Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Rehellisesti, onko sinulle merkitystä meneekö lapsesi lukioon vai amikseen?

Vierailija
07.06.2023 |

Ovatko molemmat vaihtoehdot sinulle samanarvoisia vai toivoisitko lapsesi valitsevan tietyllä tavalla?

Kommentit (510)

Vierailija
181/510 |
08.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Amislaisissa ja lukiolaisissa on valtava ero IHMISTYYPISSÄ. Jos joku muuta väittää niin valehtelee.

Akaateemisesti koulutetut viihtyvät toisten akateemisesti koulutettujen kanssa ja duunarit viihtyvät duunareiden kanssa.

Oikeastikko on ihmisiä jotka ajattelee näin? Kunnon luokkayhteiskunta ajattelumalli. Minun kaveripiirissäni on kaikenlaisia eri koulutustason omaavia, en valitse ystäviäni koulutuksen perusteella jotka he kävivät 10 vuotta sitten :D

Minulla tuo perustui ihan henkilökohtaisiin kokemuksiin. Ihan tosissaan olet sitä mieltä, että yläasteelta amikseen menevät koulukiusaajat ovat "samalla aaltopituudella" lukiolaisten kanssa? :D

Ai että sinun kokemuksesi määrittelee tuhannet amiksessa käyvät opiskelijat?

Meillä yläasteen pahin koulukiusaaja oli rikkaan perheen lellipentu joka meni lukioon. Lukiossa on myös paljon koulukiusaamista. En sano etteikö sitä amiksessa olisi mutta katselet lukiota hyvin ruusunpunaisien lasien läpi.

Aika harva lukiossa poltti tupakkaa. Kaikki tupakkapennut menivät amikseen.

Edelleen tuomitset kaikki ammattikoulun käyneet oman henkilökohtaisen kokemukseksi perusteella. Miten korkeasti koulutettu ihminen on näin kapeakatseinen?

On ihmisiä joilla on hyviä kokemuksia lukiosta ja niitä joilla on huonoja. Joillekkin amis ei sovi ollenkaan ja toisille sopii. Yhden henkilön kokemus ei määrittele kokonaisia kouluja ja niissä opiskelevia lapsia.

Vierailija
182/510 |
08.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei se ole mikään salaisuus, että ihmiset pariutuvat sellaisten ihmisten kanssa, jotka jakavat saman ajatusmaailman. En käsitä miksi tätä pitää yrittää selitellä joksikin muuksi kun ei se todellisuus sillä miksikään muutu.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
183/510 |
08.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Amislaisissa ja lukiolaisissa on valtava ero IHMISTYYPISSÄ. Jos joku muuta väittää niin valehtelee.

Akaateemisesti koulutetut viihtyvät toisten akateemisesti koulutettujen kanssa ja duunarit viihtyvät duunareiden kanssa.

Oikeastikko on ihmisiä jotka ajattelee näin? Kunnon luokkayhteiskunta ajattelumalli. Minun kaveripiirissäni on kaikenlaisia eri koulutustason omaavia, en valitse ystäviäni koulutuksen perusteella jotka he kävivät 10 vuotta sitten :D

Minulla tuo perustui ihan henkilökohtaisiin kokemuksiin. Ihan tosissaan olet sitä mieltä, että yläasteelta amikseen menevät koulukiusaajat ovat "samalla aaltopituudella" lukiolaisten kanssa? :D

Meillä yläasteen pahin koulukiusaaja oli rikkaan perheen lellipentu joka meni lukioon. Lukiossa on myös paljon koulukiusaamista. En sano etteikö sitä amiksessa olisi mutta katselet lukiota hyvin ruusunpunaisien lasien läpi.

Aika harva lukiossa poltti tupakkaa. Kaikki tupakkapennut menivät amikseen.

Edelleen tuomitset kaikki ammattikoulun käyneet oman henkilökohtaisen kokemukseksi perusteella. Miten korkeasti koulutettu ihminen on näin kapeakatseinen?

On ihmisiä joilla on hyviä kokemuksia lukiosta ja niitä joilla on huonoja. Joillekkin amis ei sovi ollenkaan ja toisille sopii. Yhden henkilön kokemus ei määrittele kokonaisia kouluja ja niissä opiskelevia lapsia.

Myönnät kuitenkin, että amiksessa tupakoivien osuus on paljon suurempi kuin lukiossa?

Vierailija
184/510 |
08.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minun lapsistani ei tule mitään bensan hinnasta päivittäin vollottavia keltaliivejä vaan he menevät lukioon ja ostavat sähköautot.

Vierailija
185/510 |
08.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nuori saa tietenkin valita itse. Ei ole vanhempien tehtävä elää lastensa elämää. Vaatimuksilla saa aikaan kaunaa ja katkeruutta.

Vierailija
186/510 |
08.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eikö amiskoulutus ole vedetty vessasta alas ja firmat valittaa, kun ei edes perusasioita osata töistä?

Vierailija
187/510 |
08.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Aika hirveää kommentointia korkeastikoulutetuilta. Ainakin käytöstavat ovat jääneet oppimatta ja olette ennakkoluuloisempia kuin tuntemani maalaisjuntit.

Duunarit vain valittavat kaikesta hyvästä mitä meillä on Suomessa. Saavat sen minkä ansaitsevatkin. Ei mitään kunnioitusta tätä porukkaa kohtaan.

Vierailija
188/510 |
08.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ai että sinun kokemuksesi määrittelee tuhannet lukiossa käyvät opiskelijat?

Ei määrittele koska en missään vaiheessa komentissani sanonut että kaikki lukiolaiset ovat sitä tai tätä.

Toisin kun teidän komentit joissa yleistettän amikset tyylillä "kaikki amikset ovat typeriä duunareita"

Jännä että lukion käyneellä on noin huono luetun ymmärtäminen.

Vierailija
189/510 |
08.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pahinta on se, että nämä amisjonnet rakentavat meidän talomme ja jälki on sen mukaista. Hiukan koomista, että yläasteella tämä amikseen mennyt porukka oli myös teknisissä töissä se surkein. Ei siellä ollut yhtäkään sellaista kaveria joka olisi saanut teknisistä töistä kympin vaikka muuten todistus oli vitosta ja kutosta. Kyllä ne olivat huonoja aivan kaikessa. Itse menin lukioon ysin keskiarvolla ja myös teknisistä töistä arvosana oli yhdeksän.

Vierailija
190/510 |
08.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Aika hirveää kommentointia korkeastikoulutetuilta. Ainakin käytöstavat ovat jääneet oppimatta ja olette ennakkoluuloisempia kuin tuntemani maalaisjuntit.

Duunarit vain valittavat kaikesta hyvästä mitä meillä on Suomessa. Saavat sen minkä ansaitsevatkin. Ei mitään kunnioitusta tätä porukkaa kohtaan.

Oletpa surullinen ja säälittävä ihminen.

Karma kostaa viimeistään vanhainkodissa kun joudut duunari lähihoitajien hoidettavaksi.

Vierailija
191/510 |
08.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Karma kostaa viimeistään vanhainkodissa kun joudut duunari lähihoitajien hoidettavaksi.

Ei siihen aikaan ole enää mitään lähihoitajia, koska duunarit eivät tee enää lapsia vaan hankkivat järkyttäviä määriä koiria.

Vierailija
192/510 |
08.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

EIkös lähihoitajaksi valmistuta lukion kautta?

Vierailija
193/510 |
08.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toivottavasti minua hoitava lähihoitaja osaa matematiikkaa edes sen verran, että lääkkeiden annostelu onnistuu.

Vierailija
194/510 |
08.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tärkeintä on että lapsi itse tietää mitä haluaa ja pyrkii sitä kohti. Itse haahuilin aikanani lukion kautta yliopistoon ja siellä en useammassa vuodessa saanut mitään paperia ulos, kun ei tuntunut kiinnostavan kuitenkaan oikeasti. Olin väärässä paikassa. En tosin vielä keski-ikäisenäkään tiedä mikä haluaisin olla isona.

Juuri näin. Meillä lapsia ei ole pakkoliitetty kirkon jäseniksi. Saavat päättää itse sitten täysi-ikäisinä.

Vierailija
195/510 |
08.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Samaa amishömppää! Asiaa tuntemattomille:

Amiksilla on joku akateemisviha. Joten puhutaan paskaa "akateemikoista". Kukaan akateeminen ei ole tällainen. Nämä omituiset kommentit "akateemisilta" ovat amislaiset väsänneet itse. Lähes aina ovat jääneet kiinni, kun ovat kommentoineet opiskelijaelämää täysin väärällä tiedolla. Ja aina se "akateemikko" on ylimielinen snobi, joka vaikka syö hanhenmaksaa yms. roskaa. Niin joo, "akateemikko" pitää (korkea)kirjallisuudesta ja filosofiasta, ja on aina valmis "keskustelemaan" näistä asioista. Minä "akateemikkona" en ole ollenkaan kiinnostunut korkeakirjallisuudesta tai filosofiasta, enkä halua "keskustella" vaikka jostain typerästä ratikkamallista!

Vierailija
196/510 |
08.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Järkyttävää tämä amislaisten harrastama koulutuksen vähättely. Haluavatko nämä tuhota koko Suomen?

Vierailija
197/510 |
08.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen DI ja vaimo myös DI. Kyllä hävettäisi, jos lapsemme menisi amikseen. Ainakin jos sitten menisi ilman lukiota.

Vierailija
198/510 |
08.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Amiksilla on joku akateemisviha. Joten puhutaan paskaa "akateemikoista". Kukaan akateeminen ei ole tällainen. Nämä omituiset kommentit "akateemisilta" ovat amislaiset väsänneet itse. Lähes aina ovat jääneet kiinni, kun ovat kommentoineet opiskelijaelämää täysin väärällä tiedolla. Ja aina se "akateemikko" on ylimielinen snobi, joka vaikka syö hanhenmaksaa yms. roskaa. Niin joo, "akateemikko" pitää (korkea)kirjallisuudesta ja filosofiasta, ja on aina valmis "keskustelemaan" näistä asioista. Minä "akateemikkona" en ole ollenkaan kiinnostunut korkeakirjallisuudesta tai filosofiasta, enkä halua "keskustella" vaikka jostain typerästä ratikkamallista!

Sellaset psykoosit :D unohtuiko aamulääkkeet?

Vierailija
199/510 |
08.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sellaset psykoosit :D unohtuiko aamulääkkeet?

Menikö amiksella tunteisiin?

Vierailija
200/510 |
08.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Järkyttävää tämä amislaisten harrastama koulutuksen vähättely. Haluavatko nämä tuhota koko Suomen?

Onhan amiskin koulu! Eikä täällä mitään vähätellä vaan toivotaan että te kouluttautuneet antaisivat lapsiensa itse päättää mitä tekevät elämällään.