina tilaa ravintoloista helpommin, kuin kolmelle tai neljälle.
Miinuspuolena tulee mieleen vain, että esim biitsillä tai uima-altaalla ei ole kukaan muu tavaravahtina sillä aikaa, kun pulahtaa itse uimaan.
Allekirjoitan kaiken mitä sanot! Lisäksi kun matkustaa itsekseen, saa mennä juuri niihin paikkoihin mihin huvittaa. Ainut että iltamenoja yksin matkustaminen rajoittaa. Myöskin tulee paljon helpommin juteltua ihmisten kanssa, kuin jos olisi seurassa.
Näitä on ihana lukea. Kertokaa lisää hyviä kokemuksia, niin ehkä minäkin ihan oikeasti jossain välissä saan tehtyä reissun yksin. Toivottavasti aloittajankin.
Lähdin Mallorcalle 2 viikoksi 20- vuotiaana.
Ei tarvinnut olla yksin😏
Kävin Tokiossa yksin ja rakastin joka hetkeä. Tietysti olis ollut mukavaa jakaa asioiden ihmettely ja uudet, hienot elämykset matkakumppanin kanssa. Mutta yksin matkustaessa on niin helppoa suunnitella, missä pelkästään minä itse haluan käydä, miten ja millä tahdilla edetä kiertelyssä, miten paljon haahuilla vain, jos siltä tuntuu. Yhdessä toisen kanssa tai perheellä matkustaessa mulle tulee usein kovat paineet, että asioiden pitää mennä just niin kuin on suunniteltu, ehditään kaikkialle minne ollaan ajateltu mennä ja esim. ostettu etukäteen pääsyliput, ja varmistella koko ajan että kaikilla on kaikki ok. Ja neuvotella, missä sä haluat syödä, käydäänkö vielä tuolla, mennäänkö jo hotelliin, maistuisko nyt jätski, onko tuo tai tuo käyntikohde liian kallis sun mielestä, mä haluaisin sinne tosi lujaa?
Ongelmatilanteissa se voi olla mukavaa, jos on toinen aikuinen ratkomassa tenkkapoota, vähän riippuu kyllä myös ongelmasta. Mutta yksinkin se onnistuu ihan yhtä hyvin, ja ehkä jopa stressaa vähemmän, kun ongelmien ratkaisut vaikuttaa vain mun olemiseen. Yhdellä reissulla puolison kanssa sain varpaaseeni isoimman rakon mitä oon koskaan nähnyt, ja jouduin nilkuttamaan hitaasti reissun viimesen päivän. Kipua monin kerroin pahempaa oli se harmitus, että puoliso joutuu nyt mun takia raahustamaan ylihitaasti nähtävyydeltä toiselle ja koluamaan mun kanssa epätoivosesti puoli päivää random kauppoja kunnon rakkolaastereita etsien (jostain ihmeen syystä kohdekaupungissa niitä oli tosi haastavaa löytää). Jos olisin ollut yksin reissussa, olisin parkkeerannut kaupungin keskustaan jonkin kivan kahvilan terassille katselemaan ihmisvilinää ja ottamaan rennosti koipea lepuuttaen kaikessa rauhassa ilman tunnontuskia. Nyt halusin olla mahdollisimman vähän vaivaksi ja esteeksi vaikka käveleminen oli hyvin tuskallista, ja hammasta purren nuohottiin pitkin kaupunkia.