Käärijä: Omistan useita sijoitusasuntoja (Kauppalehti 7.6.23)
https://www.kauppalehti.fi/uutiset/uhkapelaamista-harrastavalla-kaarija…
"Olemme harrastaneet tätä perheen kesken ja nyt on hyvä hetki laajentaa....."
Jahhas jahhas. Yllätysten mies
Kommentit (773)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sellainen Aktian ja Kauppalehden yhteismainos.
Tosin eivät tulleet ajatelleeksi sitä, että Käärijän lehdistössä kertomana artisti oli persauki vielä vähän aikaa sitten ja piti lainailla rahaa muilta...Ihminen jolla on sijoitusasuntoja voi olla persauki. Jos on rahoittanut useamman sijoitusasunnon lainarahalla, ja niistä saatavat vuokratulot menevät kokonaan vastikkeeseen ja lainanlyhennyksiin, tai jos jossain asunnossa ei olekaan vuokralaista sillä hetkellä ja ite maksaa siitä vastikkeita, niin ei sitä käteistä välttämättä ole.
Mikä tässä on vaikeaa joillekin ymmärtää, että se, että jollain on lainalla ostettuja asuntoja, ei tarkoita, että sillä on taskussa käteistä tai pankkitilillä rahaa?
Tälläisille ihmisille on ihan turha selittää pitkäjänteisen sijoittamisen realiteettejä. Heidän maailmassaan kun ei voi tehdä oman elämänsä eteen mitään, sitä joko on lähtökohtaisesti possunrikas jolla on ne sijoitusasunnot välittömästi velattomia ja tienataan joka kuu vuokratulot puhtaana käteen, ei ole veroja, lainoja, vastikkeita eikä muitakaan kuluja. Rahulia vaan tulee. Tai sitten on vain köyhyysloukussa josta ei koskaan voi - saati kannata edes yrittää tehdä jotain asian ratkaisemiseksi.
Teikäläiselle on mahdotonta selittää sitä optiota, että sulla olisi satoja tuhansia euroja rahaa, jos myisit extra-asuntosi pois. Sitä kutsutaan varallisuudeksi. Ihmiset, joiden "varallisuus" on perintölipasto ja pöytätietokone, näkevät kyllä mitä sinulla on, vaikka olet itse sille 100 % sokea.
Joo, ei tämä köyhäilybrändi ole fanien itse keksimä. Kyllä Käärijä on paljon puhunut siitä, kuinka on köyhä ja piti myydä omat viiksensäkin jollekin tyypille, että sai rahaa punaseen Marliin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei sijoitusasunnoissa ole mitään pahaa, päinvastoin, mutta kun Käärijä on moneen otteeseen puhunut rahan puutteesta ja tavallisuudestaan niin aika p maku jää suuhun kun selviää, että äijä on vaan larpannut ja on oikeasti selvästi keskivertoa varakkaampi. Ei tuollaista tehdä silloin kun imago perustuu tai on perustuvinaan aitouteen.
Minulla on sijoitusasunto ja olen kärsinyt nälkää kun palkkatulot ovat olleet niin pienet. Se, että sinulle tulee paskanmaku suuhun, tarkoittaa vain sitä että et ymmärrä että se sijoitusasunto on myös maksettava, ei ne rahat mene leveään elämiseen ennenkuin lainat on maksettu. Ja senkin jälkeen pitää maksaa ensin vastikkeet ja verot ja olla puskuria jos esim pesukone hajoaa tai tulee vesivahinko. Eli se "leveä eläminen" tarkoittaa tällöinkin huikeat 2-4 satalappusta kuussa. Ei tässä mitään oligarkkeja olla luksusjahteineen.
Tuo on henkilökohtainen valintasi. Jos sinulla ei olisi sijoituskämppää ja olisit silti köyhä kuin kirkonrotta, niin tilanteesi olisi ihan erilainen. Nyt olet valinnut kärvistelysi.
Ei. Minä olen valinnut paremman tulevaisuuden. Tarkoitin vain, että se ei tule ilmaiseksi. En minä mitään kruunua päähäni tarvitse vaan valotan vähän, että olisinhan voinut ravata baareissa ja pedikyyreissä, enkä olisi kostunut siitä oikein yhtään mitään. Toisin kuin nyt.
Ja ihan kuin sinun, ei Käärijänkään kannata esittää mitään köyhää. Se että vajaa kolmikymppisellä sekalaisia pätkätöitä tehneellä amiksella on sijoitusasuntoJA, ei ole todellakaan tavallista, keskivertoa tai köyhää. Köyhän esittäminen varakkaana on todella ärsyttävää. Kyllä Björn Wahlrooskin voisi sanoa, että rahat on loppu jos on laittanut kaikki miljoonansa/miljardinsa 10 vuoden talletuksiin. Ei se silti köyhää tee.
Käärijä ei ole vastuussa siitä, minkälaisen mielikuvan sinä itse hänestä luot. Tulee mieleen keissi kun yksi puolituttu sanoi, että hän ei pidä minusta sen takia kun en vastaa hänen itsensä luomaa syöjätär-mielikuvaa. Voi reppanaa, elämä tulee olemaan kovaa tuollaisilla ihmisillä.
En ole se, jolle vastasit, mutta Käärijä on kyllä aika paljon tuonut tuota köyhyyttään esiin somessa eikä vain alkukeväästä, vaan myös ihan viime viikkoina. En ymmärrä ihan tuota pointtia, miksi näin, jos on kuitenkin varaa laittaa satoja euroja uhkapeleihin ja omistaa useita sijoitusasuntoja. Eikä etenkään jälkimmäisessä mitään, mutta miksi esittää olevansa rahapulassa, jos oikeasti ei sitä ole? Ihmiset eivät ole tätä keksineet itse päässään, vaan hän on itse rahajutuistaan kertonut koko tämän kevään ajan ja osin vähän ristiriitaiseen sävyyn, kun samaan aikaan kertoo, miten edelleen palauttelee pulloja eikä ole varaa siihen ja tähän, mutta sitten kuitenkin laittaa 700 euroa vedonlyöntiin UMK:ssa. Osalla jää tuon verran käteen tai vähemmänkin pakollisten kulujen jälkeen.
Köyhyys ei ole synonyymi persaukiselle. Minä olen asuntosijoittaja, ja kyllä on ihan yhtälailla koskenut minuakin ne mainitut sähkön- ja polttoaineen korkeat hinnat talvella, auto on rupunen ja samoin oma kämppä. Koska minulla ei ole varaa laittaa noihin rahaa. En minä silti ole köyhä. Voisin toki laittaa jonkun asunnon lihoiksi ja saisin sitten viimeisen päälle rempattua, mutta kun se sitten vie minun tulevaisuudenturvani. Ja pulloja palauttelen minäkin, kaupasta joudun katsomaan mitä ostan, ja välillä laskemaan pennejä että riittää rahat kaikkeen. Itse te tulkitsette tämän niin että loisin mielikuvaa köyhyydestä (niinkuin Jerekin), mutta ehkä vika on siinä tulkinnassa. Ja sitten te suututte Jerelle tästä.
Aivan. Jere ei ole koskaan sanonut olevansa KÖYHÄ., ainoastaan rahaton.
Hänen vastuullaan ei ole mielikuvat, mitä ihmiset luovat. Hän teki vaan hyvän biisin, jolla pääsi Euroviisukakkoseksi ja Spotify jauhaa nannaa.
Käykää keikoilla tai älkää käykö - mutta älkää puhuko scheissea.
No voihan asuntosijoittajakin hoitaa pskasti raha asiansa ja käteinen loppuu
Panisin sitä "julkeaa valehtelijapoikaa" milloin tahansa !! 😍
11 000e vuositulot on sama kuin jokin pieni ansiosidonnainen. Jos kaikki on työtuloja niin ehkä ei ole saanut mitään soviteltu päivärahaa päälle koska työkkäri laskee yrittäjäksi (oliko hänelle jokin yritys kärtsäriin liittyen?). Tai sitten ei vaan ole ollut edes halua olla tekemisissä kyseisen puljun kanssa, eipä olisi ainoa tässä maassa. Voi tietty olla että nuo tulot on yhdistelmä tukia ja palkkaa.
Vuoden 2020 eli koronavuoden tulot 8973e taitaakin olla työmarkkinatuen/peruspäivärahan verran vuodessa. Eikös hän silloin jäänyt työttömäksi syystä korona.
Henkilökohtaisesti toivon että tämän ja ensi vuoden tulot on paljon paremmat. Ja muutenkin toivon hyvää ihan kaikin puolin.
Ihan tietoisesti maalailtu laulavan kulkurin imagoa ja sitten käykin ilmi, että viiksensä myyvä tyyppi palaakin työpäivän jälkeen ylempää keskiluokkaa edustavaan kotiin. Mikä farssi.
Ei ole sanonut että on köyhä! On eri asia olla köyhä kuin että elämässä on kausia jolloin ei ole riittävästi käyttörahaa. Lisäksi hän on sanonut olleensa huono taloudenpitäjä ja rahoja on mennyt bilettämiseen ja vedonlyöntiin. Jos on jotain varallisuutta esimerkiksi perintönä saatua niin ei sitä kannata pistää lihoiksi ellei ole ihan pakko. Sen sijaan voi kiristää vyötä ja myydä viiksiä kunnes tulee paremmat ajat.
Vierailija kirjoitti:
11 000e vuositulot on sama kuin jokin pieni ansiosidonnainen. Jos kaikki on työtuloja niin ehkä ei ole saanut mitään soviteltu päivärahaa päälle koska työkkäri laskee yrittäjäksi (oliko hänelle jokin yritys kärtsäriin liittyen?). Tai sitten ei vaan ole ollut edes halua olla tekemisissä kyseisen puljun kanssa, eipä olisi ainoa tässä maassa. Voi tietty olla että nuo tulot on yhdistelmä tukia ja palkkaa.
Vuoden 2020 eli koronavuoden tulot 8973e taitaakin olla työmarkkinatuen/peruspäivärahan verran vuodessa. Eikös hän silloin jäänyt työttömäksi syystä korona.
Henkilökohtaisesti toivon että tämän ja ensi vuoden tulot on paljon paremmat. Ja muutenkin toivon hyvää ihan kaikin puolin.
Paljonko tälle vuodelle veikkaat?
Vierailija kirjoitti:
Ihan tietoisesti maalailtu laulavan kulkurin imagoa ja sitten käykin ilmi, että viiksensä myyvä tyyppi palaakin työpäivän jälkeen ylempää keskiluokkaa edustavaan kotiin. Mikä farssi.
En tiedä miten tää tulee yllätyksenä jollekin joka pitää itseään fanina. Ihan selkeesti tullut esiin haastatteluista.
Hän olisi voinut tuoda esiin alusta alkaen, että omistaa useita sijoitusasuntoja, mutta et se ei takaa hyviä tuloja ja silti joutuu laskemaan pennejään, vaikkei olekaan varsinaisesti köyhä. Joo, onhan se mahdollista, että osin me fanit ollaan luotu päässämme mielikuvaa "tavis-Jerestä Vantaalta, joka on jumissa pienessä yksiössään ja viiksensäkin on joutunut myymään rahapulan takia", mut tuota "mä tarviin rahaa", "rahat loppu", "ei mulla olisi varaa tämmöiseen" ja vastaavia heittoja ja stooreja on kuultu useasti somessa tämän kevään ja nyt alkukesän aikana ja viime vuosien tulojen valossa sen on voinut uskoakin.
Imagon kannalta tämä ei ollut tosiaan fiksuin veto. Oikeasti rahapulassa oleville tuo kieltämättä tuntuu vähän v*ittuilulta kaiken jälkeen. Ihmiset pitävät siitä, että pelataan rehellisin kortein heti alussa.
Jengi unohtaa, etää Käärijä ja Jere Pöyhönen on kaksi eri asiaa. Käärijä on vaan hahmo, joka veti tietynlaisen roolin.
Voi hlvtt ! Jätkä tuli Euroviisukakkoseksi ja voitti yleisöäänestyksen miljoonien äänten kaulalla.
Väärin voitettu! Buahahahahaaaaaaa 🤣🤣
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ainoa asia mitä K on ehkä saattanut tehdä väärin on se että nykyisessä ilmapiirissä on mahdollisesti liikaa heittänyt läppää köyhyydestä. Ja thats it.
Ei kyse ole vain läpän heitosta, vaan on oikeasti esittänyt olevansa köyhä. Ja voi olla, että näin on ollutkin aiemmin ja alkukeväästä tilanne on voinut olla rahallisesti heikompi. Tosin jos on köyhä, niin ei silloin ole varaa laittaa 700 euroa vedonlyönteihin.... UMK:han oli helmikuussa.
Miten hän on esittänyt köyhää? Onko hän hakenut toimeentulotukea, ollut leipäjonossa, kytännyt -30 % tuotteita päivittäin, kerjännyt? Se että puhuu siitä että haluaa isomman asunnon, ei ole irtorahaa joka mielihaluun, tai herra varjelkoon palauttaa tyhjiä pulloj (!!!) ei ole mitään köyhän esittämistä, vaan ihan hyvätuloisillakin tilanne voi olla tuollainen syystä tai toisesta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Paljonko tälle vuodelle veikkaat?
Ei mitään käsitystä mitä voisi olla. En oikeastaan seuraa mitä artistit tienaavat eikä mulla ole mitään käsitystä mitä tästä vuodesta voisi saada kaikkinensa (keikat,spotify, yhteistyöjutut jne). Ei siis mitään käryä mutta veikataan nyt että vaikka 0 perään jompaankumpaan aiempiin tuloihin. Ei haittaa jos tienaa enemmänkin. En viherry kateudesta.
Vierailija kirjoitti:
Jengi unohtaa, etää Käärijä ja Jere Pöyhönen on kaksi eri asiaa. Käärijä on vaan hahmo, joka veti tietynlaisen roolin.
Ei kaikessa mun mielestä voi piiloutua hahmon taakse. Ja onhan Jere kertonut myös yksityiselämään liittyvistä asioistaan kuten sairaudestaan, työttömyydestään, useista tapailusuhteistaan ja useamman vuoden suhteen kariutumisesta.
Vierailija kirjoitti:
Vuodelta 2020
Samaa tulin tänne vinkkaamaan.
Aikamoista ylireagointia täällä. Kieltämättä kliseistä heilutella kateuskorttia, mutta se vaikutelma tästä tulee, vaikka kuinka täällä yritellään vakuutella, että valehteluun ollaan nyt petytty. Ei Suomessa vaan saa puhuista varallisuudesta tai rahakkuudesta, ellei tosiaan ole juurikin KÖYHÄ. Muuten tulee muille paha mieli. Itse kun en harrasta kadehtimista, niin ei haittaa ollenkaan tämä juttu.
Köyhyys ei ole synonyymi persaukiselle. Minä olen asuntosijoittaja, ja kyllä on ihan yhtälailla koskenut minuakin ne mainitut sähkön- ja polttoaineen korkeat hinnat talvella, auto on rupunen ja samoin oma kämppä. Koska minulla ei ole varaa laittaa noihin rahaa. En minä silti ole köyhä. Voisin toki laittaa jonkun asunnon lihoiksi ja saisin sitten viimeisen päälle rempattua, mutta kun se sitten vie minun tulevaisuudenturvani. Ja pulloja palauttelen minäkin, kaupasta joudun katsomaan mitä ostan, ja välillä laskemaan pennejä että riittää rahat kaikkeen. Itse te tulkitsette tämän niin että loisin mielikuvaa köyhyydestä (niinkuin Jerekin), mutta ehkä vika on siinä tulkinnassa. Ja sitten te suututte Jerelle tästä.