Miksi niin älyttömän monella suomalaisella on ongelmajalat?
Aloitin muutama kuukausi sitten työt kenkäkaupassa ja tämä on ensimmäinen kosketukseni alaan. Olen hämmästynyt, 90% myymistämme kengistä seisoo varastossa ja asiakkaat haluavat melkein kaikki terveyskenkiä. Meillä on yksi merkki joka tekee esim. diabeetikoille kenkiä ja nämä ovat todella haluttuja. Ns normaalit kengät eivät tule kuuloonkaan. Nauhoja ei saisi enää kengässä olla sillä niiden solmiminen on kuulemma työlästä ja vaikeaa.
Minun kannattaisi opiskella jalkaterapeutiksi ja myydä pelkästään terveystossuja ekstraleveällä lestillä. Sillä löisin rahoiksi :)
Kommentit (138)
Aina otetaan joka paikkaan ylipaino mukaan. En ole koskaan elämäni aikana ollut ylipainoinen, mutta jalkavaivoja on ollut vuosia. Ehkä te suojelette itseänne ajattelemalla, että kaikki vaivat johtuu ylipainosta niin niitä ei itselle voi tulla? Vaikka ylipaino on merkittävä terveysongelma, niin hoikka voi saada mitä tahansa vaivoja. Mun osteoporoosi johtuu just siitä, että olen ollut pitkän osan elämästäni liian laiha. Nyt olen normaalipainoinen.
Vierailija kirjoitti:
Lisäksi tokmannit yms myyvät halvalla tuotettuja kiinakenkiä parilla kympillä mikä on hämärtänyt ihmisten käsityksen laadukkaiden jalkineiden hinnoista. Jos laadukas, kokonahkainen, kevyt ja joustava kenkä maksaa 110€ se ei ole paljon, mutta asiakas häipyy siinä kohtaa tokmanniin. Sitten ihmetellään kun jalat on huonossa kunnossa.
Lol. Tuo ei ole laadukasta vielä nähnytkään. Minun oikeasti laadukkaat kengät maksavat 500-700 €/pari.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kiitos vinkistä, en edes tiennyt, että Tokmannilla on kenkiä myynnissä!
Ai ostatko aina vain ruokaa sieltä?😆🤣
Onko Tokmannilla ruokaa?
Palstamiesoletettu tietenkin tietää.
ohis
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kun katsoo Prismassa vaappuen kävelevien, kärryyn koko ajan nojaavien nelikymppisten naisten turvonneita nilkkoja, ei ihmettele.
Lihavilta isiltä perittyjä muhkurajalkoja. Surullista.
Miehistä vain 70 prosenttia on lihavia.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Lisäksi tokmannit yms myyvät halvalla tuotettuja kiinakenkiä parilla kympillä mikä on hämärtänyt ihmisten käsityksen laadukkaiden jalkineiden hinnoista. Jos laadukas, kokonahkainen, kevyt ja joustava kenkä maksaa 110€ se ei ole paljon, mutta asiakas häipyy siinä kohtaa tokmanniin. Sitten ihmetellään kun jalat on huonossa kunnossa.
Lol. Tuo ei ole laadukasta vielä nähnytkään. Minun oikeasti laadukkaat kengät maksavat 500-700 €/pari.
500 eurolla saa myös jalan kannalta erittäin huonoja kenkiä. Materiaali voi olla hyvä, mutta muotoilu suomalaisille jalalle täysin sopimaton. Kyllä jalan kannalta hyviä kenkiä saa just 100-200 eurolla. Mulla on kotimaiset nahkasaappaat kolmatta vuotta, ei mitään vikaa vielä ja jalka voi niissä hyvin. Maksoi 170 euroa. Kun puhutaan kengistä, laatu ja ulkonäkö on kaksi täysin eri asiaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Onko Tokmannilla ruokaa?
ohis
Kuivaruokaa eli säilyvää ja sitten on jätskiallas. Käyn siellä pari-kolme kertaa vuodessa, enkä osta sieltä ruokaa mutta tiedän tämän silti.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Määrittele laadukas omasta mielestäsi. Hinta ei riitä.
Vierailija kirjoitti:
Perimä. Olihan kiva kun olis sievät töppöset, mutta mitä voin asialle tehdä? Muuta kuin pitää sellaisia kenkiä, joissa jalat voi hyvin? Ilman Sieviä olisin hukassa. Onneksi Sieviltä saa nykyään sieviäkin.
Teitä Sievi- ja Kuoma-tätejä saa todella hävetä!
Minulla on vaikka minkälaisia kenkiä ja esimerkiksi Gaborin kenkien lesti on minulle ollut hyvä.
Tarjouskenkiä en oikeastaan osta enää, koska ne tuntuvat hajoavan liian nopeasti. Terveyskenkiä ei ole yhtään paria, mutta koska harrastan mm. vaellusta, niin vaelluskenkiä ja lenkkareita on useita eri tarkoituksiin. Gaborin kengät ovat sitten niitä eri kokoisilla koroilla olevia kävelykenkiä ja talvella nilkkureita. Pihatöissä laitan yleensä jalkaan saappaat ja talvella lumen kolaukseen korkeavartiset kuomat. Feikkicrocseja on myös useita ja niitä käytän, kun kipaisen vaikka postilaatikolla.
N48
Ehkäpä he seisovat tai kävelevä työssään paljon? Ne (myyjän)työt, missä ei saa hetkeäkään istua, ovat varmasti kidutusta myös jaloille.
Vierailija kirjoitti:
Aina otetaan joka paikkaan ylipaino mukaan. En ole koskaan elämäni aikana ollut ylipainoinen, mutta jalkavaivoja on ollut vuosia. Ehkä te suojelette itseänne ajattelemalla, että kaikki vaivat johtuu ylipainosta niin niitä ei itselle voi tulla? Vaikka ylipaino on merkittävä terveysongelma, niin hoikka voi saada mitä tahansa vaivoja. Mun osteoporoosi johtuu just siitä, että olen ollut pitkän osan elämästäni liian laiha. Nyt olen normaalipainoinen.
Kannattiko olla ikuisella laihiksella, hä???
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Perimä. Olihan kiva kun olis sievät töppöset, mutta mitä voin asialle tehdä? Muuta kuin pitää sellaisia kenkiä, joissa jalat voi hyvin? Ilman Sieviä olisin hukassa. Onneksi Sieviltä saa nykyään sieviäkin.
Teitä Sievi- ja Kuoma-tätejä saa todella hävetä!
Miksi olet lapsirukka näin aikaisin hereillä? Meidän teinit nukkuvat vielä varmaan ainakin neljä tuntia ja eivät he muutenkaan täällä vauvapalstalla aikaansa vietä. 😀
Vierailija kirjoitti:
Ehkäpä he seisovat tai kävelevä työssään paljon? Ne (myyjän)työt, missä ei saa hetkeäkään istua, ovat varmasti kidutusta myös jaloille.
Nykyään missään työssä ei saisi istua kun se kuulemma tApPaA
Reuma on yleinen. Se alkaa sormista ja varpaista.
Vierailija kirjoitti:
Minulla on vaikka minkälaisia kenkiä ja esimerkiksi Gaborin kenkien lesti on minulle ollut hyvä.
Tarjouskenkiä en oikeastaan osta enää, koska ne tuntuvat hajoavan liian nopeasti. Terveyskenkiä ei ole yhtään paria, mutta koska harrastan mm. vaellusta, niin vaelluskenkiä ja lenkkareita on useita eri tarkoituksiin. Gaborin kengät ovat sitten niitä eri kokoisilla koroilla olevia kävelykenkiä ja talvella nilkkureita. Pihatöissä laitan yleensä jalkaan saappaat ja talvella lumen kolaukseen korkeavartiset kuomat. Feikkicrocseja on myös useita ja niitä käytän, kun kipaisen vaikka postilaatikolla.
N48
Gaborin kengistä ja saapikkaista on itsellänikin hyvät kokemukset.
Varmaan se ongelma on kuitenkin enempi kauppiaalla kuin asiakkaalla, jos kauppa ei käy.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Onko Tokmannilla ruokaa?
ohis
On siellä jotain kääretorttuja, sipsejä ja säilykkeitä, eli ei sinne kannata ruokaa mennä ostamaan.
Olen ostanut Tokmannilta pesuaineita ja viimeksi kävin ostamassa hiomakoven, kun muualla niitäbei ollut.
Vierailija kirjoitti:
Varmaan se ongelma on kuitenkin enempi kauppiaalla kuin asiakkaalla, jos kauppa ei käy.
Kauppiaan kannattaa alkaa valita myyntiin sellaisia kenkiä, joita asiakkaat haluavat ja tarvitsevat, niin kauppa käy. Sama vaatteiden suhteen. En ymmärrä, kuka noita ostoskeskusten vaatekaupoissa roikkuvia riepuja ostaa.
Vierailija kirjoitti:
Suomalaiset ostaa kengät sen perusteella miltä ne tuntuu, ei sen mukaan miltä ne näyttää. Eli me ollaan fiksumpia kuin jotkin italialaiset stilettikorkoiset.
Myös vaatteet ja hyginenia tuotteet tuntuvat näille älyköille epämukavilta?
Pidän hyvännäköistä ja hoikista vaaleista miehistä.
Murheellinen maa. :(