Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

4-vuotias surmattu, OI MIKSI

Vierailija
09.06.2023 |

Miksi. Kukaan. Haluaa. Surmata. Oman. Vauvansa? MIKSI! Minä olisin voinut ottaa sen meille asumaan ja pitänyt huolta.. Sydän särkyy, pieni rakas menetti TURHAAN henkensä 😭😭😭

Kommentit (2354)

Vierailija
1541/2354 |
14.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä olen se, joka sanoi, että olisin pitänyt huolta, että lapsi ei sen äijän kynsiin enää joudu. Päiväkodista tehtiin ilmoitus lasuun, ei esim. soitettu hätänumeroon. Olen itse pari kertaa soittanut hätänumeroon lapsen takia, ja apu on tullut paikalle 15 minuutissa. Kyllä siellä ymmärretään oikeasti. On olemassa myös kiireellinen sijoitus. Siihen turvaudutaan esim. kun naapurit soittaa villeistä juhlista, joissa on lapsia paikalla. Lapset viedään ainakin yöksi pois ja tilannetta selvitellään. Näin siis vaikka kyseessä ei olisi lasun piirissä oleva perhe.

Kun apua jaksaa lapsen puolesta huutaa (naapuri, ohikulkija päiväkodin täti), apua kyllä tulee. Mutta olen toisaalta itse ollut todistamassa tilannetta, jossa pieni lapsi kulki kadulla yksinään ilman aikuista. Ihmisiä lappasi ohi, mutta kukaan ei pysähtynyt. Niin helppoa on sulkea silmät.

Vierailija
1542/2354 |
14.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minä olen se, joka sanoi, että olisin pitänyt huolta, että lapsi ei sen äijän kynsiin enää joudu. Päiväkodista tehtiin ilmoitus lasuun, ei esim. soitettu hätänumeroon. Olen itse pari kertaa soittanut hätänumeroon lapsen takia, ja apu on tullut paikalle 15 minuutissa. Kyllä siellä ymmärretään oikeasti. On olemassa myös kiireellinen sijoitus. Siihen turvaudutaan esim. kun naapurit soittaa villeistä juhlista, joissa on lapsia paikalla. Lapset viedään ainakin yöksi pois ja tilannetta selvitellään. Näin siis vaikka kyseessä ei olisi lasun piirissä oleva perhe.

Kun apua jaksaa lapsen puolesta huutaa (naapuri, ohikulkija päiväkodin täti), apua kyllä tulee. Mutta olen toisaalta itse ollut todistamassa tilannetta, jossa pieni lapsi kulki kadulla yksinään ilman aikuista. Ihmisiä lappasi ohi, mutta kukaan ei pysähtynyt. Niin helppoa on sulkea silmät.

Voi hyvää päivää. Olet ollut "todistamassa" kun kukaan ei pysähtynyt lapsen luo. No mikäs susta teki todistajan eikä pysähtyjän?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
1543/2354 |
14.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eikä se ole sen rikosilmoituksen tekijän asia arvioida kuinka poliisi toimii tai ei toimi. Juuri tähän pitäisi henkilökuntaa kouluttaa että miten ilmoitusta voi lähteä tekemään. 

Sitten vastuu siirtyy poliisille jos eivät toimi. Ilmi on myös tuotava kiirellisyys ja pelko että jotain tapahtuu pian. Ei sinne kunnan hammaslääkäriinkään pääse jos sanoo vähän särkee. Ei poliisi tule jos sanotaan että tällä lapsella on nyt yksi mustelma.

Edelleen korostan koulutuksia missä esitetään mitä pitää havannoida ja ne yhdistettynä muuhun tietoon. Ethän sä kaatuneen ja tajuttoman henkilön kanssakaan jää arpomaan soitanko hätäkeskukseen, ehkä se siitä virkoaa.

Luulisi jo näistä tapauksista on sen verran esimerkkejä että mitkä syyt pitäisi olla hälyttäviä. Jos mikään ei riittänyt miten mikään riittää vähäisempien kohdalla missä ei tapeta mutta pahoinpidellään?

Ei näillä tiedoin mikään.

Vierailija
1544/2354 |
14.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

"Etenkin äidin puolustus on nostanut oikeudessa monta kertaa esille, että hän olisi vienyt lapsen lääkäriin, jos lapsi olisi kertonut olevansa kivuissa. Oikeuslääkärin mukaan lapsi oli ennen kuolemaansa kovissa kivuissa. Äidin mukaan lapsi olisi osannut kertoa kivuista, jos sellaisia olisi ollut."

Äiti näkee, että lapsi itkee tuskissaan eikä mukamas  tajua toisella olevan kipuja. 

Vastuu lääkäriin pääsystä on 4-vuotiaalla, jonka on osattava itse ilmaista tarve tavata lääkäri. Voi #*#%@.

Ja tuonkin äidin kommentin on neuvonut äidille joku per%#/een asianajaja, joka työkseen opastaa näitä rikollisia välttelemään vastuutaan.

Siinä on kyllä sellanen ihmisryhmä joka on näiden kanssa yhtä alhainen.

Vierailija
1545/2354 |
14.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siinä on etuudet eli raha edellä menty, kun lapsi kerran otettu jo pois ja sitten saaneet lapsen takaisin.

Kun lapsi otetaan vanhemmalta pois on sillä vaikutus vanhempien sosiaalietuuksiin. Ainakin elatustuki siirtyy pois maksusta vanhemmalta ja asumistuesta vähenee lapsen osuus kuten toimeentulotuesta. Taitaa myös työmarkkinatuen lapsikorotuskin poistua siinä samalla maksusta.

Tuo on tehnyt vanhemmille useiden satojen euron loven tuloihin ja varmaan ollut ainoa motivaatio siivota kämppä ja esittää edes hetken kunnon vanhempaa, että saavat lapsen takaisin.

Ihmettelen myös miten voidaan olla näin kädettömiä, jos kotikäynnillä sosiaaliohjaaja on kiinnittänyt isäpuolen silmiin huomiota ja pohtinut päihteiden käyttöä niin äidin sanallinen vakuuttelu on riittänyt vakuuttumaan ettei päihteitä käytetä? Todennäköisesti joku laki estänyt pakottamisen huumetesteihin, mutta ehdottomasti pitäisi olla niin että jos on lapsesta kyse ja lastensuojelu mukana, niin olisi oikeus ja velvollisuus sosiaalityöntekijöiden pakottaa vanhemmat huumetesteihin jos vähänkin asia epäilyttää.

Muuten oma mielipiteeni on, että mun mielestä narkkareilta voisi laittaa putket poikki siis pakko sterilisaatio. Kuulostaa rankalta ja ihmisoikeudet kieltää tuon, mutta valitettavasti niin monella näistä on lapsia tehty useita ja lapset huostaanotettu, mun mielestä noilla ei vaan ole oikeutta lisääntyä koska ovat riippuvaisia ja eivät kykene edes itsestään huolta pitämään. Jonkun pakollisen kunnon ehkäisyn nuo tarttee koska heidän oma kyky huolehtia pillereistä tai kortsusta on olematon.

Että tekee pahaa tuo lapsen kohtalo, ei voi ymmärtää ihmismielen pahuutta. Toivottavasti vielä jossain on oikeutta ja nuo vanhemmat saavat tuta siitä mitä ovat tehneet. Vankila ei tule olemaan heille helppo paikka, lapselle pahaa tehneitä ei siellä arvosteta.

1546/2354 |
14.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse 4-vuotiaan pojan äitinä mun sydän särkyy, kun uutisia tästä tulee vastaan. Ihminen on hirviö. Jos joku tietää näiden epäiltyjen nimet, niin laita tähän. Kaikki ansaitsee tietää ketä nää hirviöt on, eikä koskaan unohdeta mitä ne on pienelle viattomalle lapselle tehnyt. 

Jokainen jolla voimavarat ja koti kunnossa voisi myös harkita sijaisperheeksi/tukiperheeksi ryhtymistä. Siinä olisi mahdollisuus antaa rikkinäisellä lapselle edes hetkittäinen tunne turvasta ja normaalista lapsuudesta. Myös tällaisten narkkareiden naapurissa asuvat voisivat herkästi olla yhteydessä poliisiin, jos äänet asunnosta kuulostavat huolestuttavalta. Myös lastensuojeluilmoituksen tekeminen on todella helppoa perheestä, jossa koet lapsen olevan vaarassa tai huonoissa käsissä. 

Pidetään kaikki silmät ja korvat auki, ettei yksikään lapsi kuolisi aikuisen julmissa käsissä. 

Vierailija
1547/2354 |
14.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vankilassa jo odotetaan kuumeisesti tätä "isää" saapuvaksi. Nuo lapsiin kajoavat on erittäin suosittuja siellä. Hyvällä tuurilla sielläkin puhdistellaan paikkoja höyrymopilla.

Kukaan vankilassa ei halua sotkea omia asioitaan ja vapautumista jonkun roskan takia. Newsflash: siellä mihin tämä menee, porukka on murhaajia, peda reja ja rai s kaa jia. Kaikki kriminaaleja ja tuskin moralisointiasemassa. Lakatkaa jo haaveilemasta näistä jenkkisarjoista keksityistä kostoista.

On siellä kokenut kostoja monikin ja saanut esim päälleen kiehuvaa vettä/öljyä kuten nyt vaikka se hyvinkään kattoammuskelija.

Suhteellisen harvinaista kuitenkin jos osaat pitää vaan oman pääsi kiinni. Vankilatappelut johtuvat yleensä muista vankien keskinäisistä ristiroiidoista, ei siitä mitä toinen on mahdollisesti tehnyt.

Vierailija
1548/2354 |
14.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muusa Ri...nen - toivottavasti palat helvetin tulissa.

Vierailija
1549/2354 |
14.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lapsi palautettiin kotiin ihan liian aikaisin. Tehdäänkö päätöksiä vähän liian hätiköiden ? Tuossakin oli kuvioissa narkkari jonka sossu akka itse näki. Kuka antaa lapsen jäädä sellaiseen paikkaan. Sama oli Eerikan kanssa. Uskottiin isän uskomattomia selityksiä mustelmista ja miksi lähti hiuksia päästä. Uskomaton lastensuojelu tänä päivänä.

Vierailija
1550/2354 |
14.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Muusa Ri...nen - toivottavasti palat helvetin tulissa.

Samat Sanat.

Vierailija
1551/2354 |
14.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Lapsi palautettiin kotiin ihan liian aikaisin. Tehdäänkö päätöksiä vähän liian hätiköiden ? Tuossakin oli kuvioissa narkkari jonka sossu akka itse näki. Kuka antaa lapsen jäädä sellaiseen paikkaan. Sama oli Eerikan kanssa. Uskottiin isän uskomattomia selityksiä mustelmista ja miksi lähti hiuksia päästä. Uskomaton lastensuojelu tänä päivänä.

Lapsettomana kuulostaa jotenkin kummalliselta ajatus, että lapsi voisi normaalihoidolla ja huolenpidolla olla täynnä mustelmia ja/tai että lapselta on lähtenyt tukkaa tukoittain päästä. Joo, polvet voi olla auki asvaltti-ihottumasta tai tukasta on irrotettu purkkaa jolloin hiuksia saattaa joutua leikkaamaankin, mutta eihän niitä silloinkaan kiskota juurineen irti ympäri päätä että on kaljua laikkua siellä täällä.

Miten sossuille siis voi herätä edes epäilys, että lapsesta löytyvät lukuisatkin vammat voivat olla ihan normaalilla elämälläkin selitettävissä ja siksi lasta ei voi (tarvitse?) ottaa vanhemmilta pois? Etenkin kun näiden vammojen lisäksi on havaintoja saastaisesta elinympäristöstä, elämänhallinnan puutteista ja päihdeongelmista? Eihän tuollainen combo voi enää olla yhdenkään sossun mielestä ok ja lapsi on täysin turvassa kotonaan eikä sijoitusta ole tarpeen jatkaa? Eihän?

Vierailija
1552/2354 |
14.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vankilassa jo odotetaan kuumeisesti tätä "isää" saapuvaksi. Nuo lapsiin kajoavat on erittäin suosittuja siellä. Hyvällä tuurilla sielläkin puhdistellaan paikkoja höyrymopilla.

Tänään kerrottiin oikeudessa että lapsen peräsuolesta(kin) löytyi verenpurkaumia.. Ilmeisesti niitä voi tulla kovasta puristuksesta/paineesta ja esim liikenneonnettomuudessakin mutta onko varmaa ettei tähän lapseen kohdistettu seksuaalistakin väkivaltaa?

Vierailija
1553/2354 |
14.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei yllätp, että lapsi oli pienikokoinen. Vain 12 kiloa. Narkit ei yleensä ruoki lapsiaan.

Vierailija
1554/2354 |
14.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muus4 R1ss4nen ja S3bastian H4lonen.

Vierailija
1555/2354 |
14.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Te ette tajua, kuinka hyvät olot näillä on vankilassa. Inhoan kumpaakin tyyppiä ja tottakai toivoisin, että saisivat kitua. Kuoleman rangaistus olisi oikea ratkaisu.  Kuitenkin menevät pelkääjien puolelle ja saavat olla ihan rauhassa. Muutama vuosi vankilaa ja varmaan Muusa taas raskaana.  Taas uusi lapsi tulee tuohon kärsimykseen, kenties useampi lapsi. Voi kun kuolisivat pois.

Vierailija
1556/2354 |
14.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tuota lasta ei olisi koskaan pitänyt palauttaa kotiin - ei mitään liian aikaisin, vaan ei tosiaan ollenkaan. Eikö tuo lapsen isoäitikään ollut yhtään huolissaan lapsenlapsensa oloista? Täytyy olla aikamoinen juntti sekin.

Vierailija
1557/2354 |
14.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei yllätp, että lapsi oli pienikokoinen. Vain 12 kiloa. Narkit ei yleensä ruoki lapsiaan.

Hyvänen aika. Toisaalta liekö raskausaikanakaan kehittynyt normaalissa tahdissa huumeäidin kohdussa? Tuohan on parivuotiaan taaperon paino.

Ja sossujen mielestä ei ole mitään hätää vaan lapsi voi mainiosti äitinsä hoteissa. 

Vierailija
1558/2354 |
14.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Muus4 R1ss4nen ja S3bastian H4lonen.

Hyvä, ei näitä ihmishirviöitä tarvitse suojella. Jos kehtaa tehdä jotain näin järkyttävää, niin kai sen kehtaa tehdä omalla nimelläänkin.

Vierailija
1559/2354 |
14.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Lapsi nostaa kummasti etuuksien määrää ja sillä rahalla saa kivasti huumeita, alkoholia ja röökiä. Ei näille lapsi ollut mitään muuta kuin keino saada yhteiskunnalta lisää rahaa päihde-elämään.

Ja sitten itketään vassarienkin suulla kuinka tuet on ihan liian pieniä eikä riitä mihinkään ja lapsetkin näkee nälkää.

Vierailija
1560/2354 |
14.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No koska jossain luki että päiväkoti oli jättänyt soittopyynnön sossutädille ja 2 päivää tästä lapsi oli kuollut. Sossutäti ei ehtinyt reagoida.

Nämä takaisinsoittopalvelut on kyllä niin s44tan4st4. 

Ketju on lukittu.