Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Jos kerran maito ei voi loppua niin selittäkää tämä ja AUTTAKAA!!!

Vierailija
06.12.2006 |

Elikä viimeisen viikon ajan täysimetetty vauva 4,5kk on ollut kärttyinen, ikenet pinkeinä kun hampaita tulossa. Ilmeisesti niiden kipeiden ikenien takia ei saa kunnon imuotetta ja sen takia on huutanut monta päivää kun oli nälkäinen. Tunti rinnalla ja hirveä huuto sen jälkeen sekä kitinää imiessä, paino ei noussut syödessä kuin parikymmentä grammaa joten lypsin maitoa pulloon ja vauva joi koko 90ml:n annoksen. Ja siis lypsin samasta rinnasta josta olin jo imettänyt eli maitoa kyllä tuli mutta vauva ei jostain syystä saanut sitä imettyä.

Nyt kun olen lypsänyt joka imetyksen jälkeen pulloon vauvalle maitoa koska vauva ei edelleenkään saa rinnasta itse paljon mitään irti ja joka lypsykerralla se maitomäärä on pienempi ja pienempi. Kolmessa päivässä maito on vähentynyt niin paljon että vielä maanantaina sain lypsettyä sen 90ml yhdestä rinnasta ja tänään enää 20ml molemmista.

Vaikka annan vauvan pitää mua tuttina, juon vettä, kotikaljaa, mammateetä, syön suklaata tai teen mitä tahansa niin se maito loppuu ja kohta mun pitää lähteä huoltoasemalta etsimään tuttelia, ihan oikeasti. Vauvalla on edelleen nälkä ja maitoa ei tule kuin pikkutippa, parikymmentä milliä kerrallaan.

Kommentit (66)

Vierailija
1/66 |
06.12.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse täysimetin kuopusta 6kk, enkä saanut lypsämällä koskaan kuin ehkä 10 tai 20 ml.

Vierailija
2/66 |
06.12.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eikä vauvan paino nouse kuin muutaman kymmentä grammaa vaikka imetän tunnin. Vauvalla on nälkä mutta ne ikenet kai häiritsee imemistä niin että aiemmin täysimetetty tyytyväinen vauva ei saa rinnasta juuri mitään irti ja nyt lypsämälläkään en saa vauvalle enää maitoa.

ap

Vierailija:

Itse täysimetin kuopusta 6kk, enkä saanut lypsämällä koskaan kuin ehkä 10 tai 20 ml.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/66 |
06.12.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja pahoittelen, en osaa auttaa :(

Vierailija
4/66 |
06.12.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Imetän 9:ttä kuukautta, mutta pumppaamalla irtoaa vain parikymmentä milliä, vaikka olis tissit miten täysi.

Kokeilitko käsin tyhjennystä? Sekään ei ole sama kuin vauvan imuote, mutta lähempänä kuin alipaineella toimiva pumppu.

Varmaan siksi alkaa maidontuotanto laskea kun vauva ei pysty kipeiltä ikeniltään imemään. Mutta aika pitkään olet kuitenkin pystynyt täysimettämään, joten ei varmaan kannata ottaa asiasta paineita, vaikka joutuisit nyt lopettamaan.

Vierailija
5/66 |
06.12.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vauvan ote on varmaan nyt erilainen kun ikenet kipeät. Toisilla ei varmaan tuossa olisi tullut ongelmia maidon tuotannon suhteen, mutta me ollaan kaikki erilaisia, äidit sekä vauvat.

Mäkin koittaisin tolla käsinlypsyllä pitää yllä maidon tuloa siihen asti että vauvalla on taas suu mukavamman oloinen.

Vierailija
6/66 |
06.12.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vauva kyllä imee rintaa mutta ei kuulu nielemisääntä ja muutaman minuutin imettyään vauva saa huutoraivarin, eikä painokaan nouse. Jos kerran se maito ei noin vaan lopu niin miten on mahdollista että mulla sitä tuli desi kerralla lypsämällä vielä kolme päivää sitten ja huomenna ei varmaan tule enää mitään :``(

Enkä voi olla stressaamatta imetyksestä kun esikoisella on pahat allergiat ja se kuukausien altistuskierre ennen Neocatekorvattavuuden saamista ei huvita yhtään...

ap

Vierailija
7/66 |
06.12.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ensi tuli suht koht ja sit lopulta vaan tippa ja sekin kivun kanssa. Mut kun vauva pääsi taas tissille, niin imetys jatkui sitten ihan hyvin.

Olin siis imettämättä pari päivää matkan takia.

Vierailija
8/66 |
06.12.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

omasta imetys/pulloruokinta-ajastani alkaa olla aikaa, sillä en tajunnut ap:n aloitusta ennen kuin luin varsinaisen tekstin. Otsikon perusteella luulin, että kyse on siitä että maito ei vois muka loppua jääkaapista, ja olin jo kirjoittamassa, että meiltä se loppuu vähän väliä...

No joo, vauva-ajat ovat nyt näköjään kaukana takana.

Vierailija
9/66 |
06.12.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja kun imetyksen jälkeen lypsän, maitomäärä vähenee koko ajan joka lypsykerralla. Muutamassa päivässä! Pumpulle ei heru enää mitään, käsin hätäiset 20ml.

ap

Vierailija
10/66 |
06.12.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eli siis mulla todellakin itseluottamus on ollut imetyksessä kaiken a ja o, ensimmäinen imetys tyssäsi " maidon loppumiseen" just siksi kun en siihen maidon tuloon uskonut.

Jos sua oikeasti huolettaa vauvan maidon saanti, niin anna sitten välillä pullosta vaikka korviketta. Mutta älä stressaa, siinä ei mitkään syömiset ja juomiset auta, jos olet ihan hermo kireällä.

Kkoita muuten tehdä niin, että silloin kun vauva on toisella rinnalla, niin pumppaat toisesta samaan aikaan maitoa. Mulla se oli ainoa tapa ylipäätään saada pumpulle tulemaan yhtään mitään.

Nimim. kokemusta on.

Vierailija
11/66 |
06.12.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voisitko helpottaa vauvan kipua särkylääkkeellä?! Hampaiden puhkeamisesta aiheutuvaan särkyyn ja kipuun voi aivan surutta käyttää suppoja ja vaikka alkuun useammankin vrk:ssa.

Vauvan olisi helpompi taas totutella takaisin rinnalle ja mitä nopeammin se tapahtuu, pystyisit takaamaan ettei maito lopu - eikä vauvakaan oppisi liikaa tuttipullon helppouteen.

Vierailija
12/66 |
06.12.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse veikkaan, että vauva saa nyt kuitenkin enemmän imettyä rinnasta kuin pari pvä sitten.

Vierailija
13/66 |
06.12.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Stressaaminen tosiaan pahentaa sitä imetysblokkia.

Hyvä konsti muuten saada herumaan pumpulle on lämmittää rintoja hiustenkuivaajalla parin minuutin ajan.

Vierailija
14/66 |
06.12.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voiko kuukautiset olla tulossa? Silloin on ihan normaalia, että maito on pari päivää tiukemmassa. Mutta kun ahkerasti vaan imettää ja lypsää, niin se menee ohi.

Vierailija
15/66 |
06.12.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eikä se imetyskään siihen heti automaattisesti lopu! Sit vaan uudestaan muistutellaan mieliin mitä se imetys olikaan ;)

Vierailija
16/66 |
06.12.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tai että se nostattaa maitomäärää ja on siksi itkuinen ja nälkäinen?

Meidän vauvalla ne päivät oli aika usein ja ennenkuin tajusin sitä, soitin jo kerran sairaalaan et mikä tällä kakaralla oikein on. Tissit oli ihan tyhjät ja vauva vaan luputti tyhjää tissiä tunti kausia. Mut parin päivän päästä alkoi sit suihkuamaan. En antanut lisämaitoa vaikka sairaalasta kyllä käskivät, koska vauva ei huolinut tuttipulloa.

Kyllä mäkin antaisin sinuna huoletta pullosta, mutta toki jos kyseessä olis maidonnostatus, niin se sotkee sit sen yrityksen.

Vierailija
17/66 |
06.12.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin kokeile särkylääkettä. Muistaakseni esim. panadol suppoa ja mikstuuraa sai antaa 3 kk eteenpäin. KORJATKAA TOKI JOS OLEN VÄÄRÄSSÄ!! Tilapäinen särkylääkkeen anto ei vaikuta vauvan vointiin mutta imeminen voi helpottua. Lääke alkaa vaikuttamaan noin 20-30 min lääkkeen annon jälkeen. Kukapa aikuinenkaan kipeällä suulla haluaa syödä. Toivottavasti tästä on edes jotakin apua.

T:Kahden leikki-ikäisen äiti

Vierailija
18/66 |
06.12.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

1,5h välein niin, että lopulta olin ihan loppu ja itkuinen vaan ja kärtsä.

Mut sit juuri kun luulee ettei enää jaksa ja nyt tarttuu pulloon niin sit se tiheänimun kausi onkin jo ohi ja saa nukkua taas kunnon pitkiä pätkiä ja maitoa riittää vaikka muille jakaa :))))

Valitettavasti suurin osa ei ole ikinä kuullutkaan tiheänimun kaudesta ja tyrkyttää pulloa/pumppa aj molemmat nämä laskevat maidontuotantoa entisestäään vaikka kvauva kaikin voimin tilaa lisää :((((

Joten siihen se yleensä sit tietämättömillä tyssää se täysimetys.......

Vierailija
19/66 |
06.12.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä olen ensinnäkin imettänyt lapset 1v4kk asti!

Eli noin 3kk iässä varsinkin kuopus tuntui olevan koko ajan tissillä. Siis jopa puolen tunnin välein. Join mielettömästi ja kuljin päivät tissit paljaana ja vauva imi " hullun tavalla" tissiä. Raivosi ja siinä imussa oli selvää raivoa :) Sitten maitoa rupesikin tulemaan (noin viikon päästä) urakalla niin , että tursusi!! Ja loppua ei näkynyt. Kun lapsi oli 6 kk kysyin TAYSista että voinko luovuttaa maitoa, kun sitä tuli niin paljon, että raanasta piti kaataa pois se mitä vauva ei jaksanut juoda. Tuntui että rinnat räjähtää :) En kelvannut enää luovuttajaksi, kun kuulemma vain alle 4kk vanhojen vauvojen äidit voi vaan luovuttaa.

Mutta mä luulen, että lapsi vain tilaa lisää maitoa. Eli nyt vaan rauhassa juot, et stressaa ja annat aikasi ja rintasi vauvalle seuraavien pävien ajaksi! Kyllä se siitä!!!!

Vierailija
20/66 |
06.12.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eikä vauva saa rinnasta irti juuri mitään, puoli tuntia imemistä ja vauvan paino nousee 20 tai 30g! Maitoa ei heru rinnasta ollenkaan jos on rintakumi käytössä, pumpulla ei tule mitään vaikka pumppaisi samalla kun imettää toisesta rinnasta, käsin lypsämälläkin vain muutama kymmenen milliä yhteensä. Aiemmin ei ole ollut mitään ongelmaa, pumpulla tai lypsämällä maitoa on tullut luovutettavaksi asti ilman mitään ongelmia.

Ja joo, imetystukihenkilö ei osaa auttaa muutoin kun sanomalla että imetä imetä ei se maito lopu ja pitää vaan uskoa että se riittää. Mutta kun se loppuu.. vähenee päivä päivältä. On mulla pakastimessa vauvalle lypsymaitoa mutta ei se riitä kovin pitkäksi aikaa enkä todellakaan viitsisi kokeilla onko tämäkin allerginen ja saa sairaalahoitoa vaativan ripulin kaupan korvikkeesta joten mieluusti teen mitä tahansa ettei se imetys nyt tähän tyssää.

ap

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän kahdeksan kahdeksan