Jäätyminen väkivaltatilanteessa (hävettää vieläkin)
Olin joitain vuosia sitten tilanteessa, jossa jouduin väkivallan kohteeksi (Eräs nainen oli saanut jostain syystä päähänsä, että olisin flirttaillut hänen miehelleen, ja täysin yllättäen löi minulta silmän mustaksi).
Ja toisin kuin normaalit ihmiset, jotka tuossa tilanteessa puolustautuisivat ja löisivät takaisin, niin minä jäädyin täysin, ja olin vain täysin ihmeissäni, että mitä oikein tapahtui. Ja päässä pyöri vaan jotain tyyliin, että "jos lyöt takaisin, niin joudut vankilaan,". En tuntenut pelkoa, mutta jotenkin vain aivoni menivät täysin lukkoon enkä osannut tehdä mitään järkevää.
No, sinänsä tuo oli suhteellisen pieni asia, mutta häpeän edelleen täysin idioottimaista reaktiotani ja pelottaa oikeasti, että mitä jos reagoin samalla tavalla jossain paljon pahemmassa tilanteessa, enkä kykenekään puolustautumaan tai pakenemaan vaaratilanteesta, kuten normaalit ihmiset tekevät.
Kommentit (84)
Kivi ja nuija,carillo kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vähän ohis, mutta puolustautuminen takaisin lyöminen ovat kaksi aivan eri asiaa. Jos alkaa lyömään takaisin, niin yleensä syyllistyy itse aivan yhtä vakavaan rikokseen kuin toinenkin. Sitten on mustan silmän lisäksi sakot ja vahingonkorvaukset maksettavana.
Sun mielestä no eri asioita.
Mun mielestä ei edes kannata lyödä paljaalla kädellä vaan ottaa kivi tai muuta käteen kun lyö. Nyrkkeilyt ja muut lajit on kadottaneet autenttisen idean lyömisestä. Nyrkkeilyissä, vapareissa ja karateissa ei osata lyödä enää. Harjoittelevat vuosia että saavat lyönnin toimimaan. Lyönti toimii ihan muutamalla harjoituksella kun ottaa käteen kiven. Kiven voi myös heittää. Kiviä on käytännössä kaikkialla.
Silloin lyönnin idea tulee esiin paremmin ja ei tarvitse edes pelätä että ei riitä voima lyöntiin.
Jos toinen käy päälle, niin teoriassa voi alkaa lukkopainimaan tai sitten nappaa kiven käteen ja iskee luulot pois päällekävijästä.Hyvä keino on vielä aluksi heittää hiekkaa naamalle ennen varsinaista deathshottia. Pällekävijällä voi olla teräasekin mukana, joten kaikki elokuvamaiset jujutsuliikkeet kannattaa unohtaa.
Voi lollero mitä fantasioita. :D Toivottavasti et liiku kovin paljon ihmisten ilmoilla. Vai että hiekkaa silmille. Jos joku tosissaan haluaa sinulle pahaa, niin se monottaa päähän, kun kykit maassa hiekkaa kaivamassa. :D
Ja ei tietenkään ole niin, että ihmisen saa yrittää tappaa, vaikka hän olisi lyönyt sinua. Jos oikeasti löisit jotain kivellä päähän, niin saat syytteen taposta tai sen yrityksestä, riippuen jääkö uhri eloon. Eli istut monta vuotta vankilassa. Tulee näille sinun voimafantasioillesi kallis hinta.
Vierailija kirjoitti:
Kivi ja nuija,carillo kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vähän ohis, mutta puolustautuminen takaisin lyöminen ovat kaksi aivan eri asiaa. Jos alkaa lyömään takaisin, niin yleensä syyllistyy itse aivan yhtä vakavaan rikokseen kuin toinenkin. Sitten on mustan silmän lisäksi sakot ja vahingonkorvaukset maksettavana.
Mun mielestä ei edes kannata lyödä paljaalla kädellä vaan ottaa kivi tai muuta käteen kun lyö. Nyrkkeilyt ja muut lajit on kadottaneet autenttisen idean lyömisestä. Nyrkkeilyissä, vapareissa ja karateissa ei osata lyödä enää. Harjoittelevat vuosia että saavat lyönnin toimimaan. Lyönti toimii ihan muutamalla harjoituksella kun ottaa käteen kiven. Kiven voi myös heittää. Kiviä on käytännössä kaikkialla.
Silloin lyönnin idea tulee esiin paremmin ja ei tarvitse edes pelätä että ei riitä voima lyöntiin.
Jos toinen käy päälle, niin teoriassa voi alkaa lukkopainimaan tai sitten nappaa kiven käteen ja iskee luulot pois päällekävijästä.Hyvä keino on vielä aluksi heittää hiekkaa naamalle ennen varsinaista deathshottia. Pällekävijällä voi olla teräasekin mukana, joten kaikki elokuvamaiset jujutsuliikkeet kannattaa unohtaa.
Voi lollero mitä fantasioita. :D Toivottavasti et liiku kovin paljon ihmisten ilmoilla. Vai että hiekkaa silmille. Jos joku tosissaan haluaa sinulle pahaa, niin se monottaa päähän, kun kykit maassa hiekkaa kaivamassa. :D
Ja ei tietenkään ole niin, että ihmisen saa yrittää tappaa, vaikka hän olisi lyönyt sinua. Jos oikeasti löisit jotain kivellä päähän, niin saat syytteen taposta tai sen yrityksestä, riippuen jääkö uhri eloon. Eli istut monta vuotta vankilassa. Tulee näille sinun voimafantasioillesi kallis hinta.
Hiekkaa kannattaa pitää aina taskussa ja kivi toisessa. Kiven voi heittää pois kun saapuu kotiovelle. Perinteinen tomaattimursketölkki kangaskassissa on myös hyvä turva. Sillä kun mätkii äijää kalloon ja reisille niin loppuu uho lyhyeen.
Jos haluan että joku monottaa minua päähän, niin odottelen sitä potkua kyykyssä maassa, kun kyykin hiekkaa sieltä maasta. Tai jos olisin mies, niin olisin leveässä haara-asennossa ja odottaisin potkua haaroihin. Lyönnit on turhia ilman että kädessä on jotain kovaa. Modernit lyönnit on kadottaneet ideansa. Ihmiset on aina käyttäneet jotain kättä pidempää.
Mieluummin vuoden tai kaksi linnassa kuin lopullisesti haudassa.