Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miehellä ei ole ajokorttia!

Vierailija
08.06.2023 |

Kävin treffeillä kivan miehen kanssa ja juteltiin kesäsuunnitelmista. Tuli ilmi ettei miehellä ole ajokorttia. Onko outoa mielestänne? Ikää tällä oli 42v.

Kommentit (209)

Vierailija
201/209 |
17.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mitä sillä ajokortilla tekee jos ei ole autoa ja auto on yksin huonoimmista sijoituksista suomessa ikinä. Sillä on juoksevat kulut, sen arvo vaan laskee eikä se tuota mitään.

-autokorimekaanikko

Kyllä sillä on arvonsa. Pääsee koska tahansa lähes minne tahansa. Ei ole riippuvainen toisten kyydeistä. Pystyy hakemaan jotain isompaakin ilman että tarvitsee maksaa kotiinkuljetuksesta. Ei tarvitse miettiä milloin julkiset kulkevat ja kulkevatko.

Maksan mielelläni autosta, että se on minulla käytettävissä. Jos ei olisi ajokorttia ja autoa, kokisin etten ole aikuinen ollenkaan.

Ja ne jotka jättävät ideologisista ym. syistä ajokortin ajamatta tai auton hankkimatta: turha kysellä minulta kyytiä sitten kun sitä yhtäkkiä huomaakin tarvitsevansa.

Vierailija
202/209 |
17.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Stigillä, eli Pasi Siitosella ei ole ajokorttia.

Stig lauloi vuonna 2015. Roy Orbison 

Mä ajoin koko yön, niin kuin Roy Orbison

En tiedä ees mis mun autoni on, mut hei beibi sun kanssas se on tarpeeton

Miika Nousiaisella ei ole ajokorttia. Lisäksi täällä aiemmin mainittu pitkä lista muitakin muusikkoja/kirjailijoita joilla ei ajokorttia.

Mikä ihmeen argumentti on, että kuuluisalla henkilöllä X ei ole ajokorttia? Miten se minun elämääni liittyy?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
203/209 |
17.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Liekkö ajokiellossa kuten minä. M38

Arvasin, että joku vihjailee ratista palamisesta tai hurjastelusta. Kaikki ei oo kriminaaleja.

Eikä, ihanko totta? Eikö kaikki olekaan? Mä ihan luulin!

No shit, Sherlock.

Vierailija
204/209 |
17.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei outoa, jos asuu Hesoissa. On outoa jos asuu muualla. Yleensä silloin on muitakin ongelmia. 

Missä on Hesat? Onko oikein Päähesuli?

Vierailija
205/209 |
17.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Monella muusikolla/taiteilijalla ei ole ajokorttia tai ollut ajokorttia. Esimerkiksi edesmenneellä Gösta Sundqvistilla ei ollut ajokorttia ja oli ideologisesti suuri yksityisautoilun vastustaja. Samoin kuin Stig, eli Pasi Siitonen.

Molemmat tehneet parodiasia kappaleita autolla ajamisesta. Aivan fantastisia suosittuja kappaleita ja sanoituksia, joissa yksityisautoilusta tehdään rivien välistä pilkkaa.

Loistavia roolimalleja. Turha sitten minulta pyydellä, että Teuvo, o-o-oo, ota meidät kyytiin, o-oo.

Vierailija
206/209 |
17.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Stigillä, eli Pasi Siitosella ei ole ajokorttia.

Stig lauloi vuonna 2015. Roy Orbison 

Mä ajoin koko yön, niin kuin Roy Orbison

En tiedä ees mis mun autoni on, mut hei beibi sun kanssas se on tarpeeton

Miika Nousiaisella ei ole ajokorttia. Lisäksi täällä aiemmin mainittu pitkä lista muitakin muusikkoja/kirjailijoita joilla ei ajokorttia.

Mikä ihmeen argumentti on, että kuuluisalla henkilöllä X ei ole ajokorttia? Miten se minun elämääni liittyy?

__

X? 🧐🤨 Ei x

__

Vierailija
207/209 |
17.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos ei ole ajolupaa , joutuu pummaamaan kavereilta kyytiä mökeille, festareille , laskettelurinteille. Ja kaverit ajavat, itse on vapaamatkustajana. ( vaikka maksaisikin kyydistä , toisten pitää olla aina ajokunnossa, mikä tietenkään ei ole paha asia)

Aika huolestuttavaa, jos kiukuttelee siitä, ettei voi ryypätä persettään pihalle siksi, että on tullut autolla. Aikamoinen alkoholisti pitää olla, jos ajokunto on ongelma... 

Minulla on ajokortti, ollut siitä lähtien kun ikä riitti.

Puolison ajokortittomuus ei ole ongelma, jos pärjää arjessa eikä vongu kyytiä jatkuvasti. 

Vierailija
208/209 |
17.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Onko sinulla?

Eikö kaikilla aikuisilla ole? Ap:llä ollut 18-vuotiaasta asti.

Miten niin kaikilla aikuisilla? Ei minulla ainakaan ole ollut rahaa ajaa ajokorttia, kun en ole sitä juurikaan tarvinnut. Tunnen monta miestä, joilla ei ole ajokorttia. Minusta se ei ole mitenkään ihmeellistä. Miksi laittaisi rahaa ajokorttiin, jos ei aio ostaa autoa. 

Vierailija
209/209 |
17.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miehellä ei korttia, autoa = alkoholiongelmainen retku. 

Onpa outo päätelmä. Mun aikuisella pojallakaan ei ole ajokorttia, eikä autoa, ja hän on absolutisti.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi kahdeksan kaksi