Miehellä ei ole ajokorttia!
Kävin treffeillä kivan miehen kanssa ja juteltiin kesäsuunnitelmista. Tuli ilmi ettei miehellä ole ajokorttia. Onko outoa mielestänne? Ikää tällä oli 42v.
Kommentit (128)
Vierailija kirjoitti:
Ei se sitten ole mikään mies, jos ei sillä ajokorttia ole.
On mulla ollut naisiakin autonkuljettajina. Mutta yleensä miehiä. Joskus annan juomarahaakin.
Vierailija kirjoitti:
Onhan se outoa mutta niin on myös jos ei naisellakaan ole. Itse en huolisi ajokortitonta naista koska sitten joudun töitten jälkeen olemaan vielä naisen henkilökohtainen safööri illalla. ajokortiton ihminen on kyllä hyödytön otus jos totta puhutaan.
Jos hän on tähänkin asti pärjännyt ilman safööriä, niin miksi tarvitsi jatkossakaan.
Vierailija kirjoitti:
Mulla on ajokortti mutta en tykkää ajaa. Väkisin se piti hommata kun oli 18v mutta eipä sille sen puoleen paljon käyttöäkään ole ollut. Auton pitäminen on muuten sikakallista nykyisin!
Kortin voi ajaa sitten kun sille on oikeasti tarvetta. Oli mies tai nainen.
Minulla oli ihan sama. Puolipakolla sen ajokortin 18 vuotiaana ajoin. Niin kauan kun asuin kaupungissa. Jos lähdin yksin liikenteeseen, eikä tarvinnut kuskata mitään painavaa, jäi (puolison) auto usein pihaan, kun minä lähdin bussilla kaupungille. Lasten kanssakin liikuin paljon bussilla.
Autosta ja ajokortista tuli välttämättömyys, kun muutin haja-asutusalueelle, mistä on lähimpään kyläkauppaankin jo 14 km, eikä julkista liikennettä ole kuin koulubussit ja taksit. Työssäkäynti kodin ulkopuolella olisi täysin mahdotonta ilman omaa autoa ja ajokorttia. Siinä kohtaa olin kyllä ihan tyytyväinen, kun oli se ajokortti jo valmiina, ja hiukan ajokokemustakin. Helppo automaattivaihteinen auto alle, niin ajaminen on melkein kivaa. Kaupungissa en edelleenkään tykkää ajaa autolla.
Miehellä voi olla pimppi vaikkei olisi ajokorttia.
Vierailija kirjoitti:
Ootteko te oikeesti noin vajaita ihmisiä? Kenenkään ei ole pakko ajaa yhtään korttia jos ei kiinnosta/halua/pysty. Jos ei kelpaa ihminen jonkun kortin olemattomuuden takia niin kattokaa peiliin ja miettikää että miksi teidän pitäis kelvata yhtään kellekään.
T. Kortiton ressukka.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei ole enkä näe mitään syytä miksi maksaisin monta tonnia jostakin, jota käyttäisin kerran 5-10 vuodessa. Noin harvalla tarpeella en edes uskaltaisi ajaa jotakin vuokra-autoa, kun ei ole minkäänlaista rutiinia ajamisesta. Jossain maalla eri asia kun mihinkään et pääse ilman että peltiröttelö seisoo pihassa.
Laitan mieluummin säästöön ne joka kuukausi autoon menevät 300-400€.
Sinulla taitaa olla aika pienet piirit?
Mitä väärää on pienissä piireissä? Eivät kaikki tarvitse suuria piirejä.
Mun isäkin oli melkein nelikymppinen kun ajoi ajokortin. Ja erittäin miehinen mies. Harrasti metsästystä ja ammuntaa.
Muutama vuosi sitten eräässä Espoon terveyskeskuksessa kysyi hoituri, onko teillä autoa? Kyseessä oli vain verenpainelääkkeen uusinta. Oli ja ABe kortti.
Vierailija kirjoitti:
En oo koskaan tavannut miestä jolla ei olisi. En oo kyllä kysellytkään, mut oletan et kaikilla on.
Isovanhemmistani vain yhdellä oli ajokortti, useammalla ikäiselläni ei ole (useammalla ei tosin tarkoita valtaosaa, olen itse syntynyt '81) ja itsekin ajoin kortin vasta 30 vuotiaana, en olisi ajanut silloinkaan mutta koiralauman kanssa alkoi olla haastavaa liikkua julkisilla.
Minusta on outoa, että ap on ehtinyt siihen ikään että tapailee keski-ikäistä miestä ja hälle on uusi asia etteivät kaikki aja ajokorttia. Seuraavaksi kyselee palstalla, eikö kaikki mene lukioon.
Kyllä ajotaito ja kortti on naiselle myös tärkeä, vaikka se mies mielellään aina ratin taakse asettuu. Olimme kesäpaikassa , oli pakko päästä sairaalaan, mies ajokyvytön. Tietysti olisi voinut miehelle tilata ambulanssin, mutta auto olisi siinä tapauksessa jäännyt niille sijoilleen yli puoleksi vuodeksi, ennenkuin mies olisi taas ollut ajokunnossa sen hakemaan. Olisi väjän pelottavaakin olla ajokortittomana syrjäseudulla, jossa ei joukkoliikennettä, toisen armoilla.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ootteko te oikeesti noin vajaita ihmisiä? Kenenkään ei ole pakko ajaa yhtään korttia jos ei kiinnosta/halua/pysty. Jos ei kelpaa ihminen jonkun kortin olemattomuuden takia niin kattokaa peiliin ja miettikää että miksi teidän pitäis kelvata yhtään kellekään.
T. Kortiton ressukka.
Seurusteletko sä ajokortin kanssa, vai miksi moinen purkaus? 😄
Taksit on keksitty. T. 77v. Stadin friidu
Diabeteksen takia jalkani ovat lähes tunnottomat. En selviä portaista ilman, että katson jalkojani. En voi olla varma ovatko jalkani kunnolla portaalla. Miten voisin tietää millä polkimella jalkani on. Olisi todella vaarallista ajaa autoa. M49/ei korttia
Onhan tuo harvinaista nelikymppisellä. Itse en tiedä ketään kortitonta oman ikäistä, minkään sukupuolen edustajaa. Sen sijaan parikymmentä vuotta vanhempia naisia tiedän muutaman, joilla ei ole ajokorttia, vaan ovat miestensä kuskattavia joka paikkaan.
Vierailija kirjoitti:
Onhan se outoa mutta niin on myös jos ei naisellakaan ole. Itse en huolisi ajokortitonta naista koska sitten joudun töitten jälkeen olemaan vielä naisen henkilökohtainen safööri illalla. ajokortiton ihminen on kyllä hyödytön otus jos totta puhutaan.
Mihin sun siis pitäisi sitä naista kuskata kaiket illat? En minä työpäivän jälkeen jaksa enää lähteä mihinkään. Viikoittaiseen harrastukseen menen suoraan töistä ja joskus töiden jälkeen aftereille kavereiden kanssa. Sieltäkin pääsee julkisilla kotiin.
Tosin en sinunlaisesi kiukuttelijan kanssa suostuisi asumaan muutenkaan, joten sinun ei tarvitse tästä huolehtia,
Mahtaa olla äijällä iso kun ei oo tarvetta peniksenjatkeelle
Ajokorttia ei tarvitse mihinkään, koska aina voi mankua muilta kyytiä.
Vierailija kirjoitti:
Hyi hitto, mikä otus oot 🙄
En aja autoa vaikka kortti on. Tietenkin kovat kulut, bensan hinta ja vähäinen tarve ei motivoi oppimaan ajamista paremmin.