Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Miehellä ei ole ajokorttia!

Vierailija
08.06.2023 |

Kävin treffeillä kivan miehen kanssa ja juteltiin kesäsuunnitelmista. Tuli ilmi ettei miehellä ole ajokorttia. Onko outoa mielestänne? Ikää tällä oli 42v.

Kommentit (128)

Vierailija
101/128 |
10.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Se ei varmaan ole käynyt armeijaakaan.

Hyvä huomio, itsekään en ole käynyt ja en siis aja.

Vierailija
102/128 |
02.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Seurustelin jonkin aikaa kortittoman miehen kanssa. OK tyyppi, mutta tosi hankalaa käytännössä, kun itsellä kuitenkin on auto ja kortti, niin toinen on automaattisesti aina olettamassa että minä hoidan kyydit.

Bensaraha ei kata sitä vitutusta, kun toinen on sellainen perässä vedettävä joka pitää aina hakea, jos haluaa sen tulevan kylään. Mitään pitkiä reissuja ei myöskään tehnyt mieli suunnitella, koska oletuksena minä ajan yksin. Esim. kipeänä ollessa et saa apua, koska hän ei julkisilla kauppakasseja lähde tuomaan.

Ongelma ehkä siis enemmänkin oli se vuosien saatossa juurtunut "kuski hoitaa homman" asenne ja kortittomuuden taakse piiloutuminen kun pitäisi ottaa vastuuta jostain.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
103/128 |
01.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaikki ei vaan pysty ajamaan. Itse yritin kyllä suorittaa kortin, kävin inssissä 5 kertaa, mutta en vaan ikinä oppinut, varmaan hahmotuksessa jotain ongelmia. Luovutin ja olen elänyt siitä lähtien ilman ajokorttia

M45

Vierailija
104/128 |
01.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ajokortiton aikuinen mies on outoa.

Niitä alkaa olla yhä enemmän. Asuvat useimmiten Heseiden keskustassa tai hyvien julkisten reittien varrella.

Vierailija
105/128 |
01.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Se ei varmaan ole käynyt armeijaakaan.

Hyvä huomio, itsekään en ole käynyt ja en siis aja.

N54

Vierailija
106/128 |
01.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tiedän joitain, joilta kortti jäi saamatta lääkärin laittaman kannabismerkinnän takia. Pohjoisen nimismiehet tykkäsivät niitä evätä ainakin 90-luvulla. Sinänsä autottomuus ihan ok, mutta kortittomuus hankaloittaisi kyllä yhteiseloa, jos esim. matkoilla joutuu olemaan aina kuski

Huumeidenkäyttäjille ei pidä myöntää ajokorttia.

Vierailija
107/128 |
01.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Paavo Lipponen ajoi kortin 65-vuotiaana. Ei mitään outoa.

Lipposen tytär Emilia on kuulemma isänsä näköinen. Kerrottiin aikoinaan jossain lehdessä. Kyllä on karmea kohtalo.

Vierailija
108/128 |
01.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllähän elämä väkisinkin on vähän kapeaa, jos ei ole korttia. Aika moni paikka olisi jäänyt käymättä. 

Vierailija
109/128 |
01.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

No ei minullakaan ole, ei ole ollut hetkeen. Mutta jo jouluksi sen saan taas takaisin ja sitten mennään että hippulat vinkuu. Tosin jonkinlainen auto pitää löytää. M 57

Vierailija
110/128 |
01.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vähintään yhtä outoa jos ei ole A, C1 tai pikku-E:tä.

Ei edes moottoripyörällä saa ajaa, ei vetää raskaampaa perävaunua kuten asuntovaunua, tai ajaa isommilla pakuilla (C1).

Sen vielä ymmärtää jos miehellä ei esim CE tai D korttia, sillähän yksityinen ei paljoa tee

Vierailija
111/128 |
01.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eräällä vähän vanhemmalla ystävälläni joka siis on mies ei ole korttia. Hän liikkuu vain Helsingissä sekä ulkomailla. Häntä ei todellakaan kiinnosta mikään mökkeily tms. 

Vierailija
112/128 |
01.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se ei ole mies eikä mikään jo ei ole kortti kuivumassa ainakin kerran vuosikymmenessä.

Vierailija
113/128 |
02.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Se ei ole mies eikä mikään jo ei ole kortti kuivumassa ainakin kerran vuosikymmenessä.

Totta puhut. Minullakin oli joku aika sitten 2 vuoden ajokielto. Taas ajelen kaikkea mikä liikkuu ihan työkseni. Kortti on ABeCE. M40

Vierailija
114/128 |
02.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Omaan elämäntyyliin ei vain sovi ajokortiton ja ajotaidoton kumppani. Mulla on kesämökki julkisten liikenneyhteyksien ulottumattomissa. Eri asia on, jos myöhemmin sairastuu eikä pysty ajamaan, mutta lähtökohtaisesti en valitsisi nyt kumppanikseni ajokortitonta. Mun äidillä on ajokortti, mutta ei ole vuosikymmeniin ajanut, koska se ei ole "naisellista" ja arvaatte varmaan, että on ongelmissa, kun mies ei ole enää ajokykyinen. Sama juttu siskolla - soittaa kuulemma taksin, kun tarvitsee kyytiä. Totuus on se, että soittaa minulle. 

Tapailin joskus miestä, jolla oli toinen vaihe suorittamatta ja ajo-oikeus umpeutunut, koska ei "jaksanut" suorittaa. Toki tämä heppu ei jaksanut muutakaan. 

Vierailija
115/128 |
02.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mulla on mutta en uskalla/osaa ajaa. Enkä halua ajaa. Mitäs siihen sanot?

Olet jäänyt paljosta paitsi. Se fiilis kun upealla autolla nielee asfalttia ja poppi soi 😎

Vierailija
116/128 |
02.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En oo koskaan tavannut miestä jolla ei olisi. En oo kyllä kysellytkään, mut oletan et kaikilla on.

Suomalaiset olettaa asioita ja syyllistää toisiaan.

Vierailija
117/128 |
02.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kyllähän elämä väkisinkin on vähän kapeaa, jos ei ole korttia. Aika moni paikka olisi jäänyt käymättä. 

Mikä paikka? Suomessa kaikki "paikat" pajukkoa 

Vierailija
118/128 |
02.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos olisi ajokortti niin en uskaltaisi ajaa, koska vv-oireet tekee pelkotiloja.

Vierailija
119/128 |
02.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun miehellä ei oo korttia ja ikää vajaa 60v, itse ajoin kortin heti 18v täyttetyäni, mies maksaa auton ja siihen liittyvät muut kulut, minä vaan ajelen ja muuten aina uudella autolla.

Vierailija
120/128 |
02.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on edelleen ajokortti ajamatta kun kävin autokoulua, mutta ei siitä tullut liikenteessä mitään. Mulla on liikenteen hahmottamisen kanssa ongelmaa joten lähinnä automaattivaihteisen auton ajo saattaisi onnistua erittäin pitkän harjoittelun jälkeen.