Paljonko olet painanut ENIMMILLÄÄN? Eli mikä on painoennätyksesi? Se on tärkeä tieto, koska elimistösi pyrkii kaikin keinoin palaamaan tähän...
Tekniikan Maailmassa asiantuntija kertoo, että ihmisen elimistö pyrkii kaikin keinoin saavuttamaan korkeimman aikaisemman painonsa. Siksi laihdutuksen jälkeen on niin vaikea pysyä hoikkana, mutta aina hoikkana olleella ei ole mitään ongelmia pysyä edelleen hoikkana.
Ihmisen lihoessa rasvasolujen määrä lisääntyy. Laihduttaessa määrä ei - yllätys yllätys - vähenekään vaan rasvasolut vain pienenevät. Nämä rasvasolut pyrkivät palaamaan vanhaan kokoonsa mikä voi olla jopa 100-kertainen.
Itsensä lihottanut on tuomittu loppuelämäksi olemaan lihava tai jatkuvaa nälkää kärsivä jojoilija. Sorry vaan, mutta varmaan itsekin olette huomanneet että tosi harva on pysynyt laihduksen jälkeen hoikkana pidempään, esim. 30 vuotta.
Kommentit (328)
106 kiloa oli pahimmillaan 5 vuotta sitten, sitten laihdutiin 88 kiloon reilussa vuodessa, nyt yli kolmessa vuodessa on puolet palannut, eli nyt 97 kiloa.
164cm, raskaana ollessa kävi viimeisillään paino yli 60kg, mutta ehkä sitä ei lasketa kun ei se paino ollut rasvaa. Nyt 46v ja 57kg pysyy paino ilman toimenpiteitä ja ruokavalioita.
No tämä. Itse olen aina painanut (no raskauksien aikana toki enemmän) noin 50 kiloa ja jengi luulee, että kituutan jossain nälässä koko ajan. Enpä kituuta, vaan syön täysin normaalisti (toki nyt tähän pikkukehooni sovittaen eli huomattavasti vähemmän kuin vaikkapa 80-kiloinen miesystäväni) ja liikun reippaasti. Nälkää en näe koskaan. Moni tuntuu luulevan, että lihominen on joku vanhenemiseen liittyvä normaali kehityskulku.
70,5 kg vuonna 2015. Sitten laihdutin n 2 vuodessa 58 kiloon. Viimeksi kun kävin joku 2 viikkoa sitten vaaalla, niin 56,5. Tää on se mun normaali paino, missä olen lähes koko aikuisikäni ollut. Noi kilot tuli sairauden ja surun myötä. Pituus 166 cm
166cm nainen. Painavimmillani olen ollut kahden lapsen jälkeen n.80kg
Nyt painan 67kg ja mielestäni sopivin paino itselleni on n.65kg
N40
Vierailija kirjoitti:
Olen 179cm pitkä nainen ja pahimmillaan paino lähenteli 130 kg, mutta nyt olen saanut painon asettumaan 100-105 kg. Ollut siinä jo yli viisi vuotta. Ikää 33v.
🤢🤮🤮🤮!!!!! Pls jätä sana "nainen" pois, kun kerrot itsestäsi.
74 kg. En enää koskaan halua olla niin painava 🤢
N 28, 171 cm
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olen 179cm pitkä nainen ja pahimmillaan paino lähenteli 130 kg, mutta nyt olen saanut painon asettumaan 100-105 kg. Ollut siinä jo yli viisi vuotta. Ikää 33v.
🤢🤮🤮🤮!!!!! Pls jätä sana "nainen" pois, kun kerrot itsestäsi.
🖕
Oli 105 kg. Paino ei ole noussut laihtumisen jälkeen.
Tällä viikolla laihdutusasiantuntija muistutti uutisissa laihduttamisen mahdottomuudesta. Se unohtuu itsensä lihottaneilta, että paluuta terveeseen painoon ei enää ole. Laihduttaminen laukaisee elimistössä sellaisen reaktion, että se nostaa hirmuisen loputtoman nälän jonka edessä moni luovuttaa ja ahmii kilot takaisin.
Täälläkin sirpakka keijukainen. Elämä on ihanaa, mutta nykyään miehet kiinnittävät huomion hoikkaan naiseen. Hih, ei se haittaa.
Vaikka tuo olisi totta, niin ei se tarkoita että nälkää pitäisi nähdä. Energiansaanti täytyy vain sovittaa kulutukseen niin ettei tule ylimääräistä.
Enimmillään 77kg nyt 68kg. Ei mitään ongelmaa pysyä tässä painossa. Onkohan rasvasoluissani jotain vikaa?
183cm 67kg. 80max. kyll mun keho on tähän tottunu tai sitten oon tottunu kehooni.
14-vuotiaana painoin 90 kg. Laihdutin normaalipainoon 16-vuotiaana. Painoni on aikuisena pääasiassa ollut noin 65 -68kg, raskaana ollessakaan en painanut yli 80kg. Minun ei kauheasti tarvinnut kiinnittää huomiota painooni, se siis pysyi normaalipainon ylärajoilla ihan helposti noin 25 vuotta. Kunnes sairastin koronan ja lihoin heti sen jälkeen lyhyessä ajassa 80 kiloiseksi, vaikka elintapani eivät radikaalisti muuttuneet. Tämän yli ei painoni ole enää kuitenkaan noussut ja nyt alan olla sen verran toipunut, että aloin laihduttaa. Ilman koronaa olisin luultavasti pysynyt normaalipainoissani, mutta korona pisti muutenkin elimistöni jotenkin sekaisin (nivel- ja lihasvaivoja, väsymystä, uniongelmia oli monta kuukautta taudin jälkeen) painon nousun lisäksi.