Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Voi v että vtuttaa kun mies ei osallistu juhlien järjestämiseen mitenkään

Vierailija
01.06.2023 |

Meillä on vkonloppuna mukulan juhlat.

Minä olen siivonnut taloa (pessyt ikkunoita, ovia, järjestellyt), huoltanut pihaa (nurmikon leikkuuta, kesäkukkasia, hioin ja öljysin terassikalusteet), tilasin kakut ja tarjottavat, ja vielä olisi jäljellä siivousta, imuroinnit, lattianpesut, pölyt, pöytäliinojen silitykset, jne mitä nyt juhliin tarvitsee, kyllä te tiedätte.

Miehellä alkoi kesäloma yli viikko sitten, että ehtisi kyllä tekemään osan, mutta arvatkaapa mitä oli tänään saanut listasta tehtyä, kun tulin töistä... pessyt yhden koneellisen pyykkiä (omat työvaatteet) jotka nekin olivat vielä koneessa (kone ollut valmis jo tunteja) kun tulin.

Oli kuulemma ollut niiiiiin väsynyt, ottanut päikkärit ja sitten katsellut jotain sarjaa Netflixistä.

Voi helvtin kuustoista!!!

Ja KYLLÄ mies teki alkuaikoina kotitöitä, jostain syystä on nykyään vaan lusmunnut koko ajan enemmän kotitöistä, ei vaan kiinnosta ja siivous on "turhaa".

Kun selvin sanoin kerron (eilen viimeksi), että tarvitsen oikeasti apua, en ehdi enkä jaksa tehdä kaikkea yksin, mies vaan istuu hiljaa sohvalla, ei sano mitään. Kun kysyn, kuuliko hän mitään puheestani, tiuskaisee että "ei täällä tarvi mitään siivota". Kuulemma ei tartte järjestää mitään, kahvit pahvimukeista ilman tarjottavia piisaa ja roskat ja pölyt "ei haittaa ketään".

Itselleen hankki uuden puvun juhliin, mitään muuta ei ole tehnyt.

Kun nää juhlat on ohi ja muksu muuttaa omilleen, lähden minäkin. Lojukoon sika pskassaan ihan keskenään, vttu!

Kommentit (228)

Vierailija
1/228 |
01.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miehesi kuulostaa masentuneelta tms.

Vierailija
2/228 |
01.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi mittaat miehen panostusta merkityksettömiin kotiaskareihin, jotka näyttävät sinulta sujuvan ihan näppärästi?

Kumpi teillä vaihtaa auton renkaat?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/228 |
01.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei osallistu, koska nainen on yleensä niin tiukkapipo, että sille ei kelpaa mikään. Mies pelkää kuitenkin munaavansa kaiken ainakin naisen mielestä.

Vierailija
4/228 |
01.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja miksiköhän se teidän " mukula" ei voi auttaa juhliensa järjestämisessä?

Vierailija
5/228 |
01.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miksi mittaat miehen panostusta merkityksettömiin kotiaskareihin, jotka näyttävät sinulta sujuvan ihan näppärästi?

Kumpi teillä vaihtaa auton renkaat?

Mikä ihmeen kysymys tämä oli ja miten se liittyi lapsen juhlien järjestämiseen. Ilmeisesti provoat... Hohhoijaa.

No tiedoksi, että mies vaihtaa renkaat omaan autoonsa ja minulle vaihtaa poikamme. Muuten huollatan autoni liikkeessä, ja maksan itse sen, ja puolet kaikesta muusta.

Ap

Vierailija
6/228 |
01.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Patalaiska ja itsekeskeinen vätys se on.

Ap

Vierailija
7/228 |
01.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja mieskö se päätti, että pitää hinkata ikkunat ja hössätä noin herkeleesti?

Yrität suorittaa ja pitää kulissia, mutta ihan itse sinä pistät itsesi noin koville. Oon sortunut itse samaan ja oli kovan koulutuksen takana saada sädekehä löysemmälle.

Vierailija
8/228 |
01.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jätä tarjoilut hankkimatta ja sano että jätät sen miehen vastuulle?

Jos sitten on ne kahvit pahvimukissa niin sitten antaa olla niin? Kaatuuko siihen maailma?

Vierailija
9/228 |
01.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuo autonrenkaidenvaihto argumentti on turha. Tunti keväällä, tunti syksyllä. Siivoominen , ruoka, pyykki yms ovat päivittäisiä.

Vierailija
10/228 |
01.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiitos tästä.

Naurattaa.

Vierailija
11/228 |
01.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitäs tämä "mukula" puuhailee?

Minä ainakin mukulana siivosin ja leivoin tarjottavat rippi- ja ylioppilasjuhliini ihan itse. Ei tullut mieleenkään velvoittaa siihen raskasta duunia painanutta äitiäni (isää ei enää ollutkaan, kuoli jo kun olin ekaluokkalainen).

Vierailija
12/228 |
01.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ja miksiköhän se teidän " mukula" ei voi auttaa juhliensa järjestämisessä?

Kyllä hän auttaakin. Olis vaan hommia vielä isälleenkin. Millä logiikalla ajattelet, ettei miehen/isän kuulu osallistua?

Ap

Vierailija
13/228 |
01.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aha

Vierailija
14/228 |
01.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kiitos tästä.

Naurattaa.

:D

No vttu ole hyvä. :D

Ap

Vierailija
15/228 |
01.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi kutsut lastasi mukulaksi ja kailotat kaiken muunkin koko kansalle?

Näytä aiemmat lainaukset

Ymmärrän hyvin, että sua vituttaa, mutta miehesi todennäköisesti ajattelee, että vähemmälläkin touhuamisella - varsinkin huushollin puunaamisella - saa ihan kivat juhlat. Koko Suomeen on viikonlopuksi luvassa aika kylmää säätä, joten ehkä kutsuvieraat eivät sittenkään vietä niin paljoa aikaa ulkona terassilla, että ehtisivät kiinnittää terassikalusteiden kuntoon kovin suurta huomiota. 

Vierailija
17/228 |
01.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä jos olisit vain jättänyt sen nurmikon leikkaamatta? Tai pöytäliinojen sijaan kattaisi vain suoraan pöydälle ilman liinoja niin ei tarvitse pyykätä ja silittää?

Oikeasti hyvät juhlat voisi tulla ilman vaivannäköä.

Vierailija
18/228 |
01.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Patalaiska ja itsekeskeinen vätys se on.

Ap

Oisit itekin jos et haluais teeskennellä parempaa kuin olet.

Vieraat ei sun pölyjen pyyhkimisistäs ja ikkunoiden pesustas piittaa pätkääkään. Äidilläni oli tapana sanoa, että viisas siivoaa vasta kun vieraat on lähteneet.

Älä suorita elämää vaan elä. Tuskin lapsesikaan nauttii kiukuttelustasi ja hössäämisestäsi. Kaikkihan moisesta ahdistuu.

Vierailija
19/228 |
01.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei sun kekkereitäs lehteen kuvata. Relaa.

Vierailija
20/228 |
01.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jätä tarjoilut hankkimatta ja sano että jätät sen miehen vastuulle?

Jos sitten on ne kahvit pahvimukissa niin sitten antaa olla niin? Kaatuuko siihen maailma?

Kyseessä on lapsen juhlat. Jos kyseessä olisi miehen viisikymppiset, niin niihin kelpaisi hyvin kahvit pahvimukissa ja halvin kaupan pullapitko, jotka mies itse hankkisi.

Ap, ajattele siltä kantilta, että nämä on viimeiset juhlat, jotka sinun tarvitsee järjestää. Kyllä niistä hyvät tulee.