Paljonko olet painanut ENIMMILLÄÄN? Eli mikä on painoennätyksesi? Se on tärkeä tieto, koska elimistösi pyrkii kaikin keinoin palaamaan tähän...
Tekniikan Maailmassa asiantuntija kertoo, että ihmisen elimistö pyrkii kaikin keinoin saavuttamaan korkeimman aikaisemman painonsa. Siksi laihdutuksen jälkeen on niin vaikea pysyä hoikkana, mutta aina hoikkana olleella ei ole mitään ongelmia pysyä edelleen hoikkana.
Ihmisen lihoessa rasvasolujen määrä lisääntyy. Laihduttaessa määrä ei - yllätys yllätys - vähenekään vaan rasvasolut vain pienenevät. Nämä rasvasolut pyrkivät palaamaan vanhaan kokoonsa mikä voi olla jopa 100-kertainen.
Itsensä lihottanut on tuomittu loppuelämäksi olemaan lihava tai jatkuvaa nälkää kärsivä jojoilija. Sorry vaan, mutta varmaan itsekin olette huomanneet että tosi harva on pysynyt laihduksen jälkeen hoikkana pidempään, esim. 30 vuotta.
Kommentit (328)
125 kg ja pituus 160 cm. (nykyään painan 68 kg)
65 kg. Nyt painan 59 kg laihduttamatta. Olis kyl ihanaa painaa viel 10 kg vähemmän;) Pituus 164 ja ikä 57.
Enimmillään olen painanut 172/64kg. Nyt painan varmaan 62 kiloa
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Pituutta 163cm, viime keväänä 75,5kg. Nyt paino 67,5kg. Mummu 60v.
Off topic: Miksi kutsut itseäsi mummuksi, vaikka ketju ei liity mitenkään isovanhemmuuteen? Kysyn siksi, että olen saman ikäinen eikä minun tulisi mieleenikään kutsua itseäni mummuksi, ei sittenkään vaikka olisi lapsenlapsia (paitsi tietysti heille).
Sama tuli mieleeni, oon itsekin 61 enkä mikään mummu.
Paino 59 raskauden lopussa, nyt pysyy tasolla 48-50, oon aina ollut hoikka, pituutta 173 cm.
Pahimmillani olen painanut 101 kg, ja olen sentään 175 cm pitkä nainen. Olin silloin yläasteella/lukion ensimmäisellä.
Olin järkyttynyt suuresta vaa'an lukemasta, ja ryhdyin laihduttamaan. Alimmillani (Siis paino, jonka muistan) olen painanut 75 kg. Olin kuitenkin laihduttanut väärällä tavalla - todella, todella, todella paljon liikuntaa joka päivä (Nyt ei siis puhuta mistään kävelemisestä), mutta tuskin mitään ruokaa päivän aikana. Näin jälkikäteen muistaa, kuinka sitä oli jatkuvasti kylmä, käsiä heikotti, ruoka pyöri mielessä 24/7 ja ahdisti huomattavasti enemmän. Siinä vaiheessa, kun kuukautiseni eivät enää tulleet tajusin, että en voi jatkaa tätä rataa.
Tuosta on nyt varmaan noin kolme vuotta. Nyt joululomien jälkeen painan hieman alle 90 kg, olen jossain 87-89 kg rajalla. Ennen joululomia taas painoin 82-85 kg. Nyt syön terveellisesti ja toivon, että ajan myötä paino putoaa. Jonkin muotoista liikuntaa vain pitäisi lisätä/keksiä. On vain saattanut jäädä pieni kammo. :D
Olen kuitenkin todella yllättynyt, että monella samanpituisella tässä ketjussa enimmäispaino on ollut 75-80 kg:n luokkaa. En edes osaa kuvitella itseäni painamassa esimerkiksi 56 kiloa.
Vierailija kirjoitti:
Hmmm... toista lasta odottaessani painoin 53 kiloa. Mutta normaalisti painan hieman yli 45 kiloa. Minua sanotaankin töissä pikkutytöksi. 💓Ehkä biologisilta vanhemmilta perityt aasialaisgeenit auttavat.
Jos oot lyhyt niin normipaino, itse 46 kg pysyy ja oon 173 cm.
Vierailija kirjoitti:
Olen 173cm ja olen painanut 77kg viimeisilläni raskaana.
Yleensä painan 56kg ja siitäkin on lihasta paljon. Olen kokoa xs ja kyllä tässä painossa on helppo pysyä.
Et oo noilla mitoilla xs! Varsinkin kun on lihasmassaa. Itse on 173 ja 46 ja pituuteni puolesta en oo xs.
No kiva. 118kg. Oli läjä lääkkeitä mikä syynä mut silti.
https://www.helsinginuutiset.fi/teemat/8211529
Tuolla kerrotaan, että kilot tulevat takaisin korkoineen ja mistä se johtuu. 😳🥹😭!!!
Vierailija kirjoitti:
https://www.helsinginuutiset.fi/teemat/8211529
Tuolla kerrotaan, että kilot tulevat takaisin korkoineen ja mistä se johtuu. 😳🥹😭!!!
kannattaa lukea niin ei enää luule liikoja laihdutuksesta..
Paino kertoo lopulta aika vähän. Eikä alhainen paino takaa terveyttä. Itse voin syödä mitä vaan lihomatta näkyvästi, mutta on riski maksan rasvoittumiseen, kolesteroliarvot nousee pilviin samoin kuin sokeri, jos en tarkkaan katso mitä syön. Sitten taas hyvä ystävä on normaalipainon ylärajoilla ja kaikki nuo arvot on paremmat kuin minulla, ellen pidä tiukkaa ruokavaliota.
Russell Crowen piti lihottaa erääseen elokuvarooliin todella paljon. Hän on saanut maksaa siitä kovan hinnan, koska ei enää millään meinaa pysyä entisissä mitoissaan.
Vierailija kirjoitti:
Russell Crowen piti lihottaa erääseen elokuvarooliin todella paljon. Hän on saanut maksaa siitä kovan hinnan, koska ei enää millään meinaa pysyä entisissä mitoissaan.
Sama Edelmanilla.
82, mutta olin raskaana. Oletan, että sitä ei lasketa. Muuten 68.
Enimmillään 135 kg. Nykyään 67 kg. En jojoile, mutta se on kyllä totta että nälkä on lähes aina. Ei se haittaa, siihen on tottunut. Mieluummin jatkuva nälkä kuin sairaalloinen lihavuus ja sen aiheuttamat ongelmat.
Taas on yksi selitys sille miksi on lihava. "En minä vaan mun keho haluaa olla lihava" pää pensaaseen yhä vain syvemmälle, sieltä on hyvä syytellä muita tahoja omasta tilanteestaan.
Miksei ihmiset kykene enää ottamaan vastuuta omasta itsestään tai käytöksestään?
65kg olen ollut max. painossani
49kg hoikimpana
Tuo ei ole edes ylipainoinen.