Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Naiskirkkoherra vihki oman homoksi ruvenneen poikansa!!!!!!!!

Kommentit (1650)

Vierailija
901/1650 |
05.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Te, jotka haukutte täällä homoseksuaaleja sairaiksi, mielenvikaisiksi, iljettäviksi sun muiksi: kertokaa vakaumuksenne, oletteko kristittyjä ja uskotteko Raamattuun? Vai onko taustanne joku muu?

T. Uskovainen lesbo

On paljon heteroita jotka hyväksyvät homppeliinit aivan täysin yhteiskunnassa. Joillekin kristityille on pari asiaa joita ei hyväksy. Toinen on kirkkohäät ja toinen adoptio-oikeus. Homppeliinien pitäisi antaa myös heteroiden elää rauhassa. Jos homppeliinit haluavat homppelimessut kirkkoihin niin miksi he syyttävät heteroita rasisteiksi jos heterot haluavat omat kirkkopäivät niin ettei kirkko ole täynnä homppelilippuja? Jos kirkko jakaantuisi kahdeksi kirkoksi. Hetero kirkko ja homppelikirkko. Niin heterot menevät kirkkoon kuuntelemaan Jumalan sanaa. Homppelien kirkko on täynnä homppelilippuja ja sinne mennään ilmoittamaan kaikille. Nyt on homppelipäivät Jumalan sanan tilalla. Anti Kristukseltahan tuo vaikuttaa. Miksi ei kirkosta voi jättää kaikki sateenkaarihomoilut pois. Eli sinne menee ne jotka Jumalan sanasta on kiinnostuneita oikeasti. Jumala kuitenkin tietää kaikkien synnit ja poikkeavuudet. Jos homppelipäivät järjestetään niin mites sitten ransupäivät kirkossa yms. Homoiluun on aika selkeästi otettu kantaa Raamatussa. Ei se sitä tarkoita etteikö homppeliinit olisi aivan yhtä tärkeitä ihmisiä kuin heterot mutta kirkkohäitä ei homppeliineilla pitäisi olla. 

Pyydän että luet vastauksen, jonka annoin jo toiselle keskustelijalle. Jumalan sanan vääristely ja vihan levittäminen hänen ja Raamatun nimissä on syntiä. Käytät tekstissäsi tahallasi halventavia nimityksiä homoseksuaaleista, jotka ovat sinun lähimmäisiäsi, niinkuin sinäkin olet minun lähimmäisiäni. Se ei ole oikein. Mieti tekojasi. Tämä palsta on tosiaan anonyymi kaikille, paitsi Hänelle.

T. Uskovainen lesbo

Miten voi olla "uskovainen lesbo" Jumalan Sanaa vääristelemättä??

Lue mitä on olen kertonut täällä Raamatusta, Jumalasta ja lähimmäisen rakkaudesta. Kuulostavatko sanani ja käytökseni sinusta vääriltä? Epäkristillisiltä? Jumalaa pilkkaavilta?

Tuot sen esiin sen että olen lesbo, ja vaadit minua siitä tilille. Vaadi minua kuitenkin tilille sanoistani ja teoistani. Se on ainoa tapa tuomita kristitty.

T. Uskovainen lesbo

Olet aikaisemmin tässä ketjussa todennut että sinulla on oikeus toteuttaa lesboutesi, mennä kirkossa naimisiin. Olet myöskin sanonut että uskonto on ihmisiä varten.

Haluaisin ohjata sinua Jumalan tielle. Toivon sinulle kaikkea hyvää, vilpittömästi.

Pyysin sinua vaatimaan minua tilille sanoistani ja teoistani. Olisit voinut vastata minulle näin: "homoseksuaalisuus on oma valintasi. Se on siis tekosi ja syntisi".

Mutta et vastannut näin. Sen sijaan toit esiin kantani homovihkimiseen, jonka olen tässä ketjussa tuonut esiin. Miksi? Minäpä kerron: koska sinä tiedät aivan yhtä hyvin kuin minäkin, että homoseksuaalisuus on synnynnäistä eikä yksilön valinta. Siksi et sivistyneenä ihmisenä edes yrittänyt väittää, että se on jotain mistä voisit minua kritisoida.

Mutta kerro minulle tämä: jos homoseksuaalisuus ei ole valinta, niinkuin ei heteroseksuaalisuuskaan, miksi toinen on Jumalan silmissä toista parempi? Miksi toisen ilmaiseminen on synti ja toisen hyve? Miksi niihin ei sovelleta samanlaisia seksuaalikäytöksen rajoja ja ehtoja? Miksi hetero voi mennä kirkossa naimisiin, mutta homoseksuaali ei? Eikö pitkäaikaisen rakkausliiton pyhittäminen Jumalan silmien ja seurakunnan edessä ole homolle yhtä tärkeää tai arvokasta kuin heterollekin? En ymmärrä, miten et ole tullut tähän samaan väistämättömään loppupäätelmään, vaikka muuten fiksu oletkin.

Kysyit myös, mitä tarkoitin sanomalla, että usko on ihmistä varten. Tarkoitan sitä, että usko on Jumalan lahja ihmiselle jonka avulla hän voi Jumalaa ylistää ja alistua hänen tahtoonsa. Usko ei ole ihmisen orjuuttamista, vähättelyä, kurjistamista tai rankaisua vaikka siihen sääntöjä ja velvollisuuksia liityyykin. En myöskään tarkoittanyt sitä, että usko on mielivaltaista tai vapaasti muokattavaa, tai Jumalan yläpuolelle asettumista, mikäli sitä epäilit.

Toivottavasti tämä toi asiaan selvyyttä.

T. Uskovainen lesbo

Vierailija
902/1650 |
05.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Eikö se ole tahallista syntien tekemistä jos vihoissaan vainoaa homoja keskustelupalstalla ihan työkseen? Mitä, jos joudutkin sinne helvettiisi ihan itse ;)

Uskovaisten suurin ongelma on juuri tuo, että kuvitellaan itse olevansa muiden yläpuolella. Aina on joku syy, joku raamatunkohta, joku oma aivopieru, joka oikeuttaa paskan käytöksen muita kohtaan. Ja aina riitelemässä. Uskovaiset eivät yksinkertaisesti osaa elää rauhanomaisesti. Aina pitää olla muiden ihmisten kimpussa.

Jep, esimerkiksi Vladimir Putinhan oikeuttaa nyt hyökkäyssodan juurikin mm. homoudella, väittämällä että Ukrainan kansa on homoja ja sen vuoksi heitä on oikeus mennä sinne tappamaan. Uskovaisilla ei silti yhtään välähdä, että heidän oma logiikkansa on ihan yhtä usvainen kuin Putinin. Ihmisillä on oikeus elää omaa elämäänsä ilman vainoa, valoja päälle nyt!!! 

En tahdo pahaa kenellekkään. Toivotan kaikille kaikkea hyvää.

Tuon esille mitä Raamattu sanoo. Haluaisin ohjata

Ihmisiä Jumalan tielle.

Hyväntahtoinen pahantekijä on kovin outo yhdistelmä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
903/1650 |
05.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toksinen maskuliinisuus, naisviha, homoviha ja ylipäätään viha on aika huono lähtökohta elämässä. Uskovaisuudessa keskimäärin toteutuvat nuo kaikki. Kaiken, ja etenkin naisten, pitäisi pyöriä miehen munan ympärillä, muuten tekee syntiä. Ja tästä miesten miehiä varten kirjoittamasta kirjasta löytyy aina ah niin vedenpitävät perustelut sille, että saavutetut edut pitää säilyttää. Jos joku mies lipeää rivistä, niin sitä pitää sitten kyllä rangaista!

Vierailija
904/1650 |
05.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jep, esimerkiksi Vladimir Putinhan oikeuttaa nyt hyökkäyssodan juurikin mm. homoudella, väittämällä että Ukrainan kansa on homoja ja sen vuoksi heitä on oikeus mennä sinne tappamaan. Uskovaisilla ei silti yhtään välähdä, että heidän oma logiikkansa on ihan yhtä usvainen kuin Putinin. Ihmisillä on oikeus elää omaa elämäänsä ilman vainoa, valoja päälle nyt!!!

Pietarissakin riittää homobaareja vaikka muille jakaa, missä ihmiset tekevät sitä, mikä on pahaa Jumalan silmissä.

Venäjällä kaksinaismoralismi on aina ollut vahva tekijä.

Vierailija
905/1650 |
05.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Pietarissakin riittää homobaareja vaikka muille jakaa, missä ihmiset tekevät sitä, mikä on pahaa Jumalan silmissä.

Kuten myös uskovaisten keskuudessa.

Vierailija
906/1650 |
05.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tänne on taas kaikkea uskoon liittyvää halveksivia mielipiteitä heitetty kuin roskia, mitä ne ovatkin.

Vierailija
907/1650 |
05.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tänne on taas kaikkea uskoon liittyvää halveksivia mielipiteitä heitetty kuin roskia, mitä ne ovatkin.

Täällä itseään on raamatun nimissä nostettu muiden yläpuolelle kuin jumalaksi, mikä se vasta huuhaata onkin.

Vierailija
908/1650 |
05.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Te, jotka haukutte täällä homoseksuaaleja sairaiksi, mielenvikaisiksi, iljettäviksi sun muiksi: kertokaa vakaumuksenne, oletteko kristittyjä ja uskotteko Raamattuun? Vai onko taustanne joku muu?

T. Uskovainen lesbo

On paljon heteroita jotka hyväksyvät homppeliinit aivan täysin yhteiskunnassa. Joillekin kristityille on pari asiaa joita ei hyväksy. Toinen on kirkkohäät ja toinen adoptio-oikeus. Homppeliinien pitäisi antaa myös heteroiden elää rauhassa. Jos homppeliinit haluavat homppelimessut kirkkoihin niin miksi he syyttävät heteroita rasisteiksi jos heterot haluavat omat kirkkopäivät niin ettei kirkko ole täynnä homppelilippuja? Jos kirkko jakaantuisi kahdeksi kirkoksi. Hetero kirkko ja homppelikirkko. Niin heterot menevät kirkkoon kuuntelemaan Jumalan sanaa. Homppelien kirkko on täynnä homppelilippuja ja sinne mennään ilmoittamaan kaikille. Nyt on homppelipäivät Jumalan sanan tilalla. Anti Kristukseltahan tuo vaikuttaa. Miksi ei kirkosta voi jättää kaikki sateenkaarihomoilut pois. Eli sinne menee ne jotka Jumalan sanasta on kiinnostuneita oikeasti. Jumala kuitenkin tietää kaikkien synnit ja poikkeavuudet. Jos homppelipäivät järjestetään niin mites sitten ransupäivät kirkossa yms. Homoiluun on aika selkeästi otettu kantaa Raamatussa. Ei se sitä tarkoita etteikö homppeliinit olisi aivan yhtä tärkeitä ihmisiä kuin heterot mutta kirkkohäitä ei homppeliineilla pitäisi olla. 

Pyydän että luet vastauksen, jonka annoin jo toiselle keskustelijalle. Jumalan sanan vääristely ja vihan levittäminen hänen ja Raamatun nimissä on syntiä. Käytät tekstissäsi tahallasi halventavia nimityksiä homoseksuaaleista, jotka ovat sinun lähimmäisiäsi, niinkuin sinäkin olet minun lähimmäisiäni. Se ei ole oikein. Mieti tekojasi. Tämä palsta on tosiaan anonyymi kaikille, paitsi Hänelle.

T. Uskovainen lesbo

Lue mitä on olen kertonut täällä Raamatusta, Jumalasta ja lähimmäisen rakkaudesta. Kuulostavatko sanani ja käytökseni sinusta vääriltä? Epäkristillisiltä? Jumalaa pilkkaavilta?

Tuot sen esiin sen että olen lesbo, ja vaadit minua siitä tilille. Vaadi minua kuitenkin tilille sanoistani ja teoistani. Se on ainoa tapa tuomita kristitty.

T. Uskovainen lesbo

Olet aikaisemmin tässä ketjussa todennut että sinulla on oikeus toteuttaa lesboutesi, mennä kirkossa naimisiin. Olet myöskin sanonut että uskonto on ihmisiä varten.

Haluaisin ohjata sinua Jumalan tielle. Toivon sinulle kaikkea hyvää, vilpittömästi.

Pyysin sinua vaatimaan minua tilille sanoistani ja teoistani. Olisit voinut vastata minulle näin: "homoseksuaalisuus on oma valintasi. Se on siis tekosi ja syntisi".

Mutta et vastannut näin. Sen sijaan toit esiin kantani homovihkimiseen, jonka olen tässä ketjussa tuonut esiin. Miksi? Minäpä kerron: koska sinä tiedät aivan yhtä hyvin kuin minäkin, että homoseksuaalisuus on synnynnäistä eikä yksilön valinta. Siksi et sivistyneenä ihmisenä edes yrittänyt väittää, että se on jotain mistä voisit minua kritisoida.

Mutta kerro minulle tämä: jos homoseksuaalisuus ei ole valinta, niinkuin ei heteroseksuaalisuuskaan, miksi toinen on Jumalan silmissä toista parempi? Miksi toisen ilmaiseminen on synti ja toisen hyve? Miksi niihin ei sovelleta samanlaisia seksuaalikäytöksen rajoja ja ehtoja? Miksi hetero voi mennä kirkossa naimisiin, mutta homoseksuaali ei? Eikö pitkäaikaisen rakkausliiton pyhittäminen Jumalan silmien ja seurakunnan edessä ole homolle yhtä tärkeää tai arvokasta kuin heterollekin? En ymmärrä, miten et ole tullut tähän samaan väistämättömään loppupäätelmään, vaikka muuten fiksu oletkin.

Kysyit myös, mitä tarkoitin sanomalla, että usko on ihmistä varten. Tarkoitan sitä, että usko on Jumalan lahja ihmiselle jonka avulla hän voi Jumalaa ylistää ja alistua hänen tahtoonsa. Usko ei ole ihmisen orjuuttamista, vähättelyä, kurjistamista tai rankaisua vaikka siihen sääntöjä ja velvollisuuksia liityyykin. En myöskään tarkoittanyt sitä, että usko on mielivaltaista tai vapaasti muokattavaa, tai Jumalan yläpuolelle asettumista, mikäli sitä epäilit.

T. Uskovainen lesbo

Jumala on Sanassaan määrännyt näistä asioista. Itse asiassa hyökkäät Jumalan kimppuun kun kyselet miksi heterous on ok mutta homous/lesbous ei.

Jumala on määrittänyt myöskin mitä avioliitto on.

Jumalalla on oikeus määrätä/ päättää kaikesta. On luonnut kaiken ja omistaa kaiken.

Vierailija
909/1650 |
05.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Se on sinun mielipiteesi. Minulle usko ei ole mikään kunnioitettava asia, vaan kertoo lähinnä ihmisen ajattelukyvyn puutteesta. En aio hetkeäkään kunnioittaa ihmistä ihan vain siksi, että hän lukee jotakin kirjaa. Teot puhuvat puolestaan, ja täällä uskovaisten teot ovat vihamielisiä.

Vierailija
910/1650 |
05.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sota on aina synnin seurausta. Kaikki osapuolet kärsivät.

Venäjä ja Ukraina tässä tilanteessa molemmat.

Sikäläiset molemmin puolin puhuvatkin veljessodasta. Ilmeisesti siitä huolimatta vihaavat toisiaan.

Vierailija
911/1650 |
05.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

T. Uskovainen lesbo

T. Uskovainen lesbo

T. Uskovainen lesbo

T. Uskovainen lesbo

Jumala on Sanassaan määrännyt näistä asioista. Itse asiassa hyökkäät Jumalan kimppuun kun kyselet miksi heterous on ok mutta homous/lesbous ei.

Jumalalla on oikeus määrätä/ päättää kaikesta. On luonnut kaiken ja omistaa kaiken.

Hihhuli, höpö, höpö.

Vierailija
912/1650 |
05.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Me elämme demokraattisessa oikeusvaltiossa jossa ihmisten toiminnalle asetetaan rajat ihmisten säätämillä laeilla. Ei ole mitään muita mittareita, jotka sopisivat kaikille. Se, että yksi ryhmä tuuttaa omia uskomuksiaan uudestaan ja uudestaan, ei tarkoita että muut tekisivät mitään väärin. Kukaan ei ole rikkonut lakia, yksi ihminen on mennyt naimisiin. Rauhoittukaa. Hajaantukaa.

Vierailija
913/1650 |
05.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ihan vaan sitä mietin, että MIKSI "kristittyä pohjalaista miestä" niin kauheasti kiinnostaa homoseksistä puhuminen, sen ajatteleminen ja siitä raivostuminen? Minkä vuoksi antaa homoseksille niin kauhean paljon kapasiteettia omissa aivoissaan? Osaako kukaan teistä mouhoista vastata siihen kysymykseen? :D

Olen kirjoittanut paljon tähän ketjuun. Itse olen Helsinkiläinen konservatiivikristitty= Jumalan muuttamattomaan Sanaan uskova nainen 50+.

Useampaan kertaan tässä ketjussa olen tätä yrittänyt kysyä, jos nyt vaikka saisin vastauksen. Millä perusteella raamatusta valitaan ne kohdat joita pitää noudatta ja ne mitä ei? Miksi nyt voi sekoittaa kahta lankaa? Miksi enää ei kielletä poimimasta varisseita tähkiä? Miksi nyt naispappeus on ok? Miksi eronneita voidaa vihkiä uuteen avioliittoon? Miksi kukaan ei enää kyttää esiaviollisia suhteita?

Onko homojen oikeus joku viimeinen linnake jota vastaan vielä pyristellään?

Vierailija
914/1650 |
05.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Täällä on monta "hyväntekijää" harrastamassa henkistä väkivaltaa toki kaiken "hyvän" nimissä.

-ohis

Vierailija
915/1650 |
05.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

T. Uskovainen lesbo

T. Uskovainen lesbo

T. Uskovainen lesbo

T. Uskovainen lesbo

Jumala on määrittänyt myös, että nainen vaietkoon seurakunnassa.

Jumala on määrittänyt myös avoliiton ja avioliiton ulkopuolisen seksin synniksi.

Eli ovatko nämä samankaltaisia syntejä kuin homoliitto? Toivottavasti kukaan uskovainen nainen ei tähän kantaa ota jumalan tahdon vastaisesti?

Vierailija
916/1650 |
05.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Täällä on monta "hyväntekijää" harrastamassa henkistä väkivaltaa toki kaiken "hyvän" nimissä.

-ohis

Missä vähäosainen, siellä uskovainen sormi pystyssä. Ei mitään uutta auringon alla. 

Vierailija
917/1650 |
05.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onkohan yhtään uskovaista, joka ei vaatisi, että muut ihmiset suuresti ihailevat ja kunnioittavat häntä ja ennen kaikkea, että muut ihmiset toimivat siten kuin hän suuressa viisaudessaan neuvoo, kehottaa ja ohjaa :D Tästä voisi päätellä, että uskovaiset ovat ihmisiä, jotka eivät ole päässeet korkealle yhteiskunnassa millään oikeilla avuilla, mutta silti on kauhea hinku saada egon nostatusta ja statusta jollain verukkeella. 

Vierailija
918/1650 |
05.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ihan vaan sitä mietin, että MIKSI "kristittyä pohjalaista miestä" niin kauheasti kiinnostaa homoseksistä puhuminen, sen ajatteleminen ja siitä raivostuminen? Minkä vuoksi antaa homoseksille niin kauhean paljon kapasiteettia omissa aivoissaan? Osaako kukaan teistä mouhoista vastata siihen kysymykseen? :D

Olen kirjoittanut paljon tähän ketjuun. Itse olen Helsinkiläinen konservatiivikristitty= Jumalan muuttamattomaan Sanaan uskova nainen 50+.

Useampaan kertaan tässä ketjussa olen tätä yrittänyt kysyä, jos nyt vaikka saisin vastauksen. Millä perusteella raamatusta valitaan ne kohdat joita pitää noudatta ja ne mitä ei? Miksi nyt voi sekoittaa kahta lankaa? Miksi enää ei kielletä poimimasta varisseita tähkiä? Miksi nyt naispappeus on ok? Miksi eronneita voidaa vihkiä uuteen avioliittoon? Miksi kukaan ei enää kyttää esiaviollisia suhteita?

Onko homojen oikeus joku viimeinen linnake jota vastaan vielä pyristellään?

No ei, kun homous on jännää, kun itse on estoinen seksuaalisesti niin sen vuoksi oikein kihelmöi miettiä, mitä kaikkea ne umpikierot homot oikein siellä sängyssään puuhaavat! 

Vierailija
919/1650 |
05.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

LopunajantiedemiehetRy kirjoitti:

jos Jeesus asuu homossa, silloin Jeesuskin joutuisi homoilemaan yhdessä homoseksuaalin kanssa kun tämä harrastaa seksiä,. siksi Jumalan henki ei voi asua homon temppelissä eli ruumiissa

Eihän Jeesus erotellut kenen hengessä asuu. Eli kaikki kelpasivat ja kelpaa Jeesukselle.

Jumalan henki on kaikissa ihmisissä sanan mukaan ja sananmukaisesti. Kaikki ovat samanarvoisia Jumalan edessäkin.

Pyhä Henki ei nimenomaan asu jokaisessa ihmisessä. Näkeehän sen jo suhtautumisessa Jumalan käskyihin. Pyhän Hengen kanssa voi kommunikoida, mutta koskaan ei saa pilkata. Sitä ei saa anteeksi. Jeesus rakastaa kaikkia ihmisiä paitsi niitä, jotka eivät tee Hänen Isänsä tahtoa. Ne hän karkoittaa luotaan.

Mulle on opetettu että jokainen ihminen on Jumalan luoma. Miten sen tulkitset? Ja Jumala rakastaa kaikkia ja haluaa kaikille rauhan ja hyvää.

Olemme kaikki Luojan luomia kaikkine ominaisuuksineen.

Sinulle on opetettu aivan oikein, mutta jätetty opettamatta, että meidän tulee toteuttaa Taivaan Isän tahto ja elää hänen opettamaa elämää. Meille on toki annettu oma tahto, joko elää miten kulloinkin huvittaa, jota Jumala ei siunaa tai elää Hänen käskyjensä mukaan, joka tie vie Taivaaseen Hänen luo rakkauteen,

Ja mikä oikeus teillä (tai Räsäskällä) on valita, mitä käskyjä pitää noudattaa ja mitä ei?

Eipä näy nöyryyttä, hiljaisuutta ja miehelle alamaisuutta Räsäskässä. Ei vaikene seurakunnassa. Ei kieltäydy pyhätyöstä. Syö sikaa, käyttää sekoitettuja kuituja vaatteissaan. Ei uhraa karitsaa, ei ympärileikkaa esikoistaan jne.

Kaikki nämäkin löytyvät Raamatusta, mutta te tuijotatte sokeina yhteen Paavalin kirjeen käännösvirheeseen.

Niin monta kertaa selitetty uuden ja vanhantestamentin ero ,että on toivoton tapaus.

Tästä ei ole kyse. Minun puolestani voidaan unohtaa sekoitekankaat, jos haluat. Riittää kun kerrot, mitä Uuden testamentin käskyjä ja ohjeita noudatat ja mitä et noudata ja miksi näin. Millä perusteella joku ohje " kuvastaa sen ajan yhteiskuntaa" ja toinen taas on "aina voimassa".

Ja hei, en todellakaan ole mikään demoni, LOL. Tässä teille oiva tilaisuus kertoa uskostanne.

Opetuslapset/apostolit /alkuseurakunta : Apostolienteot

15:28 Sillä Pyhä Henki ja me olemme nähneet hyväksi, ettei teidän päällenne ole pantava enempää kuormaa kuin nämä välttämättömät:

15:29 että kartatte epäjumalille uhrattua ja verta ja lihaa, josta ei veri ole laskettu, ja haureutta. Jos te näitä vältätte, niin teidän käy hyvin. Jääkää hyvästi!"

Kymmenen käskyn lisäksi ,joka on yleismaailmallinen/Jumalan ohje ihmiselle.  5Mooses 5

Oliko nuo siteeraamasi raamatunlauseet yritys vastata tuohon kysymykseen? Kysymyshän näytty olevan: Riittää kun kerrot, mitä Uuden testamentin käskyjä ja ohjeita noudatat ja mitä et noudata ja miksi näin. Millä perusteella joku ohje " kuvastaa sen ajan yhteiskuntaa" ja toinen taas on "aina voimassa".

Tuo ei voi olla parasta mihin uskovainen pystyy. Kai tästä nyt on joku ihan selväkin sääntö olemassa?

Kymmenestä käskystä vielä, oletko huomannut että kolme ensimmäistä käskyä on oikeastaan samaa asiaa? Miksi?

Haluatko myös siteerata raamattua niiltä osin, miten jatkuu käsky kunnioita isääsi ja äitiäsi?

Kirjoittamani oli seurakunnan perustus pakanoille,joita on kaikki muut paitsi Israelilaiset.

Lähtökohtaisesti noudatetaan kaikkea UT:ssa

Vuorisaarna esim. Jos kätesi viettelee sinua ,hakkaa se pois ja heitä luotasi....

Ei tietenkään tarkoita että käsiä hakataan konkreettisesti poikki.Vaan kysymyksessä on ominainen äärinmäisyyksillä korostava yleinen puhetapa joka on edelleen kulttuurissa voimassa.

https://katekismus.fi/10kaskya/4.html

Vierailija
920/1650 |
05.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jumala on määrittänyt myös, että nainen vaietkoon seurakunnassa.

Jumala on määrittänyt myös avoliiton ja avioliiton ulkopuolisen seksin synniksi.

Eli ovatko nämä samankaltaisia syntejä kuin homoliitto? Toivottavasti kukaan uskovainen nainen ei tähän kantaa ota jumalan tahdon vastaisesti?

Kansankielellä kyseisten toimien harjoittajia kutsutaan h*oraksi ja h*oripukiksi.

Homoja sanotaan neideiksi.

Hyi v*ttu.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän kolme yksi