Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Oletko ollut yksin lomalla ulkomailla?

Vierailija
10.06.2023 |

Olisi matkakuumetta ja tekisi mieli lähteä lomalle esim. Italiaan tai Espanjaan joku rantakohde. Yleensä lomaillut perheen kanssa. Mutta nyt ei ole ketään matkakaveriksi. Millaista on lomailla ja matkustaa yksin? Mietin uskaltaisiko lähteä. Tulisiko sitä vaan oltua yksin hotellihuoneessa ja tuntevansa itsensä entistä yksinäisemmäksi..

Kommentit (343)

Vierailija
101/343 |
12.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen tehnyt useimmat lomamatkani yksin - ne parhaat. Enkä ole kyyhöttänyt yksin hotellihuoneessa. Huonehan on vain nukkumiseen.

Vierailija
102/343 |
12.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihanaa matkustaa yksin, saa syyvä ja juuva ja nukkua ja kävellä ja kierrellä ja kaarrella just sillonku haluu, jee! Öisin tietty ei kannata liikkua mutta eihän kukaan kunnon ihminen öisin liiku, silloin nukutaan.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
103/343 |
12.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

naisten ei tarvitse olla halutessaan missään yksin. miesseuraa löytyy helposti joka puolelta maailmaa

Se onkin se ongelma. Miesseuraa löytyy, vaikka nainen haluaisi olla yksin.

Vierailija
104/343 |
12.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Yksin matkustaminen on loistava tapa matkustaa, tosiaan huono puoli on yksin matkustamisessa on kalleus.

Ei yksin matkustaminen ole kallista, jos ei käytä matkanjärjestäjiä.

Vierailija
105/343 |
12.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen ollut yksin Kyproksella ja Jordaniassa. Kyproksen matkalle otin huonejokerin, eli sain tietää hotellini vasta perillä. Pääsin 4 tähden lapsiperhehotelliin. Osallistuin myös retkille, joista puheliaana ihmisenä sain juttuseuraa. Jordaniassa tutustuin Petran retkellä toiseen yksin matkustavaan suomalaisnaiseen, ja sen jälkeen kävimme yhdessä retkillä ja syömässä.

Tallinnassa tietty myös usein yksinkin, jopa viikon. Eniten yksin matkustaessa häiritsee yksin päivällispaikan etsiminen ja yksin syöminen. Muutoin nautin, kun saa itse määritellä aikataulut.

Vierailija
106/343 |
12.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minusta on mukavinta matkustaa yksin. Saa katsoa ja kokea, syödä ja kahvitella, mennä ja tulla juuri niin kuin huvittaa. Itseä kiinnostaa historia, puoliso taas ei jaksa pitkään museoita ja raunioita. Yksin kun menee niin saa katsella just mitä haluaa, milloin haluaa ja niin pitkään kun haluaa. En kaipaa matkaseuraa, joskus on toki mukava rupatella paikallisten kanssa. Minä en tosin viihdy ollenkaan rantakohteissa, vaan käyn kaupunkilomilla tai sitten syrjemmällä kohteissa missä on jotain historiallista tai kulttuurista nähtävää. Ja hyvää ruokaa. Olen mies, en osaa sanoa onko yksin matkustaminen erilaista naisella. Mutta onhan tässä ketjussa myös naisnäkökulmaa.

Vierailija
107/343 |
12.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pakettimatkat on yksin matkustavalle jopa selvästi kalliimpia. Kun varaa lennot ja hotellit itse netistä, on hintaero pieni tai olematon.

Vierailija
108/343 |
12.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Näin miehenä vielä todettakoon että onhan meitä miehiä sellaisia joille A-luokan matka on se matka ilman puolisoa. Näitä miehiä tietty kiinnostaa (vieraisiin) pöksyihin pääsy ja alkoholi. Sellaiset matkat ja matkaajat on sitten ihan oma lukunsa, mutta tätäkin matkustajatyyppiä (tai sellaisesta matkasta unelmoivia) tässäkin ketjussa näyttää joku olevan. Nämä tyypit voi jättää omaan arvoonsa - ovat ihan väärässä ketjusssa. Mutta ei me miehet kaikki olla sellaisia. Itseä ei kiinnosta yöelämä - yöllä nukutaan ja kerätään voimia seuraavan päivän elämyksiin.

Vierailija
109/343 |
12.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Rohkeasti vaan matkaan yksinkin. Ei minusta yksin matkustaminen ole koskaan ollut huonoa. Lisäksi voi koittaa valita jotain toimintaa, riippuu siitä haluaako perinteiselle löhölomalle vai aktiivisempaa reissua. Tekemisen myötä muihin ihmisiin tutustuu helpommin ja sitä seuraa, uusia kavereita löytyy matkalta. Ja ihan yksinkin saa nauttia. Joihinkin turvallisuusnäkökohtiin kannattaa naisena kiinnittää hiukan enemmän yksin reissatessa huomiota, missä kulkee, mihin aikaan, mitä mukana, onko liian humalassa yms.

Vierailija
110/343 |
12.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yksin matkustaminen on ihanaa! Reippaasti vaan matkaan! Pääset tutustumaan kohteeseen ilman kompromisseja ja voit oppia itsestäkin uutta. Ainoa miinus on, että illallisella on vähän haikea käydä yksin - haen usein noutoruokaa. Hyvää matkaa - myös itseesi!

Vierailija
111/343 |
12.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kolme kertaa yksin Pariisissa 60-70 vuotiaana. Ihan ok.

Vierailija
112/343 |
12.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset
Vierailija
113/343 |
12.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset
Vierailija
114/343 |
12.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Pakettimatkat on yksin matkustavalle jopa selvästi kalliimpia. Kun varaa lennot ja hotellit itse netistä, on hintaero pieni tai olematon.

Miten voi olla selvästi kalliimpaa jos hintaero on pieni tai olematon?

Vierailija
115/343 |
12.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Facestahan näitä ryhmiä löytyy yksinmatkustaville naisihmisille. Girls who travel solo jne.

Mä olen enemmänkin yksinmatkustavaa sorttia ja jo kymmenet vuodet luuhannut itsekseni maailmalla. Juttuseuraa löytyy aina, kun sellaista tarvitsee.

Vierailija
116/343 |
12.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mene ja koe, takaisin pääsee kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Maailmalla reissaa aika paljon myös yksin matkustavia, joten juttukavereita löytää kyllä helposti, mikäli niitä kaipaa.

Miten? Minä reissaan yksin useamman kuukauden joka vuosi, eikä kyllä tule edes joka vuosi juttukavereita vastaan. Siis alatteko itse randomisti puhua ihmisille jossain kauppajonossa, tai lounaalla viereiseen pöytään tms vai mistä näitä juttukavereita löytää?

Kysyn ihan aidosti kun näin aina väitetään, mutta oma kokemukseni on aivan päinvastainen.

Aina ei seuraa tosiaan löydy, ainakaan toivottua (tarkoitan epämukavia pöksyihin pyrkijöitä). Kuitenkin oma kokemus on että kun aktiivisesti hakeutuu kontaktiin niin harvemmin yksin tarvitsee olla. Omassa huoneessa yksinäisyydessä rypeminen kannattaa selättää koska sieltä ei kukaan hae.

Ravintolassa alueella jossa paljon yksin matkaavia, olen joskus kysynyt yksin aterioivalta sopiiko liittyä seuraan ja kerran seurasi pitkäkin yhteinen matkantaitto. Vaikka joogatunnit, paikallisen ruuanlaiton kurssit, ryhmäretket ym. avaa myös helpon tilan tutustua samoista asioista kiinnostuneisiin ihmisiin. Ja vaikka ei sen pidempää seuraa sieltä löytyisi nuo ovat minusta olleet mukavia yksinäisyyttä torjuvia kokemuksia.

Hymyt ja neutraalit keskustelunavaukset missä vain tilanteissa toimii etelässä kuitenkin usein paljon Suomea paremmin. Ihmettele torilla vieraita hedelmiä niin saatat olla kohta heidän hedelmätarhalla vierailulla. Minua yllätti kuinka erilainen sosiaalinen kulttuuri monessa paikassa on :D Reissufoorumien ja someryhmien kautta ujompikin voi löytää seuraa ilman että tarvitsee aloittaa keskustelua elävässä elämässä jos se tuntuu vaikealta

Introverttimatkaajan painajainen. Seurankipeä hölöttäjä, ehkä narsistista huomiota kaipaava kiusankappale, juuri sellainen jota karkuun on matkalle lähtenyt.

Ekstroverttimatkailijan painajanainen. Lähes mykkä, yhden tavun vastauksilla, kerran päivässä edes kohti katsova. Sellainen, jonka on aina saatava olla yksin huoneessa lataamassa niitä akkuja. Jota jokainen keskustelun aloitus rasittaa.

Juuri sellaisia, joita karkuun sieltä Suomesta ylipäätään lähtee.

Milloin ekstrovertit ymmärtävät ettei introvertteihin kannata koskaan tuhlata aikaansa. Heidän kanssa ei kuulu lähteä mihinkään. Ei kauas, eikä lähelle,

Vierailija
117/343 |
12.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen ollut montakin kertaa, esim. Lontoossa, Berliinissä, New Yorkissa. En tutustunut ihmisiin, mutta en halunnutkaan, koska viihdyn yksin ja nautin siitä. Kiertelin päivät ympäriinsä, enkä todellakaan jäänyt jumittamaan hotelliin.

Vierailija
118/343 |
12.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yksin olen lähdössä heinäkk lopussa viikoksi Kreetalle tai Kreikkaan ensimmäistä kertaa. Mies jää kotiin hoitamaan n. 4v. ja 5kk ikäistä vauvaa. Yritin saada ystäviä matkaseuraksi, mutta kaikki perheellisiä, tms. Mainittakoon, että mies kävi itse kaksi reissua kevättalvella, yht. 11 päivää, joten nyt on minun vuoroni käydä lataamassa akkuja ennen kuin uusi työ alkaa. Ulkomaanlomalle en myöskään halua vielä matkustaa tällä kokoonpanolla, myöhemmin sitten kun lapset ovat isompia :)

Vierailija
119/343 |
12.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Matkustan aina yksin. En jaksa lomalla neuvotella, mihin aikaan mitäkin tehdään ja minne mennään.

Matkoilla tapaa muita ihmisiä. Ei siellä yksin tarvitse olla, jos ei halua.

Haluan oman huoneen hyvästä hotellista aamupalalla ja se nostaa yksin matkustamisen hintaa.

Mutta en näinä aikoina haluaisi mitään random-huonekaveria.

Itse en käytä alkoholia, joten esim juopon katsominen ärsyttäisi. Tällaisia on sattunut joskus kurssimatkoilla.

Vierailija
120/343 |
12.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen, kivaa oli. Yksin syöminen ehkä vähän ikävää.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi neljä yhdeksän