Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Jos ei seksiä, ei muutakaan?

Mitä tehdä?
01.06.2023 |

Jos mies ehdottaa seksiä ja minua väsyttää, mies muuttuu "väsyneeksi" kaiken suhteen. Ei mukamas jaksa käydä kaupassa, siivota tai edes maksaa laskuja. Saattaa olla, ettei mukamas jaksa edes puhua.

Keskustelimme asiasta ja mies vain vastasi, että ei kai hänenkään tarvitse jaksaa, jos en minäkään. Muistutti vielä ivallisesti, että jaksan käydä kampaajalla, vaikka seksiin ei energia riitä.

Miten tästä pattitilanteesta ulos?

Kommentit (475)

Vierailija
121/475 |
02.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ala sä myös ahdistella miestä seksuaalisesti. Monta kertaa päivässä sanot, miten ois varvit. Huomaa miltä tuntuu.

Minulle ainakin kelpaisi. Eipä ole yhdessäkään suhteessa mennyt niin, että nainen olisi millään tavalla aloitteellisempi osapuoli.

Olen seksuaalisesti melko aktiivinen, mutta nyt olen vähän yllätyksekseni ollut jo jonkunkin aikaa pitkäaikaisessa suhteessa, jossa nainen on aloitteellisempi osapuoli. "Kaikki" naisethan ovat seksipetoja suhteen alkaessa, mutta nykyisen kumppanini kanssa hänen sanansa kyltymättömästä himosta näyttävät aivan oikeasti pitävän paikkansa.

Joskus minua saattaa ihan oikeasti väsyttää kun hän alkaa kiehnätä. Mutta hän on minulle niin tärkeä, että alan hommaan silloinkin kun se ei varsinaisesti huvittaisi; siitä huolimatta, että se miehenä vaatii aina ihan oikeaa työtä, kun ei voi vaan maata lahnana. Mutta teen sen, sillä rakastan naistani ja haluan pitää hänet onnellisena. Silloinkin kun itse seksi ei varsinaisesti huvita, mieltäni miellyttää kovasti, että hän himoitsee minua, joten teen hänelle hyviä asioita. Hyvät asiat kasvavat ajan kanssa korkoa aivan kuin pahatkin, ja minulle on selvää kummalla puolella haluan olla.

En aikoinani tajunnut sitä asennetta, ettei seksille ole juuri nyt aikaa, ja tuntui aika nuivalta tulla toistuvasti torjutuksi. Itse en aio samaa myrkkyä levittää. Enkä muuten suosittele muillekaan, sukupuolesta riippumatta. Pankaa ja nauttikaa!

Ihan mielenkiinnosta; kauanko "kaikki" naiset ovat suhteen alussa seksipetoja? Tai miehet? Milloin alkaa hiipua?

Parhaimmillaan lähemmäs vuosikymmenen. Mutta sitten arki alkaa iskeä, eikä auta vaikka kuinka ostelisi kukkakimppuja ja veisi kivoihin romanttisiin paikkoihin tai luontoretkille tai mitä sitä nyt on. Kun toinen lakkaa yrittämästä, on olemassa oma rajansa sille, miten kauan itsekään jaksan vetää kivirekeä perässään. Omalla kohdallani tämä "kivireen vetäminen" on parhaimmillan jatkunut viisikin vuotta - joka tapauksessa niin kauan, että on käynyt ihan selväksi että on ihan sama mitä minä teen, kaikki on kuitenkin joka tapauksessa väärin ja huonosti. Nyt en siis todellakaan puhu vain seksistä, vaan yhdessäolosta yleensä.

Mutta... Nyt olen ollut jo useamman vuoden aivan upean naisen kanssa, jonka kanssa yritämme molemmat y-h-d-e-s-s-ä ylläpitää ja parantaa suhdettamme. Olemme perusluonteeltamme todella erilaisia - jopa niin paljon, että hyvä ettei molemmat jätetty hommaa heti alkuun. Meille tulee myös helposti väärinymmärryksiä, koska tulkitsemme tapahtumia eri tavalla. Tästä olemme oppineet kommunikoimaan erittäin selkeästi, melkein suorastaan TIKKUKIRJAIMIN toisillemme tunteemme, halumme ja odotuksemme. Kolareita tulee aina silloin tälläin, mutta kas kummaa, kun m-o-l-e-m-m-a-t haluavat aidosti selvittää ongelmat sen sijaan että hautauduttaisiin poteroihin, on tämä suhde erilainen kuin mikään mitä minulla on ollut, mukaan lukien 15-vuotinen avioliittoni. Ja himoa riittää. Kuten mainitsin, on rakkaani himokkaampi kuin minä, mutta se ei haittaa mitään koska himot eivät koskaan voi täysin tasan mennä, ja rakastan hänen tyydyttämistään silloinkin, kun itse en aina jaksaisi. Hyvän jakaminen luo lisää hyvää, ja molemmat voittavat.

Vierailija
122/475 |
02.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Epäkelpo kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kiltti mies kirjoitti:

Niin miksi jaksat käydä kampaajalla jos et jaksa harrastaa seksiä 5 minuuttia miehen kanssa. Jaksat sinä kuitenkin valittaa ja kirjoitella vauva palstalle kun sen ajan olisit voinut jo harrastaa seksiä.

Jos ei kostu eikä saa klitoriksen erektiota? Noita ei palstaillessa tai kampaajalla tarvitse.

Tämä kuulostaa kovin tutulta kotoa. Vaimon kanssa on asiat hyvin, meillä on rakastava ja hellä parisuhde, paljon yhteistä aikaa, läheisyyttä, huomiota, huumoria, elintasoakin kaikkine sen tuomine ylellisyyksineen.. mutta jostain syystä nykyään ei mikään asia maailmassa enää aiheuta minkäänlaista seksuaalista värinää hänessä. Ei mikään mitä minä voisin tehdä, ei mikään ulkoinen ärsyke (oli sitten elokuvat tai kirjat tai omat ajatukset). Kosketukseni tuntuu hänestä hyvältä, mutta vain jos se on puhtaasti ei-seksuaalinen kosketus, samoin hänen on mahdotonta koskettaa minua seksuaalisella tavalla, sen aiheuttaman pahan olon takia.

Varmaan osaatte arvata että aika epähaluttava ja epäonnistunut olo tässä on, mutta olen 100% varma että ei hän tätä tahallaan tai ilkeyttään tee, vaan kuten AP:kin niin ei vaan mikään aiheuta mitään halujen heräämistä. Lääkäreillä ja terapeuteilla ollaan vuosien mittaan ravattu melkoisen ahkerasti, mutta äärimmäisen laihoin tuloksin. Ei ole mitään traumoja, mitään pinnan alla olevaa, ei mitään kaltoinkohtelua, ei mitään suhteessamme mikä saisi hänet haluttomaksi.. on vaan syttymisen mahdottomuus, tuntemattomasta syystä.

Tässähän se on se seksuaalisuuden vaikeus. Lopulta seksin haluaminen on äärettömän vähän kiinni siitä mitä se toinen tekee tai ei tee. Se halu vain syttyy jos on syttyäkseen.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
123/475 |
02.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Hoidin kotityöt enemmän kuin omalta osaltani, hoidin lapsia, hoidin taloa, pihaa ja autoja. Pakkasin lasten päiväkotireput, ostin vaatteet, hoidin muistamiset. Silti seksielämä oli kuin pystyyn kuollutta, enintään muutaman kerran kuukaudessa oli seksiä, vaikka tein useammin hienovaraisia aloitteita, annoin aina tyydytystä, yritin myös pitää seksin kiinnostavana ja monipuolisena.

Onko siis olemassa joku nainen, joka KIIHOTTUU siitä että mies tekee kotitöitä? Lähinnä niiden tekemättömyys saa vituttamaan niin ettei kiinnosta, muttei kotitöiden tekeminen nyt mikään esileikki ole.

Ei se nainen välttämättä myöskään kiihotu hienovaraisista ja taitavistakaan aloitteista, jos ei ole sitä mikä saa juuri hänet lämpiämään. Monelle se on romantiikka, keskustelu, hellyys, läheisyys ja kaikki nämä ilman taka-ajatuksia.

Tuo "ilman taka-ajatuksia" on kyllä todella mulkero selitys. Seksiä saa vain jos sitä ei halua, sitähän sinä tarkoitat.

Onneksi on myös naisia, jotka eivät ole hoidettavia prinsessoja vaan haluavat itsekin, ettei tarvitse tehdä ihan kaikkea molempien puolesta.

Hyvä esimerkki henkilöstä jolle turha kertoa tällaista tietoa. Vääntää toisen sanat ja suuttuu kun toinen ei toimi kuten hän itse haluaisi .

En minä ainakaan ymmärrä mikä järki tuollaisessa pelleilyssä on. Eihän ruokaakaan lämmitetä ilman että "taka-ajatuksena" olisi ruuan syöminen. Voihan se nainen sitäpaitsi itsekin tehdä aloitteita hellyyteen ja läheisyyteen sen sijaan että murjotetaan kun se mies ei taaskaan tajunnut.

Tämä.

On aika turhauttavaa yrittää ylläpitää suhdetta, jos toinen ei edes yritä. Ja kyllä, olen hoitanut osani kotitöistä ja lasten hoidosta, mutta sehän ei ketään naista kiihota. Erossa lapset jäivät minulle, että turha selittää mitään iänikuista "naisten kotiorjuus" -höpinää.

Jos jotain sanoisin toimivan ja toimimattoman parisuhteen eroista, niin ainakin omalla kohdallani on käynyt selväksi, että niin kauan kuin parisuhteessa on kosketusta, lähekkäin nyhjäystä, rakastavia katseita ja hyväntahtoisia pikkueleitä, on kaikki todennäköisesti hyvin. Kun toinen lopettaa nämä pienet hellyyteen kuuluvat asiat, alkavat ongelmat. Jo ennen kuin "seksi loppuu".

Yllä oleva on sitten vain oma kokemukseni, eikä välttämättä päde kaikkiin.

Vierailija
124/475 |
02.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

ap. kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ap ei ole kommentoinut mitään sen jälkeen, kun teki avauksen, joten eiköhän tämä tapahtunut Porvoossa. Kysyn silti: miksi teillä ei ole seksiä? Ja väitän: seksiä ei ole, koska se ei ole naiselle nautinnollista. En ymmärrä näitä "jos mies ei tee kotitöitä, niin nainen ei jaksa harrastaa seksiä". Kyllä totuus on yleensä se, että nainen ei saa orgasmia (eikä enää kehtaa sitä tunnustaa, kun on feikannut niin pitkään) ja/tai seksi on pitkästyttävää jyystämistä, kestää liian kauan, on tylsää, omat sormet hoitavat salaa homman paljon nopeammin.

Seksiä ei ole, koska en halua. En tiedä mistä se johtuu, kun kaikki muu oli kuitenkin ihan ok. Vastauksista päätellen en ole ongelmani kanssa yksin.

No, jos et aio yrittää tehdä asian eteen mitään (koska eihän sinun naisena tarvitse), niin ei kannata sitten ihmetellä, kun miehesi alkaa katsella aidan yli viheriäisempiä laitumia.

Vierailija
125/475 |
02.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Epäkelpo kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kiltti mies kirjoitti:

Niin miksi jaksat käydä kampaajalla jos et jaksa harrastaa seksiä 5 minuuttia miehen kanssa. Jaksat sinä kuitenkin valittaa ja kirjoitella vauva palstalle kun sen ajan olisit voinut jo harrastaa seksiä.

Jos ei kostu eikä saa klitoriksen erektiota? Noita ei palstaillessa tai kampaajalla tarvitse.

Tämä kuulostaa kovin tutulta kotoa. Vaimon kanssa on asiat hyvin, meillä on rakastava ja hellä parisuhde, paljon yhteistä aikaa, läheisyyttä, huomiota, huumoria, elintasoakin kaikkine sen tuomine ylellisyyksineen.. mutta jostain syystä nykyään ei mikään asia maailmassa enää aiheuta minkäänlaista seksuaalista värinää hänessä. Ei mikään mitä minä voisin tehdä, ei mikään ulkoinen ärsyke (oli sitten elokuvat tai kirjat tai omat ajatukset). Kosketukseni tuntuu hänestä hyvältä, mutta vain jos se on puhtaasti ei-seksuaalinen kosketus, samoin hänen on mahdotonta koskettaa minua seksuaalisella tavalla, sen aiheuttaman pahan olon takia.

Varmaan osaatte arvata että aika epähaluttava ja epäonnistunut olo tässä on, mutta olen 100% varma että ei hän tätä tahallaan tai ilkeyttään tee, vaan kuten AP:kin niin ei vaan mikään aiheuta mitään halujen heräämistä. Lääkäreillä ja terapeuteilla ollaan vuosien mittaan ravattu melkoisen ahkerasti, mutta äärimmäisen laihoin tuloksin. Ei ole mitään traumoja, mitään pinnan alla olevaa, ei mitään kaltoinkohtelua, ei mitään suhteessamme mikä saisi hänet haluttomaksi.. on vaan syttymisen mahdottomuus, tuntemattomasta syystä.

Oletko harkinnut avointa suhdetta tai eroa?

Eroa olen harkinnut, mutta sen ollessa aika lailla lopullinen ratkaisu, ja parisuhteen ollessa muilta osin varsin hyvä ja antoisa, en ole vielä halunut mennä siihen. Lapsikin on vielä alta 10-vuotias, joten puhtaasti oman seksuaalisen turhautumisen takia en haluaisi perhettä rikkoa.

Avoin suhde.. noh, on tästä joskus korkealla tasolla puhuttukin, mutta fakta on valitettavasti se, että rinnakkaissuhdetta tuskin saisin muodostettua. Tai siis, jos rakentaisin täysin vaihtoehtoisen elämän, vuokraisin keskustasta jonkun kivan kämpän ja esittäisin varakasta sinkkua, sillon saisin varmasti solmittua toisen suhteen, mutta se ei taida olla ihan avoimen suhteen idea. Jos sen sijaan lähestyn naista ja sanon olevani avoimessa suhteessa (eli siis en ole tarjoamassa mitään muuta kuin satunnaista läheisyyttä), tiedän kokemuksesta että tarjous ei ole houkuttava. En ole sellainen mies jolta haettaisiin seksiä, vaan nimenomaan parisuhdetta. Joten avoin suhde ei oikein ole kohdallani mikään ratkaisu.

Vierailija
126/475 |
02.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Epäkelpo kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kiltti mies kirjoitti:

Hormonaalinen ehkäisy käytössä? Vaihdevuodet? Mutta kyllähän se on niin, ettei kaikki ihmiset vaan halua seksiä. Ei siihen välttämättä sen kummempaa syytä ole.

Vierailija
127/475 |
02.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ala sä myös ahdistella miestä seksuaalisesti. Monta kertaa päivässä sanot, miten ois varvit. Huomaa miltä tuntuu.

Minulle ainakin kelpaisi. Eipä ole yhdessäkään suhteessa mennyt niin, että nainen olisi millään tavalla aloitteellisempi osapuoli.

Olen seksuaalisesti melko aktiivinen, mutta nyt olen vähän yllätyksekseni ollut jo jonkunkin aikaa pitkäaikaisessa suhteessa, jossa nainen on aloitteellisempi osapuoli. "Kaikki" naisethan ovat seksipetoja suhteen alkaessa, mutta nykyisen kumppanini kanssa hänen sanansa kyltymättömästä himosta näyttävät aivan oikeasti pitävän paikkansa.

Joskus minua saattaa ihan oikeasti väsyttää kun hän alkaa kiehnätä. Mutta hän on minulle niin tärkeä, että alan hommaan silloinkin kun se ei varsinaisesti huvittaisi; siitä huolimatta, että se miehenä vaatii aina ihan oikeaa työtä, kun ei voi vaan maata lahnana. Mutta teen sen, sillä rakastan naistani ja haluan pitää hänet onnellisena. Silloinkin kun itse seksi ei varsinaisesti huvita, mieltäni miellyttää kovasti, että hän himoitsee minua, joten teen hänelle hyviä asioita. Hyvät asiat kasvavat ajan kanssa korkoa aivan kuin pahatkin, ja minulle on selvää kummalla puolella haluan olla.

En aikoinani tajunnut sitä asennetta, ettei seksille ole juuri nyt aikaa, ja tuntui aika nuivalta tulla toistuvasti torjutuksi. Itse en aio samaa myrkkyä levittää. Enkä muuten suosittele muillekaan, sukupuolesta riippumatta. Pankaa ja nauttikaa!

Ihan mielenkiinnosta; kauanko "kaikki" naiset ovat suhteen alussa seksipetoja? Tai miehet? Milloin alkaa hiipua?

Valitettavan usein suhteessa nainen aloittaa hormonaalisen ehkäisyn, mistä seuraa tietenkin halujen heikkeneminen. Naisillakin olisi kovemmat halut jos suhteessakin käytettäisiin esim kondomia.

Itse asiassa olet hyvin oikeassa.

Hormonaalinen ehkäisy voi hyvinkin olla naisen haluttomuuden takana. 15 vuoden avioliitossani oli hormonaalisen ehkäisyn kausi, joka kuitenkin kesti vain muutaman kuukauden ajan, sillä vaimoni muuttui täysin haluttomaksi ja aivan helvetin vihaiseksi, ja lisäksi hän alkoi saada hiivatulehduksia. Ehkäisyn pois jättämisen jälkeen normaali tila palautui kahdessa kuukaudessa. Pelottava kokemus, ja hyvä vinkki testata niille pariskunnille, joissa naisen halukkuus on yhtäkkiä kadonnut. Avioliitto jatkui tuon episodin jälkeen vielä lähes 10 vuotta, että onneksi ei tyssännyt siihen.

- edellinen

Vierailija
128/475 |
02.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos tulee aika että ei haluta, kannattaa varata aika lääkärille ja saa sopivat lääkkeet, eikä tarvitse tukeutua väsymys valheisiin. Toinen vaihtoehto on muuttaa eri osoitteeseen.

Vierailija
129/475 |
02.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Hoidin kotityöt enemmän kuin omalta osaltani, hoidin lapsia, hoidin taloa, pihaa ja autoja. Pakkasin lasten päiväkotireput, ostin vaatteet, hoidin muistamiset. Silti seksielämä oli kuin pystyyn kuollutta, enintään muutaman kerran kuukaudessa oli seksiä, vaikka tein useammin hienovaraisia aloitteita, annoin aina tyydytystä, yritin myös pitää seksin kiinnostavana ja monipuolisena.

Onko siis olemassa joku nainen, joka KIIHOTTUU siitä että mies tekee kotitöitä? Lähinnä niiden tekemättömyys saa vituttamaan niin ettei kiinnosta, muttei kotitöiden tekeminen nyt mikään esileikki ole.

Ei se nainen välttämättä myöskään kiihotu hienovaraisista ja taitavistakaan aloitteista, jos ei ole sitä mikä saa juuri hänet lämpiämään. Monelle se on romantiikka, keskustelu, hellyys, läheisyys ja kaikki nämä ilman taka-ajatuksia.

Tuo "ilman taka-ajatuksia" on kyllä todella mulkero selitys. Seksiä saa vain jos sitä ei halua, sitähän sinä tarkoitat.

Onneksi on myös naisia, jotka eivät ole hoidettavia prinsessoja vaan haluavat itsekin, ettei tarvitse tehdä ihan kaikkea molempien puolesta.

Hyvä esimerkki henkilöstä jolle turha kertoa tällaista tietoa. Vääntää toisen sanat ja suuttuu kun toinen ei toimi kuten hän itse haluaisi .

En minä ainakaan ymmärrä mikä järki tuollaisessa pelleilyssä on. Eihän ruokaakaan lämmitetä ilman että "taka-ajatuksena" olisi ruuan syöminen. Voihan se nainen sitäpaitsi itsekin tehdä aloitteita hellyyteen ja läheisyyteen sen sijaan että murjotetaan kun se mies ei taaskaan tajunnut.

Kuka on sanonut ettei tee? Mutta mitä jos miehellä on heti mielessä silloinkin vain seksi ja ei näe toisessa enää kuin lihapalan jota pitäis mahdollisimman nopeasti päästä panemaan.

On se hirveää, jos himoaa puolisoaan.

Onneksi minun naiseni himoitsee minua vielä enemmän kuin minä häntä. On aivan uusi ja todella miellyttävä tunne olla puolison lisäksi lihallisen himon kohde.

Vierailija
130/475 |
02.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Epäkelpo kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kiltti mies kirjoitti:

Hormonaalinen ehkäisy käytössä? Vaihdevuodet? Mutta kyllähän se on niin, ettei kaikki ihmiset vaan halua seksiä. Ei siihen välttämättä sen kummempaa syytä ole.

Välillä ollut käytössä, välillä ei. Vaihdevuodet saattavat olla myös alkamassa taustalla. Eipä sillä nyt loppujen lopuksi ole niin suurta väliä, ei tuohon ole asiantuntijatkaan osanneet auttaa, joten ainoa vaihtoehto on hyväksyä tilanne. Tai sitten erota, mutta sitä en ole vielä tosiaan halunut.

Vierailija
131/475 |
02.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Valitettavan usein suhteessa nainen aloittaa hormonaalisen ehkäisyn, mistä seuraa tietenkin halujen heikkeneminen. Naisillakin olisi kovemmat halut jos suhteessakin käytettäisiin esim kondomia.

Hormonaalinen ehkäisy voi hyvinkin olla naisen haluttomuuden takana. 15 vuoden avioliitossani oli hormonaalisen ehkäisyn kausi, joka kuitenkin kesti vain muutaman kuukauden ajan, sillä vaimoni muuttui täysin haluttomaksi ja aivan helvetin vihaiseksi, ja lisäksi hän alkoi saada hiivatulehduksia. Ehkäisyn pois jättämisen jälkeen normaali tila palautui kahdessa kuukaudessa. Pelottava kokemus, ja hyvä vinkki testata niille pariskunnille, joissa naisen halukkuus on yhtäkkiä kadonnut. Avioliitto jatkui tuon episodin jälkeen vielä lähes 10 vuotta, että onneksi ei tyssännyt siihen.

- edellinen

Minä naisena kuvittelin etten vaan ole kovin kiinnostunut seksistä, tuntui ettei siihen jaksa keskittyä vaan ajatukset harhailee ja limakalvotkin kuivat kuin Sahara... Ja tämä alle 25v iässä jo. No, seksiä kuitenkin oli joskus ja parisuhde muuten toimi. Sitten päätettiin että pian vois olla aika lapselle ja jätin pillerit pois, ja se muutos oli valtava. Sen jälkeen kokeilin vielä kerran hormoniehkäisyä lasten välissä, mutta taas katosi halut kokonaan. Joten ei kiitos niitä enää. Nyt on kaksi pientä lasta, kokopäivätyöt ja aktiivinen seksielämä. Toki mies on myös erinomainen aviomies ja isä, hoitaa osansa ihan mukisematta, ja sitä pientä kipinää meidän välillä on jatkuvasti.

Vierailija
132/475 |
02.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Eihän kukaan nainen siitä varmaan kiihotu, mutta kotityöt ja seksittömyys usein nostetaan samassa lauseessa esiin naisten toimesta. 

Mutta naisen saattaa olla hyvin vaikea kiihottua pitkässä parisuhteessa yhtään mistään syystä, vaikka romantiikkaa, keskustelua, hellyyttä, läheisyyttä ja aivan kaikkea muuta parisuhteessa olisi.

Miehiä haukutaan ja syyllistetään vaimon vähistä haluista. Usein ihan aiheesta, mutta paljon on sellaisia naisia, jotka yksinkertaisesti eivät halua mitä parhaimmassakaan parisuhteessa seksiä kuin suhteen alkuaikana, ja pitemmässä suhteessa vain korkeintaan ovulaation aikana.

Ikävä todeta, mutta tällaisten naisten kanssa on normaalilibidoisen miehen erittäin vaikeaa olla parisuhteessa. Nykyisin onneksi joissakin tapauksissa suhteen avaaminen saattaa olla toimiva ratkaisu (tulee julkisuudesta mieleen esim. Riikka Suominen ja Emmi Nuorgam).

Jos kyseessä on matala libido niin seksiä on ollut alusta asti vain vähän. Nainen saattaa haluta kovastikkin, muttei juuri tätä miestä. Aika usein naisella on aika erilainen kuva suhteen tilasta ja hellyyden ja romantiikan tasosta kuin miehellä.

Tai sitten alussa (ihastuminen, uuden suhteen energia) seksiä on ollut jopa runsaasti, mutta suhteen alkuhuuman syvennyttyä naisen libido romahtaa, ja hän näkee puolisonsa ei-seksuaalisena rakkaana kumppanina. Tämä on ikävä kyllä aika tavanomaista.

Ei se naisen libido mihinkään romahda. Se ei vain kohdistu enää tähän mieheen, koska suhteesta on loppunut romantiikka.

Ja jännitys. Turvallinen parisuhde tappaa monen naisen libidon. Sitten itketään, miksi mies kävikään harrastamassa känniseksiä työkaverinsa kanssa. No siksi, jos vaimo suhtautuu mieheensä kuin pikkuveljeensä.

Pettäminen on pettäjän oma vika, et voi laittaa omia tohelluksiasi toisen syyksi.

Romantiikka sisältää nimenomaan sitä jännitystä. Turvallisella taidat tarkoittaa tylsää. On mahdollista olla turvallinen ja lämmin suhde, jossa on jännittävää romantiikan kipinää.

Totta kai jännää romantiikkaa pitää olla. Ja tämä romantiikan jännitys on tietenkin puhtaasti miehen vastuulla, ja jos nainen ei miehen tehtyä kaikkensa edelleenkään halua läheisyyttä, niin sekin on tietenkin miehen ja tämän kommunikaatiokykyjen puutteen vika.

Vierailija
133/475 |
02.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mua on joskus suorastaan panettanut, kunnes mies tulee ja käyttäytyy urposti. Tai tekee aloitteen kourimalla. Kaikki halut katoavat heti.

Vaikka nainen olisi kiimoissaan, ei voi käydä kiinni kuin karhu hunajakennoon vaan pitää olla vähän sielua ja ajatusta siinä mukana. Ajatuksena täytyy olla rakastelu, ei paneskelu.

Ihmettelen kyllä mitä näiden miesten päässä liikkuu. Aika harvalla naisella on juttu urpouteen / kourimiseen.

Vierailija
134/475 |
02.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Eihän kukaan nainen siitä varmaan kiihotu, mutta kotityöt ja seksittömyys usein nostetaan samassa lauseessa esiin naisten toimesta. 

Mutta naisen saattaa olla hyvin vaikea kiihottua pitkässä parisuhteessa yhtään mistään syystä, vaikka romantiikkaa, keskustelua, hellyyttä, läheisyyttä ja aivan kaikkea muuta parisuhteessa olisi.

Miehiä haukutaan ja syyllistetään vaimon vähistä haluista. Usein ihan aiheesta, mutta paljon on sellaisia naisia, jotka yksinkertaisesti eivät halua mitä parhaimmassakaan parisuhteessa seksiä kuin suhteen alkuaikana, ja pitemmässä suhteessa vain korkeintaan ovulaation aikana.

Ikävä todeta, mutta tällaisten naisten kanssa on normaalilibidoisen miehen erittäin vaikeaa olla parisuhteessa. Nykyisin onneksi joissakin tapauksissa suhteen avaaminen saattaa olla toimiva ratkaisu (tulee julkisuudesta mieleen esim. Riikka Suominen ja Emmi Nuorgam).

Jos kyseessä on matala libido niin seksiä on ollut alusta asti vain vähän. Nainen saattaa haluta kovastikkin, muttei juuri tätä miestä. Aika usein naisella on aika erilainen kuva suhteen tilasta ja hellyyden ja romantiikan tasosta kuin miehellä.

Tai sitten alussa (ihastuminen, uuden suhteen energia) seksiä on ollut jopa runsaasti, mutta suhteen alkuhuuman syvennyttyä naisen libido romahtaa, ja hän näkee puolisonsa ei-seksuaalisena rakkaana kumppanina. Tämä on ikävä kyllä aika tavanomaista.

Ei se naisen libido mihinkään romahda. Se ei vain kohdistu enää tähän mieheen, koska suhteesta on loppunut romantiikka.

Ja jännitys. Turvallinen parisuhde tappaa monen naisen libidon. Sitten itketään, miksi mies kävikään harrastamassa känniseksiä työkaverinsa kanssa. No siksi, jos vaimo suhtautuu mieheensä kuin pikkuveljeensä.

Pettäminen on pettäjän oma vika, et voi laittaa omia tohelluksiasi toisen syyksi.

Romantiikka sisältää nimenomaan sitä jännitystä. Turvallisella taidat tarkoittaa tylsää. On mahdollista olla turvallinen ja lämmin suhde, jossa on jännittävää romantiikan kipinää.

Totta kai jännää romantiikkaa pitää olla. Ja tämä romantiikan jännitys on tietenkin puhtaasti miehen vastuulla, ja jos nainen ei miehen tehtyä kaikkensa edelleenkään halua läheisyyttä, niin sekin on tietenkin miehen ja tämän kommunikaatiokykyjen puutteen vika.

Marttyyrin itkuista päivää. Kokeilepa vähän hengittää ja miettiä aikuisemmin.

Vierailija
135/475 |
02.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mua on joskus suorastaan panettanut, kunnes mies tulee ja käyttäytyy urposti. Tai tekee aloitteen kourimalla. Kaikki halut katoavat heti.

Vaikka nainen olisi kiimoissaan, ei voi käydä kiinni kuin karhu hunajakennoon vaan pitää olla vähän sielua ja ajatusta siinä mukana. Ajatuksena täytyy olla rakastelu, ei paneskelu.

Ensin kirjoitit, että panettaa, mutta sitten paneminen ei käynytkään vaan olisi pitänyt rakastella.

Juuri tämän takia joidenkin naisten kanssa on ihan helvetin vaikea pärjätä.

Vierailija
136/475 |
02.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ensin kirjoitit, että panettaa, mutta sitten paneminen ei käynytkään vaan olisi pitänyt rakastella.

Juuri tämän takia joidenkin naisten kanssa on ihan helvetin vaikea pärjätä.

Varmasti on vaikeaa pärjätä itsensäkin kanssa jos on tapana olla mahdollisimman vaikea ja vältellä asioiden ymmärtämistä epäolennaisuuksiin tarttuen

Vierailija
137/475 |
02.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

- edellinen

Joo tämä. Meillä on tuore suhde ja seksiä paljon. Mies haluaisi, että luovutaan kumista ja aloitan pillerit.

Viimeksi kun käytin niitä, meni kaikki seksihalut, paikat kuivui, olin itkuinen turpoava ihmisraunio ja se koko suhde sitten päättyi, ihan luonnollisesti. En olisi itsekään halunnut olla suhteessa itseni kanssa.

Veikkaan että meidän seksielämästä ja suhteesta tulee historiaa hyvin nopeasti, jos aloitan pillerit taas.

Vierailija
138/475 |
02.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

- edellinen

Minä naisena kuvittelin etten vaan ole kovin kiinnostunut seksistä, tuntui ettei siihen jaksa keskittyä vaan ajatukset harhailee ja limakalvotkin kuivat kuin Sahara... Ja tämä alle 25v iässä jo. No, seksiä kuitenkin oli joskus ja parisuhde muuten toimi. Sitten päätettiin että pian vois olla aika lapselle ja jätin pillerit pois, ja se muutos oli valtava. Sen jälkeen kokeilin vielä kerran hormoniehkäisyä lasten välissä, mutta taas katosi halut kokonaan. Joten ei kiitos niitä enää. Nyt on kaksi pientä lasta, kokopäivätyöt ja aktiivinen seksielämä. Toki mies on myös erinomainen aviomies ja isä, hoitaa osansa ihan mukisematta, ja sitä pientä kipinää meidän välillä on jatkuvasti.

Kiitos tarinastasi! Oli erittäin mukavaa saada kuulla vastaava tarina myös sieltä aidan toiselta puolelta.

- Edellinen

Vierailija
139/475 |
02.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tilanteesta pääset ulos kun meet panemaan miestäsi, etkä roiku täällä uhriutumassa.

Vierailija
140/475 |
02.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

- edellinen

Joo tämä. Meillä on tuore suhde ja seksiä paljon. Mies haluaisi, että luovutaan kumista ja aloitan pillerit.

Viimeksi kun käytin niitä, meni kaikki seksihalut, paikat kuivui, olin itkuinen turpoava ihmisraunio ja se koko suhde sitten päättyi, ihan luonnollisesti. En olisi itsekään halunnut olla suhteessa itseni kanssa.

Veikkaan että meidän seksielämästä ja suhteesta tulee historiaa hyvin nopeasti, jos aloitan pillerit taas.

Olen lähes varma, että olet oikeassa.

Vaikka AV:n viestit ovat kuin tuhka tuulessa, kannattaisi ehkä näyttää miehellesi nämä muutamat e-pilleriviestit tästä ketjusta. Ne saattavat avata silmät.

- Edellinen

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi kolme kaksi