Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mies on hankala, kestäisitkö sinä?

Vierailija
09.06.2023 |

Tässä muutama esimerkki miehen touhuista. Yhdessä ollaan oltu puolisen vuotta, nämä tuoreimpia.

- Miestä ärsyttää, jos "häivyn" whatsapp-keskustelusta kesken kaiken siitä erikseen ilmoittamatta. Hänen mielestään se on epäkohteliasta ja hänen mielestään minun on turha kysyä häneltä mitään, jos vastaus ei kiinnosta. Miehen ratkaisu: viesti-ilmoitukset pois päältä, puhelut eivät mene läpi, nyt minulla ei ole keinoa saada häntä kiinni. Ei kuulemma tarvitse sitten hänen pettyä.

- Ilmoitin meneväni käymään baarissa kavereiden kanssa. En joisi ja tulisin hyvissä ajoin kotiin. Miehen ratkaisu: meni vaikeaksi, häipyi mökille. Myöhemmin sain kuulla kunniani siitä, että olin yhtäkkiä vain ilmoittanut menostani ja että hänelle oli tullut siitä pettynyt ja hylätty olo. Kuulemma olin myös teeskennellyt, etten tiennyt menostani aiemmin päivällä, vaikka selvästi tiesin.

- Em. rallin jälkeen mies ehdotti, että hän voisi joskus lähteä mukaan kun menen ulos. Vastasin, että lähde vaan, mutta ei tietenkään aina, jos on esim tyttöjen ilta. Siitä saatiin uusi riita aikaiseksi.

- Ystäväni on tulossa käymään. Naureskelin, että tämä ystävä sitten pitää kuulustelun miehelle, tapaavathan he ensimmäistä kertaa. Myöhemmin mieheni alkoi valittaa miten inhottavaa on, kun ystäväni on tulossa ja että semmoista pitäisi jaksaa. Sanoin, että minusta tuollainen puhe tuntuu aika pahalta. Mies kimpaantui, että no iloinenko pitäisi olla, kun tänne on tulossa joku kamalan kuuloinen tyyppi häntä kuulustelemaan?? Ja että jos kaveri ei oikeasti ole kamala ja se oli vain vitsi, niin silloinhan minä olen valehdellut hänelle. Mies ei tuollaisessa tilanteessa voi sanoa rauhallisesti, että hän käsitti väärin, vaan alkaa jumalaton syyttely ja draamailu.

Olen kertakaikkisen väsynyt. En huuda hänelle, en syytä, en nalkuta, en pidä mykkäkoulua. Kahdessa aiemmassa parisuhteessani minulle on sanottu, että minulle on helppo puhua ja että ymmärrän, eikä niissä oikein ollut riitoja. Tässä riidellään pahimmillaan monta kertaa viikossa.

Olen jo diagnosoinut itseni läheisriippuvaiseksi, kun ymmärrän ja ymmärrän miehen epävakaata käytöstä. Alussa kaikki oli tietysti ihanaa ja mies oli nopeasti rakastunut ja ei ollut koskaan tuntenut näin jne jne, klassinen. Muutti myös nopeasti luokseni asumaan. Nyt mietin, kuinka saisin hänet täältä ulos ennen kuin tukehdun.

Kommentit (138)

Vierailija
101/138 |
10.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mistä kaatikselta oikein kaivatte nuo ukkonne? Luoja.

Vierailija
102/138 |
10.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihme touhua molemmilta puolen vuoden jälkeen. Eiköhän teidän ole aika erota. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
103/138 |
10.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Enpä ole ennen kuullut tällaisesta että wa-viesteissä pitäisi ilmoittaa jos ei heti ehdikään vastaamaan.

Vierailija
104/138 |
10.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Enpä ole ennen kuullut tällaisesta että wa-viesteissä pitäisi ilmoittaa jos ei heti ehdikään vastaamaan.

Jos keskustelu on kesken, niin kyllä minä nyt joka kerta ilmoitan kun häivyn paikalta kesken kaiken. Sitä kutsutaan käytöstavoiksi.

Vierailija
105/138 |
10.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuulosta siltä, että olet hankala ihminen. En kestäisi sinua.

Vierailija
106/138 |
10.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Narsistisia piirteitä. Juokse.

No eikä ole vaan läheisriippuvaisia ja trauma. Kuinka typeriä ihmiset nykyään ovatkaan?

Olen ollut avioliitossa narsistisen ihmisen kanssa. Hänellä ei ollut traumoja mistään. Oli mua ennen ollut 1-2 parisuhdetta ilman pettämisiä tms. Ap:n kuvaama käytös on suoraan kuin tältä exältäni. Paheni ajan kanssa.

Toki myös empatian puute. Sitä ap. voi miettiä. Saako mieheltä lohtua/ hellyyttä, ei koskaan syyllistä?

Oli mikä oli, niin ei ole mikään ihannepuoliso. Itse en katselisi pätkääkään. On tuolla myös ihan aidosti ihania miehiä tarjolla.

Vierailija
107/138 |
10.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jep. Jos mä en ehdi vastaamaan, niin tuskin ehdin perustelemaankaan. Wa-keskustelu ei vastaa irl-keskustelua. Meneillään voi samalla olla vaikka mitä.

Vierailija
108/138 |
10.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No erotkaa hyvänen aika, olette täysin erilaisia! Mies haluaa perinteisen, symbiolttisen parisuhteen, ja sinä olet jokapaikanhöylä-sähläri, joka haluaa rusinat pullasta lähteestä riippumatta.

Lisäksi miehellä on äärimmäisen pahoja tunnehallinnan ongelmia. Kukaan nainen ei ole tuollaisen kanssa onnellinen.

Vierailija
109/138 |
10.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jos keskustelu on kesken, niin kyllä minä nyt joka kerta ilmoitan kun häivyn paikalta kesken kaiken. Sitä kutsutaan käytöstavoiksi.

Itse en miellä wa-viestittelyä keskusteluksi ollenkaan. On ihan omituista, että jotkut puivat vakaviakin parisuhdeongelmia viesteillä. Kukin tavallaan toki. Mutta ei viestittelyä voi yksiselitteisesti rinnastaa keskusteluun, eikä väittää että siihen pätevät samat käytöstavat.

110/138 |
10.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi miehet ovat niin outoja typeryksiä. Ei mitään järkeä päässä.

Vierailija
111/138 |
10.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vastaan vain aloitusviestiin, en lukenut muita.

En kestäisi. Kestin vuosia kaikenlaista. Enää en kestäisi. Äläkä kestä sinäkään. Lähde, vielä kun se on helppoa. Ilman lapsia ja omaisuutta.

Lähde itsesi vuoksi.

Hankalat ihmiset ei muutu ja jos muuttuu niin vain hankalammaksi.

Tämä on niin totta!

Seurustelun alkuvaiheiden tuntuessa hankalilta ja kun mietti kestämistä ovat ehdottomasti sellaisia merkkejä, että pitää lopettaa suhde siihen.

Vierailija
112/138 |
10.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jos ns. keskustelun joutuu jättämään kesken niin siihen on yleensä joku äkillinen syy, en minä ehdi silloin laittamaan mitään ilmoituksia. Enkä tosiaan keskusteluksi viestittelyä mielläkään vaan wa on minulle ihan sama kuin vaikka tekstarit.

Vierailija
113/138 |
10.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tämä, ja silti täällä on paljon ap:tä sympatisoivia 😳 Mies on raskas, tästä ei kahta sanaa, mutta ei tuo ap:kään täysillä käy. Onko hänen aivoituksensa ihan oikeasti jonkun mielestä meielkästä parisuhdemateriaalia? 😳

Vierailija
114/138 |
10.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tämä, ja silti täällä on paljon ap:tä sympatisoivia 😳 Mies on raskas, tästä ei kahta sanaa, mutta ei tuo ap:kään täysillä käy. Onko hänen aivoituksensa ihan oikeasti jonkun mielestä meielkästä parisuhdemateriaalia? 😳

Mitkä aivoitukset? Ei kyttää puhelinta koko ajan, käy joskus ulkona kavereiden kanssa ja heittää läppää kaverista? Mikä tässä nyt on se huono juttu?

Vierailija
115/138 |
10.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miehesi ei tee tuota ilkeyttään tai jotain kontrollointia. Hän on siis alkoholistien lapsi ja tottunut pelkäämään äkkinäisiä muutoksia. Haluaa kyllä kontrolloida mutta ei sinua vaan ympärillään olevia tapahtumia. Koska se on ehkä lapsuudesta päälle jäänyt selviytymismuoto. Itsellä ollut samaa ja ikä auttanut ja lisäksi se on aina lieventynyt suuresti ajan kanssa kun suhde etenee ja vakaantuu. Oppii tuntemaan toisen ja aidosti luottamaan. Ei etsi uhkia tai vahvistuksia toisesta sille että se tulee jotenkin satuttamaan. Uskon, eträtä mies rauhoittuu myös.

Tokikin ymmärrän että roolisi on raskas, eikä mikään velvoita sinua jaksamaan. Jos päätät erota, teet palveluksen jos kerrot hänelle rauhallisesti aidot syyt. Josko hän siitä ymmärtäisi mennä vaikka terapiaan että tulevaisuudessa suhteissa ei kävisi samoin.

Mulla sama :(  Taatusti olen epävakaa persoonallisuus. En kontrolloi menemisiä kuten ap.n mies (mies saa mennä mihin huvittaa) mutta silti tää suhde on kuin helvettiä. Johtuen siis minusta. Mies on kunnon mies mutta koen, että liian vähän sitoutunut minuun ja se aiheuttaa itselleni hirveästi huolta. Kun tuntuu, että itse anna kaikkeni. Miehen mielestä vapaus ja vastuu  on oleellisin osa suhdetta. Minusta pitää olla sitoutunut. En itse koe olevani vapaa. Sitoutuminen häneen vie vapauteni. Tosi monimutkaista. 

En hyväksy ap.n miehen käytöstä enkä itse kestäisi tuollaista ja silti koen, että minussa ja ap.n miehessä on sama pelokas ja luottamaton pohjavire.

Kärsit Tuhkimo syndroomasta. Jopa uranaisilla on tavattu tätä viheliäistä oireilua. Tuhkimolainen kokee ettei ole tarpeeksi nainen ilman miehekästä miestä eli miestä joka jatkuvasti painaa päälle ja pistää naisensa kirjaimellisesti keittiöön. Ja hei kaikin mokomin, jos itse koet löytäväsi todellisen onnen sovinistisen miehen rinnalla => anna palaa. Ajattelin silti sanoa että vaivaan voi hakea halutessaan apua,esim. BetterHelp.

Vierailija
116/138 |
10.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jos on kerran aikaa käydä WA-keskusteluja keskeytyksettä, niin miksi et saman tien soita sille ihmiselle sillä puhelimella?

Vierailija
117/138 |
10.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kysyit:

kuinka saisin hänet täältä ulos ennen kuin tukehdun.

Vastauksena:

Jos ei kirjoilla Sinun asunnossasi, pakkaa sen kamat laukkuihin ja vie ne säilytykseen, josta saa noutaa ne koodia vastaan. Teet tämän silloin kun ei kotona ja vaihdat lukot samalla hetkellä. Kun tämä on tehty, lähetät viestin: yhteiselämä on päättynyt, tässä koodi millä saat tavarasi sieltä ja sieltä.

Jos

Alat keskustelemaan erosta, laitat itsesi vaaraan, jos päästät ex-poikaystäväsii hakemaan itse tavaransa, saatat itsesi vaaraan. Avaimet tietenkin pitää pyytää palauttamaan, ellei suostu niin rapun ovi sarjoitettava uudelleen.

Kas näin se tehdään. Jos olet ystävällinen, kerrot toki syyn: et kestä draamaa turhista asioista.

Ja ellei palauta avaimia, ilmoitat poliisille Ja jos häiriköi haet lähetymiskiellon

Vierailija
118/138 |
10.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Niin on. Ap:llä.

Toivottavasti mies juoksee.

Vierailija
119/138 |
10.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Niin on. Ap:llä.

Toivottavasti mies juoksee.

No tuo suhde nyt on lopussa joka tapauksessa - ap on täysin rakkaudeton tapaus. En yhäkään tajua, miksi hän hakeutuu suhteeseen ylipäätään.

Vierailija
120/138 |
10.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei sitä tarvitse mistään kuulla. Jokainen normaali ihminen ymmärtää, että siellä toisessa päässä on ihminen, ei mikään sinun leikkikalusi.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan kolme seitsemän