Moni käyttää kuukaudessa ruokaan menevän 200€ suuruisen summan ripsienpidennyksiin ja tinkii sitten vaikka ruuasta.
Itse en ymmärrä tämmöstä. Kyllä mäkin näyttävistä ripsistä tykkään mutta ei ne mulla todellakaan ruoan edelle aja.
Ripsiin satsataan hinnasta tinkimättä Oona Storlöpare, 23, hakee pidennyksistä helpotusta arkeen
Kommentit (119)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ihmetyttävät naiset, jotka solvaavat ja häpäisevät muita naisia. Sen ymmärrän, että naisia vihaavat miehet tekevät niin. Se on epätoivoinen tapa yrittää hallita ja kontrolloida, mutta paljastaa samalla oman, sisäisen heikkouden.
Minua ihmetyttää miksi minun pitäisi sukupuoleni takia kannattaa epäterveellistä ja rumaa feikkimuotia. Siksi että mulla sattuu olemaan samat sukupuolielimet kuin hänellä? Ei riitä syyksi.
Sukuelimet. Lisääntymiselimet. Ei sukuPUOLIelimet.
https://fi.wikipedia.org/wiki/Sukupuolielin
Älä huoli, kyllä nämä vielä siellä vitos- tai kutosluokalla sulle opetetaan kunhan sinne pääset 😘.
Ja niissä tulevissa opinnoissa opetetaan, että Wikipediaa ei KOSKAAN käytetä minkään tiedon lähteenä. Älä huoli, opit vielä 😘
Kelpaisiko sitten opetushallitus?
https://www.oph.fi/fi/oppimateriaali/kosketus/oppituntien-sisallot/suku…
Näinkö huonolla tolalla on nykylasten opetus, ettei edes tavallisia sanoja tunnisteta...
Vanhentuneita materiaaleja. Ehkä sunkin pitää raahautua sieltä 70-luvun maailmasta nykypäivään.
"Sukuelimet eli genitaalit määritellään yleensä lisääntymiseen tai seksuaalisuuteen liittyviksi elimiksi. Ihmisen sukupuoli tai seksuaalisuus ei kuitenkaan rajaudu yksinomaan sukuelimiin.
Sikiö on aluksi kaksineuvoinen eli sukurauhanen voi kehittyä kiveksiksi, munasarjoiksi tai näiden erilaisiksi yhdistelmiksi. Sukuelimiä ovat esimerkiksi emätin eli vagina, häpyhuulet, kohtu, munasarjat, siitin eli penis, kivekset ja siemenjohdin.
Sukupuolielin ei ole suositeltava termi."
https://thl.fi/web/sukupuolten-tasa-arvo/sukupuoli/tasa-arvosanasto
#WoKe 😴😴😴
Mee nyt jo siitä värjäämään hiuksia sinisiksi tai jotain.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miten ne pidennykset helpottavat arkea? Voiko niillä pyyhkiä tuulilasit?
Ehkä hän tarkoitti, että ei tarvitse meikata, ja näyttää vähän laittautuneelta silloinkin, kun ei ole.
Mutta kun ei näytä, vaan tulee just se "ruosteisen auton pinkki ratinsuojus" look. Kun suomalainen punakka ja tanakka ja hailakka emäntä laittaa tekoripset, ei hän näytä mitenkään laittautuneelta kun se iho yhä punottaa, tukka hapsottaa ja kulmakarvat puuttuu (paitsi jos nekin on tatuoitu). Ei näytä laittautuneelta vaan epäsuhtaiselta.
Ja jos sitten joka tapauksessa tekee meikkipohjan ja laittaa kulmat ja siistii hiukset, niin onko ne tekoripset oikeasti sen arvoiset että säästää sen minuutin joka ripsivärin lisäämiseen menisi? Ei minusta. Joskus itse kokeillut laittaa vain ripsiväriä ja ihan hassulta siinä näyttää, kun muuten on ihan meikitön.
Mulla on ainakin jo niin karsea iho 25 vuotta tänä vuonna täyttävän aknen jäljiltä (olen 37), että joudun siistiltä näyttääkseni meikkaamaan aina töihin tai johonkin tärkeämpään menoon lähtiessäni. Olen esteetikko ja itsetuntoni on muuten hyvä, mutta täytyy myöntää ettei se sitä ole tuon ihon suhteen.
Toki sitten meikkaan muutenkin laittamalla poskille aurinkopuuterilla varjostuksia, poskipunaa ja ruskeaa luomiväriä nypittyihin kulmiin. Sekä sitä ripsiväriä, mutta onneksi omat ripset ovat luonnostaan tuuheat ja pitkät.
Mutta tosiaan jos ei ole hyvää ihoa niin ei missään ripsissä säästä mitään aikaa vaikka ne olisi valmiina laitettu. Ehkä jos kävisi jossain kosmetologilla kerran kuukaudessa puhdistamassa ihon ja värjäämässä ripset ja kulmat niin ehkä se vähän nopeuttaisi, mutta olisi kallista.
Vierailija kirjoitti:
Niitä laattamaisia volyymiripsiä ei ole enää kellään. Klassiset pidennykset on se juttu ja ne on luonnollisen näköiset ja niitä ei edes erota pidennyksiksi.
Kyseisen jutun naisen ripset erottaa tekoripsiksi sadan metrin päästä. Nehän peittävät silmäluometkin kokonaan näkyvistä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ihmetyttävät naiset, jotka solvaavat ja häpäisevät muita naisia. Sen ymmärrän, että naisia vihaavat miehet tekevät niin. Se on epätoivoinen tapa yrittää hallita ja kontrolloida, mutta paljastaa samalla oman, sisäisen heikkouden.
Minua ihmetyttää miksi minun pitäisi sukupuoleni takia kannattaa epäterveellistä ja rumaa feikkimuotia. Siksi että mulla sattuu olemaan samat sukupuolielimet kuin hänellä? Ei riitä syyksi.
Älä huoli, kyllä nämä vielä siellä vitos- tai kutosluokalla sulle opetetaan kunhan sinne pääset 😘.
Ja niissä tulevissa opinnoissa opetetaan, että Wikipediaa ei KOSKAAN käytetä minkään tiedon lähteenä. Älä huoli, opit vielä 😘
Näinkö huonolla tolalla on nykylasten opetus, ettei edes tavallisia sanoja tunnisteta...
Vanhentuneita materiaaleja. Ehkä sunkin pitää raahautua sieltä 70-luvun maailmasta nykypäivään.
"Sukuelimet eli genitaalit määritellään yleensä lisääntymiseen tai seksuaalisuuteen liittyviksi elimiksi. Ihmisen sukupuoli tai seksuaalisuus ei kuitenkaan rajaudu yksinomaan sukuelimiin.
Sikiö on aluksi kaksineuvoinen eli sukurauhanen voi kehittyä kiveksiksi, munasarjoiksi tai näiden erilaisiksi yhdistelmiksi. Sukuelimiä ovat esimerkiksi emätin eli vagina, häpyhuulet, kohtu, munasarjat, siitin eli penis, kivekset ja siemenjohdin.
Sukupuolielin ei ole suositeltava termi."
https://thl.fi/web/sukupuolten-tasa-arvo/sukupuoli/tasa-arvosanasto
#WoKe 😴😴😴
Mee nyt jo siitä värjäämään hiuksia sinisiksi tai jotain.
Huvittavaa miten yrität pilkata keskenkasvuisuudesta ja omat kommenttisi ovat tätä luokkaa.. Kasva nyt jo aikuiseksi ja ymmärrä, että maailma muuttuu. Ei ole keneltäkään pois, jos sukuelimiä kutsutaan sukuelimiksi. Miksi sinä otat sen niin raskaasti?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Siis riittääkö nykyisin vielä jollekulle 200 e / kk ruokaan? 🤔
Hah, ihan sama ajatus tuli. Meillä ruokakulut on nousseet tuon pari sataa viime kevään jälkeen. Nykyään menee keskimäärin 1200e ruokakauppaan. Aika hurja summa. Mutta meitä onkin 4 ja nuo kaksi teiniä syövät ihan kaiken, mitä kotiin kantaa. Olisin erittäin tyytyväinen, jos 200e/lärvi riittäisi.
Os
Hurja summa ! 😕 Ostatko valmisruokaa K- kaupasta?
Itse selviäisin huomattavasti halvemmalla 4 henkilön ruokkimisesta
Eipä toi esimerkkitapaus jutussa mitenkään nälkiintyneeltä kyllä näytä.
No en mä nyt tajua mikä tässä on ongelma, jos joku haluaa omalla rahallaan mieluummin laitattaa kynnet/ripset kun ostaa ruokaa. Jokainen käyttäkööt sen oman rahansa miten lystää - kunhan ei vaan sit valita, ettei rahat riitä ruokaan. Vai onko tää taas tätä, että jos sinun itsesi mielestä tekoripset on rumat niin sitten niitä ei saa kukaan muukaan laitattaa? Jos tekoripset tekee ihmisen iloiseksi, niin miksi ei - keneltä se on pois. Laitan itse välillä ripset, mutta en oo kyllä semmoista paikkaa löytänyt missä niiden laittaminen maksaisi 200e. Enemmänkin ehkä se niiden huoltaminen maksaa, koska se pitää tehdä kolmen viikon välein ja maksaa enemmän kuin pari kymppiä. Mutta tosiaan, jokainen tehkööt omalla rahalla mitä lystää.
Vierailija kirjoitti:
No en mä nyt tajua mikä tässä on ongelma, jos joku haluaa omalla rahallaan mieluummin laitattaa kynnet/ripset kun ostaa ruokaa. Jokainen käyttäkööt sen oman rahansa miten lystää - kunhan ei vaan sit valita, ettei rahat riitä ruokaan. Vai onko tää taas tätä, että jos sinun itsesi mielestä tekoripset on rumat niin sitten niitä ei saa kukaan muukaan laitattaa? Jos tekoripset tekee ihmisen iloiseksi, niin miksi ei - keneltä se on pois. Laitan itse välillä ripset, mutta en oo kyllä semmoista paikkaa löytänyt missä niiden laittaminen maksaisi 200e. Enemmänkin ehkä se niiden huoltaminen maksaa, koska se pitää tehdä kolmen viikon välein ja maksaa enemmän kuin pari kymppiä. Mutta tosiaan, jokainen tehkööt omalla rahalla mitä lystää.
Tää on just tätä "rikkailla ei ole yksinoikeutta tekoripsiin, ilmaiset tekoripset ovat ihmisoikeus, kapitalismi on kaadettava, kaikki luksus ilmaiseksi kaikille heti, paitsi rikkaille, ne on tapettava, oon vallankumouksellinen"-shittiä. Taas kerran.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Oonan kannattaisi käyttää ripsiin uppoava raha mieluummin salikorttiin ja terveelliseen ruokaan, ulkonäkö paranisi huomattavasti enemmän kuin noilla tuulilasinpyyhkimillä.
Hän oli raskaana, jos hänen pyöreydestään puhut.
Raskaana ollessa ei pitäisi laittaa ripsien pidennyksiä. Ne liima-aineet ei tee sikiölle oikeasti hyvää.
Ihokarvat eivät ime yhtään mitään elimistöön. Ne ovat karvatupesta ulos työntyvää kuollutta kudosta. Kaikki markkinointiväittämät siitä, että jollain ulkopuolelta käytetyllä kemikaalilla voisi "ravita" karvoja ovat paskaa.
Siitä olen samaa mieltä, että liimaa ei kannata haistella eikä syödä raskausaikana eikä muulloinkaan.
No kyllä ne nyt vaan imee, kun sanotaan että ne imeee!
😂🤣
Vierailija kirjoitti:
Eipä toi esimerkkitapaus jutussa mitenkään nälkiintyneeltä kyllä näytä.
Hän on raskaana! Lopettakaa jo tämä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei kelpaa. Se on taantumuksellinen ja neuvostovastainen... eiku wokevastainen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Siis riittääkö nykyisin vielä jollekulle 200 e / kk ruokaan? 🤔
Hah, ihan sama ajatus tuli. Meillä ruokakulut on nousseet tuon pari sataa viime kevään jälkeen. Nykyään menee keskimäärin 1200e ruokakauppaan. Aika hurja summa. Mutta meitä onkin 4 ja nuo kaksi teiniä syövät ihan kaiken, mitä kotiin kantaa. Olisin erittäin tyytyväinen, jos 200e/lärvi riittäisi.
Ei todellakaan riitä 200e.
Mä oon paljon urheileva ja haluan syödä monipuolisesti ja terveellisesti ja syödä enemmän kasviksia kuin esim. riisiä, niin just ja just saan ruuat 400e/kk.
Esim. lounaalla ja päivällisellä on kalaa/kanaa ja puoli kiloa kasviksia. Jos söisin vain kanaa ja riisiä niin pääsisin halvemmalla.Urheilen, eli käyn ilmaisilla kävely- ja juoksu lenkieillä, ja olen silti onnistunut rajoittamaan oman ruokabudjettini 20 euroon viikossa eli onko se sitten 80-100 euroa kuukaudessa. Noudatan kanssa satokalemteria, minkä takia syön kasviksia enemmän kesällä ja rajoitan niiden syöntiä talvella koska hinnat on satokausien ulkopuolella korkeammat. Asun tosin yksin niin ei ole muita suita ruokittavana.
Tuolla ei kyllä syö terveellisesti millään.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Järkyttävää, kun nuo tekoripset ovat vielä tosi rumia, ja siitä vielä maksetaan.
Jopa pahimmilla pubiruusuilla ja deekuilla on nuo muoviset räpsyttimet liimattuna - yhteiskunnan maksamana tottakai. Kela-gold vinkunut.
Tietysti on. Ripsipidennykset ovat ihmisoikeus. Vähän kuten Iskelmäradio ja iPhone.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Oonan kannattaisi käyttää ripsiin uppoava raha mieluummin salikorttiin ja terveelliseen ruokaan, ulkonäkö paranisi huomattavasti enemmän kuin noilla tuulilasinpyyhkimillä.
Hän oli raskaana, jos hänen pyöreydestään puhut.
Raskaana ollessa ei pitäisi laittaa ripsien pidennyksiä. Ne liima-aineet ei tee sikiölle oikeasti hyvää.
Ihokarvat eivät ime yhtään mitään elimistöön. Ne ovat karvatupesta ulos työntyvää kuollutta kudosta. Kaikki markkinointiväittämät siitä, että jollain ulkopuolelta käytetyllä kemikaalilla voisi "ravita" karvoja ovat paskaa.
Siitä olen samaa mieltä, että liimaa ei kannata haistella eikä syödä raskausaikana eikä muulloinkaan.
No kyllä ne nyt vaan imee, kun sanotaan että ne imeee!
😂🤣
The really DO suck.
Ei näytä ruoasta olevan puutetta. Vaikka on raskaanakin. :D
Itse opiskelijana en ymmärrä miten muilla on muka varaa ripsienpidennyksiin edes kerran vuodessa, puhumattakaan joka kuukausi. Puhumattakaan opintolainan käyttämisestä matkustamiseen, minulla menee kokonaisuudessaan vuokraan eikä ihan riitäkään koska laina on laskettu vain 10 kuukaudelle.
Helpotusta arkeen toisi laihdutuskuuri. 200 eurolla saa 6 kuukaudeksi kuntosali jäsenyyden.
Eli kun sinulla on pitkät ripset etkä tarvitse pidennyksiä, niin kenenkään muunkaan ei kannata niitä laittaa? En ihan ymmärtänyt tämän kommentin pointtia, ellei se ollut puhtaasti itsekehua.