Kuinka pitkiä hoitopäiviä alle 3-vuotiailla lapsillanne on päiväkodissa?
Kommentit (231)
2-vuotiaalla 5-6 tuntia päivässä kahtena tai kolmena päivänä viikossa.
1v 5kk, 3päivää viikossa, max 6,5h per päivä.
Pääsääntöisesti on hoidossa 8.40-15.00. Jos miehellä reissuviikko (5-7 kertaa vuodessa) niin hoitoaika silloin 6.50-15.00.
Vierailija kirjoitti:
Ti-to hoidossa 7.15-16.30. Ma ja pe vapaat. Lapsi 1v 8kk.
Onpa pitkiä päiviä noin pienellä.
Vuoden helmikuussa täyttänyt on hoidossa ma-to klo 7.30-16.00. Ukki hakee yleensä kerran viikossa jo välipalan jälkeen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Onpa pitkiä päiviä noin pienellä.
Mielummin hieman pidemmät päivät kahdella vapaapäivällä.
Hoidan pääsääntöisesti itsekseni päiväkotikuskaamiset joten pienellä on pitkät päivät, 6.40-16.10. Yleensä muutaman kerran kuussa joku isovanhemmista pystyy hakemaan kahden maissa.
Joka toinen viikko hoidossa 7-16.40, joka toinen viikko vapaalla. Lapsi on vuosi ja neljä kuukautta.
Minä vien (9.00) mies hakee (15.30) Perjantaisin vapaalla isovanhempien kanssa.
9 tunnin tai jopa sen yli menevä päivä on pienelle järkyttävän pitkä. Sydän särkyy lasten puolesta.
1v 4kk 6.15-14.45 ma-pe
Olen totaali yh joten ei pysty lyhyempään.
Vierailija kirjoitti:
Joka toinen viikko hoidossa 7-16.40, joka toinen viikko vapaalla. Lapsi on vuosi ja neljä kuukautta.
Miksi näin järjetön rytmi?
Miten ihmeessä täällä tuomitaan niin paljon pitkiä hoitopäiviä? Ei meillä ainakaan ole vaihtoehtoja, kumpikin vanhemmista työskentelee "toimistotunteja" ja päiväkoti on täysin eri suunnassa kuin työt (on yritetty vaihtaa, ei onnistu) Mies vie aamulla 7.15 ja minä haen 16.20, välillä venyy puoli viiteen jos on pahasti ruuhkaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miksi näin järjetön rytmi?
En ole kyseisen viestin kirjoittaja, mutta esim laivatyöntekijöillä on usein tuollainen viikko töitä-viikko vapaata-rytmi. Eli ehkä toinen vanhempi on vaikka töissä laivalla ja vapaaviikoilla pitää lapsen kotona?
Vierailija kirjoitti:
Miten ihmeessä täällä tuomitaan niin paljon pitkiä hoitopäiviä? Ei meillä ainakaan ole vaihtoehtoja, kumpikin vanhemmista työskentelee "toimistotunteja" ja päiväkoti on täysin eri suunnassa kuin työt (on yritetty vaihtaa, ei onnistu) Mies vie aamulla 7.15 ja minä haen 16.20, välillä venyy puoli viiteen jos on pahasti ruuhkaa.
Onko alle 3-vuotiaiden vanhempien välttämätöntä tehdä täyttä työaikaa? Molempien?
Vierailija kirjoitti:
Miksi toinen ei voi mennä aiemmin ja toinen myöhemmin töihin? Ei tuollaista hoitopäivää tule missään normaalityössä.
Kumpikin tehdään 80% työaikaa, mies lyhyempiä päiviä, minä neljän päivän työviikkoa.
Yleensä on hoidossa 7.50-14.30 ja maanantait vapaana. Lapsi täytti loppuvuodesta vuoden.
Vierailija kirjoitti:
Osittainen hoitovapaa on keksitty. Vaikea kuvitella, ettei muka onnistu kun on yksi lapsi ja kaksi ilmeisen normaalituloista vanhempaa.