Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Oletko huomannut kyläillessäsi jonkin arkea helpottavan niksin? Entä onko teiltä otettu jokin niksi?

Vierailija
29.05.2023 |

Ihminenhän on tapojensa orja ja toimii niin keittiössä, kylppärissä, eteisessä jne. totutuilla kaavoilla eikä hoksaa tehdä jotain asiaa helpommin. Sitten kun näkee jossain tehtävän asia A eri tavalla, voi ajatella, että ei hitsi, miten en tuota tajunnut ja alkaa tekemään sitä asiaa A eri tavalla omassa kodissa.

Oletko kopioinut jotain pikku niksejä muilta? Onko teidän kodista kopioitu jotain pikku juttuja, jotka oli teille itsestäänselviä?

Kommentit (1015)

Vierailija
341/1015 |
01.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jauhelihapullataikinan voi tehdä suoraan jliha-pakkaukseen jos on sellainen rasiamalli.

Myös munamaidon voi tehdä suoraan vuokaan makaronilaatikkoa tehdessä ja laittaa sitten vasta muut jutut.

makaronilaatikko, jauhis paistinpannuun sun muut tilpehöörit, sipuli tietenkin, kattila tulille ja makaronit, munamaito, vuoka ja makaronit, jauhelihasipuli, makaronit päälle, munamaito, korppujauhoja vähän ja voita laitan vähän nokareina

Vierailija
342/1015 |
01.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En ole ikinä ymmärtänyt sitä miksi kahvipannulla ei saisi laittaa kahvinkeittimeen vettä. "Tätä varten täytyy olla erillinen kannu." Minkä takia? Miten ne kahvirasvat tms jäisivät siihen pannuun vai eivätkö ihmiset pese kahvipannujaan keittokertojen välissä?

täytyy pest5ä Fairyllä kannu ja siihen vesi. Mulla on erikseen halpa vesikeitin ja kansi ei lähde irti mutta keksin nAputan vasaralla niin kansi irtoo. Kahvinkeitintä ei oo koska en juo jauhekahvia vaan sillointällöin murukahvia, siihen suklaata, aina parempi jos maitoa tölkissä vähän niin vaahdotan maitoa ylösalas muutaman kerran. On kai niitä maidonkin vaahdottmia, vitsi kun on vaikea sana

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
343/1015 |
01.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Puhtaat pyykkit lajitellaan suoraan naruilta omiin pinoihin/perheenjäsen ja saman tien suoraan vaatekaappeihin. Muutoin puhtaan pyykin kori odottaa nurkassa uudestaan lajittelua useamman päivän. Toimii kun pitää tästä säännöstä kiinni. Entinen ison perheen naapuri neuvoi aikoinaan minua kuivaushuoneella kun keräsin pyykit suoraan koriin ilman lajittelua. Ja itseasiassa eipä vie aikaa kovinkaan paljon enempää. Monessa kodissa näkee puhtaan pyykin vaatekasoja pyykkikoreissa ja -rekeissä.

mulla on yleensä metrin pino odottamassa lajittelua, myös tänään

Vierailija
344/1015 |
01.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jauhelihapullataikinan voi tehdä suoraan jliha-pakkaukseen jos on sellainen rasiamalli.

Myös munamaidon voi tehdä suoraan vuokaan makaronilaatikkoa tehdessä ja laittaa sitten vasta muut jutut.

makaronilaatikko, jauhis paistinpannuun sun muut tilpehöörit, sipuli tietenkin, kattila tulille ja makaronit, munamaito, vuoka ja makaronit, jauhelihasipuli, makaronit päälle, munamaito, korppujauhoja vähän ja voita laitan vähän nokareina

Elikkä mitä tämän jälkeen, meneekö uuniin vai oliko tässä.

Vierailija
345/1015 |
01.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Meillä on kylpyhuoneessa kaappi, jossa kaikki pyyhkeet säilytetään.

ei kai avohylly?

Hmm, tiedätkö mikä on kaapin ja avohyllyn ero?

Vierailija
346/1015 |
01.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tavarat kannattaa säilyttää siellä missä niitä tarvii, eli keittiönpyyhkeet keittiössä, ja vessanpesuvälineet vessassa. Näin yläkerran omistavana, on myös tärkeää sujuvuuden kannalta että yläkerrassakin on sine kuuluvat tavarat, eikä niin että jos jotain kaatuu, niin pitää alakerrasta hakea puhdistusvälineet.

Vierailija
347/1015 |
01.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No en kyläillessä, mutta netistä aikonaan bongasin: mulla on nykyään kissanvessat kahdessa puisessa pienessä kaapissa joihin kissalle on luukku sisään. Kyllästyin kissanhiekkaan vessassa (se leviää väkisin mun kissojeni kanssa vaikka olisi katollinen malli), kylpyhuone kun samassa tilassa eli kosteaa ja johti siihen että hiekkamähmää oli aina vessassa putsattavana ja tarrasi lattiaan niin että sai aina hinkuttaa pois...

Ostin ikeasta sellasen pitkän matalan kaapin (olisko tv-taso tms mutta kaappi), johon sahasin pistosahalla aukot toiseen päähän ja väliosaan. Näin kaappiin mahtuu kaksi vessaa, yksi molempiin kaappeihin, ja suora kulku kissalla aukoista sisään. Askartelin päätyaukkoon muovisen säleverhon ja näin hajut on minimoitu sekä hiekat pysyy 99% tehokkaasti kaapin sisällä. Nettivinkissä kaapin toinen osa (se josta kuljettiin sisään ensin) oli tyhjä ja pelkällä eteismaton kaltasella matolla suojattu, joka keräsi hiekat vieläkin tehokkaammin, mutta mun kissani tarvitsevat useamman vessalootan pysyäkseen tyytyväisenä. Tai ainakin toinen niistä on vähän tarkempi tästä...

Myöhemmin laitoin vielä kolmannen lootan toiseen päähän asuntoa, sellainen netistä tilattu pieni mökki jossa oli oviaukko lemmikille valmiina, juuri yhden kissanhiekkiksen verran tilaa. Siihenkin vain askartelin verhot hajuhaitan minimoinniksi, vaikka toki vessat päivittäin putsaankin. 

Mun kissa taas tarvii tyytyväisenä pysyäkseen avoimen vessalaatikon, joten kaikki kaapit ja katot on ihan pois suljettuja vaihtoehtoja.

Vierailija
348/1015 |
01.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jääkaapissa on "aamiastarvikelaatikko", jossa säilytetään voi, juusto, leikkele, kurkku...kun haluaa tehdä leivän saa kaikki tykötarpeet yhdellä kertaa, kun nostaa laatikon pöydälle.

Meillä ei ole paritonsukka-ongelmaa, koska sukat kulkee aina pareittain. Ne laitetaan pyykkikoppaan nipussa, ei irtonaisia. Pesen sukat pesupusissa, ne kuivataan narulla vierekkäin ja laitetaan samantien nippuun kun viedään kaappiin.

Meillä tuo olisi hankala kun kurkkua, voita, juustoa ja lekkeleitä käytetään niin moneen muuhunkin ruokaan, ja vielä erikseenkin, kuin aamupalalla. Aamupala saattaa olla puuro, keitetty kananmuna ja jukurtti, vai onko teillä siis nämäkin siinä laatikossa?

Voita menee paistamiseen, juustoa ruokiin, munakkaisiin, kurkkua salaattiin jne. Aina pitäisi ottaa laatikko esiin, kun tarvii vain kurkun tai juuston sieltä. Hankalalta vaikuttaa.

Vierailija
349/1015 |
01.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sairaanhoitajatätini olisi tuosta kauhuissaan.

Hän on vahvasti sitä mieltä, että kun tullaan ulkoa, kädet pestään vessassa, ei missään nimessä keittiössä, jossa pestään salaatteja ja tehdään ruokaa ym.

Ruokaa tehdessä sitten välipesut voi pestä keittiössäkin, kun kädet eivät ole kovin likaiset.

Siis mitä suuremmallahan todennäköisyydellä niitä kakkapöpöjä on nimenomaan siellä vessan käsienpesualtaan hanassa ja ovenkahvassa, kuin siellä keittiön hanassa.

Mielestäni on nimenomaan hygienisempää pestä kädet ja kosketella keittiön hanaa ja sitten iskeä salaatin kimppuun, kuin että menee vessaan, jossa hanaa avatessa ja sulkiessa voi käsiin tulla ties mitä kakkapöpöjä ovenkahvasta puhumattakaan.

Höh. Eihän sitä vessan hanaa suljeta kädellä vaan kyynärpäällä. Halutessaan voi toki sen hanan pestä samalla kun pesee kädetkin, niin on puhdas. Oven kahvaa ei käsitellä likaisin käsin. Toisaalta kun aikoo ruokaa laittamaan, saa sen vessan oven kahvan painettua kyynärpäällä senkin. Onko se keittiön hana sit puhtaampi, jos se ensin avataan likaisin käsin ja pesun jälkeen sit suljetaan niillä vastapestyillä käsillä? No mihin kukin tottunut jatkakoon niinkuin haluaa, muttei ole mitään kunnon perustelua, miksei likaiset kädet voi yhtä hyvin pestä vessassakin. Itse vien likaisten käsien pöpöt mieluummin sinne likaiseen vessaan kuin puhtaaseen keittiöön.

Eli teillä ei ole vessassa ovea? Vai onko vessan ovi aina auki muuhun asuntoon? 

Meillä on ovi raollaan. Varpaalla voi tönäistä sitä. Ei tarvitse kädin koskea.

Eli kaikki asunnossanne kävijät töniskelevät vain jalollaan vessan ovea auki, ja taas raolleen? Kakallakin käydessä huudat perään että vessanoven on oltava raollaan!!11. Varmaan vesihanaakin kaikki käyttävät kätevästi varpaillaan :D ja tietysti naulassa roikkuu sitten jalkapyyhkeet, kun nehän ne tuossa hommassa likaantuvat ,eikä kädet :D

Vierailija
350/1015 |
01.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Elikkä mitä tämän jälkeen, meneekö uuniin vai oliko tässä.

ajattelin että ymmärtäisit että menee uuniin, naurua. Kerran tein makaromnilaatikon ja ostin kermaa. Laitoin väliin juustoa ja ihmettelin makua, laitoin Heinziä niin maittoi. Meni jonkun aikaa ja muistin että hyvänen aika se4ntään, munamaitoahan se olla pitää. 

Vierailija
351/1015 |
01.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sairaanhoitajatätini olisi tuosta kauhuissaan.

Hän on vahvasti sitä mieltä, että kun tullaan ulkoa, kädet pestään vessassa, ei missään nimessä keittiössä, jossa pestään salaatteja ja tehdään ruokaa ym.

Ruokaa tehdessä sitten välipesut voi pestä keittiössäkin, kun kädet eivät ole kovin likaiset.

Siis mitä suuremmallahan todennäköisyydellä niitä kakkapöpöjä on nimenomaan siellä vessan käsienpesualtaan hanassa ja ovenkahvassa, kuin siellä keittiön hanassa.

Mielestäni on nimenomaan hygienisempää pestä kädet ja kosketella keittiön hanaa ja sitten iskeä salaatin kimppuun, kuin että menee vessaan, jossa hanaa avatessa ja sulkiessa voi käsiin tulla ties mitä kakkapöpöjä ovenkahvasta puhumattakaan.

Höh. Eihän sitä vessan hanaa suljeta kädellä vaan kyynärpäällä. Halutessaan voi toki sen hanan pestä samalla kun pesee kädetkin, niin on puhdas. Oven kahvaa ei käsitellä likaisin käsin. Toisaalta kun aikoo ruokaa laittamaan, saa sen vessan oven kahvan painettua kyynärpäällä senkin. Onko se keittiön hana sit puhtaampi, jos se ensin avataan likaisin käsin ja pesun jälkeen sit suljetaan niillä vastapestyillä käsillä? No mihin kukin tottunut jatkakoon niinkuin haluaa, muttei ole mitään kunnon perustelua, miksei likaiset kädet voi yhtä hyvin pestä vessassakin. Itse vien likaisten käsien pöpöt mieluummin sinne likaiseen vessaan kuin puhtaaseen keittiöön.

Eli teillä ei ole vessassa ovea? Vai onko vessan ovi aina auki muuhun asuntoon? 

Meillä on ovi raollaan. Varpaalla voi tönäistä sitä. Ei tarvitse kädin koskea.

Eli kaikki asunnossanne kävijät töniskelevät vain jalollaan vessan ovea auki, ja taas raolleen? Kakallakin käydessä huudat perään että vessanoven on oltava raollaan!!11. Varmaan vesihanaakin kaikki käyttävät kätevästi varpaillaan :D ja tietysti naulassa roikkuu sitten jalkapyyhkeet, kun nehän ne tuossa hommassa likaantuvat ,eikä kädet :D

itse asun yksin, välillä desinfioinnin oven kahvat jne.  Oppi jäi koronavuosilta muttei enään niin tiuhaan, joskus vaan

Vierailija
352/1015 |
01.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Laitoin laatikkoihin kaiken kuivatavaran eli muovilaatikot erikseen esim hilloille, ,mausteille, jauhoille ym .Näin pysyy kaapit siistinä ja suhtkoht helppo löytää. 

Miten sait juuri laatikoihisi sopivat muovilaatikot?

Mä muuten olen ihan tosissani etsinyt tavalliselle kahden kilon jauhopussille muovilaatikkoa. Tää on niin outoa, ettei kukaan valmistaja, mitä näitä nyt on: orthex, coline, smart store ja muut ole sellaista kokoa keksineet valmistaa. Jokainenhan tietää minkä kokoinen jauhopussi on. Ei vaan löydy.

En halua pöllyttää mitään kuiva-aineita, etenkään jauhoja säilytysrasioihin just sen pölyämisen vuoksi ja siksi, että sinne pohjalle sitten jää ne vanhat kun uutta tarvitsee lisätä.

Siis säilytysastioiden pitää olla sellaisia, että koko kaupan paketti sujahtaa sinne sellaisenaan.

Ei ole markkinoilla, ei. Ei edes sokeripussille.

Ainakin Prismasta löysin sellaisen johon sopisi kahden kilon jauhopussi.  Laitan aina avatun muropaketin siihen.  Ehkä ei ollut elintarvikemuovia, mutta pakkauksessa laitan.  Askarteluboxi? Siinä on kaatoaukko.

Kiitos, tarttee selailla Prisman tarjontaa. Vielä kun löytyis ruisjauholle, sokerille, yms. hihkuisin riemusta.

Tää olisi tärkeää siksikin, että omissa paketissaan niistä on helposti katsottavissa päivämäärät.

Jaksaako joku muka oikeasti sellaista mainoskuvastokeittiötä ylläpitää? Sellaista jossa kaikki kuivatarvikkeet on yhteneväisissä purnukoissa siististi ja niihin siis tyhjennetty ostopakkauksistaan päivämäärät merkittynä.

Ja mulla menis takuulla sekaisin hienot ja puolikarkeat vehnäjauhot. Ja tosiaan vielä loppuvaiheessa uusien lisääminen vanhojen sekaan. Ääääh

Meillä käyttöä on ruokatarvikkeilla niin, että ne eivät mene vanhaksi vaikka päivämääriä ei olekaan purnukassa. Harva kuivatarvike myöskään on sekunti parstaennenin jälkeen pilalla.

Jotkut ovat poikkeuksia, kuten puuroriisi, ja näissä on maalarinteippi takana johon kirjoitetaan parasta ennen. 

Mulla on näitä

https://images.tori.fi/api/v1/imagestori/images/100178943817.jpg?rule=b…

ja näitä

https://encrypted-tbn0.gstatic.com/images?q=tbn:ANd9GcRDx910p0a4zj3lKcV…

Vehnäjauhot mulla on omassa pussissaan kaapissa kuitenkin, ja sieltä kaadan astiaan jossa on sivulle siirrettävä korkki, ja sieltä on helppo heilutella jauhoa ulos.

Just tällaisia purnukoita en tarkoittanut. Ja tota korkillista vehnäjauhoastiaa en tajunnut.

Idea on homman siisteydessä ja helppoudessa. Kaupan paketti vaan jetsulleen sopivaan purnukkaan ja se on siinä.

En tiedä sitten olenko patalaiska mutta en halua kuiva-aineita kaadella minnekään, etenkään jauhoja. Ja jauhojen pitäisi olla otettavissa purkista desin mitalla.

Taidanpa ottaa asiakseni etsiä suomalaisfirman ja tehdä heille tuotekehitysehdotuksen.

Oletko siis tuo lainaamani kirjoittaja joka kysyi että jaksaako joku täytellä purnukoita? Jos et, niin miksi lainasit viestiäni, ja itket ettet tarkoittanut tuollaisia purkkeja kun en minä sinulle vastannut ja purkkeja ehdotellut, vaan toiselle tyypille...

Vierailija
353/1015 |
01.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tää on vanha kikka, lavuaariin soodaa, päälle etikkaa ja antaa olla muutaman minuutin ja 2 minuuttia lämmintä vettä päälle

... Ja tapahtuu... Mitä?

jos vaikka vähän tukossa niin avautuu rööri, voi hyvää päivää

Vierailija
354/1015 |
01.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Leikkaan pizzan paloiksi saksilla. Nopeampaa kuin veitsellä tai jollain typerällä pizzaleikkuri. Samoin pannarin ja erilaiset peltipiirakat.

Itse olen tuosta älynnyt, että ainakin sakset kannattaa pestä säännöllisesti ja ainakin yhdet tai kahdet pitää keittiökäytössä. Toiset mieluiten keittiövälinelaatikossa vain ruokia varten ja toiset käden ulottuvilla kaupan pakkauksen avaamista varten.

Meillä oli lapsuudessa aina sakset hukassa. Välillä tuntui että niitä piiloteltiin tahallaan. Missään nimessä ei voinut olal kuin kolmet sakset. Hiussakset joihin jos edes koski, nin sai huutia, kangassakset, joissa sama homma, ja ne sakset jotka olivat aina piilossa jossain.

Kun muutin omaan kotiin niin ensimmäiseksi marssin saksikaupoille ja ostin neljät sakset. Nykyään  minulla on neljät sakset pelkästään keittiössä :D 

Käytän saksia kaikenlaiseen, myös sellaiseen johon " ei saisi", eli leikkaan niillä sujuvasti myös esim. pienisilmäistä kanaverkkoa. Menee kuulemma pilalle. Mitä sitten? :D[/quo

te]

Jos joku ei satu tietämään, niin sakset saa kätevästi teroitettua leikkaamalla  niillä muutaman kerran foliosta taiteltua palaa.

Ei muuten saa. Olen kokeillut monesti eikä sakset tule teräviksi noin.

Vierailija
355/1015 |
01.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vieraan ei kuulu ottaa askeltakaan keittiöön eikä kylpyhuoneeseen. Pikkuvessa on asioita varten, myös käsienpesuun.

Minkälaisia vieraita ihmisillä oikein käy? Ovatko nimenomaan jotenkin vieraita, kun ollaan muodollisia ja pidetään heidät pois keittiöstä? Meillä on tavallista, että kylässä kävijät tulevat juttelemaan keittiöön kun laitamme ruokaa. Monet vieraat ovat yötä kun tulevat kauempaa ja he saattavat myös tarjoutua auttamaan keittiöhommissa. Minun mielestä se on osoitus mutkattomista, jopa läheisistä väleistä.

Toki on niitäkin vierailuja, joiden aikana jutellaan enemmän keittiön ulkopuolella, mutta ei keittiö ole silloinkaan mitenkään kiellettyä aluetta.

Vierailija
356/1015 |
01.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Leikkaan pizzan paloiksi saksilla. Nopeampaa kuin veitsellä tai jollain typerällä pizzaleikkuri. Samoin pannarin ja erilaiset peltipiirakat.

Itse olen tuosta älynnyt, että ainakin sakset kannattaa pestä säännöllisesti ja ainakin yhdet tai kahdet pitää keittiökäytössä. Toiset mieluiten keittiövälinelaatikossa vain ruokia varten ja toiset käden ulottuvilla kaupan pakkauksen avaamista varten.

Meillä oli lapsuudessa aina sakset hukassa. Välillä tuntui että niitä piiloteltiin tahallaan. Missään nimessä ei voinut olal kuin kolmet sakset. Hiussakset joihin jos edes koski, nin sai huutia, kangassakset, joissa sama homma, ja ne sakset jotka olivat aina piilossa jossain.

Kun muutin omaan kotiin niin ensimmäiseksi marssin saksikaupoille ja ostin neljät sakset. Nykyään  minulla on neljät sakset pelkästään keittiössä :D 

Käytän saksia kaikenlaiseen, myös sellaiseen johon " ei saisi", eli leikkaan niillä sujuvasti myös esim. pienisilmäistä kanaverkkoa. Menee kuulemma pilalle. Mitä sitten? :D

Mä olen vienyt tän saksisaatavuuden vielä pidemmälle. Mulla on keittiössä useampi pari ja aina yhdet puhtaat käden ulottuvilla koukussa roikkumassa.

Mut sen lisäksi muissakin huoneissa omat saksensa omalla paikallaan. Esimerkiksi eteisessä. Jos ulos lähtiessä huomaa jonkun langan roikkuvan takista, ei tarvitse mennä keittiöön saksia etsimään (kengät jalassa tai riisua ne), siinä vaan peilin edessä naps!

Samoin makkarissa. Kylppärissä tietysti myös koska sielläkin tulee kaikenlaista avattavaa pakkausta vastaan.

On olkkarissa ja tottakai kirjoituspöydän laatikossa.

Nää "langankeikkaussakset" on vähän pienempiä ja erivärisiä ja ne pysyvät näin omilla paikoillaan eivätkä piiloudu ympäri huushollia.

Juu, siis näin munkin luona on, tietenkin! Joka huoneessa omansa, vaatehuoneessa toki myös, lisäksi varastossa kahdet, kolmet, autotallissa muutamat, autoissa tietysti myös, sekä pihasaunassa.

Muttä keittiössä pitää olla ne neljät, siitä en tingi.

Vierailija
357/1015 |
01.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ollessani kaverillani kylässä aioin pestä käteni heidän keittiössä, ennenkuin olisin alkanut syömään leivonnaisia.

Mutta heillä ei ollut käsisaippuaa keittiössä lainkaan, mikä taas minulle on ollut itsestäänselvä asia jo 80-luvun lapsuudenkodista.

Kysyin, miksei ole käsisaippuaa keittiössä?

Vastaus oli: no eipä ole ikinä tullut mieleen, että keittiössäkin voisi olla käsienpesusaippua, että me aina menemme tuohon pikkuvessaan pesemään kädet.

Sen jälkeen he ostivat käsienpesusaippuan keittiöön ja käsipyyhkeen.

En hyväksyisi, jos vieraat pesisi kätensä keittiössäni.

Vierailija
358/1015 |
01.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Meillä on kylpyhuoneessa kaappi, jossa kaikki pyyhkeet säilytetään.

ei kai avohylly?

Hmm, tiedätkö mikä on kaapin ja avohyllyn ero?

kaappi voi olla myös avo sellainen

Vierailija
359/1015 |
01.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sakset saa teräviksi kun pyyhkäisee muutaman kerran posliinikupin lasittamattomalla pohjarenkaalla terää. Kulma pitää olla oikea, pelkästään suoran puolen pyyhkäisykin auttaa joksikin aikaa ja se on helppo.

Vierailija
360/1015 |
01.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ollessani kaverillani kylässä aioin pestä käteni heidän keittiössä, ennenkuin olisin alkanut syömään leivonnaisia.

Mutta heillä ei ollut käsisaippuaa keittiössä lainkaan, mikä taas minulle on ollut itsestäänselvä asia jo 80-luvun lapsuudenkodista.

Kysyin, miksei ole käsisaippuaa keittiössä?

Vastaus oli: no eipä ole ikinä tullut mieleen, että keittiössäkin voisi olla käsienpesusaippua, että me aina menemme tuohon pikkuvessaan pesemään kädet.

Sen jälkeen he ostivat käsienpesusaippuan keittiöön ja käsipyyhkeen.

En hyväksyisi, jos vieraat pesisi kätensä keittiössäni.

ohjaan pesemään vessaan, ei tietenkään käsiä pestä keittiössä, eriasia kun tekee ruokaa niin siinä välissä, itse käytän hauskasti talouspaperia (hauska, tuhlaavainen)

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän viisi kahdeksan