Muistathan kesän juhlissa, että tennarit ei ole juhlakenkä (vaikka olisivatkin siistit)!
Ja niitä epäsiistejä tennareita en käyttäisi missään!
Kommentit (162)
Vierailija kirjoitti:
Miksi laittaisin tennarit juhliin?!?
Aika oaljon tätä näkee. Hölmön näköistä jos on esim polvipituinen coctailmekko ja siinä tennarit. Jos ei välitä korkokengistä kiin ballerinoja yms on olemassa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En kannata tennareita juhlakenkinä, mutta on ne huomattavasti paremmat kuin Crocsit (siis nämä klassiset puutarha-pistokkaat). Yksissä juhlissa tämäkin tullut nähtyä...
Häissä on tullut nähtyä, että morsiamella on tosi nätit korkeakorkoiset kengät, ja sitten kun jalat väsähtää mennäänkin loppuilta Crocseissa. Ei käy mielessä hankkia alunperin mukavia kenkiä, tai edes ottaa siistejä varakenkiä.
Kenkiin pitää totutella. Jalat väsyy uusissa kengissä.
Vierailija kirjoitti:
Minusta tämä riippuu ihan juhlien laadusta. Tietenkään mihinkään muodollisempaan ja hienompaan juhlaan ei talsita tennareissa. Mutta koulujen juhlat tai rennot puutarhajuhlat ovat kyllä sellaisia, joissa kengistä ei ehkä kannata pingottaa. Koulun juhlissa lastenkin pukeutuminen on vähän vaihtelevaa. Meillä lapset eivät esiinny joka juhlassa, joten oikeat juhlavaatteet ostetaan vain niihin, joissa esiintyvät. Muut kerrat menevät siisteillä arkivaatteilla ja -kengillä, jotka usein ovat juuri ostettu.
Itselläni on siisteinä juhlakenkinä Tomsin valkoiset pitsikengät. Ovat hirvittävän mukavat myös minulle monijalkavaivaiselle.
Rumia ne Tomsit on.
Juhlat on juhlava tilaisuus, jonka on tarkoitus erottua arjesta ja muusta vapaa-ajasta. Juhlissa juhlistetaan sitä juhlakalua, synttäreitä, valmistumista, häitä jne. Ja jotta tulee juhlava tunnelma, on perinteisesti pukeuduttu juhlavaatteisiin, jotka eroaa arkikamppeista. Tällä osallistutaan omalta osin sen tunnelman rakentamiseen ja kunnioitetaan sitä juhlittavaa henkilöä. Näin se on perinteisesti mennyt.
Tennarit on arkikengät, ja niistä ei synny juhlavaa tunnelmaa. Ne myös näyttää esim. miehillä puvun kanssa hassuilta. Ne voi olla uudet, puhtaat ja vaikka miten kalliit, mutta juhlavat ne eivät ole koskaan.
Kenenkään juhlat ei varmaan kaadu vieraan tennareihin, mutta eiväthän ne tyylikäs valinta ole mitenkään päin.
Vierailija kirjoitti:
Tauskifarkut, pikkutakki ja tennarit.
Mitkä on tauskifarkut?
Vierailija kirjoitti:
Ylipäänsä likaset tennarit on kamalat. Juhliin ei tennareita, vaan asialliset jalkineet.
Kyllä kultaseni, ehdottomasti näin. Saanko pitää niitä kädessä sitten juhlissa? Jos sattuisin löytämään sellaiset, jotka mahtuvat jalkaan, ei niillä voi kävellä kun ovat liian pitkät.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miksi laittaisin tennarit juhliin?!?
Aika oaljon tätä näkee. Hölmön näköistä jos on esim polvipituinen coctailmekko ja siinä tennarit. Jos ei välitä korkokengistä kiin ballerinoja yms on olemassa.
Riippuu paljon asukokonaisuudesta ja ennen kaikkea ihmisen tyylistä. On vähän erilaisempiakin tennareita kuin ne Superstarit.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Aattelin kyllä mun Minna Parikat laittaa. Vanhat pupuset, tykkään edelleen. Saa tulla valittaan.
Sama mulla. Kyllä puput sopii juhlaan kuin juhlaan!
Samaa mieltä, ihanat kengät!
Vierailija kirjoitti:
Tennarit kuuluu vapaa-aikaan, ei juhlaan.
Mä juhlinkin vapaa-ajallani.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tauskifarkut, pikkutakki ja tennarit.
Mitkä on tauskifarkut?
Miesten kulutetut kapeat farkut.
Ap:lle tiedoksi, minun on pakko käyttää kangastossuja, koska vasaravarpaat ja paha vaivaisenluu. Stressaan ihan hirveästi kesän juhlia, koska jalkaani ei mene juuri mitkään kengät.
En jaksanut kahlata ketjua läpi, mutta kiitos vinkistä. Kesällä on useitakin juhlia tulossa ja olin jotenkin unohtanut tennarivaihtoehdon. Ehdottomasti aionkin siis laittaa tennarit juhlamekon kanssa. Minulle tärkeintä pitkissä juhlissa on se, että on mukavat ja asuun sopivat jalkineet. Valkoiset tennarit sekä näyttävät että tuntuvat hyviltä.
Vierailija kirjoitti:
En ole vielä tähän päiväänkään (40+v) mennessä löytänyt jaloilleni sopivia juhlakenkiä.
Joten tennareilla mennään, tästä syystä en voi käyttää kivoja juhlamekkojakaan.
Käytä vaan niitä kivoja juhlamekkoja jos niistä tykkäät. Ja laita ne tennarit jalkaan. Jos joku katselee kieroon, pyydä makutuomariksi kenkäosastolle. Eiköhän muotipoliisi käsitä sitten kun itse näkee.
WT-juhlissa tennarit on nappivalinta.
Vierailija kirjoitti:
Ap:lle tiedoksi, minun on pakko käyttää kangastossuja, koska vasaravarpaat ja paha vaivaisenluu. Stressaan ihan hirveästi kesän juhlia, koska jalkaani ei mene juuri mitkään kengät.
Älä hyvä ihminen stressaa. Pari kertaa kun kiskot kengät jalasta ja näytät miltä jalat näyttää, typerinkin hienohelma käsittää kenkävalintasi.
No sitähän sinä et määrää.
Ja ei, en käytä tennareita.
Nykyään ei olla niin nipoja puketumisen suhteen. Ap. ei voi määrätä muita.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Aika monella on kyllä pakonomainen tarve tennareihin 365/24, myös juhlissa.
Tarkoittanet lenkkareita. Aika harvat käyttävät tennareita verrattuna lenkkareihin.
Mitä eroa on muka lenkkareilla ja tennareilla? Sama asia
Ei ole. Lenkkarit on paljon tennareita paremmat ongelmajalalle, koska niissä löytyy joskus leveälestisiä, eli jalka mahtuu kengän sisään.
Lenkkarit ovat juoksua varten ja tennarit tennistä.
Tarjoilet ne sitten kupeista, joissa on käsinmaalatut talviot.