Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

PULLEAT JOULUNPALLOT TORSTAIHIN ;-)

Kommentit (27)

Vierailija
1/27 |
07.12.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kirsikalla taisi olla varsin rankka itsenäisyyspäivä, onneksi kaikki oli kuitenkin hyvin! Uskon kyllä, että huolettaa jos liikkeitä ei tunnu vaikka kuinka tönii.

Hienoa, että Pikkutapiirin isä voi jo paremmin ja viikonlopun säikäyksestä alkaa olla jäljellä vain ikävä muisto!

Kiitos NANI, että jaksat päivitellä listaa.

Minäkään en oikein osaa ajatella, koska sinne laitokselle tulis lähteä jos suppareilla lähtisi käyntiin tämä synnytys. Esikoisesta meni vedet ja se oli kyllä varsin simppeli merkki siitä, että sairaalaan mennään ja kotiin tullaan vasta kun nyytti on syntynyt. Hmm, lähtisi nyt jollain tavalla käyntiin tämä synnytys... Kovasti melskaa kaveri masussa, siksi oikeastaan olen itsekin vielä pystyssä. Vaikeeta nukahtaa kun tuntuu, että puukolla viiltelisi jalkoväliä ja samalla ottaa vautia koivillaan kylkiluista. Kaukana on ne perhosen siipien räpyttelyt sekä vichyveden poreilut, joista niin nautiskeli silloin alkukesästä...

Muutenkin, odotuksemme on kattanut jo kolme vuodenaikaa. Järjen mukaan neljä, mutta kun se talvi ei ota tullakseen niin taitaa jäädä se vuodenaika välistä. Muistan kun tein plussatestin 11.4, menkat oli pari päivää myöhässä. En ollut uskoa niitä kahta viivaa tikussa, yritystä (erittäin ei-aktiivista) kun oli takana kaksi kuukautta niin en voinut uskoa, että meilläkö niin hyvä tuuri, että vauva tulisi jo nyt? Silloin aika joulukuun 7. päivään eli tähän päivään tuntui tuhottoman pitkältä, mutta nyt se onkin jo ihan käsillä. En voi kun kiittää kaikkia kanssasisaria tästä odotuksesta, olette tehneet siitä huomattavasti mukavamman ja tapahtumarikkaamman eli siis suuri kiitos kaikille teille!

Tästä voisikin tehdä vaikkapa gallupin eli muistatko milloin teit testin ja mitkä olivat ensiajatuksesi?

Sori pieni " fiilistelyosuus" , vähän on vaan mieli herkässä näin keskellä yötä ja laskettuna päivänä...

No, nyt vuoroa seuraaville yökyöpeleille tai aamuvirkuille, ihan kuka ehtii ensiksi!

Tiina 40+0

Vierailija
2/27 |
07.12.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Väsyttää vaikka miten, mut täällä sitä taas kökitään. Joinain öinä menen sänkyyn jo aiemmin, mut on se tuntikausien pyöriminen sängyssäkin tosi turhauttavaa, kun uni ei vaan tule. Aika moni mun tuttu ihmettelee, että ai miten niin et nuku ja miksi et nuku. En osaa selittää, mutta ei vaan uni tule!!

Tosta testin tekemisestä, täytyy sanoa etten taida enää sitä hetkeä muistaa..? Sen kuitenkin muistan, et olin onnellinen ja helpottunut, kun sitä tärppiä odotellessa ehdin taas maalailla kauhuskenaarioita siitä, ettei toista lasta kuulukaan jne. No, nyt alkaa olla toisen lapsen maailmaan tulo jo aika konkreettista.

Onnea kaikille vauvansa jo saaneille! Voimia ja hyvää vointia kaikille vielä odottaville!

n77 rv37+

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/27 |
07.12.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

heippistä tai paremminkin yötä!!!

ku ei nukuta niin sit ei nukuta :/

yli tunnin jo pyörin tossa sängyssä mut ei uni tuu,voe voe. kyl huomenna taas väsyttää!!!

tätä tää on,saa pyörii sängyssä ja uni ei tuu millään. ja sit ku nukahtaa jossain vaiheessa niin viiden pintaan nousee jotenkin automaattisesti vessaan vessa reissulle :whistle:

kait se pittää kärvistellä hetki pystyssä taas ja yrittää uudelleen. kolmoselta tuleekin deitti chätti,jee jee!! :$

Vierailija
4/27 |
07.12.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olenkin täällä taustalla lueskellut teidän juttujanne aina välillä, mutta omat kirjoittelut on jostain syystä kesän jälkeen jääneet.

" Ihana" kuulla, etten ole ainoa uneton! On tosi inhottavaa pyöriä sängyssä tuntitolkulla ja samalla stressata, että saako töihin heräämään joutuva mieskään nukuttua, kun tuo pyöriminen ei niin kovin ketterää enää ole. :) Vähän aikaa sitten sentään päivällä sain nukuttua, mutta nyt sekin alkaa olla tiukassa...

Kovasti oli jo vauvoja maailmassa, kun tuota listaa katselin. Onnea kovasti kaikille!! Tuohon joukkoon liittyisi itsekin jo niin mieluusti! Olin ihan varma, että meidän vauva syntyisi etuajassa, kun on jo useamman viikon supistellut ihan kipeästikin ja välillä jopa viiden minuutin välein melkein pari tuntia ja vauva on ollut kiinnittynytkin jo ainakin kolme viikkoa. Aina ne supparit kuitenkin lopahtaa. Jotekin ei enää usko, kun alkaa supistella, että se vois merkitä oikeasti synnytyksen käynnistymistä. Vaikka jollain kerralla niin väkisinkin on! Ei sinne ole tainnut ketään jäädä... Laskettu päivä on ylihuomenna. No, toivottavasti tämän iltainen sauna sais jotain aikaan. Olisi niin kova hinku saada tulokas ulos, nähtäväksi ja hellittäväksi! Niinkuin varmaan kaikilla muillakin täällä. :)

Nyt täytyy alkaa valmistautua neuvolareissuun, toivottavasti viimeistä kertaa tällä erää! Tsemppiä viimeisiin raskauspäiviin/viikoihin kaikille!

Sasali ja Kirppu 39+5

Vierailija
5/27 |
07.12.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Näin se aamu taas tuli, vaik yöllä tuntui et ei ikinä aamuksi muutu. Siis taas yksi yö pyöritty sängyssäilman unta.. koneelle en viitsi tulla se on jotenkin se viimeinen luovuttamisen merkki. Kyllä sevarmaan pian siihen menee.

PAHOINVOINTI se nyt sit tullut takas, ihanaa! Ei tokikaan niin pahana kun alussa, mut kuitenkin. Siitä on ollutkin joillain puhe täälä.

NANI kiva kun jaksoit meillle vauva juttuja käydä kertomassa, meni ihan kylmätväreet kun tekstiäsi luin... oma aika tuntuu niin kaukaiselta vielä.

KIRSIKKA kylläpäs aarre säikytti, itse olen ihan paniikissa jos kaveri ei liiku, kun on tommonen ikiliikkuja ollut kokoajan. (Ei tosiaan enään niitä pikku poreiluja).

G: Itse tein testin vappuna, tosin NE oli jo niin pahasti myöhäs et tiesin kyl vastausen. Silti aika epätodellinen olo tuli, et näin sitä taas mennään.

Tännään saa olla rauhassa kotona kun lapset menivät daagikseen, josta tulikin mieleen missä ILMIS? Joko hänkin on jakautunut. nyt kyl pitää käydä tuo nanin päivittämä lista läpi. Sit vois ottaa viel pienet torkut.

Nefili 36+6

Vierailija
6/27 |
07.12.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Huomenia täältäkin, heräsin kun miehen kello soi 6:30 enkä sit saanu enää unta. Tunnin pyörin sängyssä ja sit annoin periks, turha sitä on väkisin yrittää nukkua. Yöllä sentäs nukuin ihan kohtuullisesti, tosin nuo unettomat yöt ei oo mitään uutta täälläkään enää nykysin.

Paljon onnea kaikille nyyttinsä jo saaneille!!! Voi kun sais jo itekin vauvelin syliin, tää maha alkaa jo pikkuhiljaa tympiä. Mutta eipä oo kyllä mitään merkkiä että pikkukaverilla ois vielä minkäänlaista aikomusta tulla tähän maailmaan. Yli mennään varmaan että heilahtaa :| Kun nyt ennen joulua syntyis... Neuvolassa meinasivat kyllä viime vkolla että vaavi syntyis ennen la:ta, mutta ei kyllä varmana synny (la 17.12.) - nyt ainakaan kun moista povasivat :D Noh eipä se varmaan auta kun ootella.. Ja noihin rapakeleihinkin menee jo hermot, missä on talvi ja lumi ;( Ompas tää nyt melkosta kitinää :D Ehkä parempi lopettaa tähän. Ei siis mitään uutta täällä.

Nyt tuonne sateeseen ja lenkille.

-nesselia & masukki (38+4)

Vierailija
7/27 |
07.12.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja pah. Esikoinen syntymä meni viikon yli ja tämän toisen la meni tiistaina. Eikä eilenkään ottanut syntyäkseen, vaikka olisi ollut kiva saada itsenäisyyspäivän lapsukainen :) Kaikki olisivat ainakin muistaneet syntymäpäivän :) Mitään merkkejä synnytyksestä ei ole, paitsi täälläkin pahoinvointi on palannut, mutta ONNEKSI ei tosiaankaan niin pahana kuin alussa! Silloin oksennettiin kaikki ja pystyssä ei pysytty. Nyt on vaan sellaista vellontaa masussa ja ruoka välillä potkii takaisin, mutta ei onneksi ole tarvinnut pönttöä halailla :)

Jeps mutta nyt shoppailemaan ystävän kanssa, jos vaikka löytyisi jotain kivaa ja piristävää! Jaksamisia kaikille jo palleronsa saaneille ja niitä odottaville :)

Ai niin galluppi raskaustestistä...minä en muista millon sen tein, mutta ilo oli suuri, koska toiselle annettiin lupa tulla heti kun esikoinen syntyi...ei vaan ottanut tärpätäkseen ja vähän liiankin monet testit joutui negana lukemaan :(

Vierailija
8/27 |
07.12.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Uni tuli ehkä kahden aikaan, mutta hurjan katkonaista se on. Tiedän, ettei laskettu aika merkitse mitään, mutta jotenkin sitä alitajuisesti kai odottaa, että juuri sinä päivänä HÄN syntyy... Esikoinen kun tuli pari viikkoa etuaikaan niin en koskaan päässyt näille loppuajan piinaviikoille. Tosiaan, tulee tämäkin koettua jos vaikka tämä jää viimeiseksi raskaudeksi.

Esikko yllätti ja nukkui ysiin eli ihan kiitettävästi sitä sai itsekin uinua, ehkä tästä päivästä tulee vielä jotain... Hikoilin yöllä ainakin litran ja nyt särkee päätä. Pitää lähteä ulos kun taas näyttää siltä, ettei sada, kerrassaan uskomatonta, se oli jo toinen päivä putkeen!!!! Tekis mieli pestä peitot ja tyynyt tuon hikoilun jäljiltä, mut ens yönä lienee edessä ihan sama eli eipä kannata. Ehkäpä lakanat vois vaihtaa (taas... tuntuu, et sitä saa tehdä koko ajan ja annas olla sitten kun alkuunsa imettää, se vasta onkin sottasta hommaa..)

Nyt suihkuun ja pihalle, kirjotellaan ahkerasti jookos...

Tiina 40+0 edelleen...

Vierailija
9/27 |
07.12.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällä vieläkin ollaan! Ne supistukset loppu sitten taas, jäljelle jäi vaan melkonen menkkamainen jomotus, inhottavaa sekin! Tänään neuvolaan, siellä kyllä itken etten jaksa kovi kauaa odotella, saavat käynnistää ens viikolla, kun on toi raskausajan diabetes ja korkeet paineetkin!

Ja ens viikolla pitäis tehdä talokauppoja, nyt kun meistäkin tulee omakotitalo asujia!! =) Se jos mikä on kivaa, eli vähän on valoakin pimeydessä!l

Jaaha teen tilaa muillekkin, esikoinen kun lähti hoitoon ja imuroida tarttis...

Jaksamisia kaikille, palailen vielä neuvolan jälkeen!

Anni

Vierailija
10/27 |
07.12.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä masentaa taas... Keli on ihan hirvee ja lääkärin luona käynti masenti sit lopullisesti... Lääkäri veikkasi et vauva pysyy matkassa ainakin laskettuun aikaan asti kun ei ole vielä edes kiinnittynyt ja 2cm oli kohdunkaulan pituus vai minkä se nyt onkin. Edellisessä raskaudessa näillä viikoilla vauva oli jo kiinnittynyt ja kohdunkaulan pituus oli lyhyempi... Pelottaa ja ahdistaa jos syntyy lasketun ajan tienoilla ni joutuu olemaan joulun sairaalassa. Mutta onhan se tietysti maailman paras joululahja jos jouluna syntyy :) la mulla on 23.12.

Mitähän tekis et vauva haluais ruveta syntymään....... Vali vali viesti mut kyl vaan ottaa niin päähän... Onko muilla ollut näillä viikoilla edellisissä raskauksissa vastaavaa ja syntynyt kuitenkin ennen laskettua aikaa?? Sanokaa että on ni olis edes jotain piristystä ja toivoa tähän päivään...

Mukavaa päivänjatkoa kaikille...

Vierailija
11/27 |
07.12.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin se vaan tämäkin päivä koitti. rv 40+0 ja yhtenä kappaleena. On tähän matkaan paljon mahtunutkin...

Jatkan Pikkusiskon linjaa fiilistelyissä ja kiitän kaikkia kanssasisaria mukavista juttuhetkistä ja vertaistuesta. Onnittelut kaikille ja tähtösen saaneille ja tsemppiä vielä niille joilla matka vielä jatkuu. Itse toivon että tämä päivä jäisi viimeiseksi raskauspäiväksi vaikkakin haikein mielin ja siksi jo fiilistelen.

Kiitokset Nanille päivityksestä!!!!

Tein testin kun oletetusta oviksesta oli 9 päivää. Sain haamuviivan jota sitten testailin seuraavina päivinä about 100 kertaa ja niin se vaan vahveni se viiva ihan tummaksi. Muistan olleeni kuoleman väsynyt, jäässä ja nälkäinen koko ajan. Ensimmäinen ultra kerta ja lääkärin sanat " näitä on kaksi" on jäänyt mun mieleeni, tosin toinenhan katosi matkasta jo alkumetreillä. Aika on mennyt äärettömän nopeasti ja välillä tuntuu kuin vasta nyt alkaisi oikeasti odotus. Niin kiire on ollut opintojen ja töiden kanssa. Nyt kun kerran aloin fiilistelemään niitä alkuajan herkkiä tunnelmia niin tulipa kysymys mieleen, jääkö tämä viimeiseksi? Onko muilla tullut tuota mieleen??

Nyt lähden jouluostoksille ja juoksemaan pitkin kaupunkia, jos vaikka vedet menis :):)

[color=red]Lämpöisin ajatuksin Ilmalaiva rv 40+0 ja " pikku mies"

Vierailija
12/27 |
07.12.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä luulin et sulla oli sovitte sectio jo tiistaina, mitenköhän mä olin sen niin sotkenut? Johonkin toiseen??? No, ehkäpä me nähdään Tyksissä... miten olis treffit vaikka huomenna siinä iltapäivästä?

Mäkin mietin, että jääkö viimeiseksi... Sitä kun ei koskaan tiedä, mitä maailmalla on meille antaa. Niin ja koska olen valmis tähän uudelleen... Tällä hetkellä tuntuu, etten ihan heti ;-)

Tiina

Vierailija
13/27 |
07.12.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

kävin lukaisemassa listaamme ja vain 5 tyttöä vastaan pojat... HUI missäs meidän poikien tyttöystävät viipyvät. Vai oliko se niin että naisia saa aina odottaa :) toivottavasti saataisiin vähän tasoitusta tilastoihimme!!

PIKKUSISKO

Ei ollut sektiota tiistaina :) Menen tänään vielä illalla töihinkin (työkokous).. Antavat kuulemma vaavelin vielä olla että on sitten varmasti valmis, kun kohdunsuulla ei ole mitään tapahtunut eikä siihen ole edes mitään vaaraa olemassa meikäläisellä :) Mulle sopis joo hyvin se huominen iltapäivä! Jos sovitaan että ens yönä molemmat purjettii synnyttämään niin nähdään sitten osastolla :) 2 viimeistä kertaa olen tehnyt, lenkki+ sauna+ seksiä+ pistänyt miehen käsillä ärsyttämään kohdunsuuta (kuulostaa noin kirjoitettuna aika ällölle) ja tuloksena 1: vedet meni ja lähtö tuli 2: Supistukset alkoi 3 h päästä ja lähtö tuli... taidanpa kokeilla tänäänkin sen kokouksen jälkeen..

Meillä on tämä on kolmas niin en oikein tiedä. Tällä hetkellä tuntuu taas että vois saada oman kropan kuntoon ja vihdoin päästä joko opinnoissa loppuun tai töihin ja saada jotain muutakin aikaiseksi, mutta tiedä sitten. Se netti ennustaja povasi tästä poikaa tälle päivälle ja sitten 2009 kesällä tyttöä! 3 on kuitenkin aika sopiva lapsiluku, mutta ever say never! :)

Miten muuten se lapsilisä homma menee että jos vaavi syntyy nyt vaikka viikon sisällä (enempää ei varmaan sektionkaan kanssa odotella) niin koska sen lapsilisän saa. tammikuussa vasta vai? lasketaanko tämäkin kuukausi jo?

Meillä on tytöt nyt kipeinä toinen enemmän ja toinen vähemmän. Ilmeisesti sama tauti kuin teidän esikoisella oli?? Yskä (räkäinen), kuume ja kurkkukipu..? Jatkuuko se kauankin?

Tiina-Maria

Vierailija
14/27 |
07.12.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

kirjoitin juuri pitkän tekstin joka sitten katosi koska olin muka unohtanut otsikosta jotain. ärsyttävää, sillä otsikko on nyt sama kuin äskenkin. jos siis tekstini tulee tuplana, anteeksi.

gallup: tein testin vappuna, erityisen rankan työpäivän jälkeen. en olisi jaksanut hakea testiä apoteekista, mutta mieheni oli niin varma raskautumisestani että pakkohan se oli. kuulemma raskaus näkyi silmistä.. no, miehen vainulle kaikki kunnia, sillä olin juuri siirtynyt r-viikolle 6!

oma olo on hyvin nukutun yön jälkeen turpa ja tokkurainen. en ole pitkiin aikoihin nukkunut yötä ilman vessasreissua, mutta nyt sitten koko yö (mitä ihmettä?) ilman yhtä ainoaa hätää. muutenkin tuntuu että kohtu olisi palannut takaisin ylös, sillä vielä viime viikolla kohtu painoi rakkoa niin ettei voinut kotoa lähteä ilman etukäteistietoa ensimmäisestä vessapysähdyksestä. onkohan sellainen mahdollista?

mä olen varmaan viimeisenä pitämässä näitä ketjuja ylhäällä, koska laskettu aikani on vasta vuoden lopulla. onnittelut kuitenkin kaikille vauvansa jo saaneille, en enää muista keitä kaikkia teitä oli. yhteisonnittelut kuitenkin ja onnea tulevaan!

mom72 36+5

Vierailija
15/27 |
07.12.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Huh, eilen jo luulin lähdön koittavan!

Koko illan supisteli säännöllisesti 10 minuutin välein. Puolen yön aikaan menin nukkumaan, tai siis yritin nukkua, mutta supistukset pitivät hereillä.. sen verran kivuliaita olivat.

Puoli kahden aikaan kävin veskissä isommalla asialla ja ihan oikeasti jo luulin, että tämä on nyt lähdön paikka..!

Tarkistinpa vielä käsilaukun sisällön ja sairaalakassinkin.. Menin takaisin sänkyyn ja tunsin vielä 2 kipeää supistusta. Ja seuraavaksi havahduin klo 8 herätyskelloon =/

Että se siitä sitten.

Olin niiiiin varma että nyt mennään.

Joku kysyi LAPSILISÄSTÄ. Syntymäkuukaudelta ei makseta lapsilisää. Eli joulukuussa syntyvät saavat ekan lapsilisän tammikuussa. Jos synnytys menee tammikuun puolelle (vaikka vain minuutin) niin eka lapsilisä tulee helmikuussa.

GALLUP raskaustestistä.

Muistan elävästi kun testin tein. Taisi olla 17.4. ja illalla tein testin. Tulos oli melkoisen... hmmm.. ei miellyttävä kokemus. Meillä piti lapsiluvun olla täynnä. Seuraavana päivänä jo oli hieman positiivisempi mieli. Parin viikon päästä oltiin jo totuttu ajatukseen. Np-ultran kieppeillä aloimme jo olemaan iloisia. Keskiraskaudesta lähtien ollaan oltu ylionnellisia ja nyt jo innolla odotamme tulevaa vauvaa, emmekä osaisi enää ajatellakaan että meille ei tätä olisikaan tulossa =)

Näin sitä vaan tottuu ajatukseen, nyt siis koko perhe odottaa innolla PikkuPojua, meidän rakasta massupalleroa!

Tämä on siis ollut erilainen odotus. Välillä tunnen vieläkin huonoa omaatuntoa siitä, etten ollut iloinen kun sain tietää vauvasta. Tulihan se ilo sieltä kuitenkin, mutta tunnen huonoa omaatuntoa siitä, etten ollut jo kahdesta viivasta sekaisin onnesta.. tuntuu, kuin olisin huonompi äiti tässä raskaudessa. Vaikka tiedän, että tämä on nyt yhtä odotettu, yhtä rakastettu ja yhtä haluttu kuin kolme sisarustaankin.

Mitäköhän muuta mun piti kommentoida..?

No ainakin onnittelut taas kaikille vauvansa saaneille! Voih, kunpa pian tulisi minunkin vuoroni! (olin siis viime yönä jo täysin varma, että pääsen hakemaan omaa mussukkaani..)

-mm- ja PikkuPoju rv 38+1

Vierailija
16/27 |
07.12.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meidän esikoisella oli adenovirus ja se on siinä mielessä ikävä, että on erittäin kestävä... Keskimääräinen sairastamisaika noin 5-7 vrk, meillä se kesti (kestää edelleen nuhana ja kurkkukipuna) 1.5 viikkoa. Eka oli pelkkä kuume viikon, sitten viikon perästä tuli muut flunssan oireet... Miehellä samainen virus kesti kaksi viikkoa. Toivottavasti ei siis ole tätä teidän tytöillä, Tyksissä kun uhosivat, ettei esikoista saa tuoda osastolle vauvaa katsomaan jos on tauti vielä päällä. Nyt väitti, että oltais ohitettu jo tuo tartuttamisvaihe kohta kahden viikon sairastamisen jälkeen.

Huomenna vois tosiaan treffata osastolla, Toivottavasti nähdään ;-)

MM- tuosta testistä... Osaan kuvitella itseni ajattelemassa ihan samoin tavoin kun sinä jos olisin samassa tilanteessa. Itsekin, vaikka olin älyttömän onnellinen plussasta, olin jotenkin kauhuissani enkä 100% varma siitä, mitä tulevalta haluan... Ne ovat niitä tunteita juu...

Tiina

Vierailija
17/27 |
07.12.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kirjoittelenpa uudelleen nyt, kun kotona saan rauhassa kirjotella. Kirjotin tänne viimeksi sairaalassa, enkä kertakaikkiaan edes muista minä päivänä, saatika että mitä olen mahtanut lörpötellä... jotenkin toi viikon sairaalareissu pehmitti pääkoppaa!!

Eli siis...

maailman mahtavat onnittelut kaikille jo käärönsä saaneille ja onnea matkaan niille, joilla urakka vielä edessä!!

Meidän palleromme syntyi viime maanantaina, 27.11 rv37+6.

Koko viikonlopun itkua väänsin, kun vaavi kaivoi tietään alaspäin, ja kipu oli miltei sietämätön! Limatulppa alkoi irrota vähitellen pe-iltana ja arvasin, että lähtö onpi koko lähellä!! Viikonloppu siinä meni kärvistellessä ja su-ma yönä alkoi supistukset. Viiden maissa aamulla aloin pitää kirjaa suppareista ja kuuden maissa tiesin,että nyt mennään. Mummo hälyytettiin esikoisen luokse ja eikun treelle...

n.8 aikaan oltiin laitoksella, puol tuntia käyrissä ja sitten salia kohti...

siinä sitten päkisteltiin aikamme ja pojanpallero oli maailmassa klo 11.57. Synnytyksen kestoksi merkattiin 6h15min, 5 minuuttia vähempi,kun esikoisella!

viiko jouduttiin lusimaan laitoksella,koska vauvalla pilirubiiniarvot kohosi, ja hän olikin 1vrk valohoidossa.

olikohan " rangaistus" siitä kun synnytys meni niin helposti ja nopeasti, ettei vaan liian helpolla pääse...

tässä kaikki lyhykäisyydessään.

Taka-alallahan minä olen näitä nippuja seuraillut, mutta ajattelin nyt piipahtaa kertomassa kuulumiset...

Nyt pitää pikku-ukkoa alkaa ruokkimaan, mutta seuraillan kyllä vastakin joulunpallojen kuulumisia!!!

-kekke ja tonttu-ukko-

Vierailija
18/27 |
07.12.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sain juuri inspiraation siivota keittiönkaappeja. Nyt on erätauko menossa. Jos tässä saisi vähitellen vaikka suursiivottua koko kodin, vaikka uhittelenkin aiemmin, etten aio viettää jouluani komeroissa, joten turha siivota niitä. Koska vointi näyttää sallivan siivouksen enkä osaa oikein olla aloillani, taidan hissukseen siivota komeroita ja kaappeja läpi. Toisaalta toivon, että ehdin käydä yhden kierroksen läpi, toisaalta toivon, että urakka jäisi kesken...

ONNEKSI OLKOON kaikille vauvan saaneille!

TINURI. Meniköhän minulta jotain ohi, vaan oletko jo synnyttämässä? Eilen juttelit jotain suppareista. Täältä ei saa olla pitkään poissa vakkakikirjoittajat ilman, että heti nousee epäilyt. :-)

KIRSIKKA. Ikävää, että vauvan liikkumattomuus/vähäiset liikkeet säikäyttivät. On hienoa, että sairaalassa suhtauduttiin vakavasti asiaan ja että kaikki oli ja on kunnossa!

GALLUPIT:

1) Raskaustesti

Taisin tehdä ensimmäisen raskaustestin, kun kuukautiset olivat myöhässä kaksi päivää. Jollen väärin muista, päivämäärä oli 7.4 tai 8.4. Toisen testin tein siitä kahden päivän päästä. Toissa kesänä alkanut raskaus keskeytyi heti alkuunsa, joten en osannut kyllä iloita heti plussasta. Ensimmäinen iso etappi oli ultra Femedassa toukokuussa rv 9. Siellä varmistui, että vauvoja on vain yksi ja että tämä yksi on oikeassa paikassa. Sen jälkeen ilmoittauduin minäkin mukaan jouluntähtiin.

2) Lapsiluku

Tämä lapsi on ehdottomasti meillä (toinen ja) viimeinen. Mielipide on niin vankka, että olen miettinyt sterilisaatiota yhtenä ehkäisyvaihtoehtona. " Syinä" ovat ikä, jaksaminen sekä se, että minun nuppini ei kestäisi kolmatta raskautta. Ensimmäinen oli todella rankka henkisesti, ja tässäkin on vähän koeteltu noiden vuotojen ja supistelujen takia.

Raskausaikaa on kyllä ollut todella mahtavaa jakaa teidän kanssanne, arvoisat kanssasisaret!

Nyt takaisin George Michael huutamaan kaiuttimista ja keittiönkaappeja siivoamaan.

Iituli rv 38+2/39+1

Vierailija
19/27 |
07.12.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

...Eli se niistä viikonpäivistä; välillä täytyy ihan kalenterista tarkistaa :)

Onnea vauvautuneille, siis [b]pimmi, USAmama ja kekke![/b]

Oih, [b]Kirsikkka[/b], voin täysin kuvitella pelon ja kauhun, onneksi kaikki oli " Aarteella" hyvin! Itsekin aika herkästi ryhdyn liikkeitä tunnustelemaan kun tämä vauva on ollut niin kovin liikkuvainen alusta saakka. Kovasti vaisumpia ovat jo potkut tilanahtauden takia, mutta onneksi niitä sentään tulee... Pelko kohtukuolemasta viimeisillä metreillä on kyllä alitajuisesti varmaan koko ajan läsnä...

[b]pikkutapiirin[/b] isälle vielä terveisiä, onneksi hän voi jo paremmin!

Onnea myös lasketun ajan saavuttaneille [b]pikkusiskolle ja Ilmikselle[/b], kaimoilleni :) Supistussäteitä sinne!

Hyviä vointeja kaikille, käynnistyviä synnytyksiä lopen kypsille odottajille :)!

Gallup-vastaus. " Milloin teit testin ja mitkä olivat ensiajatukset?" Testin tein kiirastorstaina, kuukautiset olivat vain pari päivää myöhässä mutta TIESIN jo oireista ihan varmaksi :) ...Ystäväperhe kaukaa oli tulossa pääsiäiseksi kylään ja heti vieraiden tultua minun piti paljastaa, ettei minun pääsiäisjuhlintaani taidakaan kuulua punaviini ja valkohomejuusto tällä kertaa :D Ensiajatukset olivat pelokkaan riemukkaita, iloon sekoittui ihan piskuinen harmitus ajoituksesta (kokkailu, juustot ja viinien maistelu olivat olleet pääsiäisen suunnitelmissa ja nyt minä voinkin pahoin ja olin väsynyt!) mutta kyllä se siitä pian yhteiseksi riemuksi muuttui. Kesällä sitten jo pyysimme tätä samaista ystäväpariskuntaa lapsen siviilikummeiksi :)

Minä en tiedä, jääkö tämä lapsi viimeiseksemme, mutta se on mahdollista. Kaikki riippuu siitä, onko hänkin uneton moniallergikko, esikoisen jälkeen ikäero venähti väistämättä kun uusi lapsi ei tullut mieleenkään kahden ensimmäisen hyvin raskaan vuoden aikana..! Itselläni on ikää jo 35, joten ei tässä olla missään " parhaassa lapsentekoiässä" enää ;P Mutta en koskaan sano ei koskaan :DDD

Oma [b]( . )[/b]. Välillä supistaa kipeästikin, mutta ovat niin epäsäännöllisen harvoja, ettei edes toivo herää ;D Eilen tuli siivottua ja saunottua ja aamulla vielä [size=2]SEKSIÄKIN[/size], josko tänään kuuraisi saunan ja kävisi s-listan taas läpi :D. Ylimääräisenä ässänä suklaata :) Pitäisiköhän tehdä vielä jotain oikein tulista ruokaa...

Odotellen,

Tinuri ja Alpi Itupulla rv 38+5

Vierailija
20/27 |
07.12.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Iituli1970:

TINURI. Meniköhän minulta jotain ohi, vaan oletko jo synnyttämässä? Eilen juttelit jotain suppareista. Täältä ei saa olla pitkään poissa vakkakikirjoittajat ilman, että heti nousee epäilyt. :-)

Juu, ja kun vakkarikirjoittaja loppusuoralla kertoo supisteluista niin menoahan kaikki toivovat! Ei näistä, vaikka välillä tulevat tiuhempaan ja kivuliaasti, vielä taida OIKEIKSI supistuksiksi olla :) ...Toiveikkuutta ne kyllä lisäävät! Lupaan kyllä ilmoittautua lähtiessäni, ellei tule kiireellinen lähtö keskellä yötä :D

Iituli1970:

Tämä lapsi on ehdottomasti meillä (toinen ja) viimeinen. Mielipide on niin vankka, että olen miettinyt sterilisaatiota yhtenä ehkäisyvaihtoehtona. " Syinä" ovat ikä, jaksaminen sekä se, että minun nuppini ei kestäisi kolmatta raskautta. Ensimmäinen oli todella rankka henkisesti, ja tässäkin on vähän koeteltu noiden vuotojen ja supistelujen takia.

...Minäkin jo jossain vaiheessa ehdotin miehelle, että sterilisaatio tehtäisiin minulle synnytyksen yhteydessä. Mies vallan kauhistui ajatusta ja sanoi ettei siinä tilassa pidä mennä tekemään mitään niin peruuttamatonta (ja taisi olla ihan oikeassakin). Tulin siihen tulokseen, että vaikka ajatus kolmannesta ei nyt ihan todennäköiseltä tunnu, niin en halua kuitenkaan vielä sitä ovea sulkea... Kaikki riippuu todellakin tämän tulevan jouluntähtösen vauva-ajasta, jos saamme läheskään terveen lapsen ja " normaalin" vauvavuoden... Ehkä sitten, kenties...

Tinuri, joka esikoisen syntymän jälkeen tajusi, että olisi halunnut monta lasta :)