Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Käärijä: Omistan useita sijoitusasuntoja (Kauppalehti 7.6.23)

Vierailija
07.06.2023 |

https://www.kauppalehti.fi/uutiset/uhkapelaamista-harrastavalla-kaarija…

"Olemme harrastaneet tätä perheen kesken ja nyt on hyvä hetki laajentaa....."

Jahhas jahhas. Yllätysten mies

Kommentit (773)

Vierailija
701/773 |
09.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meille ihan sama onko käärijällä asuntoja vai ei.

Olemme pettneitä siihen, että tätä tarinaa, käärijä brändiä kirjoitetaan nyt väärin, me tykättiin paljon enemmän myötäelää sitä köyhän laulajan satua, olla mukana seuraamassa kun jerellä vantaalta lähtee elämä nousuun. Tuhkimoinen ve rsio oli paljon kivempi kuin tää.

Vierailija
702/773 |
09.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Eihän se, että omistaa sijoitusasunnon tarkoita sitä, että käyttötilillä olisi rahaa.

Jos asunnosta on velkaa, niin vuokralla maksetaan sitä pois. Ei ne vuokrat tule omistajalle lyhentämättömänä (paitsi jos asunto on ostettu käteisellä).

Ei ole myöskään asiallista usean sijoitusasunnon omistajan esittää varatonta. Vähän kuin joku kerjäisi sääliä herättävällä tarinalla rahaa bussilippuun ja hyväuskoisilta rahat huijattuaan hurauttaisi autollaan kotiinsa laskemaan rahojaan.

Ei myöskään ole asiallista esittää perättömiä väitteitä ja mustamaalata ihmisiä, but here you are.

Olen eri, mutta miten Jeren itsensä suusta esitetyt asiat, joita täällä toistetaan, ovat perättömiä väitteitä? Jere - tai Käärijä, kumpi se nyt milloinkin on ja vastuu on selkeästi kuulijalla - on esittänyt mm.

- Sähköt ja vesi katkeaa ihan milloin vaan, ei ole rahaa

- Pitää kerätä pulloja, ei ole rahaa

- Asuu 20 neliön kopissa ja haaveilee pääsevänsä edes 30 neliön koppiin, ei ole rahaa

- Menee mummon luo syömään isojen lihapatojen ääreen, ei ole rahaa

- Sanoo fanilleen, joka pyytää häntä muuttamaan luokseen, että "Joo, tuun, mun rahat on loppu"

- Kertoo, että ilman Tjäreborgin kustantamaa matkaa ei ikinä pääsisi matkalle, rahat loppuu

- On köyhä sinkkumies, rahat on loppu

Samaan aikaan Jere-Käärijä kertoo itse myös

- Omistaa sijoitusasuntoja ja harrastaa niitä yhdessä perheensä kanssa

- Pelaa uhkapelejä isoilla panoksilla, esim. Euroviisuissa lonkalta 700 eurolla.

- Omistaa kalliin maun ja valikoi tiskiltä kallista lohta mielensä mukaan, ei kilohinnan mukaan

- On varattu avopuoliso (jonka puoliso paljastuu venäläiseksi, joihin yleensä valitettavasti liitetään mukaan se ajatus, että venäläinen nainen ei edes katso köyhää miestä kohti, koska Venäjällä miehen tehtävä on elättää nainen kokonaan ja maksaa kaikki naisen kulut)

Tässä vaan muutama.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
703/773 |
09.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Eihän se, että omistaa sijoitusasunnon tarkoita sitä, että käyttötilillä olisi rahaa.

Jos asunnosta on velkaa, niin vuokralla maksetaan sitä pois. Ei ne vuokrat tule omistajalle lyhentämättömänä (paitsi jos asunto on ostettu käteisellä).

Ei ole myöskään asiallista usean sijoitusasunnon omistajan esittää varatonta. Vähän kuin joku kerjäisi sääliä herättävällä tarinalla rahaa bussilippuun ja hyväuskoisilta rahat huijattuaan hurauttaisi autollaan kotiinsa laskemaan rahojaan.

Ei myöskään ole asiallista esittää perättömiä väitteitä ja mustamaalata ihmisiä, but here you are.

Olen eri, mutta miten Jeren itsensä suusta esitetyt asiat, joita täällä toistetaan, ovat perättömiä väitteitä? Jere - tai Käärijä, kumpi se nyt milloinkin on ja vastuu on selkeästi kuulijalla - on esittänyt mm.

- Asuu 20 neliön kopissa ja haaveilee pääsevänsä edes 30 neliön koppiin, ei ole rahaa

- Sanoo fanilleen, joka pyytää häntä muuttamaan luokseen, että "Joo, tuun, mun rahat on loppu"

- Kertoo, että ilman Tjäreborgin kustantamaa matkaa ei ikinä pääsisi matkalle, rahat loppuu

- Pelaa uhkapelejä isoilla panoksilla, esim. Euroviisuissa lonkalta 700 eurolla.

- Omistaa kalliin maun ja valikoi tiskiltä kallista lohta mielensä mukaan, ei kilohinnan mukaan

- On varattu avopuoliso (jonka puoliso paljastuu venäläiseksi, joihin yleensä valitettavasti liitetään mukaan se ajatus, että venäläinen nainen ei edes katso köyhää miestä kohti, koska Venäjällä miehen tehtävä on elättää nainen kokonaan ja maksaa kaikki naisen kulut)

Tässä vaan muutama.

Tälle kommentille sata peukkua!!! Hyvin tiivistetty, mikä tässä kuviossa närästää.

Vierailija
704/773 |
09.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Erikoinen ja ristiriitainen tyyppi. En tiedä mitä ajatella mutta toisaalta ristiriitaisuus tekee hänestä entistä kiinnostavamman. Voidaan miettiä olemmeko me muut tehneet hänestä päätelmiä ja mielikuvia mitkä eivät pidä paikkaansa. Se ei ole Käärijän syy.

Vierailija
705/773 |
09.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käärijä ei ole valehdellut!!!! Nyt on tulot kasvaneet kuuluisuuden myötä ja mennyt mukaan vanhempien asuntosijoitushommiin. Eikö se nyt ole selvää että ei ole mikään köyhä enää. Luonteeltaan hetkessä elävä ja raha ei ole koskaan pysynyt käsissä. Älkääkä laittako sille enää mitään vihapostia.

Vierailija
706/773 |
09.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Käärijä ei ole valehdellut!!!! Nyt on tulot kasvaneet kuuluisuuden myötä ja mennyt mukaan vanhempien asuntosijoitushommiin. Eikö se nyt ole selvää että ei ole mikään köyhä enää. Luonteeltaan hetkessä elävä ja raha ei ole koskaan pysynyt käsissä. Älkääkä laittako sille enää mitään vihapostia.

Jos asia on näin, tämä olisi pitänyt selvittää siinä Aktian jutussa, kuten täällä on sanottu. Ei "Minulla on sijoitusasuntoja" eikä "mun vanhemmilla on sijoitusasuntoja" vaan "Nyt, kun olen saanut rahaa, aion ryhtyä asuntosijoittajaksi".

Ei mitään sinne, että vanhemmilla on fyrkkaa sen verran reippaasti, että voivat asuntosijoitella ihan koko perheen harrastuksena(!). Kuinka monen perhe harrastelee asuntosijoitusta? Ihan silleen ohimennen vaan, vähän kuin zumbaa, mökkeilyä tai Espanjan lomia?

Jos kertoo tarinaa Y, pitää pysytellä siinä tarinassa, tai erottaa Jere Sijoittaja ja Rupuköyhä Käärijä-hahmo toisistaan. Sanoa vaikka, että "Kiitos tästä sponsoroidusta matkasta. KÄÄRIJÄ ei olisi koskaan päässyt tällaiselle matkalle ilman apua sieltä pikku kopistaan". Ei siis "Kiitos, MINÄ en olisi päässyt matkalle muutoin".

Tosiaan niin, että on kuin Vesku ihminen ja Uuno Turhapuro-hahmo. Vesku voi tehdä mitä vaan.  Jere voi tehdä mitä vaan. Uuno ja Käärijä voivat olla samaan aikaan myös ihan mitä vaan, myös Veskun ja Jeren vastakohtia.

Ja sitten päätetään, että esiinnytäänkö somessa Jerenä vai Käärijä-hahmona. Ja milloin annetaan omalla naamalla haastatteluja ja milloin Käärijänä.

Vierailija
707/773 |
09.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mikä oli perätön väite? Kuukausitolkulla Käärijä on kerännyt sääliä ja sympatiaa esittämällä ettei edes suosio näy hänen tilipussissaan, joten ties kuinka moni halunnut siksi häntä rahallisesti tukea ostamalla niin keikkalippuja kuin ahkerasti mainostettuja levyjä, paitoja ymv. puhumattakaan musiikin ahkerasta kuuntelusta.

Hän ei ole esittänyt varatonta, on eri asia jos rahat ovat tiukilla VAIKKA samaan aikaan se omistuksessa oleva olisi laitettu tekemään töitä. Mutta täällä nyt on niin paljon niitä jotka eivät edes halua Käärijälle parempaa tulevaisuutta kun heidän itseluomansa fantasiansa ei nyt korreloinut todellisuuden kanssa niin kohdistetaan viha sitten Käärijään. Niin monta kertaa tässäkin ketjussa selitetty ja katkerat vaan jatkaa kiukuttelua, että eiköhän se ole aika laittaa tämäkin ketju säppiin ja menette sitten larppaamaan pelastajia vaikka Hurstin leipäjonoon jos haluatte käyttää oikeita vähäosasia teidän hyvyytenne heijastinpintana.

Vierailija
708/773 |
09.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tämä jere on ällöttävä tyyppi.

Samanlainen terinan keksijä kuin muutkin laulajat julkkiset.

Aina sama tarina köyhä olin ja kadulla asuin. Pääsin yhdessä yössä rääsyistä rikkauksiin.

Kyllä näitä löytyy mm. madonna syltty elvis andy ja mike renny jne valehtelevat senkun ehtivät ja pöllöt uskovat.

Kuka näistä on auttanut köyhiä ei muut kuin elvis.

Osti kerralla 20 autoa täysin tuntemattomille. Tehkää perässä andy mike renny. Kaikki he ovat paremman perheen kakaroita .

Nyt andy mike ja renny auttakaa köyhiä. Rahahanat auki.

Ilmankos on ällöttävä, kun keksit itse sille oman tarinan. Olisit ny lisännyt pari maanjäristystä ja taistelun Napoleonin kanssa, niin olisi saatu Jerestä kunnolla pahis, ei sun tarinankerronnalla vielä bestselleriä myydä, hyvä jos saat kustannussopparin. Takaisin harjoittelemaan.

Kiitos jere palautteesta. Et ihan ymmärtänyt kirjoituksen pointtia.

Uudelleen koulun penkille oppimaan ihmisten vedätystä ja huijausta.

Sinun urasi taisi nyt loppua melko lyhyeen

EVVK mitä vastaat.

Ei sun mielikuvitus vieläkään kovin hyviin juttuihin riitä, mä olen keski-ikäinen akka eikä mulla mitään uraa ole, rividuunari postilla. Ikävä toki jos saan tämän takia kenkää, mutta ehkä noita duunarinhommia riittää muuallakin.

Vierailija
709/773 |
09.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tässä vaan muutama.

Missä Käärijä on sanonut keräävänsä pulloja? Minä olen nähnyt hänen kommentoivan, että PITÄÄ PALAUTTAA PULLOJA. Ei ihme että vituttaa, kun valehtelette silmät ja suut täyteen ja uskotte ite niihin.

Vierailija
710/773 |
09.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tää on ilmeisesti useammalle Käärijä-fanille ihan utopiaa, mutta varakkaammissa perheissä / suvuissa ei ole mitenkään epätavallista, itse asiassa tiedän useammankin tapauksen, että esimerkiksi isovanhemmat ostavat lapsenlapselleen vaikka ylioppilaslahjaksi asunnon. Siihen asti kun lapsenlapsi siihen itse muuttaa, asunto on usein vuokralla. Jossain vaiheessa asunto muutetaan lapsen nimiin ja toki verohommat huolehditaan asiallisesti. Näin siis siitä lapsenlapsesta voi tulla asuntosijoittaja vaikkei hällä tilillään oo yhtään rahaa.

Vierailija
711/773 |
09.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mutta kuka sillä pröystäilee, että mummovanaalta saanut asunnon?

Vierailija
712/773 |
09.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tää on ilmeisesti useammalle Käärijä-fanille ihan utopiaa, mutta varakkaammissa perheissä / suvuissa ei ole mitenkään epätavallista, itse asiassa tiedän useammankin tapauksen, että esimerkiksi isovanhemmat ostavat lapsenlapselleen vaikka ylioppilaslahjaksi asunnon. Siihen asti kun lapsenlapsi siihen itse muuttaa, asunto on usein vuokralla. Jossain vaiheessa asunto muutetaan lapsen nimiin ja toki verohommat huolehditaan asiallisesti. Näin siis siitä lapsenlapsesta voi tulla asuntosijoittaja vaikkei hällä tilillään oo yhtään rahaa.

Jere: "Omistan useita sijoitusasuntoJA. Perheeni harrastaa asuntosijoitusta. Se on koko perheen harrastus".

Ei siis mitään sellaista, että mummo sponssasi minulle ensiasunnon. Tiedän tällaisia lähipiiristä montakin. Ei se haittaa.

Eikä tosiaan haittaa, vaikka Jerellä olisi 35 sijoitusasuntoja ja tililla 25 miljoonaa ja sijoitustileillä toiset 25 miljoonaa, jos ei samaan aikaan tuuttaisi kaikkia mediakanavia täyteen nyyhkytarinaa, että olen ihan PA, mitään ei ole, kohta menee sähköt ja viiksetkin myin Marlin mehupullosta.

Ihmeen vaikeaa ymmärtää, että tästä nyt kohistaan. Ei siitä, että Jereä on onni potkinut ja on varakas vaan siitä, että larppaa ankeeta elämää, jota toiset elävät arkena. Vähän jos minä, täysin raitis ja vela nainen, alkaisin nyt larpata vaikka alkoholismin kanssa pitkän kamppailun käynyttä naista ja lapsiakaan ei ole tullut, vaikka olen niitä niin kovasti halunnut ja yrittänyt.

Kun en todellisuudessa ole alkoholisti enkä tahattomasti lapseton.

Vierailija
713/773 |
09.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eikä ole mitenkään mahdollista että olisitte ottaneet nää läpät rahattomuudesta vähän liian tosissaan? 

Vierailija
714/773 |
09.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tavallinen jäbä,pieni mies lähiöstä,Jere Vantaalta paljastui asuntosijoittajaksi. Ei voi olla sattumaa ettei nämä asiat tulleet esille ennen viisuja. Sain hänestä ihan eri kuvan,omaa syytäni. Kuvittelin tosissani että kyseessä on nuori mies Vantaalta jota vietiin raakileena Euroviisuihin ja joka oli vähän pyörällä päästään kaikesta suosiosta ja joka oli vahingossa tehnyt hittibiisin. Tavallinen nuori mies Vantaalta ei ole asuntosijoittaja.

Jere ei olekaan tavallinen, eikä ole koskaan ollut

Mieheni tossa vaihtoi sanaan "terve"😂

Vierailija
715/773 |
09.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Köyhän laulapojan tarinasta tulikin ylemmän keskiluokan tarina.

Vierailija
716/773 |
09.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aika äkkiä paljastu koira karvoineen

Vierailija
717/773 |
09.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Oli vähän aikaa sitten taas heittänyt läppää stooreissa: asuntosijoittaja ja miljoonääri Käärijä täällä hei, on miljoonat taskussa ja kaksi miljoonaa varmaan vaatisi, että saisi isomman auton ja näyttää täyteen ahdettua autoa, jossa paljon pahvilaatikoita

Ota tästä tyypistä nyt sitten selvää. :D

Ihan selväähän tuo on, että häntä ärsyttää kun ihmiset on nyt tajunneet että puheet varattomuudesta on olleet pelkkää valhetta. Siitäkin huolimatta edelleen haluaa jatkaa esitystään, ettei hänellä raukalla ole varaa edes isompaan autoon, kun se auto on ahdettu täyteen.

Ilmeistä myös on, että ainakin seuraa keskusteluja, ellei peräti itsekin osallistu, kuten tiettyjen kommenttien perusteella vaikuttaa.

Pieni psykologinen näkökohta. Kun ihminen "jää kiinni valheesta", reaktio on vaisuus.

Ei ns vtutus ja ärsyyntyminen. Kärtsästä paistaa, että haluais tirvaista jotakin nekkuun, mutta nielee tunteensa.

Täytyy muistaa, että tietyissä psyyken tiloissa (en kirjoita sanaa tähän 🙂) ei esiinny katumusta (joka johtaa korjaaviin tekoihin), ainoastaan harmia kiinni jäämisestä ja voimakkaimmillaan häpeää.

Vierailija
718/773 |
09.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Onko Aktia voinut laskea väärin? Asiakkaiden himossaan luulivat, että kansa seuraisi Käärijää mihin tahansa. Sitten juttu ei olekaan Käärijän itse aiemmin antaman julkisuuskuvan mukainen.

Aktia on luottanut sokeasti vihreään mieheen jolla on hopeinen mitalli kaulassa ja euroviisujen kansojen puhelinäänet.

Pankin pitäisi aina ehdottomasti tarkastaa faktat.

Luulenpa että soppari on koeajalla.

Eikä tule olemaan pitkäkestoinen.

Vierailija
719/773 |
09.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Käärijän keikan hinta on 10.000 euroa.

Mistä näin päättelet? Mikäli otit sen ketjun aiemmasta kommentista, niin kyseessä oli pelkkä esimerkki ja todennäköisesti hinta on merkittävästi korkeampi.

Esimerkkinä siis kuitenkin, että kesän lähes 50 keikkaa tuolla kymppitonnin palkkiolla tekisi jo sen 500 000 eli puoli miljoonaa. Mikäli palkkio on 20000 puhutaan jo pelkästään kesän ajalta lähes miljoonan euron keikkapalkkioista.

Miinus verot tuosta summasta.

Tuo 10 000e on FESTIVAALIkeikkapyyntö, ei siis niitä Rautalammin huvimaja- pikkukeikkahintapyyntöjä, jollaisia Käärijällä on suurin osa kesän keikoistaan.

Ja keikkajärjestäjä ottaa päältä -20%, sitten rekniikka ja roudaus ym kulut, sen jälkeen summa jaetaan kolmeen pekkaan (båndin jäsenet) .

Ja sitten lähdetään terassille juomaan se mitään käteen jää. Verottaja ottaa loput, jos vielä jotain on sille säästetty.

Käärijäkö täällä itse itseään puolustelee? Syksyn keikkapalkkiot on jo moninkertaiset ja lähes sata keikkaa vuodessa sillä kymppitonnillakin tekee lähes miljoona euroa vuodessa, joten kyllä siitä ihan tuntuva siivu itsellekin jää vaikka erilaisia kulujakin vähentää. Ei puhuta kuitenkaan vielä mistään Rammstein-tason tuotannosta 80 rekka-autoineen.

Onko Käärijä jotenkin väittänytkään, että on rahaton TULEVAISUUDESSA? 😂🤣

Ei, vaan, että on NYT. Eikä tod ole,!😀

No mistä hvetistä SÄ esim hänen pelivelkansa tiedät ? 😂 Ootko joku katkera exä vai mistä tämmönen intohimo hänem raha-asioihinsa?

"...joku katkera exä"...? Heitä varmaan, todella, on enemmänkin 😂

Vierailija
720/773 |
09.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan selkeästi imagoa lähdettiin UMK:n jälkeen rakentamaan tiettyjen teemojen ympärille: Vantaa, tavallinen tyyppi, vakava sairaus, ei rahaa, 20 neliön kämppä, pituus (tai lyhyys tässä tilanteessa - kai) jne.

Unohtui vain, että jos ĶÄÄRIJÄLLE eli hahmolle rakentaa tämän imagon, se pitää rehellisesti kertoa eikä antaa ihmisten olettaa, että koskee (myös) Pöyhösen Jereä.

Aktia-yhteistyön myötä julki tulleet asiat muuttavat koko tarinan melko korniksi.