Käärijä: Omistan useita sijoitusasuntoja (Kauppalehti 7.6.23)
https://www.kauppalehti.fi/uutiset/uhkapelaamista-harrastavalla-kaarija…
"Olemme harrastaneet tätä perheen kesken ja nyt on hyvä hetki laajentaa....."
Jahhas jahhas. Yllätysten mies
Kommentit (773)
Vierailija kirjoitti:
Muistan myös että K on sanonut että löi jonkun tyyliin 700 e edestä vetoa UMK:ssa kaikille muille yhteensä paitsi itselleen.
Köyhät laitteleekin tuollaisia rahoja vedonlyöntiin. :D
Ainoa asia mitä K on ehkä saattanut tehdä väärin on se että nykyisessä ilmapiirissä on mahdollisesti liikaa heittänyt läppää köyhyydestä. Ja thats it.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Höh, Purra ei omista kuin kaksi. Orpo myös tekee bisnestä asuntojen vuokrauksella.
Kunnon kommunisti Anna Kontula omistaa neljä asuntoa. Kahdessa asuu itse, ja kahta vuokraa ulos.
Leninkin taisi omistaa neljä asuntoa ennen vallankumousta.
Lenin oli porvari.
Vierailija kirjoitti:
Ainoa asia mitä K on ehkä saattanut tehdä väärin on se että nykyisessä ilmapiirissä on mahdollisesti liikaa heittänyt läppää köyhyydestä. Ja thats it.
Ei kyse ole vain läpän heitosta, vaan on oikeasti esittänyt olevansa köyhä. Ja voi olla, että näin on ollutkin aiemmin ja alkukeväästä tilanne on voinut olla rahallisesti heikompi. Tosin jos on köyhä, niin ei silloin ole varaa laittaa 700 euroa vedonlyönteihin.... UMK:han oli helmikuussa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Liekö tuo asumansa luukkukin oma, pitää se vaaditut 2 vuotta asua, jotta saa myyntivoitot verottomana? Voi snif.
Hän on somessa antanut vaikutelman, ettei ole varaa isompaan ja valitellut kovasti asuntonsa pienuutta. Ja onhan tuo nyt etenkin kahdelle ihmiselle todella pieni asunto, itse en kestäisi kauaa tuollaisessa asumisjärjestelyssä. Jos näin on kuten sanot, niin olisi kertonut heti rehellisesti, mikä kuvio on taustalla. Ja jättänyt köyhyyslarpin kokonaan pois.
Mitä olen pari kertaa kuullut haastattelussa, niin on sanonut, että yrittää parhaillaan kovasti päästä boxistaan isompaan.
Ihmisillä on eri syitä miksi kaikki ei tapahdu heti tai tietyssä järjestyksessä.
No siis tää on vähän sama kuin se, että opiskelijana voi olla tiukkaa rahasta. Kyllä Käärijän tulot on ihan olleet köyhyysrajan alapuolella ja varmasti nuo on olleet arjessa ihan todellisia tilanteita, mutta ihan avoimesti hän on tuonut esiin sitäkin, että tausta on ihan toooooodella keskiluokkainen ja vakaa. Kyllä sellainen vaikuttaa mahdollisuuksiin ja resursseihin. Nyt sitten jengi loukkaantuu ettei Käärijän varattomuus ollutkaan samanlaista kun kolmannen sukupolven pitkäaikaistyöttömän Jakomäestä.
Vierailija kirjoitti:
Koko ajanhan se on heittänyt läppää rahapulasta, pienestä kämpästä, kuinka palkat meni pyrotekniikkaan ja Euroviisuissakin vitsailtiin siitä, kuinka koko esiintyjäporukalle ei ollut kuin yksi sänky. Ilmoitellut kuinka rahaa tulee ehkä joskus. Ollut kuolemansairaana, työttömänäkin ja toipuva peliongelmainen. Vaikutelma on ollut sellainen, että fanit ovat ostaneet merchiä "jotta Jere saisi keikkabussin" tai "että Jerekin saisi omarahoitusosuuden omaan kämppään".
Nyt yhtäkkiä Kauppalehti infoaa, että Jerellä on kallis ravintolamaku ja merkittävää sijoitusvarallisuutta. Se on aikamoinen party pooper oikeasti.
No, jos tarina on liian hyvää ollakseen totta, niin se ei ole totta. Oikeasti pienituloisista piireistä ponnistaneena köyhyyslarppaus ottaa kovasti aivoon! Olisi ollut edes rehellinen.
PIenet tulot voi olla, kun on takana vakavaraiset vanhemmat joiden kautta esim. niitä sijoitusasuntoja. Nyt ehkä rahatilanne paranee ja hyvin osaa sitä massia sijoittaakin.
Vierailija kirjoitti:
No siis tää on vähän sama kuin se, että opiskelijana voi olla tiukkaa rahasta. Kyllä Käärijän tulot on ihan olleet köyhyysrajan alapuolella ja varmasti nuo on olleet arjessa ihan todellisia tilanteita, mutta ihan avoimesti hän on tuonut esiin sitäkin, että tausta on ihan toooooodella keskiluokkainen ja vakaa. Kyllä sellainen vaikuttaa mahdollisuuksiin ja resursseihin. Nyt sitten jengi loukkaantuu ettei Käärijän varattomuus ollutkaan samanlaista kun kolmannen sukupolven pitkäaikaistyöttömän Jakomäestä.
Eihän siitä kukaan ole loukkaantunut, vaan siitä, että on koko tämän kevään valitellut rahojen vähyyttä, esittänyt köyhää ja kuinka joutuu pullojakin palauttelemaan ja euroviisuissakin pitää olla vaan yksi sänky, kun rahat on niin vähissä. Tulee vähän sellainen huijattu olo.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei sijoitusasunnoissa ole mitään pahaa, päinvastoin, mutta kun Käärijä on moneen otteeseen puhunut rahan puutteesta ja tavallisuudestaan niin aika p maku jää suuhun kun selviää, että äijä on vaan larpannut ja on oikeasti selvästi keskivertoa varakkaampi. Ei tuollaista tehdä silloin kun imago perustuu tai on perustuvinaan aitouteen.
Minulla on sijoitusasunto ja olen kärsinyt nälkää kun palkkatulot ovat olleet niin pienet. Se, että sinulle tulee paskanmaku suuhun, tarkoittaa vain sitä että et ymmärrä että se sijoitusasunto on myös maksettava, ei ne rahat mene leveään elämiseen ennenkuin lainat on maksettu. Ja senkin jälkeen pitää maksaa ensin vastikkeet ja verot ja olla puskuria jos esim pesukone hajoaa tai tulee vesivahinko. Eli se "leveä eläminen" tarkoittaa tällöinkin huikeat 2-4 satalappusta kuussa. Ei tässä mitään oligarkkeja olla luksusjahteineen.
Tuo on henkilökohtainen valintasi. Jos sinulla ei olisi sijoituskämppää ja olisit silti köyhä kuin kirkonrotta, niin tilanteesi olisi ihan erilainen. Nyt olet valinnut kärvistelysi.
Ei. Minä olen valinnut paremman tulevaisuuden. Tarkoitin vain, että se ei tule ilmaiseksi. En minä mitään kruunua päähäni tarvitse vaan valotan vähän, että olisinhan voinut ravata baareissa ja pedikyyreissä, enkä olisi kostunut siitä oikein yhtään mitään. Toisin kuin nyt.
Ja ihan kuin sinun, ei Käärijänkään kannata esittää mitään köyhää. Se että vajaa kolmikymppisellä sekalaisia pätkätöitä tehneellä amiksella on sijoitusasuntoJA, ei ole todellakaan tavallista, keskivertoa tai köyhää. Köyhän esittäminen varakkaana on todella ärsyttävää. Kyllä Björn Wahlrooskin voisi sanoa, että rahat on loppu jos on laittanut kaikki miljoonansa/miljardinsa 10 vuoden talletuksiin. Ei se silti köyhää tee.
Käärijä ei ole vastuussa siitä, minkälaisen mielikuvan sinä itse hänestä luot. Tulee mieleen keissi kun yksi puolituttu sanoi, että hän ei pidä minusta sen takia kun en vastaa hänen itsensä luomaa syöjätär-mielikuvaa. Voi reppanaa, elämä tulee olemaan kovaa tuollaisilla ihmisillä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei kyse ole vain läpän heitosta, vaan on oikeasti esittänyt olevansa köyhä. Ja voi olla, että näin on ollutkin aiemmin ja alkukeväästä tilanne on voinut olla rahallisesti heikompi. Tosin jos on köyhä, niin ei silloin ole varaa laittaa 700 euroa vedonlyönteihin.... UMK:han oli helmikuussa.
Hän on heittänyt läppää vähätuloisuudesta,ei ole esittänyt olevansa oikeasti köyhä tyyliin siinä määrin mitä jotkut ovat. Ja ei hän mikään yltiörikaskaan ole ollut vaikka onkin sijoitusasuntoja, uskoisin näin.
Vierailija kirjoitti:
Kolmikymppisen miehen vanhempien rahat eivät yleensä ole hänen rahojaan, että minusta turha tuosta vanhempien varallisuudesta on keskustella.
Ja rikashan tuo ei ole, jos nuo tässäkin ketjussa ilmoitetut tulot pitävät paikkaansa. Mutta miten köyhä laulaja ostelee monia sijoitusasuntoja onkin milenkiintoinen kysymys. Tienaako kuitenkin uhkapeleillään enemmän kuin muutamia euroja, kuten on kertonut?
Hän kertoi jossain radiohaastattelussa, että suurin voitto on ollut pitkävedossa 14.000 euroa.
Se menikin sitten nopeasti johonkin.
Hän puhui paljon pelaamisesta. On ainakin ollut tosi suuri intohimo.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jere ei ole koskaan sanonut olevansa köyhä. Käärijä on hahmo. Ne pitää erottaa toisistaan.
Ei hahmon taa voi aina mennä.
Noi asiat on luultavasti kuitenkin ihan oikeasti tapahtuneet hänen elämässään, jos nyt oletetaan että hän ei ole valehdellut niissä pidemmissä haastatteluissa joissa esiintyy ihan Jerenä vaan. Sanoisin että Käärijä on kärjistetty hahmo, jolle tapahtuu osin samoja asioita kuin Jerelle, mutta Jeren elämässä on myös toinen, stabiilimpi ja keskiluokkaisempi puoli.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei sijoitusasunnoissa ole mitään pahaa, päinvastoin, mutta kun Käärijä on moneen otteeseen puhunut rahan puutteesta ja tavallisuudestaan niin aika p maku jää suuhun kun selviää, että äijä on vaan larpannut ja on oikeasti selvästi keskivertoa varakkaampi. Ei tuollaista tehdä silloin kun imago perustuu tai on perustuvinaan aitouteen.
Minulla on sijoitusasunto ja olen kärsinyt nälkää kun palkkatulot ovat olleet niin pienet. Se, että sinulle tulee paskanmaku suuhun, tarkoittaa vain sitä että et ymmärrä että se sijoitusasunto on myös maksettava, ei ne rahat mene leveään elämiseen ennenkuin lainat on maksettu. Ja senkin jälkeen pitää maksaa ensin vastikkeet ja verot ja olla puskuria jos esim pesukone hajoaa tai tulee vesivahinko. Eli se "leveä eläminen" tarkoittaa tällöinkin huikeat 2-4 satalappusta kuussa. Ei tässä mitään oligarkkeja olla luksusjahteineen.
Tuo on henkilökohtainen valintasi. Jos sinulla ei olisi sijoituskämppää ja olisit silti köyhä kuin kirkonrotta, niin tilanteesi olisi ihan erilainen. Nyt olet valinnut kärvistelysi.
Ei. Minä olen valinnut paremman tulevaisuuden. Tarkoitin vain, että se ei tule ilmaiseksi. En minä mitään kruunua päähäni tarvitse vaan valotan vähän, että olisinhan voinut ravata baareissa ja pedikyyreissä, enkä olisi kostunut siitä oikein yhtään mitään. Toisin kuin nyt.
Ja ihan kuin sinun, ei Käärijänkään kannata esittää mitään köyhää. Se että vajaa kolmikymppisellä sekalaisia pätkätöitä tehneellä amiksella on sijoitusasuntoJA, ei ole todellakaan tavallista, keskivertoa tai köyhää. Köyhän esittäminen varakkaana on todella ärsyttävää. Kyllä Björn Wahlrooskin voisi sanoa, että rahat on loppu jos on laittanut kaikki miljoonansa/miljardinsa 10 vuoden talletuksiin. Ei se silti köyhää tee.
Käärijä ei ole vastuussa siitä, minkälaisen mielikuvan sinä itse hänestä luot. Tulee mieleen keissi kun yksi puolituttu sanoi, että hän ei pidä minusta sen takia kun en vastaa hänen itsensä luomaa syöjätär-mielikuvaa. Voi reppanaa, elämä tulee olemaan kovaa tuollaisilla ihmisillä.
En ole se, jolle vastasit, mutta Käärijä on kyllä aika paljon tuonut tuota köyhyyttään esiin somessa eikä vain alkukeväästä, vaan myös ihan viime viikkoina. En ymmärrä ihan tuota pointtia, miksi näin, jos on kuitenkin varaa laittaa satoja euroja uhkapeleihin ja omistaa useita sijoitusasuntoja. Eikä etenkään jälkimmäisessä mitään, mutta miksi esittää olevansa rahapulassa, jos oikeasti ei sitä ole? Ihmiset eivät ole tätä keksineet itse päässään, vaan hän on itse rahajutuistaan kertonut koko tämän kevään ajan ja osin vähän ristiriitaiseen sävyyn, kun samaan aikaan kertoo, miten edelleen palauttelee pulloja eikä ole varaa siihen ja tähän, mutta sitten kuitenkin laittaa 700 euroa vedonlyöntiin UMK:ssa. Osalla jää tuon verran käteen tai vähemmänkin pakollisten kulujen jälkeen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sellainen Aktian ja Kauppalehden yhteismainos.
Tosin eivät tulleet ajatelleeksi sitä, että Käärijän lehdistössä kertomana artisti oli persauki vielä vähän aikaa sitten ja piti lainailla rahaa muilta...Ihminen jolla on sijoitusasuntoja voi olla persauki. Jos on rahoittanut useamman sijoitusasunnon lainarahalla, ja niistä saatavat vuokratulot menevät kokonaan vastikkeeseen ja lainanlyhennyksiin, tai jos jossain asunnossa ei olekaan vuokralaista sillä hetkellä ja ite maksaa siitä vastikkeita, niin ei sitä käteistä välttämättä ole.
Mikä tässä on vaikeaa joillekin ymmärtää, että se, että jollain on lainalla ostettuja asuntoja, ei tarkoita, että sillä on taskussa käteistä tai pankkitilillä rahaa?
Tälläisille ihmisille on ihan turha selittää pitkäjänteisen sijoittamisen realiteettejä. Heidän maailmassaan kun ei voi tehdä oman elämänsä eteen mitään, sitä joko on lähtökohtaisesti possunrikas jolla on ne sijoitusasunnot välittömästi velattomia ja tienataan joka kuu vuokratulot puhtaana käteen, ei ole veroja, lainoja, vastikkeita eikä muitakaan kuluja. Rahulia vaan tulee. Tai sitten on vain köyhyysloukussa josta ei koskaan voi - saati kannata edes yrittää tehdä jotain asian ratkaisemiseksi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ööh... Tulee mieleen, kun jossain somejulkaisussa Tjäreborgin sponssaamalla lomamatkalla sanoi, että "ei tämmöseen olisi ollut varaa (ilman sponssia)". Muistaako kukaan muu? Olikohan joku IG story tai Tiktok-julkaisu. Silloin jo tuntui vähän oudolta, etteikö olisi saanut keikoista/Euroviisuista sen vertaa hynää, että yksi kaukolomamatka onnistuisi. Nyt menee toki vielä oudompaan valoon tuollainen oman 'varattomuuden' korostaminen :( Tosi outo juttu!
Muistan tasan tarkkaan mitä sanoi. Että matkan arvo oli hänen vuositulonsa. Ja tällä tarkoitetaan yleensä mitä on EDELTÄVÄNÄ vuonna tienannut, ei tulevia tienestejä. Plus sitten jos ottaa huomioon sellaisen hurjan käänteen tässä kuin huumori - toki tosikkojen maailmassa hän oikeasti kosi Bojania ja hänen ainoa ystävänsä on kumiflamingo Frank. Ilmankos mieli pahoittuu, jos nämä eivät olekaan faktoja.
Millä tavalla tässä pitäisi nyt ottaa huomioon huumori? Bojan-frendiläpät ja kumiflamingot on harmitonta (ja oikeasti ihan hauskaa) vitsailua, mutta joku "oonpas köyhä - no en oikeesti!"-huumori taas olisi aika helvetin kyseenalaista. Eikö sinun mielestäsi ole ristiriitaista ensin korostaa omaa varattomuutta ja sitten tulla uutisotsikoihin usean sijoitusasunnon omistajana? Totta kai se herättää kysymyksiä. Köyhyys ei ole mikään vitsi.
No lähdetään purkamaan tilannetta sillä, että mitä faktoja on sille että Käärijä on oikeasti ITSE antanut ymmärtää olevansa köyhä. Minä aloitan.
-on sanonut, että joutuu palauttamaan edelleen pulloja kauppaan
-on sanonut, että Malediivien matka oli arvoltaan hänen vuoden tulojen verran.
Jatka sinä, ekstrapisteitä tulee siitä että hän on nimenomaan sanonut olevansa köyhä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Eihän siitä kukaan ole loukkaantunut, vaan siitä, että on koko tämän kevään valitellut rahojen vähyyttä, esittänyt köyhää ja kuinka joutuu pullojakin palauttelemaan ja euroviisuissakin pitää olla vaan yksi sänky, kun rahat on niin vähissä. Tulee vähän sellainen huijattu olo.
No tuskin on ollut erityisen varoissaan siinä vaiheessa. En koe että olis esittänyt köyhää mutta on kyllä korostanut sitä, että tulojen nousu realisoituu viivellä ja samaan aikaan kulut kasvaa ja että elää ihan tavallista elämää eikä mitään luksusta.
Vierailija kirjoitti:
Oon Käärijä-fani ja tykännyt tosi paljon Jeren persoonasta ja aitoudesta. Tästä kuitenkin nyt jäi vähän ikävä maku suuhun. Ei sen takia, että olisin kateellinen tai katkera, vaan sen takia, että on valitellut useasti rahapulaansa ja kertonut elävänsä pienellä rahalla. Olisi ollut alusta asti rehellinen tästä ja jättänyt "rahat loppu" -heitot pois. Mun lapsuuden perheessä on oikeasti ollut ajoittain rahasta tiukkaa eikä ole ollut mitään omistuksia missään.
Sinulle ja kaikille muillekin, mä ottaisin teitä todella mielelläni vuokralle jos maksatte niin suurta vuokraa että noiden verojen, vastikkeiden, lainanlyhennysten ym kulujen jälkeen jää rahaa millä minä vielä elätän itseni. Se, että nykyinen vuokralainen ei maksa kuin sen verran että itse asunnon kulut tulee katettua ja minun pitää käydä työelämässä että saan itseni elätettyä, on surkea vaihtoehto siihen millaista kuvaa te lupailette vuokranantajalle.
Olen seurannut tosi vähän koko Käärijää, mutta sen Tjäreborg-lomamatkapostauksen näin vähän aikaa sitten jostakin. Huvittaa kyllä nyt siinä valossa tää asuntouutinen, tuli itselle tosi iloinen mieli sillä videolla hänen puolestaan, että ihana kun matkafirma sponssasi köyhälle kaverille matkan, johon hänelle ei siis itsellään mitenkään, siis mitenkään olis voinut olla varaa.
En tosiaan oo häntä paljoa seurannut, mutta selkeä vaikutelma tuosta yhdestä videosta itselle jäi, että voi köyhää laulajapoikaa 😅 tuli oikein sääli ja mietin, että kyllä hän kohta alkaa cha cha chan myötä tienata enemmän, ei mitään hätää, pääsee sitten useamminkin poikaparka lomalle!
hän sanoi että ei varmaan haluaisi miettiä sitä ottaako tiskiltä vähän kalliimpaa lohta, eikä niin että on aina ottanut kalliimpaa lohta. *tarkennus