Käärijä: Omistan useita sijoitusasuntoja (Kauppalehti 7.6.23)
https://www.kauppalehti.fi/uutiset/uhkapelaamista-harrastavalla-kaarija…
"Olemme harrastaneet tätä perheen kesken ja nyt on hyvä hetki laajentaa....."
Jahhas jahhas. Yllätysten mies
Kommentit (773)
Nyt taas Käärijä porskuttaa korkealla
aallonharjalla, kun sai Bojan Suomeen.
Tavan keikka taisi onnistua osaksi Bojan ansiosta.
Kaveri tuli hätiin oikealla hetkellä.
Asunnot unohtuvat kun Käärijä hehkuu lavalla.
Seuraavaa kriisiä odotellessa.
Vierailija kirjoitti:
Köyhän laulapojan tarinasta tulikin ylemmän keskiluokan tarina.
Sääli, että piti ja pitää esittää jotain, mitä ei ole tai mitä on oman rahankäytön seurauksena, jos tosiaan raha polttaa näpeissä ja häviää heti jonnekin. Ylempi keskiluokka ei nimittäin ole mikään suurin ryhmä Suomessa, vaikka siihen kuplaan itse kuuluisikin. Suomalaisista ylempiä keskituloisia on noin 10% ja jos Jeren perhe on sitäkin varakkaampi, kuuluu Jere selkeään vähemmistöön eli 6% suomalaisista.
Sen puoleen siis omituinen asenne, että esitetään alempaa keskituloista tai köyhää, vedotaan heihin ja luodaan sinne tunneyhteys (tahallinen tai tahaton), mutta oikeasti ollaankin joko 10% tai 6% vähemmistössä ja tehdään heille juttu Aktian kanssa.
"Alemmat keskituloiset saavat palkkaa tililleen kuukausittain yli 1 500, mutta alle 2 200 euroa. Kyseessä ovat siis nettotulot, eli verojen ja muiden vähennysten jälkeen tilille tupsahtavat kuukausiansiot. (Heitä on palkansaajista eniten)
Toiseksi eniten Suomessa on matalatuloisia, joilla kuukauden käyttövarat jäävät alle 1 500 euron. Heitä on väestöstä 26 prosenttia. Matalatuloisia voi kutsua myös työväenluokaksi.
Keskimmäiset keskituloiset kiilaavat kolmanneksi lähes 25 prosentin osuudellaan. Keskimmäisten keskituloisten käytettävissä olevat rahatulot kuukaudessa ovat yli 2 200 euroa, mutta alle 3 050 euroa. Heidän yläpuolelleen tuloasteikossa nousevat ylemmät keskituloiset, joita on reilu 10 prosenttia väestöstä.
Yli 4 066 euroa käyttörahaa saavat korkeatuloiset ovat selkeä vähemmistö. Kuuden prosentin ja 310 000 hengen edustuksellaan he jäävät pienimmäksi tuloluokaksi."
Kuka perhe oikeasti "harrastaa asuntosijoittamista" ellei ole hyvin keskiluokkainen tai enemmän?
Mun siivoojamutsin perheelle pelkästä 700e vuokrasta selviäminen oli aikanaan iso juttu. Se oli aikaa kun siivoajien palkat oli 1400-1500 kuussa. Auto oli meillä aina joku likainen vikainen 80-90-luvun kottero.
Mä en saanut lopultakaan mitään taskurahaa eikä mulle kustannettu mitään harrastuksia. Mun harrastus oli piirtää, lukea, käydä kirjastossa ja pyöräillä ympäri kaupunkia. Etsiä pulloja että saisin yhden 0,49e Pirkka-tuutin.
Käärijä on saanut lapsena harrastaa esim. jääkiekkoa, mikä on useilta poissuljettu vaihtoehto.
Eihän Käärijällä olekaan ollut taloudellisesti mitään hätää toisin kuin on humorin varjolla vihjaillut.
Sen onni ei ole multa pois, mut toi rahattomuudella vitsailu on mautonta.
Saa olla varakas ja taloudellisesti viisas. Se on mahtavaa. Mut feikata ei saa koska tää on Suomi.
Oikeasti köyhästä ja jo vuodesta 95 asti oikeasti näköalattomasta taustasta tulevana mun silmin feikkaus on kornia, vaikka Käärijällä humoriakin olis mukana.
Huomaa muuten, miten mies on kolmekymppisenäkin "nuori mies". Eipä minua -93 syntyneenä naisena kukaan nuoreksi kutsu ikäni puolesta :D sen sijaan vauva-palstalla uhotaan koko ajan miten 25-v nainen on kolmekymppinen eli ikäloppu. Kovasti käytätte naisen ikää aina naista vastaan.
Vierailija kirjoitti:
Nyt taas Käärijä porskuttaa korkealla
aallonharjalla, kun sai Bojan Suomeen.
Tavan keikka taisi onnistua osaksi Bojan ansiosta.
Kaveri tuli hätiin oikealla hetkellä.
Asunnot unohtuvat kun Käärijä hehkuu lavalla.
Seuraavaa kriisiä odotellessa.
Mitään asuntokriisiä ei ole. Mammat vain ei ymmärrä SIJOITTAMISEN ja varakkuuden eroa. Ääliöt.
Vierailija kirjoitti:
Täytyy muistaa, että tietyissä psyyken tiloissa (en kirjoita sanaa tähän 🙂) ei esiinny katumusta (joka johtaa korjaaviin tekoihin), ainoastaan harmia kiinni jäämisestä ja voimakkaimmillaan häpeää.
Mikä psyyken tila aiheuttaa häpeää?
Eikä katumusta.
Ja jatkaa samalla mallilla, viis veisaa mistään?
Mistä valheesta jäit kiinni? Kerro ihmeessä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Täytyy muistaa, että tietyissä psyyken tiloissa (en kirjoita sanaa tähän 🙂) ei esiinny katumusta (joka johtaa korjaaviin tekoihin), ainoastaan harmia kiinni jäämisestä ja voimakkaimmillaan häpeää.
Eikä katumusta.
Ja jatkaa samalla mallilla, viis veisaa mistään?Mistä valheesta jäit kiinni? Kerro ihmeessä.
Käärijä jäi kiinni sillai osin vakavast köyhyydellä läppäilystä. Ei oo göyhä lähellekkään. Täst ketjusta löytyy kaikki lainaukset.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Eikä katumusta.
Ja jatkaa samalla mallilla, viis veisaa mistään?Mistä valheesta jäit kiinni? Kerro ihmeessä.
Käärijä jäi kiinni sillai osin vakavast köyhyydellä läppäilystä. Ei oo göyhä lähellekkään. Täst ketjusta löytyy kaikki lainaukset.
Kysyinkö Käärijästä mitää? En. Opettele lukemaan, urpo. Mutta mistä valheesta jäit kiinni?
Käärijä on ilmeisesti päättänyt jättää kommentoimatta tätä asiaa. Ähtärin keikallakin muuten sanoi, että "tiedätte, et oon persaukinen, mut ei teidän nyt tartte mulle ruokaa tarjota". Viittasi siis et aiemmin hänen keikoillaan ollut joku viisi ihmistä ja nää tyypit kutsu hänet grillille syömään.
Vantaan kaupunki alkaa maksaa Käärijän asunnon vuokraa.
https://www.vantaansanomat.fi/paikalliset/6001061
"Käärijälle tarjottiin Anttilan mukaan kyseistä mahdollisuutta , sillä hän ilmoitti tv-ohjelmassa, että hän haluaa päästä ulos 20 neliömetrin yksiöstään."
Jokin tässä yhtälössä ei täsmää. Toivottavasti Vantaan kaupunki selvittää henkilön taloudellisen tilanteen eikä maksa vuokraa suin päin.
Vantaan kaupungin virkamiehet lukivat ilmeisesti vain nyyhkytarinan 20 neliön kopissa vuokralla asumisesta. Miksi ne muuten antaisivat vuokra-asunnon vuodeksi Käärijän käyttöön, vaikka hän omistaa paljon sijoitusasuntoja? Uutisen kuvassa Käärijä kilistelee asunnon avaimia.
https://www.vantaa.fi/fi/ajankohtaista/uutinen/kaarijalle-myonnettiin-v…
Eikö nyt jumalauta tuokin asunto olisi ollut parempi sitä oikeasti tarvitsevalle, vaikka jollekin ukrainalaiselle. Eikä rikkaalle asuntosijoittajalle, joka leikkii köyhää ja katu-uskottavaa räppitähteä ja asuu huvin vuoksi pienessä kopperossa, että voi teeskennellä haastatteluissa köyhää vantaalaista.
Niinpä niin, olisihan se pitänyt arvata, että Jeren nyyhkytarina yksiössä asumisesta upposi sitten Vantaan kaupunkiin. Muuttakohan tyttis samaan asuntoon? Jännä tyyppi, kun vaikuttaa aluksi niin symppikseltä ja aidolta, mut osaa kyllä näköjään laskelmoida ja jättää kertomatta olennaisia asioita.
Kansa ärsyyntyi
https://www.iltalehti.fi/viihdeuutiset/a/7e55a14e-3ade-482a-a59e-4a70be…
Käärijä ei ole kommentoinut.
Yllätys?
Mä olisin ollut hänen puolestaan iloinen, jos Jere oikeasti asuisi siellä pikkuyksiössään köyhästi elellen. Käärijä ei ole ilmeisesti uskaltanut someen tästä mitään laittaa kiukkuisten viestien takia. Ja ihan aiheesta ihmiset älähtää, kun Jere tulee ilmeisesti sen verran vauraasta perheestä, jolla on varaa harrastaa asuntosijoittamista (vai onko tämä joku yleinenkin harrastus perheissä ja mä oon vaan elänyt kuplassa?) ja itsekin omistaa useita sijoitusasuntoja. Ja ihmisten pitäisi vaan uskoa, että tämmöinen tyyppi asustelee (ja vielä venäläisen) avovaimon kanssa köyhänä 20 neliön yksiössä suosiosta ja sijoituisasunnoistaan huolimatta?
Ja mä oikeesti tuin täysillä Jereä tämän kevään aikana ja tykkäsin hänen persoonastaan ja menostaan. Nyt en tiedä, mitä ajatella.
Mut onko ne sijoitsuasunnot velalla ostettuja? Voihan sillä olla velkaa aika lailla ja sinänsä mieltää itsensä köyhäksi? Kun ei ne vielä maksettuja ole ja vuokrat menee lyhennyksiin ja voi jäädä jopa tappiolle kun korot noussut
Käärijä omistaa useita omisitusasuntoja ja saa asumistukea. Mitenkäs nyt suut pannaan, Käärijä-fanit. epäjumaloikaa nyt vaan tukka putkella, josko teillekin muutama lisälantti luukulta tippuisi.
No nyt jää herralle enemmän rahaa uhkapelaamiseen, kiitos Vantaa :D
TÄMÄ!!!