Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Jäätyminen väkivaltatilanteessa (hävettää vieläkin)

Vierailija
08.06.2023 |

Olin joitain vuosia sitten tilanteessa, jossa jouduin väkivallan kohteeksi (Eräs nainen oli saanut jostain syystä päähänsä, että olisin flirttaillut hänen miehelleen, ja täysin yllättäen löi minulta silmän mustaksi).

Ja toisin kuin normaalit ihmiset, jotka tuossa tilanteessa puolustautuisivat ja löisivät takaisin, niin minä jäädyin täysin, ja olin vain täysin ihmeissäni, että mitä oikein tapahtui. Ja päässä pyöri vaan jotain tyyliin, että "jos lyöt takaisin, niin joudut vankilaan,". En tuntenut pelkoa, mutta jotenkin vain aivoni menivät täysin lukkoon enkä osannut tehdä mitään järkevää.

No, sinänsä tuo oli suhteellisen pieni asia, mutta häpeän edelleen täysin idioottimaista reaktiotani ja pelottaa oikeasti, että mitä jos reagoin samalla tavalla jossain paljon pahemmassa tilanteessa, enkä kykenekään puolustautumaan tai pakenemaan vaaratilanteesta, kuten normaalit ihmiset tekevät.

Kommentit (84)

Vierailija
41/84 |
08.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Rambolers kirjoitti:

Mulla on taas ongelmana se että kun toinen hyökkää, niin tavallaan hän painaa minussa käyntiin toimintanapin ja sitten lähtee selkäytimestä sarjaa naamaan ja lopputulos on että oho, en huomannut lopettaa niks naks ja käsi katki naama tiiliseinässä ja sitä rataa.

Toinen on tohjona ja vielä tekisi mieli tanssia päällä verimuhjutanssi.

Muutaman kerran nuorempana on aktivoitunut toimintanappi ja vähän välttelen humalaisia ihmisiä ja tilanteita jossa saatan niittää kokonaisen miesporukan yhteen läjään.

Mieluummin sitten pihakoivuun vetelee tällejä, niin ei tule maksettavia sakkoja tai mielipahaa toisen aivovaurioista.

Voisit tienata narsistiexien vaimentajana.

Vierailija
42/84 |
08.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No onneksi olet nainen. Miehellä tuo on pahempi juttu.

Niinpä. Kun minä jouduin aikoinani väkivaltatilanteeseen niin paniikissa meni maahan makaamaan ja laskin alleni. Muistan vieläkin ne naisten halveksivan ja inhoavan katseen ja miesten pilkallisuuden ja naurun. Pienellä paikkakunnalla jäi sellainen leima, ettei kukaan halunnut olla minunkaltaisen luuserin kanssa tekemisissä saati ottaa minua vakavasti. Nainen olisi nähty uhrina.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/84 |
08.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ihmisellä on kolme reaktiota kriisitilanteessa; jäätyminen, pakeneminen tai vastaan taisteleminen. Suurin osa ihmisistä jäätyy ja se on ihan normaalia.

Eikö tuohon nykyään lisätä vielä "fawn" eli suomeksi mielistely. Eli jos pakeneminen, taistelu tai jäätyminen ei auta tai ole mahdollista ihminen mielistelee kaltoinkohtelijaa päästäkseen helpommalla tai tilanteesta pois.

Tai esittää kuollutta

Vierailija
44/84 |
08.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tiedättekö miten helppoa nämä tilanteet on ihmiselle jota on hakattu ja kiusattu pienestä asti. En mene paniikkiin enkä myöskään murjo toista vaan valitsen tilanteeseen sopivan keinon. Olen ottanut turpaan ihan vaan sen takia että tiesin sillä pääseväni helpommalla. Olen myös tyrmännyt yhdellä lyönnillä tilanteessa missä se on ollut mahdollista ja tilanne on lauennut siihen. Olen myös juossut karkuun kun vastassa on ollut joukko humalaisia. Lyömisistä on tullut jälkeenpäin paha olo ja se on viimeinen vaihtoehto.

Nykyään uskon että pystyn taltuttamaan vastustajan lievällä väkivallalla kun olen aika vahva ja treenannut vuosia kamppailulajeja sieltä rajuimmasta päästä.

Vierailija
45/84 |
08.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Taistele, pakene tai lamannu.

Se Harri Gustafsberg sanoi telkkarissa jotenkin ettei niihin reaktioihin voi itse vaikuttaa.

Ei voi. Suurin osa taitaa lamaantua ainakin ensin ja vain pieni osa pistää taisteluksi. Onhan niitäkin jotka vain lamaantuvat eivätkä edes hetken päästä pakene.

Ja nämä reaktiothan vaihtelee tilanteettain. Vanhemmat yleensä esim puolustavat lapsiaan, vaikka muutoin olisivat lamaantuvaa tai pakenevaa sorttia.

Vierailija
46/84 |
08.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Rambolers kirjoitti:

Mulla on taas ongelmana se että kun toinen hyökkää, niin tavallaan hän painaa minussa käyntiin toimintanapin ja sitten lähtee selkäytimestä sarjaa naamaan ja lopputulos on että oho, en huomannut lopettaa niks naks ja käsi katki naama tiiliseinässä ja sitä rataa.

Muutaman kerran nuorempana on aktivoitunut toimintanappi ja vähän välttelen humalaisia ihmisiä ja tilanteita jossa saatan niittää kokonaisen miesporukan yhteen läjään.

Mieluummin sitten pihakoivuun vetelee tällejä, niin ei tule maksettavia sakkoja tai mielipahaa toisen aivovaurioista.

Olet hullu!

Toiset syntyy sotureina. Ovat syntyisesti lauman suojelijoita.

Heitä elää keskuudessamme. He työskentelevät vartijoina, portsareina, talonmiehinä, palomiehinä ja kun tilanne tulee, niin se hoituu hetkessä. On ok, että toiset alkaa itkemään tai juoksee karkuun, koska soturit on keskuudessamme.

Vierailija
47/84 |
08.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ihmisellä on kolme reaktiota kriisitilanteessa; jäätyminen, pakeneminen tai vastaan taisteleminen. Suurin osa ihmisistä jäätyy ja se on ihan normaalia.

Eikö tuohon nykyään lisätä vielä "fawn" eli suomeksi mielistely. Eli jos pakeneminen, taistelu tai jäätyminen ei auta tai ole mahdollista ihminen mielistelee kaltoinkohtelijaa päästäkseen helpommalla tai tilanteesta pois.

Tai esittää kuollutta

Hauskin keino on ottaa housut pois jalasta ja pyllistää hyökkääjälle.

Vierailija
48/84 |
08.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei missään nimessä kannata lyödä takaisin, ellei ole vaarassa menettää henkeään ilman lyöntiä. On niitä valitettavia tapauksia nähty, joissa lyöty osapuoli kuolee _yhteen_ nyrkiniskuun. Siinä tapauksessa ei ole väliä, vaikka se toinen osapuoli olisi lyönyt ensin. Vähintään kuolemantuottamuksesta tulee tuomio.

Vierailija
49/84 |
08.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei missään nimessä kannata lyödä takaisin, ellei ole vaarassa menettää henkeään ilman lyöntiä. On niitä valitettavia tapauksia nähty, joissa lyöty osapuoli kuolee _yhteen_ nyrkiniskuun. Siinä tapauksessa ei ole väliä, vaikka se toinen osapuoli olisi lyönyt ensin. Vähintään kuolemantuottamuksesta tulee tuomio.

joomutkuse eiolevalinta.

Reaktio on reaktio.

Vierailija
50/84 |
08.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kerran sotureita kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Rambolers kirjoitti:

Olet hullu!

Heitä elää keskuudessamme. He työskentelevät vartijoina, portsareina, talonmiehinä, palomiehinä ja kun tilanne tulee, niin se hoituu hetkessä. On ok, että toiset alkaa itkemään tai juoksee karkuun, koska soturit on keskuudessamme.

Toisilla on järkeä päässä ja taitoa että osaavat toimia tilanteen mukaan. Pahimmat pelkurit on juuri näitä hulluja hakkaajia

Vierailija
51/84 |
08.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Itsepuolustuksena saa lyödä. Se on voi voi jos toinen kuolee

Vierailija
52/84 |
08.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Todennäköisemmin käy se mitä yleensä nykypäivän selkärangattomien ihmisten kanssa. Vaikka toinen olisi aloittanut, niin mikään ei estä häntä itkemästä poliisille kun sitten vedät häntä käkättimeen. Kohta maksat sitten hänelle kivusta ja särystä. Ja vaikka tonen olisi lyö ytkin sinua ensin niin siltikin hän vloi nostaa syytteen ja valehdella ummet ja lammet jos vain hänellä on enemmän poski punainen. Ja saattaa vielä itse hangata naamaansa punaisemmaksi että näyttää enemmän selkäänsaaneelta.

Vierailija
53/84 |
08.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Toi on aivan normaali reaktio. Valitettavasti sitä on käytetty seksuaalirikoksissa uhria vastaan: eihän uhri laittanut vastaan, joten oli suostuvainen. Ja sinäkin varsin hyvin tiedät, että et todellakaan ollut suostunut siihen, että sinua tintataan naamaan.

Raiskauksessa naisen pitää harkita, jäätyykö vai tappeleeko vastaan ja mahdollisesti suututtaa miehen niin, että menettää henkensä. Tämä pitäisi huomioida tuomioita antaessa.

Olin paikassa josta en päässyt pois ilman tekijän apua, joten mulle olisi voinut käydä huonosti, jos olisin laittanut vastaan. Tekijä olisi voinut innostua lisää siitä, jos olisin tapellut.

Jouduin joskus seksuaalirikoksen kohteeksi ja tekijä oli erittäin reaktiivinen. Eli mitä enemmän yritin taistella vastaan sitä enemmän hän innostui. Jotenkin valahdin kuolleeksi. Joskus tuntuu yhä että kuolin osittain. Mutta täällä sitä vielä kirjoitellaan.

Kun pidetään väkisin paikallaan, se ymmärretään poikien leikiksi, mutta jos LISÄKSI on seksuaalinen sävy, se onkin vain poikien leikkiä muka.

Vuosia pelkäsin kaikkea. Onneksi pääsin itsepuolustusharrastukseen eikä pelkotykytyksiä ole enää eli autonominen hermosto taisi rauhoittua.

Toisaalta en kyllä enää näytä pelokkaalta uhrilta, vaan jos joku katsoo arvioiden, ajattelen että tapan tarvittaessa. Ei ole kukaan tullut yrittämään mitään.

Vierailija
54/84 |
08.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Uhkaavassa tilanteessa kannattaa vaan suosiolla ottaa selkäänsä ja sitten tehdä ilmoitus pahoinpitelystä. Kun sitten hyökkääjältä on saatu vahingonkorvaukset, niin kavereiden kanssa huput päässä pieksemään se kostoksi tai muuten vain tuhoamaan hänen omaisuuttaan.

Vierailija
55/84 |
08.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Todennäköisemmin käy se mitä yleensä nykypäivän selkärangattomien ihmisten kanssa. Vaikka toinen olisi aloittanut, niin mikään ei estä häntä itkemästä poliisille kun sitten vedät häntä käkättimeen. Kohta maksat sitten hänelle kivusta ja särystä. Ja vaikka tonen olisi lyö ytkin sinua ensin niin siltikin hän vloi nostaa syytteen ja valehdella ummet ja lammet jos vain hänellä on enemmän poski punainen. Ja saattaa vielä itse hangata naamaansa punaisemmaksi että näyttää enemmän selkäänsaaneelta.

Aina on jäänyt pysyvää tinnitusta tai huimausta joka on vakio selitys. Yllättäen näitä ei tule esim. Jos kaadut

Vierailija
56/84 |
08.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Uhkaavassa tilanteessa kannattaa vaan suosiolla ottaa selkäänsä ja sitten tehdä ilmoitus pahoinpitelystä. Kun sitten hyökkääjältä on saatu vahingonkorvaukset, niin kavereiden kanssa huput päässä pieksemään se kostoksi tai muuten vain tuhoamaan hänen omaisuuttaan.

Ei kyl noiden pennosten takia kannata ottaa turpaan. Korvaukset on niin onnettomia. Mielummin vaikka itse maksaa ne ylivarjelusta

Vierailija
57/84 |
08.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kerran sotureita kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Rambolers kirjoitti:

Olet hullu!

Kuka vaan osaa räiskiä kontrolloimattomasti, mutta ammattilainen tai kamppailutreenaaja osaa kontrolloida otteet. Muutenhan kaikki tatamit olis täynnä vainajia.

Vierailija
58/84 |
08.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos tuli yksi yllättävä isku, niin eipä siinä olisi itsepuolustusta tarvittukaan, vaan poliisia ottamaan lyöjän hetut ylös.

Vierailija
59/84 |
08.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minulle tehtiin seksuaalista väkivaltaa ja jäädyn täysin. Poliisille vaikea selittää, miksi toimi niin kuin toimi, koska ei itsekään tiedä vastausta.

Minut on pelastanut eräs mies seksuaaliselta väkivallalta. Päällekävijä tuli yllättäen ja jäädyin eikä mikään raaja liikkunut eikä suusta tullut ääntä. Olin vaan ja tunsin, kun housujani revittiin. Yhtäkkiä joku mies tuli tämän tekijän taakse ja näin, kun hän painoi etusormella pelkästään, niin se huusi kivusta ja lamaantu täysin. Tekijä ei kerkenyt tehdä minulle mitään muuta kuin repiä housua alas. Sitten tämä pelastaja soitti poliisit jne. Tämä pelastaja painoi sitä tekijää johonkin ilmeisesti hermoon, koska hän ei oikeasti pystynyt liikkumaan. Sitten selvisi, että oli Aikidomies.

Vierailija
60/84 |
08.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei kyl noiden pennosten takia kannata ottaa turpaan. Korvaukset on niin onnettomia. Mielummin vaikka itse maksaa ne ylivarjelusta

Jos vastapuolella on työssäkäyvä ihminen ja osaa valehdella ja liioitella vammojaan tai vaikka lisätä niitä vielä itse, niin voi päästä hyviinkin pikavoittoihin. Myöhemmin voi sitten porukalla kostaa.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän neljä yhdeksän