Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Rehellisesti, onko sinulle merkitystä meneekö lapsesi lukioon vai amikseen?

Vierailija
07.06.2023 |

Ovatko molemmat vaihtoehdot sinulle samanarvoisia vai toivoisitko lapsesi valitsevan tietyllä tavalla?

Kommentit (510)

Vierailija
1/510 |
07.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

On todellakin. Toivon lapseni menevän lukioon ja korkeakouluopintoihin.

Vierailija
2/510 |
07.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jotenkin toivoisin, että toinenkin poika menisi lukioon, mutta ei ole menossa kuin kuulemma autopuolelle amikseen.

Harmittaa, koska tällä on älliä, menestyy koulussa vaivattomasti tosi hyvin, nyt oli kasiluokan tokarissa esim. matematiikka, fysiikka, historia, englanti ysejä... Ja ilman että edes on lukenut. Lukemalla saisi helposti 9-10 varmaan kaikista aineista.

No, kyllä amiksen käymälläkin voi menestyä, itsekin olen varsin onnellinen vaikka amiksen olen käynyt. Ei koulutus takaa onnea ja menestystä, eikä myöskään estä sitä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/510 |
07.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulle on sama; tosin kaksi on jo käynyt lukion ja varmaan kolmaskin menee

Mun lapset on tumpeloita, eikä käsillä tekeminen ole kiinnostanut heitä ollenkaan.

Vierailija
4/510 |
07.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Rehellisesti, ei mitään merkitystä, kun valitsi molemmat. Eli tekee kaksoistutkintoa.

Vierailija
5/510 |
07.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Asialla on todellakin meille merkitystä, ja lukioon toivomme hänen menevän. Sinne on suuntaamassakin peruskoulun jälkeen.

Emme ole koskaan puhuneet amiksesta vaihtoehtona.

Lukion jälkeen hän toivottavasti menee korkeakouluun. Mieluummin yliopistoon mutta ammattikorkeakoulukin ok. Me olemme mieheni kanssa molemmat käyneet nimenomaan yliopiston.

Vierailija
6/510 |
07.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

No toivottavasti menee ammattikouluun. Tykkää tehdä enemmän käsillään jotain kuin olla puuduttavilla luennoilla jatkuvasti.

Vierailija
7/510 |
07.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaikki ovat käyneet ammattikoulun ja hyvä niin, ovat itse saaneet valita mitä haluavat tehdä.

Vierailija
8/510 |
07.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toivosin että menisi lukioon kun se antaisi aikaa miettiiä ja harkita mihin suuntaisi myöhemmin. - Tiedän kyllä, että ammattikoulun jälkeen voi yhtä hyvin päästä jatkamaan opintojaan ammattikorkeaan yliopisttoon tai vaikka ammattikouluun, Mutta viime aikainen kehituys suosia valinnoissa ensikertalaisia ja ylioppilaita on tehnyt pääsyn ammattikoulupohjalta hankalammaksi.

Vierailija
9/510 |
07.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja.

Vierailija
10/510 |
07.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toinen poika puhunut ammattikoulusta ja toinen lukiosta. Ihan saavat itse valita.Mies ja minä käyty ammattikoulu, mies kaksikin eri tutkintoa siellä. Minusta olisi aika julmaa esim. vaatia käymään lukio jos nuori ei itse halua..

Vierailija
11/510 |
07.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Molemmat meistä vanhemmista on käynyt yliopiston, mutta minulle ei olisi mikään ongelma jos menisi amikseen. Siinä on tosin toiveena, että olisi aidosti syvä mielenkiinto jollekin amiksen alalle. Lasteni osalta sitä en ole huomannut, joten lukio on hyvä aika pohtia mihin suuntaan haluaa lopulta suuntautua. Toivon vaan, että lapseni löytävät oman juttunsa.

Vierailija
12/510 |
07.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaikki kolme kävivät lukion mikä oli mielestäni hyvä, koska aikuistuivat siinä ajassa paremmin. Kaksi lapsista opiskelee nyt yliopistossa ja kolmas meni suoraan töihin.

Vierailija
13/510 |
07.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Riippuu täysin lasteni ominaisuuksista. Molemmat lapset sattuvat muistuttamaan minua ja miestäni, joten lukio on heille oikea paikka. Lapset ovat erityisesti matematiikassa teräviä kuin partaveitset, joten lukion pitkä matikka ja fysiikka sopivat heille. Lukion jälkeen saavat vapaasti mennä vaikka amikseen, jos haluaisivat vaikka sähköasentajiksi. Mutta eiköhän tuo teku ole todennäköisempi suunta.

Vierailija
14/510 |
07.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiva että menevät lukioon. Mitä tässä seuraa laajaa ystäväpiiriään 35-50 v niin mukavinta elämää vietävät korkeasti koulutetut.

Vierailija
15/510 |
07.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ole merkitystä. Esikoinen kävi ammattikoulun. Toinen lapsi halusi lukioon, vaikka opiskelumotivaatio oli heikko, ja pyysin miettinään ammattikoulutusta. Selvitti lukion neljässä vuodessa apujen kanssa. Kolmas lapsi olisi halunnut ammattikouluun, mutta koska olisi pitänyt lähteä eri kaupunkiin asuntolaan niin eu halunnut. On nyt menossa lukion kolmannelle.

Vain sillä on väliä mitä lapsi haluaa. Tietysti realiteetit pitää ottaa huomioon.

Vierailija
16/510 |
07.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

On todellakin. Toivon lapseni menevän lukioon ja korkeakouluopintoihin.

Eihän ammattikoulun valitseminen sitä estä. - Tosin kuten joku jo huomautti, niin lukion käynneitä tavataan suosia valinnoissa e. kyllä luko korkeakouluun/ yliopistoon haluavalle antaa paremman pohjan, jos panostaa lukoon täysillä ("oikeisiin oppiaineisiin")

Vierailija
17/510 |
07.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ne, keiden lapset ovat hieman höperömpiä, tietenkin väheksyvät älykkäitä ja oikein älykkäitä, jotka tekevät keksintöjä.

Kaikkein höperöimmät vanhemmat tölläävät leikkipuistossakin vaan kännykkäänsä ja paino on aina niillä teletapin pituisilla matameilla 3-numeroinen.

Jonkun toisen lapsi oli niin älykäs joskus, että keksi sen älypuhelimen, mutta sen voisi kakaroiden huoltajilta kieltää. Samoin niiltä höperöiltä tavattomilta kakruilta.

Vierailija
18/510 |
07.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Myönnän, että olisi kova pala jos lapset eivät menisi lukioon ja korkeakouluun.

Vierailija
19/510 |
07.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaikkein alhaisimman älykkyyden ihmiset pölöttävät älypuhelimeen joka paikassa, liikenteessä , ajaessa.jne,

Mitä ne on keksineet muuta kuin yhtenään lyödä leipää huultensa väliin.

Vierailija
20/510 |
07.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei. Tärkeintä on se, että lapseni elävät sellaista elämää jossa viihtyvät.