Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Miehellä ei ole ajokorttia!

Vierailija
08.06.2023 |

Kävin treffeillä kivan miehen kanssa ja juteltiin kesäsuunnitelmista. Tuli ilmi ettei miehellä ole ajokorttia. Onko outoa mielestänne? Ikää tällä oli 42v.

Kommentit (128)

Vierailija
61/128 |
09.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei ole enkä näe mitään syytä miksi maksaisin monta tonnia jostakin, jota käyttäisin kerran 5-10 vuodessa. Noin harvalla tarpeella en edes uskaltaisi ajaa jotakin vuokra-autoa, kun ei ole minkäänlaista rutiinia ajamisesta. Jossain maalla eri asia kun mihinkään et pääse ilman että peltiröttelö seisoo pihassa.

Laitan mieluummin säästöön ne joka kuukausi autoon menevät 300-400€.

Sinulla taitaa olla aika pienet piirit?

No millaiset piirit sinulla siellä maaseudulla on? Kaupungissa pääsee kaikkialle julkisilla. Uudelle sohvalle voi tilata kuljetuksen, en mä sen takia ala autoa ostamaan ja ajelemaan huvikseen. Yksityisautoilu saastuttaa maapalloa muutenkin.

Vierailija
62/128 |
09.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ajokortiton aikuinen mies on outoa.

Oudompaa on se, että ei ymmärretä sitä, että esim.epilepsian takia voi menettää korttinsa, tai ettei sitä sen vuoksi edes kannata hankkia.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/128 |
09.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla on ollut ajokortti vasta 58 vuotta, mutta olen silti yhä vapaa poikamies.

Vierailija
64/128 |
09.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mutta jos hänellä on oma autonkuljettaja. Tällaisessa tapauksessa mielestäni riittää luottokortti.

Vierailija
65/128 |
09.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla ei ole korttia. Olen nelikymppinen nainen. Lisäkseni tulee äkkisältään mieleen tuttavapiiristä 5 naista 1 mies jolla ei ole korttia. Liikkuminen sujuu pyörällä ja kurjemmilla keleillä julkisilla. Taksilla pääsee, jos on esim. kipeä jat pitää päästä lääkäriin. Ei tämä varmaan maalla onnistuisi, mutta kaupungissa olen kokenut ihan turhaksi menoeräksi koko autoilun. En osaa kummeksua kortitonta ihmistä. 

Vierailija
66/128 |
09.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen myös päälle 40v mies. Minulla on ajokortti mutta ei ole ajotaitoa. Olen aina ollut vähän huono, epävarma ja arka ajamaan ja törttöilen helposti liikenteessä. Aika pian lopetin ajamisen kun sain kortin.

Vierailija
67/128 |
09.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

eipä sitä kortilla oo ennenkään ajeltu.. pienemmät sakot tulee

joka tapauksessa jos työtön ja jää kerran pari vuodessa kiinni

Vierailija
68/128 |
09.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vesku Loirilla ei ollut ajokorttia, Jari Tervolla ei liene edelleenkään ajokorttia.

Harvinaista, mutta ei tavatonta jos asuu kaupungissa.

Osa pojista ei ole koskaan kiinnostunut pätkääkään autoista tai autoilusta ja heille on luontevaa ettei hanki myös ajokorttia. Pojanpoikani on sellainen, mutta ajoi kuitenkin kortin. Ei ole juuri auton rattiin istunut sen koommin. Muuten on normaali mies.

Vierailija
69/128 |
09.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onpa omituinen ketju.

Vierailija
70/128 |
09.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Asun pienemmässä kaupungissa, jonka julkinen liikenne ei kehuja ansaitse. Työmatkaan menisi julkisilla 1,5 tuntia suuntaansa, jos molemmat vaihdot sujuvat hyvin. Omalla autolla matkaan menee 25 minuuttia. Taksin saamiseen ei voi luottaa ja illalla saa kävellä viimeiset 4 km kotiin, kun bussi ajaa mieluummin asemalta kotini viereen hallille "ei linjalla".

Meillä päin siis ajokortti on välttämätön. Mutta ymmärrän kyllä, että parempien yhteyksien kaupungeissa, missä pysäköinti aiheuttaa enemmän ongelmia kuin julkinen liikenne, kaikki eivät koe ajokortin hankkimista tarpeelliseksi.

Omaan lähipiiriini kuuluvista kortittomia ovat lähes sokea anoppini, epilepsiaa sairastava serkkuni ja tätini, joka ei ole koskaan korttia hankkinut. Äitini ja siskoni ajoivat kortin vasta 30+ vuotiaina. Itse hankin kortin heti 18-vuotiaana, mutta silloin asuimme ihan maalla.

Vierailija
71/128 |
09.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei. Jos asuisin kaupungissa en olisi itsekään suorittanut, aivan turha silloin.

Liftaamallako sitten roadtrippailisit?

Vierailija
72/128 |
09.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Uuden sukupolven " miehiä" eli neitejä

Vierailija
73/128 |
09.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä sillä ajokortilla tekee jos ei ole autoa ja auto on yksin huonoimmista sijoituksista suomessa ikinä. Sillä on juoksevat kulut, sen arvo vaan laskee eikä se tuota mitään.

-autokorimekaanikko

Vierailija
74/128 |
09.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vesku Loirilla ei ollut ajokorttia, Jari Tervolla ei liene edelleenkään ajokorttia.

Harvinaista, mutta ei tavatonta jos asuu kaupungissa.

Osa pojista ei ole koskaan kiinnostunut pätkääkään autoista tai autoilusta ja heille on luontevaa ettei hanki myös ajokorttia. Pojanpoikani on sellainen, mutta ajoi kuitenkin kortin. Ei ole juuri auton rattiin istunut sen koommin. Muuten on normaali mies.

onkohan pertti jarlalla ajokorttia?

Vierailija
75/128 |
09.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on ajokortti mutta en tykkää ajaa. Väkisin se piti hommata kun oli 18v mutta eipä sille sen puoleen paljon käyttöäkään ole ollut. Auton pitäminen on muuten sikakallista nykyisin!

Kortin voi ajaa sitten kun sille on oikeasti tarvetta. Oli mies tai nainen.

Vierailija
76/128 |
09.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pärjäsin melkein nelikymppiseksi asti firman taksikortilla. Sitten ajoin vaimon painostuksesta ajokortin. En mä sitä oikeasti tarvitse mihinkään, sen kun ajelen huvikseni. Mökkeily, sukujuhlat ja laskettelukeskukset on ihan retardien hommaa, harvoin tulee lähdettyä autolla kauemmas kuin Helsinki-Vantaan P1 Premiumiin. Ulkomailla käytän lähes poikkeuksetta autonkuljettajia.

Vierailija
77/128 |
09.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei. Jos asuisin kaupungissa en olisi itsekään suorittanut, aivan turha silloin.

Liftaamallako sitten roadtrippailisit?

En ole Moringin Mika.

Ei roadtrippailu ole kaikille mitenkään tarpeellista tai mieleistä.

Eri

Vierailija
78/128 |
09.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei se sitten ole mikään mies, jos ei sillä ajokorttia ole.

Vierailija
79/128 |
09.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ilman ajokorttiakin hän on ihminen

Vierailija
80/128 |
09.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minun isäni hankki ajokortin vasta eläkeiässä, kun ei enää jaksanut kulkea polkupyörällä kaikkia matkoja.

Ja siis ihan täysipäinen mies hän oli. Erittäin viisas vieläpä. Oli pidetty ihminen työelämässä, sukulaisten keskuudessa ja vapaa-ajalla. Ei ollut mt- eikä päihdeongelmia.