Käärijä: Omistan useita sijoitusasuntoja (Kauppalehti 7.6.23)
https://www.kauppalehti.fi/uutiset/uhkapelaamista-harrastavalla-kaarija…
"Olemme harrastaneet tätä perheen kesken ja nyt on hyvä hetki laajentaa....."
Jahhas jahhas. Yllätysten mies
Kommentit (773)
Keskustelu ilmiannettu katkeroituneiden ja kateellisten akkojen takia. :) Mitäs akat siihen sanoo? :)
Eihän se, että omistaa sijoitusasunnon tarkoita sitä, että käyttötilillä olisi rahaa.
Jos asunnosta on velkaa, niin vuokralla maksetaan sitä pois. Ei ne vuokrat tule omistajalle lyhentämättömänä (paitsi jos asunto on ostettu käteisellä).
Vierailija kirjoitti:
Eihän se, että omistaa sijoitusasunnon tarkoita sitä, että käyttötilillä olisi rahaa.
Jos asunnosta on velkaa, niin vuokralla maksetaan sitä pois. Ei ne vuokrat tule omistajalle lyhentämättömänä (paitsi jos asunto on ostettu käteisellä).
Ei ole myöskään asiallista usean sijoitusasunnon omistajan esittää varatonta. Vähän kuin joku kerjäisi sääliä herättävällä tarinalla rahaa bussilippuun ja hyväuskoisilta rahat huijattuaan hurauttaisi autollaan kotiinsa laskemaan rahojaan.
Vierailija kirjoitti:
Tavallinen jäbä,pieni mies lähiöstä,Jere Vantaalta paljastui asuntosijoittajaksi. Ei voi olla sattumaa ettei nämä asiat tulleet esille ennen viisuja. Sain hänestä ihan eri kuvan,omaa syytäni. Kuvittelin tosissani että kyseessä on nuori mies Vantaalta jota vietiin raakileena Euroviisuihin ja joka oli vähän pyörällä päästään kaikesta suosiosta ja joka oli vahingossa tehnyt hittibiisin. Tavallinen nuori mies Vantaalta ei ole asuntosijoittaja.
Jere ei olekaan tavallinen, eikä ole koskaan ollut
Vierailija kirjoitti:
Tämä jere on ällöttävä tyyppi.
Samanlainen terinan keksijä kuin muutkin laulajat julkkiset.
Aina sama tarina köyhä olin ja kadulla asuin. Pääsin yhdessä yössä rääsyistä rikkauksiin.
Kyllä näitä löytyy mm. madonna syltty elvis andy ja mike renny jne valehtelevat senkun ehtivät ja pöllöt uskovat.
Kuka näistä on auttanut köyhiä ei muut kuin elvis.
Osti kerralla 20 autoa täysin tuntemattomille. Tehkää perässä andy mike renny. Kaikki he ovat paremman perheen kakaroita .
Nyt andy mike ja renny auttakaa köyhiä. Rahahanat auki.
Ilmankos on ällöttävä, kun keksit itse sille oman tarinan. Olisit ny lisännyt pari maanjäristystä ja taistelun Napoleonin kanssa, niin olisi saatu Jerestä kunnolla pahis, ei sun tarinankerronnalla vielä bestselleriä myydä, hyvä jos saat kustannussopparin. Takaisin harjoittelemaan.
Vierailija kirjoitti:
Nyt joku pr-tiimistä töihin ja miettimään, miten tämä uusi julkisuuskuva rakennetaan.
Käärijä ei ole Cheek jonka tarina rakennetaan hallitusti pieteetillä ryysyistä rikkauksiin saagaksi. Käärijän juttu on se aitous mutta myös vaaran viehätys siinä että hän toimii ja puhuu aika spontaanisti. Jos nyt se ns. vaara toteutui lipsahduksella asuntojen omistamisesta niin hyvä. Voisi kai sitä lipsauttaa jotain pahempaakin :D
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei ole myöskään asiallista usean sijoitusasunnon omistajan esittää varatonta. Vähän kuin joku kerjäisi sääliä herättävällä tarinalla rahaa bussilippuun ja hyväuskoisilta rahat huijattuaan hurauttaisi autollaan kotiinsa laskemaan rahojaan.
Ei myöskään ole asiallista esittää perättömiä väitteitä ja mustamaalata ihmisiä, but here you are.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Joo, kaikilla asuntosijoittajilla on kotona valtavia rahavuoria, ja he istuvat iltaisin laskemassa rahojaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
On täällä kyllä ihme porukkaa. Tyyppi teki työnsä, on aiemmin mahdollisesti tehnyt asuntosijoituksia ja nyt on paskaa konvehdissa pelkän lehtijutun perusteella. 😂
Tyyppi onkin tehnyt hienoa työtä. Mä oon arvostanut tosi paljon, mitä on tänä keväänä tehnyt. Samaan aikaan on kuitenkin valitellut, ettei euroissa tämä suosio näy, tehnyt pullonpalautusstooreja ja valittanut rahattomuuttaan. Ja itselläkin on vähän käynyt sääli, että voi, toivottavasti Jere pääsee pian isompaan asuntoon ja saa ansaitsemansa palkkion kaikesta tästä upeasta työstä, mitä on tehnyt. Sitten tulee yhtäkkiä esiin tämmöisillä kommenteilla pankkiyhtiön kaupallisessa yhteistyössä. Kyllä se kysymyksiä herättää ihmisissä.
Mut eihän se suosio välttämättä vielä ole näkynyt euroissa. Ei se niin mene, että heti kun Kärtsäri voitti viisut, alkoi tulla rahaa ovista ja ikkunoista.
Täällä raivotaan että on sijoitusasuntoja, yhyy vääryys ei se olekaan nälkäkuolemassa. Eikö siinä sanottu että se on joku 'perheen juttu', jäin itse ainakin miettimään onko Käärijällä itsellään yhtään täysin omaa asuntoa vai onko hän osakkaana esimerkiksi vanhempiensa pääosin omistamissa asunnoissa?
Mutta toisaalta, mitä väliä. Hienoa että hänellä on suunnitelma kuinka turvata tulevaisuuden taloudellinen tilanteensa. Suositeltava ajatus kaikille muillekin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei myöskään ole asiallista esittää perättömiä väitteitä ja mustamaalata ihmisiä, but here you are.
Mikä oli perätön väite? Kuukausitolkulla Käärijä on kerännyt sääliä ja sympatiaa esittämällä ettei edes suosio näy hänen tilipussissaan, joten ties kuinka moni halunnut siksi häntä rahallisesti tukea ostamalla niin keikkalippuja kuin ahkerasti mainostettuja levyjä, paitoja ymv. puhumattakaan musiikin ahkerasta kuuntelusta.
Ehkä Jeren kuplassa sitten on ollut tavallista harrastaa laaturavintoloita ja sijoittaa asuntoja. Ei siinä ole mitään pahaa. Se on hieno juttu. Vaan siinä, että suosiostaankin huolimatta valittanut jatkuvasti rahojen vähyyttä ja tuo nyt ihan oikeasti tuntuu vähän kuittailulta oikeasti köyhille, kun paljastuu et onkin useita sijoitusasuntoja. Se ei ole todellakaan tavallista amistaustaiselle entiselle pätkätyöläiselle. Älkää ihan oikeasti viitsikö väittää, että useat rahat loppu" -heitot, vitsailut miten ei ole varaa siihen ja tähän "edelleen palautan pulloja kauppaan" ja "ihan tavallinen Jere Vantaalta" ei olisi tietoista imagon luomista.
Mut kyl mä sen myönnän, että tässä voi osin itseäänkin syyttää, että meni halpaan. Ilmeisesti tämmöinen mielikuvien luominen on Jerelle tuttua aiemminkin, kun tapaili viittä naista samaan aikaan ja jätti kertomatta kaikille, että tapaili muita. Ei lupaillut parisuhdetta kellekään, mutta tapaili tiivisti näitä kaikkia. Kikkelis kokkelis, enhän minä luvannut teille mitään ja väittänyt, etten tapailsii muita! Jätin vaan sen kivasti kertomatta. .
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tämä jere on ällöttävä tyyppi.
Samanlainen terinan keksijä kuin muutkin laulajat julkkiset.
Aina sama tarina köyhä olin ja kadulla asuin. Pääsin yhdessä yössä rääsyistä rikkauksiin.
Kyllä näitä löytyy mm. madonna syltty elvis andy ja mike renny jne valehtelevat senkun ehtivät ja pöllöt uskovat.
Kuka näistä on auttanut köyhiä ei muut kuin elvis.
Osti kerralla 20 autoa täysin tuntemattomille. Tehkää perässä andy mike renny. Kaikki he ovat paremman perheen kakaroita .
Nyt andy mike ja renny auttakaa köyhiä. Rahahanat auki.
Ilmankos on ällöttävä, kun keksit itse sille oman tarinan. Olisit ny lisännyt pari maanjäristystä ja taistelun Napoleonin kanssa, niin olisi saatu Jerestä kunnolla pahis, ei sun tarinankerronnalla vielä bestselleriä myydä, hyvä jos saat kustannussopparin. Takaisin harjoittelemaan.
Kiitos jere palautteesta. Et ihan ymmärtänyt kirjoituksen pointtia.
Uudelleen koulun penkille oppimaan ihmisten vedätystä ja huijausta.
Sinun urasi taisi nyt loppua melko lyhyeen
EVVK mitä vastaat.
Vierailija kirjoitti:
Ylilaudalla joku nyymi mainitsi, että hemmon luottotiedot palanu jossain vaiheessa.. .tiedä sitten...
"Ei saa olla kateellinne, kun Jere on hoitanut raha-asiansa niin hyvin!"
Todellisuudessa tyyppi todennäköisesti valittaa "rahapulaansa", kun törsää kaiken heti. Euroviisuissakin tuosta noin vaan uhkapelasi 700€ edestä, vaikka samaan aikaan kuulemma sähköt menee ihan heti sieltä kanakopista. Sen ison voittonsa - oliko se sitten 14 000€ vai 31 000€, olen nähnyt molempia lukuja - törsäsi kuukaudessa.
Voisin minäkin tienata vaikka tonnin per päivä ja valittaa, että tilillä ei ole yhtään rahaa, olen köyhä, jos törsään sen saamani tonnin heti joka ikinen päivä. Onhan se tili tosiaankin ihan realistisesti nollilla, jos rahaa käyttää kokonaan sitä mukaan, kun sitä tulee. Se ei tosin ole köyhyyttä vaan järjen jäämistä tai peliongelmia tai muuta vastaavaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
On täällä kyllä ihme porukkaa. Tyyppi teki työnsä, on aiemmin mahdollisesti tehnyt asuntosijoituksia ja nyt on paskaa konvehdissa pelkän lehtijutun perusteella. 😂
Tyyppi onkin tehnyt hienoa työtä. Mä oon arvostanut tosi paljon, mitä on tänä keväänä tehnyt. Samaan aikaan on kuitenkin valitellut, ettei euroissa tämä suosio näy, tehnyt pullonpalautusstooreja ja valittanut rahattomuuttaan. Ja itselläkin on vähän käynyt sääli, että voi, toivottavasti Jere pääsee pian isompaan asuntoon ja saa ansaitsemansa palkkion kaikesta tästä upeasta työstä, mitä on tehnyt. Sitten tulee yhtäkkiä esiin tämmöisillä kommenteilla pankkiyhtiön kaupallisessa yhteistyössä. Kyllä se kysymyksiä herättää ihmisissä.
Tässähän on vähän sama asia kuin naisilla, jotka kertovat olevansa vastentahtoisesti lapsettomia. Lasta ei tule, ei kuulu, ei näy. On tehty kaikki mahdollinen, käytetty hirvittävät summat hoitoihin, avioerokin jo häämöttää, ja jos ei häämötä, niin miehen kanssa on kriiseilty lapsettomuutta. Miten syli on tyhjä ja sattuu ja miten hirveää on se tuska, kun haluaa lapsen ja antaisi lapsen saamisesta mitä tahansa, vaikka oikean kätensä, ja silti sitä lasta ei vaan tule.
Sitten selviääkin, että naisella on kotona jo 2 omaa, biologista, ihan itse synnytettyä ja tehtyä lasta. Mutta kun puuttuu se kolmas tai neljäs lapsi, kuten haluaisi. Niin onhan se hirveää tämä lapsettomuus. Aivan kamalaa. Vaan kaksi lasta lapsettomalla naisella, kun kuuluisi olla neljä. Ette voi ymmärtää tätä tuskaa, mikä mulla on.
Ihan kiva keskisormi niille, jotka ovat aidosti vastantahtoisesti lapsettomia eikä ole sitä yhtäkään lasta tulossa.
Nää on osaksi tosi hienovaraisiakin asioita, mistä jokin tietty vaikutelma tulee. Jos itsellä olis nyt vaikka se sijoitusasunto ja sen verran tuore hankinta, että sitten toistaiseksi joutuisin muuten elämään tosi vähällä rahalla, saattaisin vaikka naurahtaa jossain tilanteessa, kun mun pitäis kerätä pulloja saadakseni ruokaa, että "onhan tää vähän hullua ajatella, että on siis kymppitonneja rahaa kiinni asunnossa, mutta kun ei ole vielä ehtinyt saada tuottoa siitä asunnosta, niin tällaisessa tilanteessa vielä että pitää ihan näitä pullojakin joskus keräillä"
Ja siis ei nyt yksi, muutamakaan köyhäilykerts ilman "selityksiä" nyt vielä haittais, mutta kun se suoraan sanottuna harhaanjohtaminen omasta tilanteesta on ollut niin systemaattista ja jatkunut niin kauan, että ei oo kiva juttu vaan enää
Vierailija kirjoitti:
Miksi sitten itse asuu 20 m2 koirankopissa?
Saita.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Hän olisi voinut tuoda esiin alusta alkaen, että omistaa useita sijoitusasuntoja, mutta et se ei takaa hyviä tuloja ja silti joutuu laskemaan pennejään, vaikkei olekaan varsinaisesti köyhä. Joo, onhan se mahdollista, että osin me fanit ollaan luotu päässämme mielikuvaa "tavis-Jerestä Vantaalta, joka on jumissa pienessä yksiössään ja viiksensäkin on joutunut myymään rahapulan takia", mut tuota "mä tarviin rahaa", "rahat loppu", "ei mulla olisi varaa tämmöiseen" ja vastaavia heittoja ja stooreja on kuultu useasti somessa tämän kevään ja nyt alkukesän aikana ja viime vuosien tulojen valossa sen on voinut uskoakin.
Imagon kannalta tämä ei ollut tosiaan fiksuin veto. Oikeasti rahapulassa oleville tuo kieltämättä tuntuu vähän v*ittuilulta kaiken jälkeen. Ihmiset pitävät siitä, että pelataan rehellisin kortein heti alussa.
Tulemme siis siihen lopputulemaan, että Jere on yliarvioinut ihmisten kyvyn ajatteluun. Ehkä hän ottaa opiksi ja alkaa selittämään meille asioita kuin idiooteille, niin jengi ei sitten pillastu omista väärintulkinnoistaan. Kasvun paikka, Jere!
Mutta juuri näinhän se pitääkin tehdä! Tämä on sitä PR:ää. Pitää miettiä mitä julkisuuteen päästää suustansa, missä kanavassa, mille kohdeyleisölle ja milloin. Millainen on vaikka yhteiskunnallinen ilmapiiri tällä hetkellä ja sopiiko siihen tietyt jutut. Oma asiakkaani halusi kehittää omille palvelukonsepteilleen armeija-aiheiset teemat, kuten joukko, kersantti, sissit jne. mutta ei tehty niin, koska nyt on meneillään sota Euroopassa, ja se olisi älyttömän huonoa PR:ää ja markkinamielikuvaa. Jos ei olisi sotaa, tuollainen armeijasanastolla leikittely olisi täysin OK.
Mitä isompi ja tunnetumpi olet, sen tarkemmin pitää miettiä sanomisiaan ja tekemisiään. Ne kun eivät jää vain tietyn pienen kohdeyleisön tietoisuuteen, joka ymmärtää asiat tismalleen samoin kuin sinä. Vaikkapa Jeren kohdalla nyt oma lähipiiri ja pitkäaikaiset fanit, jotka ymmärtävät läpänheiton tyylillä X. Siellä on paljon ihmisiä, erilaisilla taustoilla, eri näkemyksillä. Pitää pystyä olemaan positiivisella tavalla neutraali ja erottuva.
Jos Siilinjärven putkisto Siiliputkiputkimus sössii jotain ja tekee huonoa PR:ää, se leviää vaan Siilinjärven ja lähikuntien alueelle. Jos VR sössii ja tekee huonoa PR:ää, kuten onkin sössinyt uudella lippuhinnoittelullaan, niin se leviää kyllä ihan koko Suomeen.
Nyt Jerellä on vielä isompi juttu, koska hän on maailmalla tunnettu. Se ei jää vaan kotimaahan, vaan leviää ympäri maailmaa.
Ei voi heittää tutun jätkäporukan läppää koko maailmalle, koska se maailma ei ole se jätkäporukka, eikä vaikka IG ole se saunan lauteet, joilla tälle läpälle nauretaan. Eikä kaupallinen yhteistyö vaikka sen Aktian kanssa ole mikään oman paikkakunnan ilmaislehden haastattelu.
Ei tarvitse selittää, mitä sijoittaminen tarkoittaa, sillä se kyllä tiedetään. Eikä se haittaa, vaikka olisi kuinka varakas.
Kyse on siitä, että Käärijä on huijannut ihmisiä valheellisella tarinalla keräten aiheetonta sääliä ja sympatiaa saaden ihmiset jopa aidosti huolestumaan tuleeko varmasti toimeen.