Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miehellä ei ole ajokorttia!

Vierailija
08.06.2023 |

Kävin treffeillä kivan miehen kanssa ja juteltiin kesäsuunnitelmista. Tuli ilmi ettei miehellä ole ajokorttia. Onko outoa mielestänne? Ikää tällä oli 42v.

Kommentit (187)

Vierailija
141/187 |
29.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jätä se luuseri.

Vierailija
142/187 |
29.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos asuu ikänsä kaupungissa hyvien liikenneyhteyksien piirissä, niin ei sitä ajokorttia mihinkään tarvitse. Ei se ole sellainen asia, joka jokaiselta aikuiselta löytyy. Ei mitään järkeä suorittaa autokoulu, jos ei koskaan osta autoa eikä aja eikä sitä tarvitse.

No onhan tuo aika hyvä juttu, jos vaikka joudut johonkin hätätapaukseen mukaan, eikä kukaan muu pysty ajamaan kuin sinä. Voi maksaa ihmishenkiä.

Ja minä ainakin olen eri työpaikoissa jollain tavalla ja joissain tilanteessa joutunut auton rattiin.

Onhan useimmilla passikin, vaikka ei koskaan matkusta minnekään.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
143/187 |
29.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen nainen ja suoritin kortin vasta 38 vuotiaana, kun tehtiin talo maalle, missä ei kulje yleisiä kulkuneuvoja, ja sitä ennen asuin kaupungissa, missä ei ajokorttia tarvinnut, joten ei ole outoa, jos miehellä ei korttia.

Vierailija
144/187 |
29.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Juicella ja Veskulla ei ollut ajokorttia, eikä tietääksen myöskään Remulla ole. Eli kyllä ilman sitä voi pärjätä, mutta kyllä kortittomuus elämää ainakin itselläni haittaisi. Töihin nyt juuri pääsisi julkisilla, mutta tuskin vaimo minua ehtisi harrastuksiin kuljettaa.

Vierailija
145/187 |
30.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei hyvänen aika. Ajattele, hän ehdottaa että menette katsomaan rannalle auringon laskua, kuinka romanttista. Sitte painatte mopolla menemään ku Piiparinen ja sinä keikut ritsillä! Kannattaa ainakin tyyny ottaa mukaan, semmonen rautatarakka on aika arjalainen istua.

Vierailija
146/187 |
30.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jätä se luuseri vähän äkkiä. Kukaan täysjärkinen mies ei ole ilman korttia. 

Vierailija
147/187 |
30.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jätä se ituhippi.

Vierailija
148/187 |
30.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllähän se antaa hieman munattoman vaikutelman, jos miehellä ei ole ajokorttia. On julkisen liikenteen toimivuuden ja muiden avun varassa. Eli hätätilanteessa täysin avuton. 

M44

Vierailija
149/187 |
31.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Stigillä, eli Pasi Siitosella ei ole ajokorttia.

Stig lauloi vuonna 2015. Roy Orbison 

Mä ajoin koko yön, niin kuin Roy Orbison

En tiedä ees mis mun autoni on, mut hei beibi sun kanssas se on tarpeeton

Miika Nousiaisella ei ole ajokorttia. Lisäksi täällä aiemmin mainittu pitkä lista muitakin muusikkoja/kirjailijoita joilla ei ajokorttia.

Vierailija
150/187 |
31.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Parhaat kyydit saanut mieheltä jolla ei ollut ajokorttia.

Vierailija
151/187 |
31.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ottaisi enää miestä, jolla ei ole korttia. Kaksi sellaista oli poikkiksena ja kadun molempia. Ensimmäinen oli sitä mieltä, että minun piti hakea sitä ja tätä hänelle ympäri pääkaupunkiseutua ja käyttää mökillä, kun häntä huvitti. Lopetin suhteen, kun olisi pitänyt viedä hänet aina aamukuudeksi töihin, kun julkiset menevät huonosti ja väsytti. Toinen oli vihreä soijapoika, joka oli hemmetin saita, mutta jos oli lentotarjouksia päiväntasaajalle (viidellä vaihdolla keskellä yötä tietenkin), ei sitten ollutkaan niin vihreä tai ei ainakaan haitannut. Onneksi löysin sittemmin miehen, jonka kanssa arvomaailmat kohtaavat. On auto, on rahaa, ei nuukailla, vaan ostetaan kunnollista tai jätetään väliin. Eli ap, juokse ja kovaa.

Vierailija
152/187 |
31.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Juicella ja Veskulla ei ollut ajokorttia, eikä tietääksen myöskään Remulla ole. Eli kyllä ilman sitä voi pärjätä, mutta kyllä kortittomuus elämää ainakin itselläni haittaisi. Töihin nyt juuri pääsisi julkisilla, mutta tuskin vaimo minua ehtisi harrastuksiin kuljettaa.

Nämä ovatkin essimerkkejä loistavista puolisoista, ei jeesus.

Vierailija
153/187 |
31.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen niin maalta ja juntti, että kuulen ensimmäistä kertaa miehestä, jolla ei ole ajokorttia. Ja se kertoo enemmän minusta kuin tuosta kortittomasta.

Vierailija
154/187 |
31.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kyllähän se antaa hieman munattoman vaikutelman, jos miehellä ei ole ajokorttia. On julkisen liikenteen toimivuuden ja muiden avun varassa. Eli hätätilanteessa täysin avuton. 

M44

Ei kortittomuus tarkoita, ettei osaa ajaa.  Sehän on teknisesti hyvin yksinkertainen suoritus.  Hätätilanteessa tuskin saisi syytettäkään. 

Vierailija
155/187 |
31.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

M44

Mun miehellä ei ole ajokorttia. Hyvin on pärjännyt, ikää jo liki 60 v. Hätätilanteessa mennään ambulanssilla tai taksilla. Töihin kulkee julkisilla tai polkupyörällä. Ei pummaile kyytejä.

Vierailija
156/187 |
31.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen tapaillut eläissäni vain yhtä ajokortillista miestä. Olen yllättyneempi kortista kuin kortittomuudesta.

Vierailija
157/187 |
31.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

M44

Ei kortittomuus tarkoita, ettei osaa ajaa.  Sehän on teknisesti hyvin yksinkertainen suoritus.  Hätätilanteessa tuskin saisi syytettäkään. 

Hah hah joo, nämä kortittomathan ne osaa ajaa hätätilanteessa. Menevät varmaan lentokoneen ohjaamoonkin hätätilanteessa.

Vierailija
158/187 |
31.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En ottaisi enää miestä, jolla ei ole korttia. Kaksi sellaista oli poikkiksena ja kadun molempia. Ensimmäinen oli sitä mieltä, että minun piti hakea sitä ja tätä hänelle ympäri pääkaupunkiseutua ja käyttää mökillä, kun häntä huvitti. Lopetin suhteen, kun olisi pitänyt viedä hänet aina aamukuudeksi töihin, kun julkiset menevät huonosti ja väsytti. Toinen oli vihreä soijapoika, joka oli hemmetin saita, mutta jos oli lentotarjouksia päiväntasaajalle (viidellä vaihdolla keskellä yötä tietenkin), ei sitten ollutkaan niin vihreä tai ei ainakaan haitannut. Onneksi löysin sittemmin miehen, jonka kanssa arvomaailmat kohtaavat. On auto, on rahaa, ei nuukailla, vaan ostetaan kunnollista tai jätetään väliin. Eli ap, juokse ja kovaa.

Miksi naiset saa sitten tehdä tuota kyytipummaamista mieheltä? 

Vierailija
159/187 |
31.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joku mainitsi, että moni paikka olisi jäänyt näkemättä ilman autoa ja ajokortittomalla suppeampi maailma.

En ole samaa mieltä. Joskin täytyy myöntää, että on paikkoja joihin melko haastava päästä ilman autoa, mutta yhtä lailla on lukuisia paikkoja joiden kohdalla miettinyt, että minne ihmeeseen olisin autoni jättänyt ellen olisi mennyt paikalle julkisilla. 

Jotkut harrastaa myös yhden suunnan retkeilyä erämaissa palaamatta lähtöpisteelle. Mahdotonta auton kanssa.  Autoilijat kiertävät jalkautuessaan retkillä ympyrän ja yhden suunnan huuma ja vapaus jää kokematta, jonka julkisilla liikkuminen mahdollistaa normaalilla kävelykunnolla. Jokaisessa asiassa on omat hyvät ja huonot puolet. 

Autojen määrä on noussut Suomessa hurjasti vaikkapa 1970-luvulta, jolloin suurien kaupunkien ydinkeskustojen kupeeseen tienvarteen sai auton parkkiin ilman parkkihalleja. Tai kuinka arkipäiväistä oli autottomat perheet vielä 1960-luvullakin. 

Kun miettii koko autoilun kehityskaarta sieltä 1900-luvun alusta lähtien tähän päivään ja miettii tulevaa, niin yksityisautoilun huippuvuodet lienee jo ohitettu. Tuskin enempää voi enää kasvaa.

Joskus pohtii sitä, kuinka hiljaisia oli ympäristöt ennen autoilun aikakautta. Hevosen hirnahduksia ainoastaan kuului ja tuskin valitettin ettei mihinkään pääse. Lääkäri Elias Lönnrot käveli Lounais-Suomesta Vienan Karjalaan ja takaisin 1500 km ja moni lähti laivalla Amerikkaan. Lapset kävelivät kouluun 7-vuotiaina 10 km suuntaansa valaisematonta metsätietä ja Suomi oli pitkän matkan juoksujen maailman supervalta.

Vierailija
160/187 |
31.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ole miehen osa helppo tässä maailmassa. Ajokortti ja auto pitää olla,  muuten on avuton, munaton, taakka, turn off, luuseri yms, yms. Mites vastaavasti nykyaikainen, itsellinen ja itsenäinen nainen, onko ajokorttipakko? Jos ei niin miksi ei?

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi kahdeksan kuusi