Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kävin katsomassa Asuntoautoja.. Järkytyin!!

Vierailija
29.05.2023 |

vähänkään asiallinen malli jonka kehtaisi pihalle tuoda makso 80000-150000 euroa..luulin että maksavat 40000-50000 euroa ... kuka hel-tti noita ostaa??

Kommentit (146)

Vierailija
81/146 |
31.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

mielummin hotellissa loppuelämä kun muiden tietukkona

30000€:n kiimaliiterin hinnalla makaa n. 250 yötä hotellissa.

Riittää kyllä minulle loppuelämän ajaksi. 

Vuodessa tulee tuon verran hotelliöitä. Siksi mieluummin lomat autolla.

Vierailija
82/146 |
31.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mulle yksi alalla toimiva pikkulintu viserteli, että yli 5 vuotta vanhaa käytettyä asuntoautoa ja -vaunua ei kannata ostaa, ovat enemmän tai vähemmän homeessa kaikki.

Missään ei ole niin homepelkoista kansaa kuin Suomessa.

Home sweet home

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
83/146 |
31.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mitä järkeä on istua tuurin ilmaisella alueella 100000 euron vehkeellä

Siinä säästää, kun on ilmainen parkkis  :-D

Vierailija
84/146 |
31.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Hotellia ei ole kalapaikan vieressä eikä metsästysmaan vieressä. Eikä hillasuon vieressä.

Juuri näin. Retkeilyautot ovat junttien puuhaa ja vihreiden kynsilakka-puheenjohtajan harrastus. En ottaisi sellaista, vaikka ilmaiseksi saisin. Loma-asunto Välimerellä ja Marriott-ketjun kortti ovat minun "matkailuautoni".

No nyt on niin luksusta niin luksusta. Ihan jopa Marriott-ketjua kannatat. Reissaan työni puolesta noin 200 yötä vuodessa ja olen ottanut yhden hotelliketjun Pohjoismaiden ulkopuolella, jonka pilaan työn puolesta. Se on yllättäen Marriott. Pohjoismaissa on valikoitunut Scandic. Kaksi saman tason lääväketjua, joissa saa arvuutella aina, että tuleeko jotain ylimääräistä mukaan. Scandicissa on luteet ja jalkasilsa. Marriottissa, että toimiiko oven lukko ja onko sängyssä kaikki jalat tallella. 

Vierailija
85/146 |
31.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla on asuntoauto. Maksoi 85000 euroa. Käyn sillä pääasiassa kalassa jossain ruotsissa ja norjassa ja suomessa lapissa. On tosi kätevä ja voi pysäköidä kalapaikkojen lähelle yöksi.

Vierailija
86/146 |
31.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onneksi verottaja on huomannut että missä sitä löysää rahaa on. Tässä faktaa alkajaisiksi ja ei liikennekäytöstä poisto ei tulevaisuudessa auta, siitä on jo lakiesitys menossa käsittelyyn.

"Dieselkäyttöisten matkailuautojen käyttövoimavero moninkertaistuu. 

Ajoneuvoveron käyttövoimavero oli aiemmin 0,9 senttiä päivässä jokaiselta ajoneuvon kokonaismassan alkavalta sadalta kilogrammalta. Uusi vero on 5,5 senttiä.

Lakimuutos tuli voimaan vuoden alussa, mutta sitä sovelletaan vuoden 2026 alusta lähtien."

Vierailija
87/146 |
31.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tällähetkellä niistä yritetään nyt päästä eroon

Vierailija
88/146 |
31.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nämä on homeessa ennemmin tai myöhemmin. Sinänsä hassua, että jos myisit homeista kämppää niin kukaan ei suostuisi maksamaan siitä. Mutta homeiset lasikuitupulkat kelpaa kyllä, niistä oikein tapellaan!

Vierailija
89/146 |
31.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minun mielestä karavaanarius on ajoa jonnekin missä voi sitten vetää viinaa muutama päivä.

Karavaanareista 80% on juoppoja.

Mitä sitten vaikka olisi.

Saavat olla keskenään. Mutta ei tuo houkuta liittymään joukkoon.

Vierailija
90/146 |
31.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mulle yksi alalla toimiva pikkulintu viserteli, että yli 5 vuotta vanhaa käytettyä asuntoautoa ja -vaunua ei kannata ostaa, ovat enemmän tai vähemmän homeessa kaikki.

Toimiko se pikkulintu uusien asuntoautojen myyntihommissa?

Vierailija
91/146 |
31.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Höpsis !   Onpa ollut  kumma pikkulintu. Jos on säilytetty talven yli katon alla ja tarkkailtu kosteutta mittarilla, ei huolta.Tarvittaessa  joskus lämmöt päiväksi päälle sateisena aikana, ettei kosteus nouse. Tietty tiivisteitä pitää tarkastella  10 v vanhoissa

Vierailija
92/146 |
31.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kyllä me kehdattiin tuoda pihalle 30 000€:n asuntoauto. Ostettiin vähän käytettynä ja kyllä hienosti on pelannut. Tuossa se taas odottaa reissuun valmiina meitä...

Hyviä käytettyjä saa tuotakin edullisemmin. Auton kuin auton hinta putoaa lähes puolella, vaikka kuinka vähän olisi ajettu.

Kunnon asuntoauton arvo  putoaa  hitaammin kuin henkilöauton, ihan varma juttu. Käyttöikää voi olla   yli  30 v

Vierailija
93/146 |
31.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on ollut ensin vaunu ja nyt auto. Autolla on tullut kierrettyä ympäri maailmaa. Aivan omaan tahtiin puolison kanssa. On se vaan niin hauskaa hommaa. Suosittelen. Asuntoautojen arvo ei sitä paitsi putoa samaan tahtiin kuin henkilöautojen. 

Vierailija
94/146 |
31.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Hotellia ei ole kalapaikan vieressä eikä metsästysmaan vieressä. Eikä hillasuon vieressä.

Juuri näin. Retkeilyautot ovat junttien puuhaa ja vihreiden kynsilakka-puheenjohtajan harrastus. En ottaisi sellaista, vaikka ilmaiseksi saisin. Loma-asunto Välimerellä ja Marriott-ketjun kortti ovat minun "matkailuautoni".

No nyt on niin luksusta niin luksusta. Ihan jopa Marriott-ketjua kannatat. Reissaan työni puolesta noin 200 yötä vuodessa ja olen ottanut yhden

Uuh! Kukaan ei ole väittänyt Marriottia luksukseksi, paitsi sinä 🤣 Meillä on myös se ero, että minä maksan itse matkani ja hotellini, lomistahan tässä oli kyse eikä työmatkoista.

Vierailija
95/146 |
31.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Me on alettu katsella omaa retkeilyautoa, hintaa tulee noin 90k koska lista varusteista on pitkä. Mutta tämä korvaa kyllä kesämökin!

En pysty mitenkään näkemään, että miten korvaisi kesämökin. 

Vierailija
96/146 |
31.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ne narraa eläkeläisiä ja vie säästöt . Ei se riitä että ostat vaan käyttökulut ovat kovat

Kovat  käyttökulut ?,? 

Enpä sanoisi. dieselvero ,vakuutus, polttoaineet ja kaasu ja joskus renkaita, harvoin niitäkin tarvitsee vaihtaa, kun ei kilometreja  kymmeniä tuhansia tule vuodessa

Vierailija
97/146 |
31.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tämä. Jumankekka miten paljon alkoi raivostuttaa nää teiden sankarit Norjassa. Ihmeellisen pitkä pinna norjalaisilla on kun jaksavat katsella saitoja saksalaisia jotka vain perseilevät liikenteessä. Muutamaa suomalaistakin saanut hävetä teillä.

Vierailija
98/146 |
31.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kakkis kirjoitti:

Kyllä ne maksavat ja vaativat lämpimän tallin talveksi.

Lämpimän ? ? Harva  säilyttää lämpimässä tallissa, tietty sitten, jos on ylimääräistä KORKEAA tilaa itsellä 

Vierailija
99/146 |
31.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Me on alettu katsella omaa retkeilyautoa, hintaa tulee noin 90k koska lista varusteista on pitkä. Mutta tämä korvaa kyllä kesämökin!

En pysty mitenkään näkemään, että miten korvaisi kesämökin. 

Helposti. Purjevene on tosin vielä parempi. Mökki on aina samalla paikalla eikä maisema vaihdu koskaan. Onnea vain sullekin, jos lähistölle tulee laajat avohakkuut niin parturoitua tilkkua katselet sitten aika pitkän tovin. Mökin arvo muuten romahtaa pahasti, jos järven veden laatu heikkenee. Mutta niin se varmaan on, että jotkut ihmiset on luotu pysymään paikallaan ja toisen ovat syntyneet liikkumaan. 

Vierailija
100/146 |
31.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No nyt on niin luksusta niin luksusta. Ihan jopa Marriott-ketjua kannatat. Reissaan työni puol

Uuh! Kukaan ei ole väittänyt Marriottia luksukseksi, paitsi sinä 🤣 Meillä on myös se ero, että minä maksan itse matkani ja hotellini, lomistahan tässä oli kyse eikä työmatkoista.

Joka tapauksessa on kiistaton tosiasia, että matkailuauton hinnalla matkailee erittäin mukavasti monet, monet matkat. Eikä tarvitse ajaa!

Tai rahan voi käyttää johonkin muuhun, joko kokonaan tai osittain. Raha ei ole kiinni.