Teemu Keskisarja: PS haluaa palauttaa lasten kurittamisen koivuvitsalla
Koivuvitsalla kolme kertaa vuodessa tehtävän isän tai äidin kädestä annettavan kurituksen palauttamista haikailee eniten historioitsija Keskisarja itse.
https://puheenvuoro.uusisuomi.fi/tapio-tuomaala/historioitsija-teemu-ke…
Kommentit (230)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kivun aiheuttaminen toiselle on aina väkivaltaa. Väkivalta taas edustaa äärimmäistä pahuutta.
Mene kukkahattutäti lässyttämään johonkin kirjakerhon saatana.
Jaha, älykkö liittyi ketjuun.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Itseni on kasvatettu koivunvitsalla ja luunapeilla ja kunnollinen lakia noudattava herrasmies minusta on kasvanut. Ei traumoja.
M41
No eipä ole. Ei ole terve se, joka ajattelee että väkivalta puolustuskyvytöntä, sinusta täysin riippuvaista lasta kohtaan on ok.
Isänä voisin raapaista turpaan sellaista joka ehdottaa lapsien hakkaamista. Ja minä olen sentään rauhallinen mies mutta lasten hakkaamista en hyväksy.
Miksi koet ruumiillisen rankaisun olevan hakkaamista? Ajatteletko kenties myös, että lelun ottaminen lapselta väkisin on ryöstö?
Miten sinä koet r
Ruumiillisella kurituksellako hyvä tulee?
Onko tuo Teemulle jonkinlainen fetissi? Ei kai siinä mitään, mutta olisi soveliasta pitää lapset noiden leikkien ulkopuolella.
Se ei haittaa, jos Teemu itse löydetään hengettömänä jenkkikassista.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Itseni on kasvatettu koivunvitsalla ja luunapeilla ja kunnollinen lakia noudattava herrasmies minusta on kasvanut. Ei traumoja.
M41
No eipä ole. Ei ole terve se, joka ajattelee että väkivalta puolustuskyvytöntä, sinusta täysin riippuvaista lasta kohtaan on ok.
Isänä voisin raapaista turpaan sellaista joka ehdottaa lapsien hakkaamista. Ja minä olen sentään rauhallinen mies mutta lasten hakkaamista en hyväksy.
Miksi koet ruumiillisen rankaisun olevan hakkaamista? Ajatteletko kenties myös, että lelun ottaminen lapselta väkisin on ryöstö?
Ruumiillisella kurituksellako hyvä tulee?
Se on tehokas ja helposti toteutettava rangaistus. Nykyisin käytössä olevat kurinpitokeinot kuten tunteiden sanoitus ovat liian vaikeasti toteutettavia ja tehottomia.
Ruumiillinen kuritus mahdollistaa sen, että vanhemman tai opettajan ei tarvitse anella lasta tottelemaan, vaan lapsen uhman saa poistettua nopeasti. Jos ruumiillinen kuritus palautettaisiin lailliseksi, niin konfliktit vanhempien ja lasten välillä vähenisivät huomattavasti, ja esimerkiksi koulujen työrauhaongelmat saataisiin kitkettyä.
Tottakai haluaa, nehän suorastaan rakastaa heikkojen ja puolustuskyvyttömien kurmuuttamista ja tuhoamista. Seuraavaksi PS haluaa palauttaa naisten h a k k a a m i s e n ja r a i s k a a m i s e n lailliseksi toiminnaksi, vaikka väittävät niiiiiiiin kovasti suojelevansa naisten turvallisuutta. Ja mitäs sitten? Köyhät uuniin? Vammaiset uuniin? Vanhukset uuniin? Kaikki muut kuin kaverit uuniin? Oikeaa unelmaa, ai että!
Kysehän on siitä että kurittaja saa siitä kurituksesta seksuaalista nautintoa ja siirtää saman sitten seuraavaan polveen. Paljaalle pyllylle, oujeah
Vierailija kirjoitti:
Ap, vastaa tähän: miksi linkkasit Tuomalan tulkinnan Keskisarjan tekstistä, etkä alkuperäistä Keskisarjan kirjoitusta?
Vihervassarina on tietenkin vaikea ymmärtää, että mikä merkitys on alkuperäisellä tekstillä suhteessa jonkun toisen selittämään tulkintaan alkuperäisestä tekstistä.
Kun ei vihervassari itse kykene sisäistämään tai ymmärtämään lukemaansa, levitetään totuutena jonkun muun tulkintaa, koska persu.
En ymmärrä miksi punavihreät haluavat lapsen voivan puolustautua saamaansa rangaistusta vastaan. Ilmeisesti myös aikuisille rangaistaville haluttaisiin varata kohtuullinen mahdollisuus karata vankilasta jos tiilenpäiden lukeminen ei miellytäkään?
Vierailija kirjoitti:
Tottakai haluaa, nehän suorastaan rakastaa heikkojen ja puolustuskyvyttömien kurmuuttamista ja tuhoamista. Seuraavaksi PS haluaa palauttaa naisten h a k k a a m i s e n ja r a i s k a a m i s e n lailliseksi toiminnaksi, vaikka väittävät niiiiiiiin kovasti suojelevansa naisten turvallisuutta. Ja mitäs sitten? Köyhät uuniin? Vammaiset uuniin? Vanhukset uuniin? Kaikki muut kuin kaverit uuniin? Oikeaa unelmaa, ai että!
Lisäksi väärinajattelijat leireille. Persujen märkä unelma leirin vartijana.
Ei tietenkään ole mitään " objektiivisuutta" kun puhutaan arvoista.