Kävin katsomassa Asuntoautoja.. Järkytyin!!
vähänkään asiallinen malli jonka kehtaisi pihalle tuoda makso 80000-150000 euroa..luulin että maksavat 40000-50000 euroa ... kuka hel-tti noita ostaa??
Kommentit (146)
Vierailija kirjoitti:
Niin? Asuntoautot rakennetaan esim. Fiat Ducaton alustalle ja auto maksaa uutena 31 990 euroa.
Kun tuohon lisätään muutokset eli asunto-osan rakentaminen talviasuttavaksi niin hinta nousee.Ap voi itse ostaa uuden Fiatin ja rakentaa alusta alkaen kaiken ihan itse, jos uuden hinta tuntuu kalliilta.
Ps. Pelkkä kasettiwc maksaa uutena noin 1000€.
noin hulluja on harvassa kun sinä..olet erkaantunnut täysin Rahan arvosta
Vierailija kirjoitti:
mielummin hotellissa loppuelämä kun muiden tietukkona
Juu, siellä lauteiden keskellä hotellissa. 🤢
Ennemmin ostaisin parilla tonnilla jonkun kämäsen Hiacen, tuunaisin sinne jotain sängyn tapaista ja retkikeittimellä vääntäisin kahvit ja sopat. Ei ole massia pistää asunnon hintaa yhteen pyörillä liikkuvaan peltimökkiin.
Osahan ostaa isoja pakettiautoja tai jopa busseja, ja rakentaa itse jonkinlaisen sisustuksen. Kyllä niissä kesällä asuu.
Vierailija kirjoitti:
Mulle yksi alalla toimiva pikkulintu viserteli, että yli 5 vuotta vanhaa käytettyä asuntoautoa ja -vaunua ei kannata ostaa, ovat enemmän tai vähemmän homeessa kaikki.
Sehän riippuu täysin siitä, miten sitä autoa pidetään.
suomesta on vaikea löytää perustason asuntoautoa. En kaipaisi itse mitään erityisempää luksusta sinne. Vessa on kiva olla ja suihkumahdollisuus, sekä sänky ja pari matkustajan penkkiä. Sängyssä olisi kiva olla sellaiset turvavyöt, että siinä voi matkustaja pötkötellä vaikka ajonkin aikana.
jääkaappi toki olisi kiva olla, mutta nykyisin kun kaupoissa on noita matkapakastimia ja matkajääkaappejakin, niin ei sitä jääkaappia tarvitisisi kiinteänä olla autossa - vain paikka sille riittäisi.
niin ja toki juomavesisäiliö
auton ei tarvitsisi olla edes kovin suuri (nykyisinhän noihin saa kaikenlaisia terasseja pystytettyä auton ympärille, joten siltä osin lisää oleskelutilaa saisi niillä
mutta kun asuntoautokaupoila lähtee, niin ne uusimmat tosiaan on jotain ihmeluksusmalleja jenkkityyliin, tai sitten käytettyjä, joita on ajettu liikaa, tai joista ei koskaan saa varmuutta, että onko autoa pidetty oikeasti hyvin. Tulee sitten jälkeenpäin yllärinä kaikenlaisia homelöytöjä. Ei vaan löydy sitä kultaista keskitietä. pahin seikka asuntoautoissa on sellaiset sänkyrakenteet, joissa on erikoismuotoillut patjat. Se merkitsee sitä, että kun haluaisi vaihtaa patjan, niin mistään ei löydy ja pitää sitten erikoistilata se jostain, joka merkitsee hulppeaa hintaa patjalle.
ja kun nuo autot on luksusvarusteltuja, niin se näkyy auton painossa ja sitä kautta polttoaineen kulutuksessa.
Me ostettiin 90 000 asuntovaunu kolme vuotta sitten. Muutama reissu ollaan tehty ja parille kaverille ollaan lainattu. Ei meillä ole niin rahasta kiinni. Köyhillehän nämä ei sovi yhtään.
Vierailija kirjoitti:
Me ostettiin 90 000 asuntovaunu kolme vuotta sitten. Muutama reissu ollaan tehty ja parille kaverille ollaan lainattu. Ei meillä ole niin rahasta kiinni. Köyhillehän nämä ei sovi yhtään.
90000 eikä moottoria?
Jännä että puhutaan asuntojen hinnan laskusta..kyllä nämä ovat todellinen riskiryhmä
Vierailija kirjoitti:
Me ostettiin isompi pakettiauto 11500 eurolla ja remontoitiin siitä asuntoauto. Takana on sänky kahdelle, jääkaappi, hiukan säilytystilaa vaatteille ja tavaroille. Muuta ei tarvii. Grilli kulkee mukana ja voi tehdä ruokaa ja on myös retkikeittimiä. Tää oli patentti ratkaisu tehdä oma auto matkoille. Ollaan käyty espanjassa ja norjassa. Tänä kesänä ajetaan saksan kautta ranskaan ja portugaliin elokuussa.
Pakettiauto on muutoin ok, mutta entä lämmitys. Kesällähän lämpöä riittää, mutta muina vuodenaikoina yöt ovat kylmät Suomessa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Me ostettiin isompi pakettiauto 11500 eurolla ja remontoitiin siitä asuntoauto. Takana on sänky kahdelle, jääkaappi, hiukan säilytystilaa vaatteille ja tavaroille. Muuta ei tarvii. Grilli kulkee mukana ja voi tehdä ruokaa ja on myös retkikeittimiä. Tää oli patentti ratkaisu tehdä oma auto matkoille. Ollaan käyty espanjassa ja norjassa. Tänä kesänä ajetaan saksan kautta ranskaan ja portugaliin elokuussa.
Pakettiauto on muutoin ok, mutta entä lämmitys. Kesällähän lämpöä riittää, mutta muina vuodenaikoina yöt ovat kylmät Suomessa.
Hotellissa on aina lämmin ja hyvä aamupala
Vierailija kirjoitti:
Mulle yksi alalla toimiva pikkulintu viserteli, että yli 5 vuotta vanhaa käytettyä asuntoautoa ja -vaunua ei kannata ostaa, ovat enemmän tai vähemmän homeessa kaikki.
Samalla logiikalla henkilöautot on homeessa kun niissäkim pehmusteet ja eristeet.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
90000 eikä moottoria?
Kabe yläterassilla :D
Ehkä näiden omistajat ovat ne jotka jääneet jumiin jonnekin Inkoon lossiin matkalla saaren matkustusautoalueelle... ja tänään on 30.05.2023
Elämäni parhaat hetket, seikkailut ja unet olen saanut matkailuautoissa. Hintahaarukka on ollut 10 000 - 80 000. Joskus vielä.
90000 kopista jolla ei voi ajaa tuo on provo
Vierailija kirjoitti:
Elämäni parhaat hetket, seikkailut ja unet olen saanut matkailuautoissa. Hintahaarukka on ollut 10 000 - 80 000. Joskus vielä.
Hämärä kesäyö ja sateen ropina matkailuauton peltikatolle. Sisällä peiton alla uinumassa 😊
Vierailija kirjoitti:
Niin? Asuntoautot rakennetaan esim. Fiat Ducaton alustalle ja auto maksaa uutena 31 990 euroa.
Kun tuohon lisätään muutokset eli asunto-osan rakentaminen talviasuttavaksi niin hinta nousee.Ap voi itse ostaa uuden Fiatin ja rakentaa alusta alkaen kaiken ihan itse, jos uuden hinta tuntuu kalliilta.
Mitä maksaa cdromwc tai saako enää mistään?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Hämärä kesäyö ja sateen ropina matkailuauton peltikatolle. Sisällä peiton alla uinumassa 😊
Joku muukin tietää sen ihanuuden :)
Kun tuohon lisätään muutokset eli asunto-osan rakentaminen talviasuttavaksi niin hinta nousee.
Ap voi itse ostaa uuden Fiatin ja rakentaa alusta alkaen kaiken ihan itse, jos uuden hinta tuntuu kalliilta.