Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Kotiäitinä koko elämä

Vierailija
30.05.2023 |

Mitä olet asiasta mieltä?

Kommentit (107)

Vierailija
61/107 |
30.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Aika pitkäveteistä kotona luuhaamista viimeistään siinä vaiheessa kun muut lähtee joka päivä kouluun ja töihin.

Kyllä ne kodin seinät pysyy pystyssä vaikkei siellä joku ole niihin nojailemassa. Vai onko se tiskikoneen päälle laittaminen niin rankka kotityö, että siihen menee koko päivä?

Riippuu ihan ihmisestä ja siitä mihin aikansa käyttää.Kaikki on oikeastaan asenteesta kiinni eikä kaikille sovi sama.Jotkut eivät keksi mitään tekemistä itse ,vaan koko ajan pitäisi olla ohjelmoitua tekemistä.Kotona olo antaa rajattomat mahdollisuudet tyytyväiselle,elämässä viihtyvälle ihmiselle.

Vierailija
62/107 |
30.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En ikinä ole nostanut mitään korvauksia kotirouvana ollessani.

En mäkään kotiäitinä. Lapsilisiäkään ei koskaan haettu. Kummallinen käsitys ihmisillä on.

Okei, vai ette lapsilisiäkään huolineet! Selvä juttu. :-)

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/107 |
30.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kelan elättämiä valeyksinhuoltajia tukiapuisineen ja vähä-älyksyen muksujen kans heilumassa pyörii lähiöt. Vammaistuet kulkee kaikille, kun niin päästään vammaista sakkia. Juhlaan paikkoja mm. elähtäneiden läskien matamien syntymäpäivät.

Vierailija
64/107 |
30.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itsellähän valitettavasti sitä vaihtoehtoa ei ollut, että olisin jäänyt kotiäidiksi pidemmäksikin aikaa tai peräti loppuelämäksi kotiin. Ollaan perusduunareita kumpikin ja kummankin tiliä tarvitaan ihan perusjuttuihin.

Silti olin kotona sen ajan, kun kuopus täytti kolme. Olihan se nipistämistä sieltä täältä, mutta en mä sitä aikaa kadu. Ei me missään kurimuksessa eletty. Pientä suunnitelmallisuutta ja homma eteni.

Kaveri taas maksaa kotirouvuuttaan ompelemalla kaikenlaista ja kirppareilla menee kuin häkä. Mä en ole lahjakas ompelija, joten se siitä ja muutenkin monessa harrastuksessanikin olen hyvin keskinkertainen, en niistä saisi onnistunutta uraa.

Toinen kaveri sai hyvän perinnön, että sen turvin jäin kotiin. Ehkä myös miehen lompakolla toisinaan joutuu käymään, mutta yhteistä perhettähän siinä kasvatetaan. En näe mitään väärää siinäkään.

Eikä ne piirit nyt niin pieneksi mene, jos itse tykkää harrastaa ja olla asioista perillä. Mulla on paljon työkavereita, joilla on jäätävän suppea yleistieto. Kotirouva kavereilla ei ole, koska he lukevat ja kulkevat pitkin maailmaa silmät ja korvat auki.

Ehkä palstamamma on viettänyt kotiäiti vuotensa sen nakkikeiton äärellä ja tehnyt vaan sitä. Vielä puhunutkin siitä miehelleen ja ihastelleet yhdessä sen maukkautta. En mä nyt oikein ymmärrä mikä tuossakin niin katkeraksi vetää, jos joku niin viihtyy? Onko se puhdas kateus sitten, pakko yrittää lannistaa muita, kun on itse pakko käydä töissä, kun mieluiten olis kuitenkin kotona?

Sitten tuo outo juttu, että kotirouvalla on hyvä olla talouskunnossa, kun se vaihdetaan kuitenkin nuorempaan.. Työssäkäyviäkö ei ole koskaan vaihdettu? Hekö ei taloudellisesti kärsi ollenkaan?

Vuosikausien trolli selkeesti elää ja voi hyvin vielä 2020 luvulla. Kasvakaas jo vihdoin ihmisenä ja opetelkaa hyväksymään toisten valinnat. Eihän sitä tarvii ymmärtää, kun toinen tekee toisella tavalla kuin itse, mutta hyväksyntä olisi pop. Ei niin hiertäis pahasti vannetta.

Toiseksi se terveen itsetunnon hankkiminen myös auttaa. Silloin ei nakkaa kettujakaan muut ja muiden hommelit.

Vierailija
65/107 |
30.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Luonnekysymys kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Aika pitkäveteistä kotona luuhaamista viimeistään siinä vaiheessa kun muut lähtee joka päivä kouluun ja töihin.

Kyllä ne kodin seinät pysyy pystyssä vaikkei siellä joku ole niihin nojailemassa. Vai onko se tiskikoneen päälle laittaminen niin rankka kotityö, että siihen menee koko päivä?

Riippuu ihan ihmisestä ja siitä mihin aikansa käyttää.Kaikki on oikeastaan asenteesta kiinni eikä kaikille sovi sama.Jotkut eivät keksi mitään tekemistä itse ,vaan koko ajan pitäisi olla ohjelmoitua tekemistä.Kotona olo antaa rajattomat mahdollisuudet tyytyväiselle,elämässä viihtyvälle ihmiselle.

Tekstissäsi oli aika paljon kirjoitusvirheitä.

Vierailija
66/107 |
30.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Varmaan on ollu hyvä elämä.

Vierailija
67/107 |
30.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Huvittavia nämä kommentit. On hyvä olla kotiäiti, mutta miehen rahaa ei tarvita. Kotiäidillä on salainen taikaseinä, josta kaivaa rahat elämiseen. Eläkekin tulee tästä mystisestä taikaseinästä.

En ole ikinä ymmärtänyt sitä, että miksi miehen pitäisi päästä ilmaiseksi siitä, että hänen koti on hoidettu, ruoka on pöydässä ja lapset suittu ja puetettu. Miksei mies siitä sitten maksaisi?

Vierailija
68/107 |
30.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Eläke? Myös vaara, että mies lyöttäytyy mielenkiintoisempaan seuraan. Kotona ollessa maailmankuva ja ajatuspiiri tahtoo pienetä.

Nykyeläkekertymä on niin pieni että se on yksi kärpäsen paska kuviossa. Väittäisin miehen viihtyvän paremmin sellaisen ihmisen seurassa, joka on kotona kuin sellaisen, joka laittaa lapsensa päiväkotiin ja juoksee oravanpyörässä.

Elättääkö se mies myös pelkän takuueläkkeen varassa olevan naisen? Käsi ylös kaikki vapaaehtoiset.

Miksi ei elättäisi? Ja näitä on tosi vähän, jotka eivät käy töissä koskaan.

Tosi vääristynyt ajatus että mies elättää aina.

Meillä se olin minä, joka *elätti* meitä opiskelujen aikana. Mä kävin töissä opiskelujen ohessa ja mieheni *vain* opiskeli. Valmistumisen jälkeen mulla oli miestäni parempi palkka vuosia ennenkuin jäin kotiin. Hyvin mielellään hän vuorostaan mahdollistaa sen että lapset saa kasvaa kotona. Kun palaan töihin, miehelläni on varmasti parempi palkka kuin mulla aluksi, mutta muutaman vuoden päästä tuskinpa.

Vierailija
69/107 |
30.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ilmeisesti kotirouva hoitaa asiat ja tekemisensä arkipäivisin ja työssä käyvä rouva hoitaa ne iltaisin ja viikonloppuisin. Kotirouvalla on illat ja viikonloput sangen rentoja ja mukavia.

Vierailija
70/107 |
30.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Huvittavia nämä kommentit. On hyvä olla kotiäiti, mutta miehen rahaa ei tarvita. Kotiäidillä on salainen taikaseinä, josta kaivaa rahat elämiseen. Eläkekin tulee tästä mystisestä taikaseinästä.

Minä saan pientä eläkettä omista ansioistani ja osa tulee puolison ansioista ja puolison tuloilla on eletty.

Vierailija
71/107 |
30.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla löytyy lähipiiristä yksi 35 vuotias nainen, joka ei ole opiskellut peruskoulun jälkeen eikä ollut ikinä töissä. Eikä ole korvauksia nostanut. Lapsilisät tulee ja joskus saivat asumistukea. Lapsia neljä ja saman miehen kanssa.

Keskiluokkaista elämää elävät. Rivarissa asuvat, auto on ja koiria kaksi. Kerran vuodessa käyvät etelässä.

Miettinyt monesti, että meinaako se nyt jatkaa noin vai alkaako opiskelut yms. kiinnostamaan lasten kasvaessa. En mä kyselemään lähde, ettei ymmärrä väärin. Mun puolesta olkoot noin, kun kerran viihtyy.

Vierailija
72/107 |
30.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ilmeisesti kotirouva hoitaa asiat ja tekemisensä arkipäivisin ja työssä käyvä rouva hoitaa ne iltaisin ja viikonloppuisin. Kotirouvalla on illat ja viikonloput sangen rentoja ja mukavia.

Illat ja vapaat ollaan miehen tarpeita varten. Hänhän maksaa siitä.

Vierailija
73/107 |
30.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Käyn töissä ja iltani + viikonloput ovat sangen rentoja ja mukavia. Mies käy töissä ja hänenkin iltansa ja viikonloppunsa ovat sangen rentoja ja mukavia. Lapset käyvät koulua ja heidän iltansa ovat yllättäen myöskin mukavia ja rentoja. Asumme omakotitalossa ja en katso esimerkiksi pihahommien olevan kovin rankkaa raatamista, vaan mukavaa hyvää puuhaamista. Siivoaminen ei meidän perheellä kauan kestä, sillä jokaisella on oma pieni hommansa ja kun kotona kaikelle on paikkansa, eikä turhaa rojua ole, niin helppohan se on joku pönttö pesaista. Robotti imuroi muuten. Ei asioita kannata tehdä vaikeammiksi kuin ne ovat ja asiallisilla työvälineillä kaikki sujuu mukavasti.

Ruokaa teemme isommat saisit kerralla ja koska tykkäämme koko perhe ruuan laittamisesta, niin ei sekään ole ongelma. Kone pesee niin pyykit kuin tiskitkin, joten helppoa on. Asennekysymyksiä nämä ovat, mutta tottakai jollekin vaikka helpon makaronilaatikon tekeminen saattaa olla suunnaton ponnistus.

Vierailija
74/107 |
30.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Illat ja vapaat ollaan miehen tarpeita varten. Hänhän maksaa siitä.

Ei ole, eikä maksa. Vietämme normaalia rakastavaa perhe-elämää, jossa seksi ei ole kauppatavaraa. Molempien tarpeet kaikilla elämän alueilla otetaan huomioon.

Vierailija
75/107 |
30.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olin kotona lasten kanssa monta vuotta ja sitten lähdin töihin. Tykkään työstäni ja olen onnellinen, kun perheenin asiat ovat hyvin kaikin puolin.

Vierailija
76/107 |
30.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minä saan pientä eläkettä omista ansioistani ja osa tulee puolison ansioista ja puolison tuloilla on eletty.

Mutta palstalla on käsitys, että miehen ei tule elättää. Et täytä kriteereitä.

Vierailija
77/107 |
30.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Käyn töissä ja iltani + viikonloput ovat sangen rentoja ja mukavia. Mies käy töissä ja hänenkin iltansa ja viikonloppunsa ovat sangen rentoja ja mukavia. Lapset käyvät koulua ja heidän iltansa ovat yllättäen myöskin mukavia ja rentoja. Asumme omakotitalossa ja en katso esimerkiksi pihahommien olevan kovin rankkaa raatamista, vaan mukavaa hyvää puuhaamista. Siivoaminen ei meidän perheellä kauan kestä, sillä jokaisella on oma pieni hommansa ja kun kotona kaikelle on paikkansa, eikä turhaa rojua ole, niin helppohan se on joku pönttö pesaista. Robotti imuroi muuten. Ei asioita kannata tehdä vaikeammiksi kuin ne ovat ja asiallisilla työvälineillä kaikki sujuu mukavasti.

Ruokaa teemme isommat saisit kerralla ja koska tykkäämme koko perhe ruuan laittamisesta, niin ei sekään ole ongelma. Kone pesee niin pyykit kuin tiskitkin, joten helppoa on. Asennekysymyksiä nämä ovat, mutta tottakai jollekin vaikka helpon makaronilaatikon tekeminen saattaa olla suunnaton ponnistus.

Mutta kuitenkin iltaisin ja viikonloppuisin teette kaiken tämän, vaikka ei rasita eikä tunnu missään, vaan on rentoa ja mukavaa. Minä rakastan ruoanlaittoa ja teenkin joka päivä monipuolista ja maukasta ruokaa ja siihen kuuluu tietenkin myös leivonta. Makaronilaatikko ei kuulu meillä suosikkeihin.

Vierailija
78/107 |
30.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

On monia syitä olla kotirouva. Joskus perhetilanne vaatii sen, tiedän tällaisia kotiäitejä, jotka esimerkiksi vammaisen lapsen takia ovat kotona. Moni heistä olisi jo saanut potkut töistä, koska kukaan työnantaja ei pitäisi sellaista töissä, joka joutuu vähän väliä olemaan vammaisen lapsen takia häntä hoivaamassa, kuskaamassa, saattamassa ja muutenkin huolehtimassa.

Työelämä ei jousta loputtomiin.

Muutenkin olen sitä mieltä, että on jokaisen oma asia miten elämänsä järjestää.

Vierailija
79/107 |
30.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minäkin kyllästyisin nopeasti kotona olemiseen varsinkin kun lapset ovat jo koulussa. Siinä olisi liian monta tuntia aikaa pyöritellä peukaloita. Olen saanut myös sellaisen koulutuksen, että saan töihin pyyntöjä koko ajan, joten enpä usko, että olisin malttanut jäädä seiniä tuijottelemaan.

Vierailija
80/107 |
30.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mutta kuitenkin iltaisin ja viikonloppuisin teette kaiken tämän, vaikka ei rasita eikä tunnu missään, vaan on rentoa ja mukavaa. Minä rakastan ruoanlaittoa ja teenkin joka päivä monipuolista ja maukasta ruokaa ja siihen kuuluu tietenkin myös leivonta. Makaronilaatikko ei kuulu meillä suosikkeihin.

Tottakai me syömme iltaisin ja viikonloppuisin, niin kai kaikki tekevät, olivat töissä tai ei? :-)