Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Jos miehesi lukisi töiden jälkeen kirjan päivässä.

Vierailija
23.03.2025 |

Niin olisiko tämä hyvä vai huono asia?

Kommentit (18)

Vierailija
1/18 |
23.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Osan ajasta voisin lukea hänen vieressään sängyssä, se on kivaa. Mutta jos nyt joka päivä, niin olisihan mies hiukan poissaoleva.

Miksi kysyt?

Vierailija
2/18 |
23.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Huono jos perhe jäisi huomiotta tämän vuoksi sekä kaikki kotityöt ja lapset jäisivät vaimon yksin hoidettavaksi. Muuten tietenkin lukeminen on hyvä asia.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/18 |
23.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse olen niin nopea lukija, että pystyn tuohon. Mieheni lukunopeus ei ihan riitä samaan. Joka ilta luemme yhdessä.

Vierailija
4/18 |
23.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos on esim. opiskelija, niin ok.

Kirjojakin on erilaisilla sivumäärillä.

Vierailija
5/18 |
23.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ois ihanaa. Ei ikinä lue mitään. Nytkään ei auta lasten, kodin tai koiran hoidossa, eikä vietä mun kanssa aikaa. Istuu koneella tai puhelin kourassa.

Vierailija
6/18 |
23.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei lukeminen ole paha juttu. Aikaa vain ei helppo löytää. Unesta ei voi vähentää. Viikonlopuilla saattaa olla aikaa pimeänä vuodenaikana.

Vierailija
7/18 |
23.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Huono. Ei normaali-ihmisellä riitä aika tuohon, jos pitää fyysisestä kunnostaan huolta ja tekee kotitöitä. Jos kirjan lukee muutenkin yhdessä illassa niin on jotain todella aivotonta hömppää.

Vierailija
8/18 |
23.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olisi hyvä jos lukisi vaikka tunnin illassa.

Vierailija
9/18 |
23.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Huono jos perhe jäisi huomiotta tämän vuoksi sekä kaikki kotityöt ja lapset jäisivät vaimon yksin hoidettavaksi. Muuten tietenkin lukeminen on hyvä asia.

Eikö ne ole muutenkin naisten töitä nykyään?

Vierailija
10/18 |
23.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Itse olen niin nopea lukija, että pystyn tuohon. Mieheni lukunopeus ei ihan riitä samaan. Joka ilta luemme yhdessä.

Enemmän kuin lukunopeudesta tuo riippuu siitä, mitä lukee. On kirjoja joita voi lukea nopeasti, ja on kirjoja, joita ehdottomasti kannattaisi lukea hitaammin. Meidän kouluopetuksessa tätä eroa ei vaan enää tehdä.

Vierailija
11/18 |
23.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Huono. Ei normaali-ihmisellä riitä aika tuohon, jos pitää fyysisestä kunnostaan huolta ja tekee kotitöitä. Jos kirjan lukee muutenkin yhdessä illassa niin on jotain todella aivotonta hömppää.

Tiesitkö, että jotkut ihmiset kykenevät lukemaan vaativaakin tekstiä sivullisen kertavilkaisulla ja silti sisäistävät sen?

Itse kärsin tästä. Opiskelun suhteen siitä on suuri hyöty mutta romaanien haluaisi kestävän pidempään. 

Opin lukemaan kolmevuotiaana ja lukunopeuteni on ollut hirmuinen ihan alusta asti. Tosin aikaa riittää tämän ansiosta myös päivittäiseen liikuntaan ja terveellisen ruuan valmistamiseen. Ehkä en sitten ole normaali-ihminen.

Vierailija
12/18 |
23.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Enemmän kuin lukunopeudesta tuo riippuu siitä, mitä lukee. On kirjoja joita voi lukea nopeasti, ja on kirjoja, joita ehdottomasti kannattaisi lukea hitaammin. Meidän kouluopetuksessa tätä eroa ei vaan enää tehdä.

Tähän vahva sama. Kaunokirjallisuus on taiteen ylevimpiä muotoja - nopeus ei ole useinkaan suotavaa.

Vierailija
13/18 |
23.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tiesitkö, että jotkut ihmiset kykenevät lukemaan vaativaakin tekstiä sivullisen kertavilkaisulla ja silti sisäistävät sen?

Itse kärsin tästä. Opiskelun suhteen siitä on suuri hyöty mutta romaanien haluaisi kestävän pidempään. 

Opin lukemaan kolmevuotiaana ja lukunopeuteni on ollut hirmuinen ihan alusta asti. Tosin aikaa riittää tämän ansiosta myös päivittäiseen liikuntaan ja terveellisen ruuan valmistamiseen. Ehkä en sitten ole normaali-ihminen.

Mitä luet? Analysoitko ja tulkitsetko todellakin teoksen motiiveja ja teemoja?

Vierailija
14/18 |
23.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Äänikirjoja se kuuntelee.

Vierailija
15/18 |
23.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tietenkin analysoin. Rakastan kirjallisuutta ja olen sitä opiskellutkin. Kun elämä vei toiselle alalle, olen käynyt pariin otteeseen avoimen yliopiston puolella harrastamassa. Uskoisin, että pikalukemisesta huolimatta olen tilanteen tasalla.

Luen tietokirjoja (lääketiede, historia, terveys, luonnontiede, filosofia), runoutta, elämäkertoja ja romaaneja. Kertomakirjallisuudessa menee kaikki vähän viihdekirjallisuutta älyllisempi.

Jännä, että jokin osaaminen tai elämässä onnistuminen saa tällä palstalla alapeukkuja. Keneltä se on pois, jos olen nopeaälyinen?

Vierailija
16/18 |
23.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä mies tulee kotiin vasta 21-22 joten ei siinä kyllä kirjaa lueta.

Vierailija
17/18 |
23.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Eikö ne ole muutenkin naisten töitä nykyään?

Mikä funktio miehellä on sitten lapsiperhetaloudessa? Sohvan kuluttaminen? Mikään kumppanihan tuollainen mies ei ole vaan pelkkä taakka, joka heitetään roskien mukana pihalle.

Vierailija
18/18 |
23.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

OK -My bad - kuulostaa jotenkin uskomattomalta, mutta toivotan kaikkea hyvää.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi kahdeksan seitsemän