Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Moni käyttää kuukaudessa ruokaan menevän 200€ suuruisen summan ripsienpidennyksiin ja tinkii sitten vaikka ruuasta.

Vierailija
01.06.2023 |

Itse en ymmärrä tämmöstä. Kyllä mäkin näyttävistä ripsistä tykkään mutta ei ne mulla todellakaan ruoan edelle aja.

https://yle.fi/a/74-20034179

Ripsiin satsataan hinnasta tinkimättä Oona Storlöpare, 23, hakee pidennyksistä helpotusta arkeen

Kommentit (119)

Vierailija
21/119 |
02.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minusta on jotenkin sairasta, että nuoret ihmiset laittavat tekokynsiin ja -ripsiin tällaisia summia.

Toisaalta tuohan työllistää kuitenkin niitä, jotka tekevät ripsiä ja kynsiä, joten kaikki osapuolet lienevät tyytyväisiä. Pitääkö silloin asia nähdä ongelmana vain siksi, että tekokynnet ja -ripset eivät oma juttu satu olemaan? En minäkään niistä tykkää yhtään, mutta ajattelen, että ihminen saa oman ulkonäkönsä laittaa just sellaiseksi kuin haluaa.

Vierailija
22/119 |
02.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä halvallakin syö sellaisia pula-ajan juures ruokia. Joulun perinne ruuat ovat suoraan pula-ajalta, juuresta joka muodossa ja puuroja.

Superfoodia, sipulia, kaalia ja kaikkia juureksia olisi hyvä välillä syödäkkin jättäen kaikki muut turhat mässyt pois. 

Elintasosairautta, kakkostyypin diabetesta tietääkseni ei ollut kenelläkään paitsi alkoholisteilla. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/119 |
02.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miten ne pidennykset helpottavat arkea? Voiko niillä pyyhkiä tuulilasit?

Ehkä hän tarkoitti, että ei tarvitse meikata, ja näyttää vähän laittautuneelta silloinkin, kun ei ole. 

Vierailija
24/119 |
02.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Näiden tekoripsien täytyy olla kyllä erittäin kannattava bisnes. Ripsiä on pakko huoltaa 2-3 viikon välein tai ne alkavat näyttää ihan hirveiltä. Niistä ei ole helppo luopua, sillä omat ripset ovat sitten menneet pilalle ja rumiksi tekoripsien jäljiltä.

Vierailija
25/119 |
02.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei niihin kahta sataa mene. Perus huoltoväli n 2 vkoa ja huollot voi olla 40-70 e riippuu otatko opiskelija työnä vai miten. Mulla menee 2x 40 e per kk, en polta tai juo ja työllä olen ne rahat ansainnut kuitenkin.

Koetko olevasi enemmän haluttava lisäkkeillä? Mikä on syvin motiivisi?

En ole sama jolle vastasit mutta itse esim raidoitan ja värjään hiuksia säännöllisesti. Koen näyttäväni silloin pirteämmältä ja jotenkin enemmän itseltäni. Kyllä se vaikuttaa itsevarmuuteen, ja itsevarmuus taas vaikuttaa vähän kaikkeen. Töissäkin on kivempi olla esillä jos ei tarvitse pohtia että näyttääkö jotenkin homssuiselta tai väsähtäneeltä. Sama vaikutus on siisteillä vaatteilla ja samaa tarvetta nuo ripsetkin varmaan palvelevat.

Vierailija
26/119 |
02.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Järkyttävää, kun nuo tekoripset ovat vielä tosi rumia, ja siitä vielä maksetaan. 

Samaan mieltä. Lisäksi on järjetöntä laittaa 200 euroa ripsiin jollakset saa parilla eurolla marketista ja Pum säätyi ainakin 180 euroa.

Vierailija
27/119 |
02.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tavallaan ymmärrän. Käytän itse rahaa mm. maaleihin ja säästän ruoasta. En koe saavani minkäänlaista nautintoa syömisestä ja haluan mahdollisuuden toteuttaa itseäni vapaa-ajalla.

Toki huonoina puolina useampi puutostila ja painon lasku, mutta en enää osaa välittää. Jos kuihdun pois niin se ei ole kenenkään ongelma. En jaksa lukea artikkelia, mutta en ymmärrä, miksi asiasta pitää tehdä juttu..

Vierailija
28/119 |
02.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Moni? En kyllä usko että monikaan mies, tai edes homo mies, Käyttää 200 euroa ripsien pidennyksiin tai tekokynsiin. Tosin miehet tuhlaa rahaa kalliisiin asusteisiin ja vaatteisiin, esimerkiksi ostetaan 200-300 euron talvitakkeja ja kenkiä tai tonnin rannekelloja.

Vierailija
29/119 |
02.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Moni? En kyllä usko että monikaan mies, tai edes homo mies, Käyttää 200 euroa ripsien pidennyksiin tai tekokynsiin. Tosin miehet tuhlaa rahaa kalliisiin asusteisiin ja vaatteisiin, esimerkiksi ostetaan 200-300 euron talvitakkeja ja kenkiä tai tonnin rannekelloja.

Tuhlaavat rahaa myös mm. animefiguureihin ja vastaaviin.

Vierailija
30/119 |
02.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Siis riittääkö nykyisin vielä jollekulle 200 e / kk ruokaan? 🤔

Hah, ihan sama ajatus tuli. Meillä ruokakulut on nousseet tuon pari sataa viime kevään jälkeen. Nykyään menee keskimäärin 1200e ruokakauppaan. Aika hurja summa. Mutta meitä onkin 4 ja nuo kaksi teiniä syövät ihan kaiken, mitä kotiin kantaa. Olisin erittäin tyytyväinen, jos 200e/lärvi riittäisi.

Ei todellakaan riitä 200e.

Mä oon paljon urheileva ja haluan syödä monipuolisesti ja terveellisesti ja syödä enemmän kasviksia kuin esim. riisiä, niin just ja just saan ruuat 400e/kk.

Esim. lounaalla ja päivällisellä on kalaa/kanaa ja puoli kiloa kasviksia. Jos söisin vain kanaa ja riisiä niin pääsisin halvemmalla.

Vierailija
31/119 |
02.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miten ne pidennykset helpottavat arkea? Voiko niillä pyyhkiä tuulilasit?

Ne helpottavat instabeiben insta-arkea instamaailmassa. Sitten kun instakupla puhkeaa, yleensä viikkoa kahta ennen palkkapäivää, tulee nälkä. Toivotaan, että ripset on lakritsia, niin ne voi sitten ensihätään syödä.

Vierailija
32/119 |
02.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Hah, ihan sama ajatus tuli. Meillä ruokakulut on nousseet tuon pari sataa viime kevään jälkeen. Nykyään menee keskimäärin 1200e ruokakauppaan. Aika hurja summa. Mutta meitä onkin 4 ja nuo kaksi teiniä syövät ihan kaiken, mitä kotiin kantaa. Olisin erittäin tyytyväinen, jos 200e/lärvi riittäisi.

Mä oon paljon urheileva ja haluan syödä monipuolisesti ja terveellisesti ja syödä enemmän kasviksia kuin esim. riisiä, niin just ja just saan ruuat 400e/kk.

Esim. lounaalla ja päivällisellä on kalaa/kanaa ja puoli kiloa kasviksia. Jos söisin vain kanaa ja riisiä niin pääsisin halvemmalla.

Urheilen, eli käyn ilmaisilla kävely- ja juoksu lenkieillä, ja olen silti onnistunut rajoittamaan oman ruokabudjettini 20 euroon viikossa eli onko se sitten 80-100 euroa kuukaudessa. Noudatan kanssa satokalemteria, minkä takia syön kasviksia enemmän kesällä ja rajoitan niiden syöntiä talvella koska hinnat on satokausien ulkopuolella korkeammat. Asun tosin yksin niin ei ole muita suita ruokittavana.

Vierailija
33/119 |
02.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Näiden tekoripsien täytyy olla kyllä erittäin kannattava bisnes. Ripsiä on pakko huoltaa 2-3 viikon välein tai ne alkavat näyttää ihan hirveiltä. Niistä ei ole helppo luopua, sillä omat ripset ovat sitten menneet pilalle ja rumiksi tekoripsien jäljiltä.

En antaisi silmiini sellaisia laittaa vaikka ilmatteeksi saisi. Ja mitä myrkkyjä ne liima aineet ovat. Kai ne jollain pitää liimata. Tatuoinnit toinen kammotus. Miksi niillä pitää iho pilata.

Suomessa kuitenkin kuljetaan vaatteet päällä suurimmaksi osaksi vuodesta, että aika vähäiseksi jää hellekausien nahka maalauksien näyttely aika. Ei kai niitä muuten hankita kuin näytelläkseen muille vai ihaillaanko niitä itse peilistä. Pitää olla jo narsisti että katsokaa minua kun en muulla saa huomioo. 

Vierailija
34/119 |
02.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ihan helposti riittää. Tekee itse perusaineista ruoan. Itse teen pakastimeen. Vihanneksia, hedelmiä ja marjoja on myös mukana. Yksin asuessa tämä on helppo säätää. Yritän vältellä heräteherkkuja ym. Joskus sorrun, yleensä teen nekin itse.

Vierailija
35/119 |
02.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kala on nykyään kallista, ja jos sen jättää pois, niin ruokalasku pienenee huomattavasti kuukaudessa. 

Vierailija
36/119 |
02.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kyllä halvallakin syö sellaisia pula-ajan juures ruokia. Joulun perinne ruuat ovat suoraan pula-ajalta, juuresta joka muodossa ja puuroja.

Superfoodia, sipulia, kaalia ja kaikkia juureksia olisi hyvä välillä syödäkkin jättäen kaikki muut turhat mässyt pois. 

Elintasosairautta, kakkostyypin diabetesta tietääkseni ei ollut kenelläkään paitsi alkoholisteilla. 

Tavallaan noin mutta tuo viimeinen virkkeesi on täysin väärin, siksi alapeukku.

Vierailija
37/119 |
02.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ihan kiva näköiset nuo ripset hänellä, ei mitkään överit.

Lol et voi olla tosissasi. Toki ne voisi olla vielä feikimmät, mutta kyllä nuo huutaa TEKORIPSET.

Vierailija
38/119 |
02.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En antaisi silmiini sellaisia laittaa vaikka ilmatteeksi saisi. Ja mitä myrkkyjä ne liima aineet ovat. Kai ne jollain pitää liimata. Tatuoinnit toinen kammotus. Miksi niillä pitää iho pilata.

Suomessa kuitenkin kuljetaan vaatteet päällä suurimmaksi osaksi vuodesta, että aika vähäiseksi jää hellekausien nahka maalauksien näyttely aika. Ei kai niitä muuten hankita kuin näytelläkseen muille vai ihaillaanko niitä itse peilistä. Pitää olla jo narsisti että katsokaa minua kun en muulla saa huomioo. 

No ei se välttämättä tervettä ole kuule tuo toisten ulkonäön tuomitseminenkaan. Kyllä tänne mahtuu kaikenlaisia ihmisiä, antaa nyt vaan kaikkien kukkien kukkia ja jokainen tyylillään.

Vierailija
39/119 |
02.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ihan kiva näköiset nuo ripset hänellä, ei mitkään överit.

Lol et voi olla tosissasi. Toki ne voisi olla vielä feikimmät, mutta kyllä nuo huutaa TEKORIPSET.

Kai on tarkoituskin?

Vierailija
40/119 |
02.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulle on ihan sama, miten kukakin rahansa käyttää ja tarpeensa priorisoi, jos joku haluaa mieluummin ripset kuin laadukasta ruokaa niin ok.

Mutta sitten alkaa ärsyttää, kun aletaan valittaa ettei ole rahaa ruokaan, ja samalla on monen sadan euron räpsyttimet ja muita turhuuksia. Vastahan oli tällainenkin iltapäivälehdissä valittamassa kurjuutta.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi kaksi kaksi