Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Onko lapsesi yksityisessä koulussa? Paljonko maksaa lukuvuosi?

Vierailija
22.11.2006 |

Kommentit (65)

Vierailija
1/65 |
22.11.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

...vai olenko käsittänyt väärin? Toki kaikissa yksityisissä varmaan kerätään ns. kannatusjäsenmaksua, mutta käsittääkseni mitään varsinaista lukukausimaksua ei suomessa saa periä??

tosin eihän tässä ketjussa mitään suomesta puhuttukaan...

Itse harkitsin lapseni laittamista yksityiseen kouluun (kristilliseen) , mutta päädyimme kuitenkin lähikouluun, jossa on musiikkiluokka.

Vierailija
2/65 |
22.11.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

maksuja. Ko. koulussa suurin osa oppilaista on suurlähetystöjen ja hyvätuloisten ex-pat. -työntekijöiden lapsia. Joitain suomalaisia lapsiakin on, mutta vähemmistössä ovat.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/65 |
22.11.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

..mä kanssa lopen uupunut säästöihin ja välillä myös kauhuissani opettajien tasosta kouluissa. Suuret luokkakoot olivat myös suurin syy miksi harkitsin yksityistä...nyt tyttö kuitenkin luokalla jossa 18 oppilasta ja opettajan lisäksi koko ajan yksi avustaja (elikkä ruotsin malliin)...joten ihan tyytyväinen olen...

Vierailija
4/65 |
22.11.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

tosta en ollutkaan tietonen? muistin lukeneeni jostain et suomessa ei saa koulunkäynti maksaa. Melkonen summakin tossa jo... mut kyllä mä sen silti uskon..varmaan jollain on hyvinkin varaa maksaa...

Vierailija
5/65 |
22.11.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tietysti sitten pääsee jos pääsee. Saksalaiset, ranskalaiset, englantilaiset koulut ja sitten tietty stainerit jne.

Vierailija
6/65 |
22.11.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

pääkaupunkiseudun opetusvirastojen verkkopalvelut ja helsinki...siitä koulujen yhteystiedot ja sitten erikoiskoulut, perusopetus...

Vierailija
7/65 |
22.11.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

kuten joku kirjoitti, kansainvälisessä koulussa varsin suurikin ja lisäksi englantilaisessa ja saksalaisessa koulussa on lukukausimaksu. Steinerissa käsittääkseni jokin " kannatusmaksu" . Ranskalais-suomalainen koulu ja venäläinen koulu eivät ole yksityisiä, vaan valtion kouluja eivätkä siten maksullisia.

Vierailija
8/65 |
22.11.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eli norssiin haetaan (valtion koulu) jos lapsi ei siihen pääse (olisi lähellä ja tarkoituksen mukaisin) niin haetaan tuonne kansainväliseen kouluun, lapsella kielet kuitenkin vahvat.

ap

Vierailija
9/65 |
22.11.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Englantilaisen koulun hinta oli ihan kohtuullinen, tuo kv. koulu on ihan yksinäinen ääripää. Kielitaito vain pitäisi sitten 4-luokkalaisella olla jo muualta.

Vierailija
10/65 |
22.11.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tottakai suomessa on yksityisiä MAKSULLISIA kouluja, ihan niin kuin jokaisessa muussakin maassa.

Vierailija
11/65 |
22.11.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niillä on se tieto sivuillaan.

Vierailija
12/65 |
22.11.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

että jos netin peruskäyttö ei onnaa vanhemmilta niin...

Se on Helsingin kaupungin sivuilla, kohdassa koulut, aakkosittain.

Vierailija
13/65 |
22.11.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

esim. 60e/kk tai toisessa paikassa 250e/lukukausi

Vierailija
14/65 |
22.11.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja toisekseen kasvatan ihan taviksena huippuälykästä lasta joten kyllä mulla voi olla siinä vähän haastetta. Ei tämä kasvain päässä ainakaan helpota tilannetta eikä keskivertoäly.

Oliko muuta josta haluat ehkä vittuilla?

ap

Vierailija
15/65 |
22.11.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja oikeasti monet noista erikoiskouluista on sellaisia, että vaativat vanhemmilta sekä älliä että aikaa, rahan lisäksi. Steiner-koulu ehkä ei, mutta Norssi ja Saksalainen ainakin.

Vierailija
16/65 |
22.11.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten älykäs sinä koet olevasi kun tulet tähänkin ketjuun keljuilemaan?

Ei vaan ymmärrä miksi pitää kettuilla kun voi olla asiallinen!

ap

Vierailija
17/65 |
22.11.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

joten ihan höpö höpöä, kyllä perus tavis läsnäolevat vanhemmat riittävät tukemaan lastensa koulupolkua ei siinä mensan kirjaa tarvita!

ap

Vierailija
18/65 |
22.11.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja itse itseäsi tavikseksi nimitit. Mulla on tutuillani lapsi Saksalaisessa koulussa ja se vaatii ihan sairaasti panostusta vanhemmilta ja lapselta. Tuttuni ovat koulutettuja, toinen itse käynyt sen, toinen asunut Saksassa ja silti tuskailevat koulun vaativuutta.

Jos oikeasti ei edes löydä ko. koulua netistä ohjeista huolimatta, niin pikkupiikki sallittakoon. Enpä vittuillut, enkä keljuillut. Jos noin pahasti hiillyt jo moisesta, onko sulla tosiaan oikeesti rahkeita?

Vierailija
19/65 |
22.11.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

poika juuri kirjoittanut Norssista ja oli tästäkin ihan toista mieltä. Tietty siellä voi taviskin pärjätä, mutta onko sitten niin kivaa ja tarkoituksenmukaista?

26

Vierailija
20/65 |
22.11.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Myös muistaakseni Kulosaaren koulu on yksityinen (osakeyhtiö siis) vaikka on ihan " tavallinen (ei siis erikoistunut).

Ongelma näissä kielikouluissa on se että jo 1. luokalta kielen pitäisi jo sujua eli että on käynyt esim leikkikoulua/päiväkotia kys. kielellä tai että on paluumuuttaja.

Helsingin ranskalais suom-kouluhan oli yksityinen 70-luvulle asti mutta ei enää - silti opetuksen taso on säilynyt hyvänä, koulu ollut jo vuosia Suomen kolmanneksi paras koulu mm yo-kitjoitusten perusteella. Tämä johtuu varmasti myös - opetuksen tason lisäksi - siitä että paluumuuttajat ovat monesti edellä esim matematiikassa koska esim Ranskassa ollaan edellä siinä aineessa.

Saksalaisessa koulussa ehkä haku on kolmannelle luokalle (en tiedä) mutta sen tiedän että sinne on vaikea päästä ja kieltä täytyy osata.

SYKiin haetaan kolmannelle.

Sitten on kristillisiä kouluja jne.

Suomessa on vaikea pärjätä yksityisenä kun tukia tulee vähän...monesti sitten tilat ovat aika ahtaat ja kälyset kuten esim Englantilaisella koululla.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän yhdeksän neljä